Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Cherry Ann,

Wat vreselijk verdrietig op deze zonnige dag! Sterkte meid, dikke dikke digitale knuffel voor jou.

Jessica, ook dikke knuffel voor jou. Snap het heel goed dat je je even terugtrekt. Een groot gedeelte van deze club is natuurlijk dolgelukkig en jij zit nog steeds in onzekerheid. We zien je wel weer een keer verschijnen en checken anders wel wat leuke vakantiekiekjes op hyves. Hele fijne vakantie, hoop dat je even lekker bij kan komen.

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

cherry-ann shit man, heel veel sterkte!

Jessica dikke knuffel

@ iedereen we hebben het hier heerlijk, en ik voel me ook redelijk goed.

Liefs Janis

Geplaatst

Cherry-ann: wat verdrietig nou weer. Een hele dikke knuffel en veel sterkte meid!

Janis: fijn dat jullie het heerlijk hebben en dat je je redelijk goed voelt. Geniet ervan!

Karin: hoe is het met jou?

liefs,

sissy

Geplaatst

@cherry-ann: he shit dus toch weer niet gelukt. Sterkte. Hoe is het nu met je dochter is ze weer helemaal opgeknapt?

@Minoes: sterkte. Hopenlijk kun je alles een beetje van je laten afglijden in je vakantie.

@Janis: fijn dat jullie het erg naar jullie zin hebben. Het weer is ook super he nu.

@sissy: hoe gaat het met de misselijkheid?

@Karin: hoe voel jij je?

Ik moet morgen nog even werken tot 13.30 en dan heb ik 3 ½ week vakantie!!!! Heerlijk.

Hoe zal het met Ansje zijn. Op Kreta en nog een plek op Griekenland heersen bosbranden he. Hopenlijk hebben hun daar geen last van.

Geplaatst

Linda: weet niet of je dit nog leest, maar wil je even een hele fijne vakantie wensen in Limburg! Hoop dat je een beetje mooi weer hebt en niet teveel regen.

Hoe is het met de andere meiden?

liefs,

sissy

Geplaatst

Dag dames,

Wat rustig hier met al die vakantiegangers!

Linda, veel plezier in Limburg, het is maar goed dat je in ieder geval nog een zonnig Turkije tegemoet hebt.

Cherry Ann, weet je al iets meer over of jullie direct doorgaan of nemen jullie even pauze.

Sissy, voel jij je weer wat beter of is de wc nog steeds je beste vriend. Ga jij binnenkort ook weer aan het werk? Heb je het daar al verteld?

Met mij gaat alles goed. Krijg nu echt een zwangere bolle buik. Het kamertje is gesaust en leg de laatste hand aan de meubeltjes, dan kan ik inrichten en een beetje opruimen. Voel me prima. AFgelopen vrijdag naar vk geweest en alles leek prima gemiddeld. Weer een fijn hartje gehoord, super.

Nu weer saai aan het werk, wat wordt dat ongelooflijk niet belangrijk zeg! Moet me er een beetje heenslepen, denk dat ik maar kruisjes voor het aftellen ga zetten ofzo!

Geplaatst

Ha Karin: wat fijn dat alles goed met je gaat en dat je al een echte zwangere bolle buik gaat krijgen. En bij de vk ook weer alles goed, heerlijk!

Kan me voorstellen dat werk niet meer zo belangrijk is. Wanneer ga je eigenlijk met verlof? Heb je dit al bedacht? En hoe zat het ook alweer met je studie? Je moest toch nog 1 jaartje? Ga je na de vakantie wel weer beginnen met de studie? Of schuif je het helemaal op?

Met mij gaat het wel goed, misselijkheid begint mee te vallen. Vrijdag nog heel beroerd en inderdaad vaak innige omhelzing gehad met mijn grote vriend, het toilet ;-( Zaterdag ging het gelukkig goed, had toen vrijgezellenfeestje van mijn zusje. Merk sowieso dat ik sinds zaterdag minder misselijk ben. Gisteren nog wel een keer overgegeven, maar voel me niet meer de hele dag beroerd. Ook vandaag op mijn werk valt het mee. Begon me al direct zorgen te maken of dit wel goed teken was, maar na wat googlen kwam ik erachter dat meer dames rond deze periode minder misselijk worden (en soms daarna ook wel weer meer, maar dat zien we dan wel weer).

Ik ben idd weer aan het werk en meerdere op mijn werk weten het nu ook. Ze leefden ook erg mee tijdens de behandelingen, dus wilde het hen ook nu wel laten weten. En het nieuws van de tweeling vonden ze natuurlijk helemaal super. Morgen hebben we 1e afspraak bij Verloskunde in het UMCG. Spannend, kijk vooral uit naar de echo. Blijf het ook wel erg spannend vinden hoor. Maar heb er een heel positief gevoel over, dus daar houd ik me maar aan vast.

Geplaatst

Beste allemaal,

Hoe gaat het met jullie? Hier alles goed! Ik ben woensdag ongesteld geworden!

Dus hebben we zondag 14 augustus de eerste controle-echo! En volgens mij wordt er op de 19e cyclus dag teruggeplaatst? Weten jullie dit?

Weten jullie toevallig ook tot wanneer ik nu alcohol zou mogen drinken?

Alvast bedankt!

Liefs

Geplaatst

Hee meiden,

Fijn dat de misselijkheid minder is Sissy en logisch dat je dan denkt: hmm, is dat wel goed? Wel super dat het goed voelt en dat je collega's zo leuk gereageerd hebben. Tweeling na zo'n behandeltraject is toch een beetje een bonus, hè?

Karin, goed van je te horen hoe je langzaamaan meer in je zwangerschapscocon raakt en werk je steeds minder boeit, haha! Hier hetzelfde, hoor. Ook bij manlief. Die werkt nu weer na lang thuis bij mij en kind en vindt het helemaal niks. Werk is ineens zo onbelangrijk.

Leuk, met de babykamer bezig!

Hoe zou het zijn met onze zwangeren op vakantie? Zou Stiertjes buik al groeien met die tweeling er in?

Hoi PGD, doe je ook ICSI of IVF in eigen cyclus in het UMCG? Want daarbij staat het niet vast op welke dag de tp is.

Wat betreft alcohol, dat is een beetje naar eigen inzicht, denk ik. Ik heb het tijdens de hele behandelperiode nauwelijks gedaan, maar zeker niet na een terugplaatsing. Succes in elk geval!

Hier gaat het goed. We gaan regelmatig met de baby op pad, hij slaapt overal en ik kan overal voeden. Toch wel een groot voordeel van borstvoeding: altijd bij de hand. Maar als ie flesjes kreeg, namen we die ook gewoon overal mee naar toe, denk ik, hoor.

Doughie heeft wat meer last van krampjes. Superzielig om te zien en eerlijk gezegd kan ik er erg slecht tegen: ik ga snel meehuilen en kan het slecht relativeren. Ben dan bang dat het nooit meer zal stoppen. Zal wel te maken hebben met geen controle hebben over de situatie.

Knuffel voor iedereen!

Geplaatst

Hé meiden, (de paar die niet op vakantie zijn...)

vanmorgen weer echo gehad, nu bij de gyn in het UMCG. En alles was goed! Vreemde gewaarwoording trouwens hoor om nu niet automatisch naar kamer 9 te lopen. Ik moest ook echt even vragen welke kamer ik nu moet zijn. En dan ineens een uitwendige echo, ook al nieuw haha.

Maar gelukkig was alles goed met onze 2 ukkies. Ze zijn mooi gegroeid, ruim 2 cm nu. Nu over 4 weken weer controle en echo. Begin er nu steeds meer vertrouwen in te krijgen hoewel het positieve gevoel er altijd al was.

Dough: wat leuk om te lezen dat jullie met kleine Doughtje al af en toe op stap gaan. Wat heerlijk. En hij is nou ook al 3 weken oud, wat gaat dat snel. Kan me wel voorstellen dat het heel zielig is om te zien dat hij krampjes heeft. Je voelt je dan zo hulpeloos. Als iedereen straks weer terug is van vakantie, komen we hem bewonderen hoor!

liefs,

sissy

Geplaatst

Geweldig Sissy, dat alles weer goed was met je wonders!! Ik had ook een basis 'het zit wel goed'-gevoel, maar toch heb je ook die echo's met kloppende hartjes en goed groeiend(e) kindje(s) nodig om echt de bevestiging te krijgen. Dat geeft geweldig veel vertrouwen!

Geplaatst

@ dough bedankt voor je reactie! Wij doen PGD door middel van icsi in het umcu! We hebben al een verse terugplaatsing gehad, maar die is helaas mislukt! Nu nig 1 cryo... Ja drink nu 14 dagen voor de eerste controle echo geen alcohol meer! Drink toch al bijna nooit maar in de vakantie is het wel eens lekker!

Wat vervelend zeg krampjes! Hopen dat het snel beter gaat!

Geplaatst

Zo daar ben ik weer!!! Ik ging er al helemaal voor zitten want ik dacht ik zal wel een hele hoop hebben gemist maar het valt mee of tegen het is net hoe je het bekijkt.

@Dough: wat sneu dat je kleine man zo'n krampjes heeft. Ja voelt je zelf dan ook zo machteloos he.

@Karin: fijn dat je lekker begint te groeien. Ja je moet nog wel even een tijdje tot aan je verlof. Weet je al een datum?

@Sissy: fijn dat de echo weer goed was!!! En ja die bevestiging heb je iedere keer weer nodig. Zijn jullie al een beetje begonnen met shoppen?

Wij hebben een zeer geslaagde week in Limburg gehad! Erg prima weer. Alleen dinsdag af en toe een beetje gesputter voor de rest warm en zonnig. Er zijn heel veel activiteiten op de camping zodat ook Julian de tijd van zijn leven had. Wij hadden eerst ons nichtje mee en dinsdag zijn mijn zwager en schoonzus gekomen en die hebben het nichtje mee genomen en het neefje achter gelaten.

Nu druk met de was marathon zodat we maandagnacht weer goed weg kunnen.,

Geplaatst

Hoi lieve meiden,

Hier ben ik weer na twee weken vakantie.

We hebben het heerlijk gehad, lekker weer, zo'n 32 graden gemiddeld. Beter weer dan hier in ieder geval. wel rustig aan gedaan steeds want je merkt toch wel dat de energie minder is, maar lekker met een tijdschriftje naar het strand of bij het zwembad was ook heerlijk hoor.

Met mij gaat alles verder ook prima, ben maar heel af en toe misselijk met overgeven, ben vooral nog moe steeds. Maar dat vind ik allemaal niet erg hoor, hoort er bij.

Gisteren hebben we de tweede echo gehad. Alles zag er prima uit! Kindje is nu bijna 4 cm en buitelde mooi door het beeld heen. Erg ontroerend om te zien.

Het begint nu steeds echter te worden, ook voor manlief. Je ziet nu al een echt kindje in beeld.

De meeste dingen hebben we ook al geregeld, kinderopvang is rond, kraamzorg ook. Ik vind het fijn om alles op tijd geregeld te hebben, geeft een stuk rust.

Ik moet alleen nog even op mijn werk regelen dat ik een dag minder wil werken, maar daar heb ik nog wel even de tijd voor.

Linda, je hebt het het wel leuk gehad in Limburg dus. Volgens mij is het weer daar ook altijd iets beter dan hier. En nu mag je ook nog naar Turkije. Heerlijk zeg! Het is daar nog warmer als in Griekenland, kun je lekker bij bruinen.

Dough, wat vervelend dat Doughie zo'n last heeft van krampjes, wat kun je je dan machteloos voelen he? Niet leuk om te zien dat je kleine man zich dan niet happy voelt. Ik las wat terug over hoe je borstvoeding geven ervaart en dat je het af en toe best wel zwaar vind. is het een idee om wat vaker melk te kolven? Zodat je af en toe je handen wat meer vrij hebt? Of accepteert de kleine man de flessen speen niet? Ik vind het ook knap van je dat je toch doorzet want het vergt best wel wat van je.

Stiertje nog lekker aan het genieten in Italië, vast fijn om je familie te zien!

Janis hoe gaat het met jou? Ook lekker aan het genieten van de vakantie?

Minoes, ik hoop dat alles goed met je gaat en we houden je op hyves wel in de gaten hoor.

Sissy, ik las dat jij inmiddels ook je tweede echo hebt gehad. Wat fijn dat alles goed is. Hoe gaat het met de kwaaltjes?

Cherry Ann, wat verdrietig dat jullie poging niet gelukt is. Wat een onzekerheid heb je gehad zeg, alsof het allemaal al niet zwaar genoeg is.

Karin wat fijn dat het goed met je gaat! Leuk he om nu bezig te zijn met de babykamer. Ik herken je gevoel wel, als je zwanger bent lijkt al het andere ineens een stuk minder belangrijk, werken enzo. Je bent zo vol van je zwangerschap en het is ook zo bijzonder allemaal als je dat mee mag maken, zeker na zo'n zwaar ICSI traject.

Liefs Ansje

Geplaatst

Hé meiden,

Linda: wat leuk dat je een goede vakantie hebt gehad in Limburg. En ook nog redelijk weer gehad dus ook, fijn! En zeker mooi dat Julian zich zo lekker heeft vermaakt, dat is toch het belangrijkste. En nu dus druk aan het wassen zodat jullie morgen naar Turkije kunnen vliegen. Ga daar ook lekker genieten, vooral van het mooie weer!

Ansje: ook jij een fijne vakantie gehad dus. Heerlijk meid. En lekker weer erbij, wat wil je nog meer. Logisch dat je nu wat minder doet, mijn energie is ook niet echt veel op het moment. Maar ach, met een tijdschriftje bij het zwembad... ik kan me ergere dingen voorstellen haha. En leuk dat de echo weer helemaal goed was, zo wordt het steeds echter he. En ook de kinderopvang en kraamzorg al geregeld, wat goed. Ik moet de formulieren voor kdv nog invullen, ga ik denk ik vandaag doen. En kraamzorg zal ik ook eens achterheen gaan. Heb je dat via je zorgverzekeraar geregeld?

Met mij gaat het goed, kwaaltjes zijn nog wel behoorlijk aanwezig, maar ja, schijnt ook dubbel soms te zijn door de twins. Ach, het hoort er allemaal bij. Gisteren nog weer een paar mensen in mijn familie het verteld, was echt heel leuk om te doen, hoe wel het ook nog zo onwerkelijk soms voelt. Dat het nu toch zo is, na zo'n tijd en zo'n ICSI-traject.

Nou meiden, fijne zondag ondanks de regen weer...

liefs,

sissy

Geplaatst

@Ansje: zo te horen was het een hele relaxte vakantie!! Geen last van de bosbranden gehad? Werd je niet extra misselijk tijdens het vliegen? Ik word altijd harstikke beroerd met het opstijgen en dan zou ik als ik zwanger zou zijn nog misselijker worden denk ik. Maar ik ben sowieso altijd al snel misselijk. Als ik met Julian op een schommel ga word ik ook al raar haha.

Dus ook al aangemeld bij het kdv? Bij welke? Mijn zus werkt op joepie.

Super dat de echo ook weer goed was!

@Sissy: dus gisteren lekker weer babynieuws verteld. Altijd leuk om te doen en helemaal om er ook nog achter aan te verellen dat er 2 wonders komen!

Ik ben bijna door mijn was heen! En het strijkgoed is ook al aardig aan de kant. Morgenmiddag koffers weer in pakken en dan tegen 19.00 even proberen te slapen tot 01.00 en dan op weg naar Schiphol.

Zouden trouwens degene die nog niet op mijn mail van laatst hebben gereageerd dat nog even willen doen? Zodat we dat na de vakantie 'af kunnen ronden'?

Geplaatst

Sissy, ik had via de verloskundige allemaal folders van verschillende kraamzorgaanbieders gekregen. Ik heb voor het groene kruis gekozen en hun gebeld.

De telefoniste verbond me na het gesprek door met mijn zorgverzekeraar, want die moeten weten dat je kraamzorg nodig hebt en voor welke kraamzorgaanbieder je hebt gekozen.

Linda, wat heerlijk, morgen al weer op vakantie. Ik ben wel enigzins jaloers op je hoor, maar heerlijk voor je, lekker naar de zon.:laugh:

Ik was in het vliegtuig gelukkig niet misselijk, maar tijdens de busreis van luchthaven naar ons appartement wel. Ik heb altijd al een beetje last gehad van wagenziekte, vooral bij warmte.

Ons kindje gaat naar Monkie. Eerst hebben we wel aan Joepie gedacht vanwege de verlengde opvang maar P heeft op zijn werk wat kunnen regelen zodat verlengde opvang niet meer nodig is en Monkie ligt voor ons wat beter op de route.

Waar is Julian naar toe geweest?

Hele fijne vakantie!!En geniet!!

Liefs Ansje

Geplaatst

He Ladies,

Gezellig dat iedereen weer wat terug is. Linda is er al weer vandoor die mazzelkont!

Lekker alles regelen Ansje, heerlijk, klaar is klaar. heb ik ook hoor. Fijn dat je lekker warm weer hebt gehad. Bijzonder die echo he, ook leuk voor je man, die zat vast te glunderen. Heb jij geen last van kwaaltjes?

Sissy, wat leuk dat je het mensen verteld hebt. Jij hebt er ook een goed gevoel bij he, had ik ook. Wel lekker last van kwaaltjes maar ja dat neem je vast voor lief. Ik heb voor isis kraamzorg gekozen. Weet niet of er echt verschil in zit, over isis hoorde ik dat je 1 en dezelfde hulp krijgt en dat dit bij het groenekruis nog wel eens kan wisselen. Wanneer je je aanmeldt moet je het idd nog even doorgeven bij je zorgverzeraar.

Janis, jij ook weer terug! Benieuwd hoe je het hebt gehad.

Dough, zag al wat foto''s op hyves van de uitstapjes. Heerlijk dat dat kan! Geniet er van!

Hier nog steeds alles prima, de kamer is klaar! Heb alleen de kleine sinds gisteravond niet meer gevoeld trappelen. Zit nog niet in de stress maar hoop dat ie snel even actief wordt! Dough, is dat herkenbaar?

Dikke knuffel!

Geplaatst

Hee Ladies!!

Janis, welkom terug! Hopelijk zijn jullie niet helemaal weggeregend, pfoeh! De zon schijnt wel nu weer hier! Heerlijk!

Linda, jullie hebben het volgens mij heerlijk gehad, de foto's zien er heel gezellig uit! Heel veel plezier in Turkije!!!

Ansje, fijn dat de echo weer goed was. Mooi, hè, echt een kindje! Onze 12 wk echo vond ik ook prachtig! Goed om te horen dat je het zo lekker hebt gehad op vakantie.

Kraamzorg: Wij hadden het Groene Kruis. Hadden inderdaad 2 verschillende dames. Maar of dat nou kenmerkend is voor het Groene Kruis, weet ik niet. Het is ook zomertijd nu, dus bij veel organisaties is het passen en meten. Wij vonden het niet erg, kwam omdat de tweede prettiger was dan de eerste! Als het andersom was geweest, had het vast anders gevoeld.

Even laten weten dat ik aan Minoes en Cherry-Ann denk en de andere meiden die misschien meelezen!

Karin, ja, dat 'even niet voelen' en dan je druk maken klinkt heel herkenbaar. Hoewel ik ook altijd een goed gevoel heb gehad bij de zwngerschap (het komt goed), zijn echo's en bewegingen toch hetgeen waar je je geruststelling steeds uit haalt. Ik kon altijd 's avonds op bed gaan liggen, handen op de buik en dan meldde Doughie zich altijd. Ik heb 1 keer in de auto in paniek gezeten, kon ik me niet herinneren wanneer ik hem voor t laatst had gevoeld. Ik was met een vriendin en heb een uur met mijn handen op mn buik gelegen, stoel achterover in de ligstand. Pas na dat uur voelde ik wat. Pfoeh!!

Met jouw termijn hoef je hem nog niet dagelijks te voelen, Karin, maar dat drukmaken kan ik me voorstellen. Het stopte voor een groot deel bij mij na de geboorte. Maar soms sta ik nog naast de wieg om te checken of ie nog ademt. Gelukkig (aan 1 kant, haha, slaapt wel wat onrustig voor ons) is het een kereltje dat herrie maakt tijdens het slapen (kreunen, zuchten, snurken etc. haha), zodat ik maar zelden boven het wiegje hoef te hangen om te checken.

Hij heeft nog best last van zijn buikje na voedingen: kreunen, persen, jammeren. Zielig en voor ons onrustige nachten. Dan probeer ik wat bij te slapen overdag, maar dan ben je alleen maar aan het verzorgen en een uurtje slaap pakken en voel ik me alsnog moe en een melkkoe die verder niks beleeft.

Is nu half 3 en ben blij dat manlief halve dagen werkt: ik kan nu even lekker douchen. Het is steeds de keuze maken als de baby even slaapt: zelf slapen/ eten of aankleden/ iets huishoudelijks doen/ iets leuks doen. Komt er op neer dat je altijd niet zo goed voor jezelf zorgt en daardoor valt het kindje verzorgen ook zwaarder (want als je moe bent, honger hebt, of jezelf een stinkerd vindt of dat je er niet op uit kan, dan vind je het kindje verzorgen minder leuk.)

Zo, ik houd weer op met piepen en prijs mezelf gelukkig met m'n wonder!

Geplaatst

Haha Dough,

Dank voor je reactie.

Je mag hier gerust piepen hoor, kan me het wel voorstellen. Je hele ritme draait om de kleine, dat is even zoeken maar komt vast helemaal goed. Lekker dat manlief halve dagen vrij is. Even lekker genieten met zn drieen maar ook mooi de kans om even wat tijd voor jezelf te nemen!

Volgens mij heb ik al weer een vage actie vernomen. Zal wel goed komen maar soms denk je idd van hoe lang is het geleden. En meestal is het in bed bingo maar gisteravond niet. Maar ja, weekend is weer voorbij, tijd voor het normale ritme, zal vanavond wel weer goed zijn.

Nou, nu hou ik op met miepen en ga straks meer trots met de bolle buik naar voren naar huis!

Geplaatst

beste allemaal,

Om een aantal redenen stop ik met het "forummen".

Wens jullie allemaal het allerbeste.

Het gaat lichamelijk goed met ons drieen dus daar ligt het niet aan.

veel lief stiertje

Geplaatst

He lieve Stiertje,

Die komt even rauw binnen! Hmmm natuurlijk komen er allemaal vraagtekens in beeld maar ik respecteer je keuze wel. Hoop dat het allemaal goed gaat, dat je het leuk hebt gehad op vakantie. Wens je heel veel sterkte en al het geluk. Af en toe een berichtje via hyves nog wel oke?

Bedankt voor je steun het afgelopen jaar hier.

Knuffel karin

Geplaatst

Hai lieve Stiertje,

zo, dat is even een berichtje waar ik van op kijk. En net als Karin ook vraagtekens bij zet, maar uiteraard respecteer ik je keuze. Ben wel blij om te lezen dat het goed met jullie drietjes gaat. Jammer dat we niet meer aanstaande tweelingmama-ervaringen kunnen uitwisselen, maar het is niet anders. Dank je wel voor het afgelopen jaar met je leuke, opbeurende en lieve reacties. Het ga jullie allemaal goed. En wellicht via Hyves krijgen we toch nog een beetje mee hoe het met je gaat?

Liefs,

sissy

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden