Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Dees

Sorry voor de details maar hoe is jouw bloed? Ik bloed echt als menstruatie vandaag al hele dag met grote klonten slierten. Sorry hoor......

Daarom weet ik zeker dat t niet goed kan zijn er is denk ik niks meer over waar de embryo in zou moeten zitten. Is het alleen met afvegen of komt er ook vanalles mee als je op de wc zit, bij mij dus wel.

Ik laat t morgen weten

Liefs en ook heel veel sterkte wat zenuwslopend voor je!

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ha, ja klopt. Net geweesten dus vroege miskraam nog was hormoon in t bloed maar erg weinig baarmoeder leeg....

Dees ik zou een echo eisen het is TPG onmenselijk om zo lang e moeten wachten terwijl misschien nu al duidelijkheid is. Hou je taai en succes ik hoop voor je dat het helemaal goed komt!

Geplaatst

Cherry-ann, vind het echt vrezelijk voor je, gaan de nu je hcg in de gaten houden, zodat ze er zeker van zijn dat er een weefsel meer in je lichaam blijft? Heel veel sterkte meis, en een hele dikke knuffel voor jou en je man!

Liefs Janis

Geplaatst

Cherry, wat vreselijk verdrietig dat het nu toch over is.....wat ontzettend klote, je was er zo dichtbij..waarom mag het dan toch niet zo zijn? Onbegrijpelijk. Ik wens je veel sterkte toe!

Geplaatst

Cherry-ann, even een dikke knuffel van mij voor jou en je man. Wat vreselijk. Je sloot het jaar zo positief af en dan nu dit! Echt oneerlijk. Wou dat ik meer voor je kon doen.

veel liefs,

sissy

Geplaatst

heej cherry-ann,

ja ook menstuatie achtig bloed, alleen niet dikke slierten ofzo dat niet.. maar denk wel dat ik gister het vruchtje ben verloren.. heb het uit de wc gevist.. tja kon hiet niet doorspoelen! mijn man denkt ook dat dat het is geweest! zag er echt uit als een naja embryo met een zwart puntje erin. en het was stevig.

morgen bloedprikken.. en dan gaan ze verder kijken.

K*T dat het bij jou niet zo heeft mogen zijn! Ik weet bijna wel zeker dat het bij ons ook over is, maar we moeten wel komen om vast te stellen dat het echt zo is.. ben de hele tijd al super moe en ik kan niet in slaap komen.

gelukkig hebben we wel cryo's maar goed daar hebben we natuurlijk niet op gehoopt!

heel veel sterkte, jij hebt iig duidelijkheid, hoe erg het ook is.. kop dr veur!

liefs een een knuff

Dees

Geplaatst

Dees jij ook heel veel sterkte toegwenst, en ik hoop dat je straks toch nog wel wat kunt slapen. Ook een dikke knuf voor jou!

Het ziekenhuis heeft vandaag gebeld en mijn intake mag ik op de zelfde dag als mijn controle doen, ik schrijf dit nu met dubbele gevoel want ik vind het verschrikkelijk voor cherry-ann en dees, maar ik ben voor me zelf erg blij, we kunnen nu nl 3 weken eerder terecht. Mannetje moet volgende week nog voor semenonderzoek. De onzekerheid van wanneer we mogen beginnen is hoop ik nu de 26e wat weg ipv 15 feb.

Meiden echt voor iedereen een hele dikke knuffel, ben echt blij met jullie in goede maar ook in de moeilijke tijden, zijn we er voor elkaar!

Liefs Janis

Geplaatst

wij hebben iig duidelijkheid.. ook bij ons is het niet goed gegaan.. ik heb erg slecht geslapen en eigenlijk wist ik al dat het niet goed zat. en vanaf dag 1 was ik niet overweldigend blij en dat had ik bij julian wel! heel raar ik wist gewoon dat het niet goed zat..

Janis heel erg lief van je dat je aan ons denkt maar ik ben wel erg blij voor jou hoor!!! het is nou eenmaal niet anders dat het zo gelopen is, beter nu dan nadat we onze echo hadden, dan had ik het denk ik nog moeilijker gevonden..!

dikke knuff

Desiree

Geplaatst

Hoi meiden,

Janis fijn zeg, het duurt allemaal zo lang elke week is mooi mee genomen!

Dees; Heel veel sterkte! gek we zitten in het zelfde schuitje, ik voel me wel redelijk positief maar heb wel echt een leeg gevoel. Voel me ook zo in de maling genomen zo van; haha! dacht je nou echt dat je zwanger was! hup bloed......

Maar wat je schrijft Dees idd fijn dat het niet na de echo is dat lijkt mij ook idd nog veel moeilijker.

Zwanger zijn is zo'n droom en nu lijkt ie weer heel erg te mooi om waar te zijn, die emoties van hoog naar boem laag, zwaar hoor!

Dees is wens je ( eigenlijk ons!) alle kracht en positiviteit toe! We moet verder knokken!!!!

Iedereen super bedankt voor alle lieve woorden echt even onbeschrijfelijk hoe veel goed mij dat doet!

Ben vandaag naar de kapper geweest even iets voor mij zelf!

liefs

Geplaatst

Lieve Dees, bedankt dat je ook blij voor me bent, ik ben ook verdrietig voor jou!!! Ik had dat ook dat ik zwanger bleek te zijn,het gevoel dat het niet goed was, en jah hoor het zat ook niet goed, ik heb het idee dat je dat onbewust heel goed weet of het wel of niet goed is, maar je hoopt natuurlijk wel wat anders.

Ik hoop dat je vandaag wel wat beter zult gaan slapen, tip (heb dat van een vriendin) neem een paracetamol voor het slapen, dan kan slaap je beter, hoe het zit weet ik niet, maar het werkt wel.

Cherry-ann hoe gaat het nu met jou?

Vandaag hebben we de nieuwe afspraak binnen gekegen, en de afspraak voor het zaad onderzoek.

Nog twee weken wachten en dan hebben we duidelijkheid hoop ik.

Met me zelf gaat het gelukkig iedere dag beter, mijn buik is minder gevoelig met het werken, ben nog wel moe vooral rond 3 uur. Dat zal nog wel ff duren, had de vorige keer ook zo erg last van de narcose.

Liefs Janis

Geplaatst

Lieve dees en cherry

Of je nu een echo hebt gehad of niet ik denk zo vanaf het momend dat je zwanger ben kijk je naar de toekomst en zie je alles voor je en ook al heb je niks tastbaars zo als een echo het gevoel is er wel.

Hoe je het wend of keerd het is je kindje en daar hou je van als je weet dat het in je groeit.

Ik wil jullie heel veel sterkte wensen en dat jullie net als janis en ik zeld de kracht vind om door te gaan.

Janis ik ben zo blij voor je maar dat wist je al haha joehoe.

Hoe gaat het met de andere dames?

Voor iedereen maar vooral dees en cherry een hele dikke digitale knuffel

Geplaatst

Cherry en Dees hoe gaat het met jullie? de klap al een beetje te boven aan het komen?

Janis, toppie dat je nu al lekker eerder terecht kunt echt fijn voor je!

Hoe gaat het met de rest van de ladies?

Ik heb een vraagje, mijn mannetje heeft momenteel griep en bijna 40 graden koorts en ik weet dat koorts een slechte invloed heeft op het zaad. Over twee weken gaan we weer beginnen maar ik vraag me af of dat dan wel kan vanwege die koorts...zaad heeft immers 3 maanden nodig om weer compleet te verversen..

Iemand een antwoord of tips ofzo?

thanxxxx

stiertje

Geplaatst

Hoi Stiertje,

Wat vervelend voor je man. De mijne heeft een keer koorts gehad door een heftige urineweginfectie, en bij de eerstvolgende IUI (twee weken na de koorts) werden er maar 2 miljoen zaadcellen gevonden, normaal heeft hij er 30 miljoen! En het heeft inderdaad een maand of drie geduurd tot het weer een beetje okee was: een week of zes later had hij er 9 miljoen, en een maand daarna weer 18 miljoen geloof ik. Normaal is zijn zaad echt perfect, onze vruchtbaarheidsproblemen liggen 100% bij mij, maar door die koorts hebben de zwemmers een enorme klap gekregen.

Sorry dat ik geen opwekkender nieuws voor je heb... aangezien jullie ICSI doen kunnen ze hopelijk de paar sterke overlevers eruit vissen?? Heel veel sterkte!

Groetjes,

Barbara

Geplaatst

Hey stiertje.

Ik heb wel gehoord van mijn tante dat als een man ziek is dat het zaad wel sterker is de hoeveelheid niet maar sterk wel.

Mijn tante moest ook uit kijken omdat mijn oom ook slecht zaad heeft dat ze geen sex hadden omdat de kans groot was dat ze dan spontaan zwanger kan raken maar ze is 45 en nu wil ze ook niet maar daar moet ze dus nu voor uit kijken.

Hier gaat alles goed heel goed haha voel me weer op en top.

Hoest met de andere dames?

Ik wens iedereen een fijn weekend.

Liefs Jessica

Geplaatst

hoi Barbara en Jessica

oke dat zijn dan dus twee uitersten...extra sterk en heel weinig haha. Nou ja heel weinig is het zowiezo al namelijk onder de 1 miljoen en zo sterk dat het op een natuurlijke manier zou lukken gaat niet gebeuren want hij voelt zich nog te belabberd om zijn sokken aan te doen laat staan een goeie vrijpartij haha.

in ieder geval bedankt voor jullie reactie's!!

fijn weekend!

liefs stiertje

Geplaatst

Hey Stiertje,

Ik zou als ik jou was maandag even met het ziekenhuis bellen, dan weet je het zeker, ik geloof dat ik het ook ergen heb gelezen, dat je dan contact moet opnemen met het ziekenhuis. Beter een keer bellen en zeker weten, dan in de onzekerheid blijven.

Maar eh zo en zo 40 graden koorts zou ik wel in de gaten houden, want dat is wel erg hoog hoor. Beterschap voor hem.

Hier gaat het verder goed, heb lekker uitgeslapen, daar was ik wel aan toe zeg, yummie.

Cherry-ann, en Deed hoe gaat het met jullie? Kunnen jullie het al een plekje geven?

Net wat Jessica zegt, ik hoop ook dat jullie net als ons de kracht vinden om door te gaan, we zijn er voor jullie hoor.

Liefs Janis

Geplaatst

Dag dames,

Na zo'n lange pauze wordt de man in eens ziek stiertje! wat vervelend.

Het is idd niet goed, volgens mij wordt het toch ook gevraagd als je je potje ophaalt? Het is misschien niet zo netjes maar misschien kan je beter niets zeggen, straks moet je nog een maand wachten en bij icsi is er maar 1 nodig. Maar aan de andere kant is het wel heftige koorts. Een klein griepje zou ik volgens mij niet melden.

Misschien toch even bellen?

Hier alles goed, heb weer zin om te starten. Ben aan het wachten op mn ongesteldheid en dan zal ik ze eens bellen.

Fijn weekend,

Geplaatst

Hee Stiertje! Koorts?? Da's nie goed! Meteen onderdrukken met Paracetamol. De hele tijd! Heb wel eens gehoord dat je minimaal 3 dagen achterelkaar boven de 38 graden moet zitten en dan heeft het negatief effect op 't zaad. Ik zou echt oppassen, want koorts is 't enige dat onze arts noemde dat echt funest was voor zaad.

Bellen met UMCG lijkt me slim, misschien stellen ze een zaadcheck voor, voordat jullie de poging ingaan. Je wilt niet dat je een kans weggooit wat je had kunnen voorkomen....

Cherry Ann, gaat het wat met je? Krijg je het er goed uitgehuild, alle spanningen van de afgelopen tijd?

Hier alles goed. Gisteren echo gehad, zag er goed uit. Nu de 12 weken grens (bijna) bereikt en het besef komt dat er echt echt echt een kindje gaat komen.

Ik wens jullie meiden eenzelfde toekomst, lieverds!

Dikke knuffel!

Geplaatst

Hey dames.

Karin ja super moet nog even wachten ben gister ongie geworden maar het umcg is dicht dus nog even 4 week en dan gaan wij ook weer los kan er weer tegen.

Dough ja super bijna 12 week nog 1 dag echt super er komt een kindje.

Hier gaat het goed kan wel merken dat mijn lichaam nog aan de schoonmaak is maar wel even beter dat we nog niet kunnen beginnen.

Wij gaan nog even lekker genieten als mijn ongie weer weg is even lekker naar de sauna.

Iedreen nog een fijne zondag.

Liefs Jessica

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Tja meneer stier heeft twee dagen 39 + koorts gehad en het is nu weer gezakt. Over 14 dagen moet ik ongesteld worden en dan zou over 24 dagen ongeveer de punctie zijn dus misschien is het nog genoeg tijd om aan te sterken/vullen? Als ik bel en ze zeggen dat ik moet overslaan dan wordt het pas april want maart komt net zo uit dat meneertje aant carnavallen is in Breda. Maar ja wil ook geen poging verliezen..dus toch maar even bellen maandag.

Jessica als je nu ongie bent geworden dan kun je toch al beginnen hoor want ze doen wel foliikelmetingen maar pas weer puncties vanaf de 28e geloof ik. Maar als je wilt wachten is dat ook prima natuurlijk.

Dough vindt je het niet vreselijk onwerkelijk allemaal? Ik bedoel ik zou volgens mij continu verbaasd rondlopen dat het echt gelukt zou zijn...aangezien ik steeds vaker denkt dat we kinderloos door het leven zullen moeten..(negatief van mij he?)

Maar wel heerlijk, straks de 12 weken echo!! wil je ook weten wat het wordt?

Karin ik moet om je lachen..je hebt er weer zin in!! haha ik wou dat ik dat had..stuur je een beetje positiviteit mijn kant op??

Janis nog even meid en dan mag je voor de intake!

Ansje en sissy hoe gaat het met jullie? en Cherry en Dees al een beetje bijgekomen.

een fijne zondag nog allamaal!! tis een prachtig zonnige dag.

liefs stiertje

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden