Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allemaal.

Ik ben nieuw hier op dit forum ( zie voorstellen) en ben ook onder behandeling in het UMCG sinds 2001.

Wij hebben 6 keer IVF eigen cyclus gedaan. 1 keer ICSI hyperstimulatie en nu zijn we volop bezig met de 8e en dus allerlaatste ICSI.

Ik heb nu niet zo veel tijd maar ik heb nu 3 weken vrij genomen ivm ivf en heb dus de komende tijd genoeg tijd om alle berichten terug te lezen.

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey linda

Welkom hier ik hoop dat je je hier thuis voelt.

Ik hoop dat jullie wens in vervulling mag gaan.

pfffffffffffffff wachten is erg:)

Liefs Jessica

Geplaatst

jessicaaaaa....today is the day..meid nog een uurtje en dan krijg je het verlossende telefoontje..duimduimduim!

Tuuuurlijk blijf ik hier schrijven..moet jullie toch ook in de gaten houden en voor jullie duimen!!

Dough toppie dat je je goed voelt en dat meneertje zich al meld.haha geniet ervan!

Linda welkom, jij hebt ook al het eea achter de rug en dus ook al een hyper gedaan, hoe vond je dat? was de punctie pijnlijk? heb je last gehad van de hormonen?

liefs stiertje

Geplaatst

Jessica, straks het telefoontje, meis ik ben weer in gedachten bij je dat je maar goed nieuws mag krijgen en de tp.

Stiertje, ben blij dat je hier mee blijft kleppen, ik kan zo en zo je advies altijd gebruiken.

Linda, welkom, vanaf 2001 al onder behandeling in het UMCG wow das al lang hoop dat je je net als ik hier thuis zult voelen.

Dough, heerlijk dat je lekker hebt kunnen uitrusten, kan je nu extra genieten

Karin, wanneer mag je voor je eerste folikelmeting?

Dees, hoe gaat het met jou?

Sissy, jij gaat deze maand er toch ook weer voor?

Ansje, hoe is het nu met jou?

Hier gaat alles goed, heb lekker kunnen bijtanken, ben nog wel wat moe, maar denk dat het ook met het weer te maken heeft, we hebben de zon en warmere temperaturen nodig.

Jessica laat het me weten he en heel veel succes.

Liefs Janis

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Spannend Jessica! We hebben goed nieuws nodig, en jij nu helemaal!

Dough, fijn dat je een lekkere week hebt gehad. Je bent bijna al weer halverwege, wat gaat het ongelooflijk snel zeg.

Linda, welkom hier, de laatste behandeling, wat heftig. Ik wens je al het goeds, dat het een geweldige afsluiting mag worden van het hele ziekenhuis traject.

a.s. donderdag ga ik weer voor de eerste fm, maar zal wel weer een dikke week duren voordat er wat actie in de tent zit.

Geplaatst

Hmmmm Minoes: begrijp ik uit jouw frustratie-berichtje dat je telefoontje van UMCG hebt gehad dat er geen bevruchting is? Ik hoop dat het 'alleen' frustratie is van het lange wachten en dat je nog positief bericht krijgt. Echt meid, ik duim heel hard voor je en ik hoop echt dat je een TP hebt.

Liefs,

sissy

Geplaatst

Hé meiden:

Dough: goed om te horen dat weekje weg jou en je kleintje goed heeft gedaan. En wat super dat je je mannetje nu voelt. Lijkt me heel bijzonder gevoel.

Linda: welkom hier. Jeetje heftig hoor, al zo lang bezig voor een brusje. En dan nu de laatste ICSI-poging. Veel sterkte en schrijf hier lekker mee.

Karin: jij gaat donderdag weer beginnen he? Ik ga dinsdag weer. Dus misschien komen we mekaar volgende week wel eens tegen. Succes donderdag weer!

Janis: goed om te horen dat je op jezelf let. Ben het helemaal met je eens: we hebben lekker de zon en hoge temperaturen nodig. Laat de lente maar komen! En gek idee he, dat het nu ook voor jullie dichtbij gaat komen. Nog 1 maand en dan gaan jullie ook starten.

Ansje: hoe is het met jou? Nog steeds goed in je vel na de dip van een tijdje terug?

Stiertje: hoe voel jij je nu? Rustig omdat je een beslissing hebt genomen en dat je weet waar je naartoe gaat leven? Wel spannend allemaal.

Met mij gaat het redelijk. Probeer afleiding te zoeken door lekker dingen te doen in huis, opruimen enz. Mijn werk zit wel veel in mijn hoofd, dus daar moet ik nog iets op vinden...

liefs,

sissy

Geplaatst

Jemig Minoes: dat is echt zwaar k.t. Kan me goed voorstellen dat je er even helemaal klaar mee bent. Het is elke keer weer zo'n teleurstelling! Echt oneerlijk!

Veel sterkte meis! Dit is een zware dag voor jullie terwijl het een mooie dag had moeten worden. Is je mannetje bij je?

dikke knuffel,

sissy

Geplaatst

Jessica, jemig meis, weet niet wat ik zeggen moet, alleen dat ik je heel veel sterkte voor jou en je man toewens en dat ik aan je denk.

Hele dikke knuffel.

Bah het lijkt wel dat februari een rotmaand is!!!! Gelukkig dat die nu voorbij is en dat we maart hebben.

Iedereen heel veel succes deze maand.

Liefs Janis

Geplaatst

Jessica shit zeg!! ik weet hoe je je voelt..sterkte hoor. Even lekker uithuilen vandaag! Dikke knuffel!

Sissy, ik voel me inderdaad rustig en heb er weer een (klein beetje) vertrouwen in. hoe gaat het met jou?? wel je rust en de tijd nemen om weer op krachten te komen heh?!!

liefs stiertje

Geplaatst

@Jessica, aangezien je van de week in het "uitgerekend in maart" topic had aangegeven dat vandaag de dag zou zijn heb ik je even gevolgd. Wat ontzettend balen dat er weer geen bevruchting heeft plaats gevonden. Huil en scheld maar lekker, hopelijk is je man vandaag thuis zodat je niet alleen zit. Heel veel sterkte.

Knuffel, Kim

Geplaatst

He lieve Jessica,

Wat vreselijk weer, bah, wat gaan we hier slecht. En het is al zo'n beladen dag voor jou. Kruip vandaag maar lekker onder een kleed met een zak chips tegen de kerel aan, deur op slot. Heel veel sterkte en dikke dikke knuffel voor jou.

Geplaatst

Hey dames

bah bah bah ben er ook echt even klaar mee getver het is ook allemaal ook zo dubbel vandaag

waarom eerst ben je zwanger na 6 jaar en dan bij 3 maanden word het afgepakt en ik dacht hehe het lot beslist mee en maakt van 1 maart toch ook danks het verdriet er een goeie dag van nee dus grrrrrrrrrrrrrrrrrrr oja en ik geloof ook niet meer in het lot kutzooi.

mijn man is thuis gelukkig en het gaat ook wel weer maar bah wat kan een mens zich elendig voelen

waarom gaat het nooit eens een x in 1 x goed grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.

kim wat lief dat je reageerd

en de andere dames natuurlijk ook jullie zijn schaten en we slepen elkaar erdoor liefs xxxxxxxxxxxxxxx voor mijn kanjers

Geplaatst

Lieve Minoes, een hele dikke knuffel voor jou! Wat een ellende zeg, weer geen bevruchting. Grrrrr, boos!!!!

Hoi Linda, wat leuk dat je ons gevonden hebt hier. Wat een weg hebben jullie bewandeld, het krijgen van een tweede zo mogelijk nog moeilijker dan het krijgen van de eerste! Veel succes met deze laatste gestimuleerde poging, ik hoop dat jullie grote wens in vervulling zal gaan!

Stiertje, kan me voorstellen dat je uitkijkt naar de gestimuleerde behandeling. Voelt toch weer als een nieuwe kans. Ik zat ook al naar de gestim.behandeling uit te kijken. Leek me wel erg spannend met stimulerende hormonen en de langduriger (en pijnlijker?) punctie, maar je hoopt toch op de beloning van meerdere eitjes en misschien wel meerdere embryo's. Succes alvast, nu 2 maandjes aanlooptijd, kan het zaad mooi herstellen. Fijn is dat het voorjaar er aan komt. Waarschijnlijk geen griepjes meer en ongewenste kinderloosheid vond ik in het zonnetje toch altijd wel weer ietsje draaglijker dan in dit troosteloze jaargetijde.

Weg met februari en laat het voorjaar met allemaal mooie bevruchtingen, tp-en en zwangerschappen maar komen!

Geplaatst

Bedankt voor jullie welkom!

Ik ben vanmorgen geweest voor de 4e fm. ER zijn nog maar 4 follikels over. Waarvan 2 van 17 mm en 2 van 12 mm. Donderdag moet ik weer komen en dan hopen dat de andere 2 toch nog mee zijn gegroeid anders word deze poging waarschijnlijk gestaakt. Hoewel dat volgens dokter de Bruin niet zo veel oplost. Omdat dit vanwege mijn waarden het hoogst aantal follikels zal zijn wat er kan groeien. Bah dat kwam toch wel hard aan hoor.

@Sissy: Dus jij woont ook in Hoogezand? Het zit er dus dik in dat we elkaar wel eens gezien hebben.

@Minoes: Wat ontzettend balen zeg dat er geen bevruchting heeft plaats gevonden. Dat is dus de derde keer al? Wat enorm shit zeg. En dus toch al een keer zwanger geweest uit de eigen cyclus? Wat verschrikkelijk dat het na 3 maanden mis is gegaan zeg. Wat een nachtmerrie.

@Karin: jij moet ook donderdag weer heen? Misschien zien we elkaar daar dan wel.

Geplaatst

Linda: ja, ik woon ook (nog) in Hoogezand. We hebben misschien dus wel eens gezien. Grappig! Ik ga alleen verhuizen, krijg over 2 weekjes de sleutel van ons nieuwe huis en dat staat niet in Hoogezand... Wel balen trouwens dat de poging misschien gestaakt gaat worden. Maar hoe gaat het dan verder? Moet je dan straks opnieuw aan de hormonen? Zwaar hoor!

Minoes: nog even een dikke knuffel. Heb je vandaag wel verdiend!

liefs,

sissy

Geplaatst

@Sissy: Dus je gaat Hoogezand verlaten? Blijf je wel in Groningen wonen?

Ik zie dat je 8 maart weer gaat beginnen? Dan zit je dus misschien in de wachtweken terwijl je aan het verhuizen bent. Dat is ook niet zo handig denk ik.

Als deze poging moet worden gestaakt dan begint het hele circus opnieuw.

Er vroeg iemand hier om de hyperstimulatie zwaarder is dan de eigen cyclus maar ik weet zo niet meer wie.

Op zich is het niet zwaarder hoor dan de eigen cyclus. Alleen neemt de druk op je eierstokken wel toe omdat je meer follikels hebt dan met de eigen cyclus. Ook al heb ik niet veel follikels nu mijn buik is wel helemaal opgezet en mijn eierstokken doen wat pijn. Vooral bij het gaan zitten. Het zit natuurlijk ook vol met vocht door al dat gespuit.

Ik vind ook niet dat je nu vaker naar het ziekenhuis moet dan met de eigen cyclus.

Met hyperstimulatie ga je na de tp geen pregnyl spuiten maar moet je 3 keer per dag utrigestan bolletjes inbrengen.

Wat betreft de punctie dat is met het roesje met fentanyl goed te doen qua pijn. Ik ben er alleen wel doodziek van geweest tot overgeven toe. Maar ik word heel snel ziek van narcose's etc.

Geplaatst

Jessica ben je de teleurstelling al een beetje te boven?

Ik heb de uitnodiging voor de info bijeenkomst voor de hyper al binnen en het recept voor de pil ook. Het gaat nu dus beginnen.3

Karin jij gaat morgen weer beginnen toch? succes?

fijne dag allemaal

Geplaatst

Minoes, Wat kl*te dat er weer geen bevruchting was. Februari is hier geen geluksmaand, bah! Ik hoop dat je de teleurstelling weer wat kan verwerken.

Linda, welkom! Jij hebt ook al heel wat achter de rug zo te lezen. Ik wens je heel veel succes met je laatste poging. hoe vond jij de ec behandelingen in vergelijking met de hyperbehandelingen?

Stiertje spannend hoor dat je voor de hyper gaat en dat het al bijna gaat beginnen voor je.

Dough, lekker genoten van je vakantie?

Hoe is het met de andere meiden?

Hier gaat alles nog steeds goed, ik moet wachten op mijn volgende menstruatie en dan ga ik weer van start.

Liefs Ansje

Geplaatst

Dag dames,

Hoe gaat het met je Jessica?

Stiertje wat snel dat je al een uitnodiging hebt, kan me voorstellen dat je hier weer wat gezonde spanning en energie van krijgt. Zet m op.

Ansje, weer aan het wachten op een menstruatie. Gek he, de ene keer wil je het graag en de andere keer nooit meer.

Yep, ik mag morgen weer. Sta nog helmaal niet in de stand van dat we weer gaan beginnen, misschien maar beter.

Zullen we de schuld van alle mislukkingen de laatste tijd schuiven op de nieuwe punctie kamer?! Misschien moet die nog een beetje inkomen. De kamer moet nu toch snappen wat in ieder geval niet de bedoeling is! Ik zal m de volgende keer even streng toespreken! Of moeten we een bosje bloemen ofzo meenemen.

Geplaatst

Hey kanjers

Wat zijn jullie ook schaten wat moeten we ook allemaal door staan.

Maar we staan nog en gaan met opgeheven hoofd door.

Ik voel me nog wel brak je gaat 2 stappen naar voren en door de ene tel 10 terug bah.

Maar het voordeel is ik ben er weer haha gister lekker na tonee geweest gelachen en gehuild net trouwen ook nog gehuild maar met zijn allen gaan we maart onveilig maken!!!!!

Stiertje spannend gaat voor jou nu echt beginnen.

Linda heftig dat je niet meer eitjes aan maakt en at het dan gestaakt word pfff moet je dan helemaal weer opnieuw beginnen? sterkte meid.

Ansje jij kan ook weer lekker vooruit kijken succes.

Liefs Jessica en een hele dikke knuffel

Geplaatst

@ansje: in mijn vorige berichtje had ik al gereageerd op de vraag hoe ik het verschil tussen de ec en hyper pogingen heb ervaren.

@Karin: nieuwe punctie kamers? Die heb ik nog niet gezien. Waar zitten die dan? Wel op dezelfde verdieping? Mijn laatste poging is namelijk alweer bijna 2 jaar geleden.

Hoelaat moet jij er morgen zijn? Of blijf je liever anoniem? Ik moet er om 10.10 zijn.

@Minoes: Goed dat je naar toneel bent gegaan. Ik vond het wel een voordeel van de eigen cyclus dat je achter elkaar door kon gaan en daardoor weinig tijd had om bij de teleurstelling stil te staan.

Ik leg het IVF circus wel eens uit aan mensen die er niet zoveel van snappen. Ik vergelijk het dan een beetje met een voetbal WK. Je doorloopt de wedstrijden ( echo's) , komt dan in de kwart finale ( punctie), de halve finale ( de bevruchting) en dan de grote finale of de tp is gelukt en die haal je dan NET niet.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden