Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey ladies,

Cherry Ann, super, een succesvolle punctie. De eerste horde weer genomen! Duim voor een mooie bevruchting en een terugplaastsing, een zondagskindje!

Sissy, lekker vakantie! Straks lekker naar Frankrijk. Leuk he MvM! Zo'n testje en een tijdschriftje, wordt het zo eng echt van!

Janis, ook lekker vakantie, op naar terschelling. Heb jij leuke tips voor vakantieadresjes op de eilanden met honden? Krijg jij vaker echo's? En ben je nu 'normaal zwanger' verklaard nu je naar een vk kan?

Dough, ja, we houden je in de gaten. Wat spannend dat je nog niet weet waar je gaat bevallen. laat je het echt op het moment aankomen?

Ansje, hoe gaat het met het werken, kan je je hoofd er wat bijhouden? Op naar de eerste echo!

Linda, hoop dat het gips voor Turkije er af mag, is anders zo sneu. Wat grappig dat je van die pilletjes gaat halen om niet ongesteld te zijn op vakantie! Doet me denken aan een vakantie van mij vroeger. Ik werd er kots beroerd van.

Jessica, hele dikke knuffel voor jou. WAt een dikke vette domper. Wordt weer eens tijd voor een positief nieuws voor jou.

Stiertje, ja bij jou gaat het dubbel op! Je lijf geeft het wel aan wanneer het genoeg is, lekker aan toegeven. Kan je er verder van genieten?

Nou, hier alles goed. Net terug van een midweekje veluwe. Was wel erg lekker, hond mee. Het weer was niet echt fantastisch maar ja, maakt me allemaal niet uit. Vorige week heb ik aardig wat inkopen gedaan, veel in de uitverkoop gescoord. Zo gauw er een gekleurde sticker op staat denk ik al dat het bijna gratis is. Komende week wil ik nog ea snuisteren. Met popke gaat het vlg mij prima. De buik wordt aardig rond. a.s. donderdag hebben we de echo, spannend! Dan zullen wij met een doos chocola naar de afdeling! Wat zullen die dames aankomen zeg!

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Cherry-Ann: Fijn dat je een geslaagde punctie hebt gehad!!! Nu op naar een mooie tp zondag.

@ Dough: goed dat je het over je heen laat komen de bevalling. Je hebt ook weinig keus he je moet bevallen haha

@Karin: Dus je hebt een fijne vakantie achter de rug. En ook al lekker geshopt dus. Leuk!! Wanneer heb je de 20 weken echo? En wil je dan ook weten wat het word?

Het buikje begint ook al flink te groeien dus? Mogen we nog foto's zien op je hyves bv?

@Sissy: een hele fijne vakantie gewenst!!!

@sophie: jeetje wat een heftig verhaal zeg. Fijn dat je er nu weer boven op bent. Ik ga heel hard voor je duimen dat jullie cryootje lekker gaat nestelen want dat heb je zeker verdiend!

Geplaatst

Hé meiden,

wij vertrekken straks voor een weekje naar Frankrijk. Ik weet niet hoeveel ik van de week op internet kan en anders lees ik volgende week weer alles bij.

Ansje: veel succes bij de echo meid, we gaan voor een mooi knipperlichtje!

Karin: heb jij komende week de 20-weken echo? Leuk dat je al lekker aan het shoppen bent. En net midweekje op de Veluwe geweest, heerlijk. Ik ben opgegroeid op de Veluwe, dus weet hoe mooi het daar is....

Cherry-ann: ik hoop jou volgende week op het wachtbankje aan te treffen. Ik duim nog even heel hard voor je door dat je morgen tp hebt!

Dough: houd je jongetje nog wel even een week binnen? Pas na zaterdag mag ie komen hoor, anders mis ik het haha...

Stiertje: jij hebt volgens mij ook echo komende week toch? Succes meis! Dat je maar mooi twee beebjes druk bezig ziet!

Alle meiden: goede week gewenst!

liefs,

sissy

Geplaatst

Sissy,

Een hele fijne vakantie toegewenst!! Lekker genieten en hoop dat jullie prachtig weer zullen hebben.

Karin, Wij zitten al jaren bij mensen in een appartement op west daar zijn we welkom met honden, maar als je ff op internet kijkt met honden welkom dan vind je ook wel huisjes waar honden welkom zijn. Oja als je op Terschelling bent mogen de honden los op het strand en bos, in de duinen moeten ze aangelijnd zijn.

Jah ik ben normaal zwanger verklaard, en na mijn weten krijg ik de gewone echo's nog. Er werd me al in het ziekenhuis gevraagd of we de combinatietest wilden doen, maar we hebben besloten om dat niet te doen. 27 juli hebben we de eerste intake bij de verloskundige, net voor onze vakantie, dus dan zullen we denk ik na de vakantie wel een termijn echo krijgen. Ik weet eigenlijk niet hoe het nu verder gaat, maar ik ga er maar vanuit dat we dat gewoon krijgen.

Willen jullie weten wat het gaat worden?

Stiertje, wanneer krijg jij je tweede echo?

Voor de rest van de meiden dikke knuffel,

Liefs Janis

Geplaatst

Sissy ook nog even hier, fijne vakantie meid en geniet er lekker van. Ik hoop dat je het mooie weer tegemoet rijdt!

Sylvie, dank je wel!!

Karin weer terug van je midweekje. Jammer dat je niet zo mooi weer had. Veluwe is trouwens wel erg mooi en je kan er lekker wandelen met de hond.

Linda volgens mij zag ik jou vanmorgen lopen in het winkelcentrum met Julian. Wij zaten een broodje te eten in die nieuwe broodjeszaak. Voordat ik wat kon zeggen was je al weer voorbijgelopen. hihi

Liefs Ansje

Geplaatst

Cherry-ann, hoop dat je nu al gebeld bent en dat jullie zo onderweg zijn voor een terugplaatsing, mijn duimen draaien nog voor je.

Liefs Janis

Geplaatst

Wat lief!!!

Wat een pech maar wat een geluk hebben wij weer!!!!!!! Ben dol blij we hebben een kans op een zwangerschap! We hebben een mooie embryo en vanochtend word hij teruggeplaatst! Ooooo wat een ontlading! Ik ga er een foto van maken! En dit moet 'm zijn! :-) :-) :-)

Geplaatst

@cherry-ann: super hoor!!! Op naar een hele mooie test !

@Ansje: ja klopt ik was met Julian in het centrum. Hij heeft een goudvis van ons gekregen voor zijn rapport ( ondanks dat hij niet over gaat had hij toch best een goed rapport). Maar alleen is ook maar alleen dus gisteren hebben we er nog een bij gehaald. Hij heeft ze Messi en Xavi genoemd naar de bekende voetballers natuurlijk.

Was je broodje lekker?

Geplaatst

Hij zit er weer in, hij is 2 cellig. Zeg dat wat of niet. De vorige keren hadden we 4 cellig. Hopelijk gaat hij mooi verder delen en ik mag 1 aug. testen!

Fijne zondg nog!

Geplaatst

Cherry-ann, van Harte meis. Op naar 1 augustus! Wat betreft 2 of 4 cellig weet ik niet of dat wat uitmaakt. Ik neem aan dat ze niet zullen terug plaatsen als het niet goed zal zijn. Dus meis van harte met de terugplaatsing en op naar een mooie test op 1 augustus.

Even een vraagje heb jij geen eileiders meer of nog maar 1.

Liefs Janis

Geplaatst

Cherry van harte meid ik heb ook geen idee van 2 of 4 cellig maar zal wel goed zitten denk ik

Geniet er van

Iedereen knuffel mij

Geplaatst

Hee Cherry-Ann, wat superfijn!! Heel veel geluk met deze emmy! Ze plaatsen hem inderdaad niet terug als hij niet goed is. Vanaf 4-cellig, met weinig fragmentatie noemen ze het een topembryo, dit zal gewoon een goed embryo zijn. Ik had de eerste tp ook een 2-cellige. Daar werd ik wel zwanger van (en van de 3 daarop met 4 cellen niet). jammer genoeg werd dat toen een vroege miskraam, maar dat heeft natuurlijk niks met het aantal cellen te maken, maar met de kwaliteit van de cellen. Denk ik....

In ieder geval veel succes, 1 aug (mijn uitgerekende dag!) is in ieder geval een mooie datum!

Sissy, ook van mij een heel fijne vakantie gewenst!

Geplaatst

Hoi Hoi!

@ dough, o wauw is dan jouw uitgerekende dag! Succes met de laatste loodjes! Jij een wolk van een baby en ik twee streepjes!!!!

@ stiertje, nee geen vakantie helaas, nog steeds geen vast werk dus we kunnen het geld niet uitgeven helaas... Ging je nou naar Italie? Vrienden van ons zijn naar familie in Sardinië geweest, mooie foto's gezien!

@ Janis, nee ik heb geen eileiders meer door een ontsteking in mijn buik en buikvlies jaren geleden waren ze helemaal kapot. In 2006 zijn ze verwijderd omdat ik anders een verhoogde kans zou hebben op een BBZ..... helaas heb ik deze nog wel gekregen in het uiterste stompje, wist niet eens dat het mogelijk was!

Ik ben echt heeeeel blij hoor! Maar toch aan het surfen geslagen om zo veel mogelijk te lezen over 2 cellige embryo's op dag 3 na punctie. Ik las dat ze meestal meer cellig zijn op dag 3...... pffff ik en mijn hersenspinsels! We hadden altijd toppers... die deden het ook niet altijd goed.... misschien word deze "mindere" embryo wel ons prachtige tweede kindje..... ik moet maar stoppen met denken... aaaaaaaaaaah!!!! :-)

liefs

Geplaatst

Cherry-Ann, de meeste ziekenhuizen plaatsen idd 3 dagen na punctie terug. Dan is een embryo idealiter 8-cellig. Het UMCG plaatst 2 dagen na punctie terug. Dan is ie normaal gesproken 4-cellig. 1 deling er voor is ie dus 2-celiig. Dan is ie net wat trager in delen. Hij wordt daardoor als iets minder van kwaliteit beschouwd, maar heeft wel degelijk goede kansen! Onthoud dat ie in een uur kan delen, dus hadden ze hem een uur later teruggeplaatst, was ie misschien wel al een deling verder!

Geplaatst

He Cherry Ann,

Gefeliciteerd met je terugplaatsing! Super zeg.

't is idd beetje lastig dat het UMCG met de ec behandeling het net wat anders doet waardoor de berichten op internet nog al een verwarrend kunnen zijn. Als het niet goed was of wanneer ze er geen vertrouwen in hadden hadden ze m vast niet teruggezet. Had gewoon last van een relaxte zondag!

Fijn dat je wat afleiding hebt, hoop dat de weken voorbij vliegen.

en jeetje Dough, nog twee weekjes, ongeloofelijk! Wat is het voorbij gevlogen. Zet m op!

Geplaatst

Hoi Karin; hahaha :-)) Misschien word het gewoon een heel relax kindje, dat is weer wat anders dan die kleine stuiterbal die we vier jaar geleden mochten krijgen! :-) We zullen zien, merk wel dat ik door de tijd heen iets relaxter word zo van; het zal wel we zien wel..... maar denk dat ik in week twee we weer anders spreek! ha!

Dough; vermeld je op het geboortekaartje dat je dmv ivf zwanger bent geraakt of gebruik je een soort gelijk gedichtje? Of misschien wil je daar helemaal niks over kwijt natuurlijk ;-) Ik heb toen der tijd heel internet afgespeurd naar wat leuks en het wel laten doorschemeren. Hoe heb je het kamertje eigenlijk, dat vond ik zo mooi om te doen he.... en de wagen uitzoeken! Allemaal "nieuwe" spullen uitzoeken!

nou ga ff bankhangen, ben best moe van al die spanningen...

knuffel!

Geplaatst

Cherry- ann: de kwaliteit zegt mij niet zoveel. Wij heben alle 5 tp's een topper terug gekregen waarvan 1 zelfs 10 cellig was ( was nog op dag 3 na punctie) maar geen 1 keer zwanger. Dus je zult begrijpen dat ik er weinig waarde aan hecht.

En net wat Dough ook al zei het had een uur later wel 4 cellig kunnen zijn.

Dit is een top maand hier dus jij slaat er gewoon bij aan hoor.

Wat betreft de tekst op het geboorte kaartje hadden wij : Lang gewacht, Stil gezwegen

Nooit gedacht en toch gekregen!

Alleen onze naaste familie en enkele goede vrienden wisten dat wij aan het behandelen waren.

Geplaatst

Hoi!

Linda, ja wij hadden ook altijd topper maar nu we een mindere hebbe. Krab ik toch even achter mijn oor..... Maar positief!

Wat een mooi gedichtje zeg! Vind ik toch wel speciaal om zoiets te vermelden.

Liefs

Geplaatst

Heeeeeeeeeeey! Wat een super nieuws lees ik in mijn inbox!

Dough; :happydance: GEFELICITEERD MET JULLIE ZOON !!!!

Ik hoop dat alles goed verlopen is en dat het goed met jullie gaat! HEEL heel heel veel geluk met zijn drietjes!!!!!!

Liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden