Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Meiden...jullie kennen me niet maar ik wil toch even reageren. Ik volg jullie topic met belangstelling. Het had mij ook wel wat geleken, icsi in eigen cyclus ook omdat wij geen restembryo's willen. Maar ik wil even zeggen dat ik veel respect heb voor jullie. Zo te lezen is het loodzwaar op deze manier en jullie doen het toch maar mooi! Ik hoop echt voor jullie dat er nog meer positieve berichten gaan komen! Sterkte!

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dag lieve meiden,

Wat super dat je morgen een punctie hebt Jessica! Wat is het dan allemaal toch nog snel gegaan he?!

Dough, wat een lief en lang verhaal. Je bent voor mij idd een beetje de scepticus maar dat is ook logisch na zoveel pogingen. Daarom vind ik het super leuk dat het nu wel gelukt is! Dat je nu al nadenkt over het helpen van ander vrouwen is super. Hoe ging het met moeders voor moeders? Lijkt me zo geweldig om op dat punt te komen.

Stiertje, ben je weer een beetje bijgekomen? en weet je al of je nog een poging mag doen en of je dat wilt?

Esther, wat leuk dat je hier even komt kijken. Heb ook geen idee waarom ze deze behandeling nog niet in andere ziekenhuizen/klinieken doen. Vind het prettig dat je iets minder hormonen hoeft te gebruiken en je niet - toch enigzins onnatuurlijk- veel eitjes aanmaakt. De slagingskans is misschien iets lager maar ik kan nog niet oordelen wat beter of prettiger is (Denk dat Dough daar wel een idee over heeft ;-)) Ben jou ook eerder in een ander topic tegengekomen, een 4de poging, dapper hoor. En nu zit je in je wachtweken, hoop voor je dat het goed afloopt! Succes

Hier verder geen nieuws, morgen weer meten en hopen dat ik een punctie kan plannen.

Geplaatst

Hey Ester

wat leuk dat je reageerd, bij deze behandeling heb je wel meer kans alleen je kan ook terleurstellingen hebben wat je niet zo erg hebt als gestymuleerde behandeling maar ja elk voordeel heeft zijn nadeel.

Ik vind het wel heel fijn niet teveel rotzooi in je lijf.

Jij heel veel succes in je wacht weken.

Karin ja echt wel ben ook zo blij maar heb zo zenuwen haha komt vast van vanacht met de pregnyl in de weer haha bah bah deed me echt even zeer volgens mij had ik vande week de naald er verkeerd in gezet haha dus als ik tp krijg prik ik mooi aan de andere kant.

Ik hoop dat je morgen puchtie kan inplannen spannend dan gaan we een paar dagen achter elkaar leuk natuurlijk in de polonase haha.

toi toi toi morgen ik zal morgen aan je denken als ik in het ziekenhuis ben.

Hoe zie je eruit kan ik je beetje in de gaten houden haha.

Dough die moeders voor moeders is zo leuk als ik weer zwanger ben doen ik weer mee.

Toen ik de mk kreeg greek ik een bloemen bon mensen die je eingenlijk niet eens kent SUPER ik raad iedereen mvm aan

Liefs Jessica

Geplaatst

Hoi dames,

Ik vind ook dat we een bijzonder clubje zijn! Het is fijn om alle ups en downs met elkaar te kunnen delen!

Minoes, het schiet al weer lekker op bij je! Morgen punctie, spannend weer!

Stiertje, zomaar even een knuffel voor jou!

Esther, wat leuk dat je even bij ons komt kijken. Jij hebt ook al het nodige meegemaakt aan je onderschrift te zien.

Ik moet zeggen dat het mij wel enigzins verbaast dat de eigen cyclus alleen nog maar bij het UMCG gedaan wordt. Ik denk dat het voor een aantal meiden wel een uitkomst kan zijn, in jouw geval dat je geen restembryo's wil. Tuurlijk is het zwaar en is de kans op teleurstellingen groter zoals je waarschijnlijk wel gelezen hebt, maar als het lukt dan scheelt dat toch mooi een hoop hormonen in je lijf.

Dough, hulde! Je doet mee met moeders voor moeders, maar wat ik nog bijzonderder vind is dat je eicellen wilt doneren als het bij jou allemaal goed mag gaan. Daar neem ik mijn petje wel voor af hoor dat je dat wilt doen! Respect!

Karin, de duimen draaien hier voor een mooi gegroeid ei!

Liefs Ansje

Geplaatst

Hey ansje.

Trek je het allemaal nog een beetje, en kom je lekker tot rust.

Ik heb zo'n last van mijn buik komt van de pregnyl denk ik van die steken enz?

Zie er wel een beetje tegen de puchtie op!!

Als ik morgen terug ben horen jullie van mij.

Maar die buikpijn is dat normaal?

Liefs Jessica

Geplaatst

Dank voor lieve reacties.

Moeders voor moeders was prima. Vrouw nam de tijd en ruimte voor ons verhaal, erg prettig. En weer testje gedaan, dat moet dan om hCG te checken. Is wel weer spannend, maar gelukkig lekker positief! Pfieuw!

Karin, succes morgen, hopelijk groeit ie gestaag.

Minoes, jij ook veel succes morgen, ik hoop dat de punctie niet al te pijnlijk is en een mooi eitje oplevert!

Esther, wat leuk dat je als meelezer even reageert. Dank voor respect :)

Mag ik vragen waarom jullie liever geen restembryo's willen?

Even zeggen dat ik meeleef dat je ongesteld bent geworden, waardeloos!!

Stiertje, uiteraard is het aan jullie of je alle 6 ICSI's wilt doen, maar de artsen zullen het afraden om te stoppen. Weet ik wel zeker. En dat doe ik ook. Want je gooit zo een aantal kansen in de prullenbak. Wij zagen het na 5 keer ook niet meer gebeuren binnen eigen cyclus en moet je zien wat er gebeurde bij ons!

In de natuurlijke cyclus is er ook niet elke maand een bevruchting, en ook niet elke maand een innesteling. Zo moet je eigen cyclus behandelingen ook een beetje zien. Er is elke maand een kansje. Tuurlijk, binnen een hypergestimuleerde is de kans wat groter per behandeling, maar je krijgt er maar 2 van vergoed nu! Is het mis, dan is een grote kans weg. Nu is er maar elke keer een klein deel van de behandeling slecht gegaan en heb je nog een lading pogingen tegoed!

En je kunt niet nu overstappen op hyper en als ze mislukken alsnog de eigen cycluspogingen doen. Zo werkt het niet. Stap je over, dan kun je niet meer terug. Hoe slopend ook... Maar wie weet levert het wat op een volgende keer! Je hebt echt razende pech deze 2 keer, maar zegt niks over een volgende keer.

En als de artsen denken dat het geen kans van slagen meer heeft binnen eigen cyclus, zullen ze dat aangeven. Er wordt na 3 a 4 keer mislukking om dezelfde reden wel geevalueerd door het team.

Geplaatst

Hey Dough

Dankje ik hoop dat het morgen mee valt haha.

Super he dat moeders voor moeders ik doe zeker ook weer mee ik vind het top.

Heb je ook kadoos gekregen?

Nou en ga lekker genieten.

Liefs Jessica

Geplaatst

Goedemorgen,

Ben benieuwd hoe de punctie is gegaan Jessica.

Vanochtend was het ei 19, dus ik mag voor een punctie. Vanmiddag word ik gebeld hoe laat we zaterdag terecht kunnen.

Toch nog goed gekomen deze cyclus, tot zover dan...

Heerlijk Dough dat je weer super positief teste, kon je het lekker showen!

Stiertje, we gaan er vanuit dat de volgende ronde voor jou positiever is, je hebt nu al zoveel pech gehad. Volgens mij vertelde ze in de intake dat wanneer ze tegen problemen aanliepen ze zelf zouden overwegen of de ec nog zin had. Blijkbaar is het bij jou niet het geval en willen ze gewoon door, is ook positief toch? Heb je al gehoord of je nog mag starten dit jaar?

Ansje, gezellig dat je nog zo nu en dan even om het hoekje komt kijken... denk aan je. Ben benieuwd of je al een afspraak hebt gemaakt.

Sissy, denk ook aan jou. Hoop dat het een goed teken is dat je je iets minder laat horen.

Geplaatst

Hey Karin super dat je mag voor de punctie spannend you go girl.

Ik heb de punctie gehad was zo zenuwachtig mijn hart ging te keer,oo en het was ook nog even spannend wij zagen geen eitje maar er zat heel veel weefsel om heen maar hij zat er wel toen ze heb uitgingen vergroten en hele mooie met een zwart stipje in het midden was zo blij en het zaad was ook goed gelukkig ben zo blij.

Zaterdag tussen 9 en 10 worden we gebeld spannend op naar een mooie bevruchting.

De andere meiden ik denk aan jullie dikke knuffel.

Liefs Jessica

Geplaatst

Jessica: wat fijn dat de punctie goed ging en dat ze nu een goed ei te pakken hebben. Op naar een mooie bevruchting, ik ga voor je duimen. En ook nog een knuffel voor je vandaag, want zo'n punctie hakt er altijd weer in. Kan je vandaag beetje rustig aan doen?

Karin: gelukkig, ook jij nog een punctie dit jaar. Mooi om te lezen dat je ei groot genoeg is, nou moet het vast en zeker een superei zijn. Zou wel geweldig zijn als het deze keer gaat lukken.

Stiertje: kan me voorstellen dat je het wel gehad hebt met eigen cyclus, maar ik denk inderdaad zoals Karin schrijft, dat als het ziekenhuis er ook geen heil meer in ziet, ze dat wel zouden aangeven. Ik hoop dat het gewoon 'domme pech' voor jou is en dat je nu de volgende keer een mooie embryootje krijgt en eindelijk op het beruchte wachtbankje kan zitten. Weet je al of je nog in december kan/mag/wil? Zo niet, dan gaan we gezellig met z'n allen starten in februari!

Dough: fijn zo'n bevestiging bij MvM! Lijkt me toch weer spannend. En wat mooi dat je schrijft dat je aan eiceldonatie zou willen doen. Heb daar zelf eigenlijk nooit over nagedacht. Hoe voel je je verder? Begin je al aan het idee te wennen dat het gelukt is? Moet namelijk zo lachen om je handtekening, jullie verbazing druipt eraf!

Ansje: heb je al contact gehad met het UMCG om te vragen om een afspraak met de medisch maatschappelijk werkster? Gewoon doen hoor, daar is ze voor en ik denk echt dat je er wat aan hebt. Ik hoop dat je een beetje goed voelt meid en nog wel kan blijven genieten van kleine dingetjes.

Met mij gaat het wel goed, merk dat ik inderdaad wat afstand kan nemen van het ziekenhuisgebeuren, hoewel het nooit helemaal uit mijn gedachten/lijf/systeem is. Daarvoor is zo'n kinderwens gewoon te groot en word je er te vaak mee geconfronteerd. Maar dat is voor jullie niets nieuws. Dat vind ik ook zo fijn aan dit forum, we herkennen zoveel van elkaar en we kunnen elkaar steun geven zoals anderen dat maar moeilijk kunnen. Simpelweg omdat ze niet weten wat we doormaken.

Probeer nu ook weer te genieten van andere dingen zonder het te laten overschaduwen door al het andere. Zo ga ik het weekend lekker Sinterklaas vieren. Jullie ook? Moet nog wel even shoppen, vanavond nog maar even doen.

Liefs en een dikke knuffel voor jullie,

sissy

Geplaatst

Hey sissy

Wat fijn dat je even aan jullie zelf kan denken, en je dan weer opladen voor de volgende poging.

Maar denk goed om je zelf en geniet.

Wij vieren ook sinterklaas maar we doen een heel leuk spel met veel kleine cadeautjes heel leuk moet met een dobbelsteen gooien 1 is bijv pak een cadeau van de tafel 2 leg wat terug 3 pak 1 van je buurman en ga zo maar door.

Ik had het vanmiddag even heel moeilijk heb ook de hele tijd gehuild ben zo blij en eindelijk dat alles weer de goeie kant opgaat.

En ook heel dubbel maar goed ben heel positief en ik hoop dat ik dat jullie kan bewijzen zaterdag.

Liefs dikke knuffel jessica

Geplaatst

zal morgen aan je denken jess!

had het goede nieuws natuurlijk al van je gehoord, maar ben heel erg blij voor jullie. hopen op een mooie en goede bevruchting!! wat grappig trouwens dat jij 18 dec waarschijnlijk mag testen en ik de punctie of tp heb! en ook nog op je verjaardag.. kan je geen leuker kado voorstellen!

Dikke knuff en ook voor je man...:D

Geplaatst

Hellooo,

Jessica, mooi dat je punctie goed is gegaan..nu duimen voor een mooie bevruchtin en terugplaatsing

Karin wanneer heb je de punctie?

Dough heerlijk dat je nog even weer een bevstiging kreeg, goed van je dat Moeders voor Moeders!!

Sissy en Ansje, als ik volgende week donderdag of vrijdag ongesteld wordt dan kan ik nog een poging doen en anders ga ik gezellig gezamelijk verder met jullie in februari!

Bedankt voor al jullie reacties op mijn mineurstemming...ik ben er al een overheen en realiseer me dat het vrij normaal is dat het niet elke maand lukt met een bevruchting..da's ook niet zo bij mensen die wel vruchtbaar genoeg zijn. Dus met goede moed op naar de volgende ronde..

Sinterklaas vieren wij niet maar het is wel een weekend dat mijn man niet hoeft te werken dus misschien gaan we wel ff naar de bios ofzo.

Jullie allemaal veel plezier met het vieren van sinterklaas.

liefs stiertje

Geplaatst

Hey dees

Ja zal super zijn ben nu wel nerveus haha kan niet wachten tot morgen ondanks dat ik zo positief ben haha en dan nog die twee week haha jeetje hou het nu al niet uit 2 dagen haha.

Ik stuur je morgen sms als ik heen moet.

Stiertje ja dat hoop ik ook het zaad was goed en eitje ook dus weer spannend

Heb trouwens wel meer last gehad van de punchtie zal wel door de mk komen, maar goed we doen het voor een goed doel.

Karin succes morgen zal aan je denken hoelaat moet je?

Iedereen een fijn weekend

Liefs Jessica

Geplaatst

Heej Jess...

Kwas je net aant smsen;) haha nou ik hoor het morgen wel .. slaap lekker, als je kunt slapen van de spanning!! toi toi toi!

Geplaatst

Gelukkig hebben we nodig steun met die spanning karin hou je het nog een beetje vol?

Ik ga zo maar eens proberen te slapen

Liefs en een fijn weekend Jessica

Geplaatst

Nou helaas hier houd het voor ons op.

Dat word lekker flink zuipen.

Karin succes vandaag en op naar een mooie bevruchting.

Liefs Jessica

Geplaatst

Minoes, klote zeg! Wat enorm balen! Veel sterkte!

Karin hoe is het met jou?

En met de andere meiden?

Ik reageer snel even wat uitgebreider maar ik moet zo naar een verjaardag.

Liefs van mij

Geplaatst

Kut zeg Minoes! Dat is echt waardeloos. Even een dikke digitale knuffel voor jou. Veel sterkte en ik hoop dat je een beetje afleiding kan vinden dit weekend!

Karin: veel succes vandaag bij de punctie. Hoop dat ze een mooi ei te pakken krijgen.

Goed weekend iedereen,

liefs,

sissy

Geplaatst

Hè shit, Minoes. Bah. Over en uit, geen verjaardagscadeautje. Zuipen in de decembermaand. Klote!

Nu wachten op nieuws van Karin...

Geplaatst

Hey meiden.

Nou ben net weer wakker had de hele nacht niet geslapen.

En nu ik wakker ben zie ik alles weer roze kleurig haha.

Vanmorgen hoefde het voor mij niet meer zat er helemaal door,maar ik heb een lieve man die me steeds aan het lachen maakt en goed voor me zorgt, nou die verjaardags cadeau die komt er wel.

En voor mijn gevoel had ik nog even moeten wachten na de mk was er nog niet helemaal klaar voor.

Veel pijn van de punchtie wat ik ook nog nooit gehad had maar ik denk dat mijn lichaam er ook nog niet klaar voor was.

En in januarie beginnen we weer met een frisse start.

Karin hoe is het met jou?

Iedreen een fijne sinterklaas en weekend

Liefs Jessica

Geplaatst

aaaarhg shit jessica, wat balen nou weer meid..ik weet hoe je je voelt is zwaar kl****kansen zijn echt minimaal elke keer...maar goed van je dat je alweer een beetje bent bijgetrokken, ..heb je snel gedaan trouwens haha. Ik heb volgends mij wel 4 dagen zitten mokken.

Sterkte meid en een dikke:hugs2:voor jou

Hoe zal het Karin vergaan zijn...? ik hoop dat er een mooi ei geoogst is.

Wat een storm heh dames.. hebben net een heel eind met de hond gewandeld nou die vindt het helemaal geweldig haha.

fijn weekend dames.

liefs stiertje

Geplaatst

Dag dames,

Bij ons ook slecht nieuws, geen ei! Follikel was nog prima maar er was niets te vinden. De punctie was gelukkig iets minder heftig dan de vorige keer.

Gaat op zich wel redelijk maar ben wel heel moe. Nu pauze en eind jan./feb. weer van start. Kunnen we lekker aan de fles met de feestdagen!

Jessica, wat shit dat het niet gelukt is. Wel knap dat je er al zo naar kijken. Kan je ook lekker losgaan met je verjaardag.

Dough, je hebt een tikker! fantastisch! Hoop dat je ons een beetje op de hoogte houdt van alle ontwikkelingen. Maar ja, je had het natuurlijk liever anders gehad.

Voor diegene die Sinterklaas gaan vieren, heel veel plezier!

Geplaatst

Jemig Karin, dat is ook voor jou mooi klote zeg! Geen ei gevonden! Die eigen cyclus-behandeling is gewoon echt slopend, elke keer zo'n kleine kans. Zo zie je maar weer, dat het nu bij jou ook niet goed is gegaan. Sterkte meis! Ik hoop dat je het snel weer achter je kan laten en dan gaan we gewoon in december allemaal lekker aan de fles (behalve Dough natuurlijk...) en dan starten we gezellig met z'n allen in januari/februari!

Minoes: knap van je dat je je er al weer een beetje over heen hebt kunnen zetten. En misschien was je lichaam er nog niet klaar voor en gaat het ons allemaal in 2011 lukken.

Dough: wat leuk, je hebt ook een ticker! Nou wordt het echt zeg!

Iedereen een heel goed weekend en een fijne Sinterklaas gewenst.

liefs,

sissy

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden