Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

tinkerbell: kan me wel voorstellen dat je meer had verwacht, maar idd de hoevellheid zegt ook niet alles, als de kwaliteit maar goed is daar gaat het om en wie weet is de rest allemaal goed genoeg om in te vriezen.

Wij hebben nog wel een gesprek volgens mj weer een bijeenkomst met andere stellen over de uitleg van de hyper, maar aan de ene kant lijkt het me wel prettiger om dat even samen met een verpleegkundige te doen, dat zal ik nog eens vragen, maar heb geen evaluatiegesprek gehad en ook niks over gehoord.

Wel spannend hoor w.s volgende week de punctie al....

Als je te horen krijgt dat je 30 follikels hebt ga je vast ook anders de puntie in dan nu...brrr 38 keer prikken

stiertje: wel een gek idee ja dat je je nu gaat stereliseren, maar kan me het wel voorstellen en je hebt gelukkig 2 gezonde kindjes.

Had je het ook gedaan als jullie 1 kindje hadden gekregen??

minoes: mooi dat het allemaal lekker gaat bij jullie...het zal eerst idd wel wat onwerkelijk voelen, gaat met jou ook alles goed?? en heb je een leuke kraamhulp??

ansje: dus het gaat echt allemaal van start je eigen gastouder, wat houdt dat selectiegesprek precies in dan? en ben je nu nog wel aan het werk in de kinderopvang?

linda: ik zal je tatoo zo even bekijken op facebook ben benieuwd, valt mee he met de pijn, ik heb er ook 2 en het viel mij toen heel erg mee.

janis: jullie ook nog vakantieplannen?

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Haha Stiertje, nou zoveel schelen jullie niet met ons...wij zijn 33 en 43.

Je hebt me wel even gerust gesteld. Ik lees ook vaak dat bij de eerste FM er nog niet zoveel zicht is op het aantal follikels. De 5 grote waren wel echt groot en mooi rond. De andere 4 waren stukken kleiner maar hebben nog een week dus wie weet. En wie weet zit er nog iets verscholen.

Ach het liefst zou ik natuurlijk een stuk of 15 hebben, dat schijnt wel echt een perfect aantal te zijn. Niet teveel en niet te weinig. Maar ja je hebt er geen invloed op....

Ik moet woensdag voor de tweede FM. En dan vrijdag waarschijnlijk nog een keer. Duimen dat ze nu als een gek op gaan komen ;-)) uiteindelijk hebben we maar 1 topper nodig maar ik zou graag wat cryo's willen. Had jij die ook Stiertje?

Geplaatst

Hallo meiden,

Tinkerbell, kan me voorstellen dat je wat teleurgesteld bent, maar als het goed is heb je er maar 1 nodig en daar gaan we maar vanuit meis!

Ansje en Stiertje, de driftbuien herken ik wel, soms is S ook zoooo boos, en dan zo van de ene op ander moment is het weer goed.

Hier gaat alles verder goed, ik voel me ook best wel goed. Aleen de laaste dagen zo ontzettende hoofdpijn, zal wel met het weer te maken hebben.

Mon jah we hebben wel vakantieplannen, we gaan weer naar de waddeneilanden zoals ieder jaar, hebben er zoooo zin in. Ben wel benieuwd hoe S het gaat vinden. En hoop wel dat het weer wel beter wordt. Nog 6 weken ahhh heerlijk.

Hebben jullie verder nog plannen meiden?

Vanmiddag weer met S naar het CB krijgt ze weer prikjes, gatver ik zie er toch wel weer tegenop hoor, bah. Ben wel benieuwd hoe ze is gegroeid, ik gaaf haar namelijk naast de BV ook KV als bijvoeding, door alle ziektes ed was mijn BV terug gelopen, heb het idee dat het nu wel weer beter aan het worden is. Drink BV thee en maak van dat Galactogil aan, is mierzoet maar heb wel het idee dat het werkt.

Nou meiden dikke knuffel van mij.

En ehh Tinkerbell, jij moet gewoon nu zwanger worden want we hebben nu niemand meer die zwanger is. Dus zeg maar tegen je buik van geen discussie mogelijk, het moet nu gewoon haha.

Liefs Janis

Geplaatst

Mon, ik had geen zin in die massa bijeenkomst dus heb gevraagd of ik gewoon een uurtje langs mocht komen voor uitleg. En dat mocht! Dan kun je rustig even je eigen vragen stellen en ik had ook niet zoveel zin om in zo'n zaal te zitten met allemaal IVF-ers...het proces kennen wij al voldoende uit de eigen cyclus dus het gaat vooral om het spuiten etc.

Geplaatst

Tinkerbell, ik snap dat je liever wat meer eicellen had gehad en je wel een klein beetje teleurgesteld was, maar die wat kleinere kunnen ook nog prima meedoen en dan ziet het er bij de volgende echo al weer heel anders uit. En meer is inderdaad niet altijd beter en zegt niet altijd of je veel cryo's hebt of niet. Kijk maar naar mij, ik had 38 eicellen en ik geloof dat er 17 kans maakten om door te gaan maar uiteindelijk toch 'maar' 5 cryo's en mijn 4 cellige toppertje Joël.

Mon misschien kun je ook proberen om nog apart een gesprek te krijgen en je niet naar de hyper bijeenkomst hoeft. Ik weet nog wel dat wij niets nieuws hoorden. Ja even kort welke hormonen je ging gebruiken en hoe het hypertraject in zijn werk ging.

Ik ben nog wel steeds aan het werk trouwens. 1 september loopt mijn contract af maar ik verwacht nog hooguit een week of 5 te werken. Ik moet mijn vakantie uren ook nog opmaken. Mijn leidinggevende zou er nog even naar kijken wanneer dan mijn laatste werkdag wordt.

Ik krijg inderdaad nog een gesprek van thuishuis waarin ze gaat kijken of ik geschikt ben en of de ruimte ook geschikt is om kinderen op te vangen. Ze zeiden op de info avond al dat het bijna nooit voorkomt dat iemand niet mag starten aan de opleiding.

Janis heerlijk in de zomer lekker uitwaaien op de waddeneilanden.

Linda wat leuk die foto's uit de oude doos op FB. Wat waren jullie nog jong toen en nu kun je ook heel goed zien dat Julian sprekend op Denny lijkt!

Wel grappig Denny zijn kapsel toen, zo had Patrick zijn haar ook toen ik hem leerde kennen in 1997, lichtjaren geleden haha.

Liefs Ansje

Geplaatst

Goodmorning!

Ben weer aardig over mijn teleurstelling heen. Wil ook gewoon wel positief blijven en het helpt toch echt helemaal niks om erover in te gaan zitten. Het komt zoals het komt...helaas hebben we dit proces allemaal niet in handen dus kan maar 1 ding doen en dat is hopen en afwachten. Uiteindelijk is er maar 1 'gouden ei' nodig.

En ik heb veel verhalen gezien van ontwikkelingen tussen de eerste Fm en de punctie dus er kan nog van alles veranderen.

Morgen de tweede FM. Ben benieuwd!

Geplaatst

@tinkerbell: Ik kan me je teleurstelling wel een beetje voorstellen maar het is best al een aardige score hoor! Bij mij waren het beide keren maar 3 en 5 follikels. Met de punctie zijn er dan wel wat bij aangeprikt maar daar zat niks bijzonder tussen. En mij is met het eindgesprek verteld dat ik dan wel weinig follikels en dus weinig eicellen heb ze zijn dan wel van betere kwaliteit.

Je gaat wel snel trouwens als je maandag misschien al de punctie hebt!

@stiertje: haha jong belegen?? Jullie hebben toch nog een cryo? Laten jullie die dan nog wel terug plaatsen?

@Ansje: Ja grappig he die foto. Ik kwam hem tegen en dacht ook meteen wat een jonge koppies. Dus P had ook zo'n kapsel haha. Grappig he.

@Mon: Deze tattoo was wel een stuk pijnlijker dan de andere 2 die ik heb. Hij doet nu nog pijn.'s Morgens kan ik eerst amper op mijn voet lopen. Nou ja komt wel weer goed.

@Janis: Hoe is het gegaan bij het cb? Heeft S de prikjes goed doorstaan?

Dus ook over 6 weken op vakantie? Hopenlijk is het dan wel echt zomer want dit is 10 keer niks.

Vandaag over 6 weken gaan wij ook weg. We hebben vanmorgen te horen gekregen dat we toch omgeboekt worden naar een ander hotel. Gisteravond kwam ons hotel in omroep Max. Ik heb vanmorgen meteen het reisbureau gemaild en zij zijn ook van mening dat het hotel niet klaar is in augustus. Dus ze gaan een alternatief zoeken voor ons.

Geplaatst

Grrrr poging 2

Tinkerbel ik snap je teleurstelling je moet ook heel wat door staan en dan valt het toch wat tegen

Ik hoop dat ze gewoon allemaal bevrucht worden ;) succes meid op naar mooie tp ik zal heel hard voor je duimen

Janis sneu hè die prikjes

Gaat de tijd snel man kleine meid ook kv er bij

Ben blij dat er beter met je gaat

Linda dat geloof ik dat je voet gevoelig is wel heel mooi

Zou in Turkije tatoe op mijn voet krijgen was die man weg haha en daarna kon in nl niet meer dus straks ergens x kijken maar die van jou is echt

Ansje dus nog even en dan voor je zelf spannend

Kan niet wachten zeker

Mon ik hoop dat je gewoon met Vk kan praten over hyper anders hoor je ja het zelfde

Ja kraamhulp is weg :( was zo leuke

Vandaag door bos gewandeld heerlijk

Als ik iemand vergeet sorry

Liefs

Geplaatst

tinkerbell: su6 morgen met de fm ben erg benieuwd wat erbij is gekomen en hoe groot ze zijn, ik kan je na het weekend helaas niet meer volgen want wij gaan zaterdag naar noorwegen en ik ben nog zo'n oudje zonder internet op mijn telefoon, dus ik hoop dat ik daar ergens op een camping kan internetten om je wat te volgen, ik zal in elk geval heel hard duimen voor je.

minoes: wat heerlijk he en wat kun je dan genieten van jullie prachtige dochter, kan me voorstellen dat je je ogen niet van haar af kunt houden.

linda: oh dus je was al bekend met tatoo's ja ik kan me dan wel indenken dat het op je voet een stuk gevoeliger moet zijn, ik heb er 1 op mijn schouder en enkel en dat was prima te doen, maar je voet belast je ook de hele dag.

ik denk dat ik idd toch maar een gesprek met de vk aan ga vragen heb namelijk ook helemaal geen zin om weer in een groep te gaan zitten.

Geplaatst

Jessica, lekker even wandelen, vond ik ook heerlijk. Nu nog trouwens.

Mon, kan me voorstellen dat je niet weer in de groep wilt zitten, het meeste weet je nu wel dacht ik.

Hier, ben een beetje gesloopt, S heeft haar prikjes gehad, en kreeg er dus 's nachts wel last van, ze had verhoging en was best verdrietig, dus maar ff een paracetamol gegeven. Na drie uren om te spoken viel ze gelukkig in slaap, alleen had moest ik gister vroeg opstaan, want moet nog een stapel administratie doen. ben gister de hele dag druk geweest, heb vannacht wel lekker geslapen gelukkig. Maar het breekt me nu wel ff op, vooral omdat we gewend zijn dat ze lekker door slaapt haha.

Liefs Janis

Geplaatst

@Janis: Sneu dat S toch ziekjes is geworden van de prikjes. Gebroken nachten is ook niet mijn ding.

@Minoes: Lekker aan de wandel? Zou fijn zijn als het weer ook een beetje opknapt.

@mon: het stukje op mijn enkel vond ik niet zo pijnlijk als boven mijn voet. Misschien dat kleur ook meer pijn doet? Mijn andere 2 zijn namelijk helemaal zwart.

Je kunt een gesprek aanvragen want die hele bijeenkomst stelt weinig voor als je de ec al hebt gedaan.

Geplaatst

Wat zielig zeg die babyprikjes....vriendin van me stond ook te huilen bij het CB zo sneu vond ze het voor haar zoontje.

Sterkte! En maar even extra verwennen.

Ik heb vanochtend de tweede FM gehad. Er zijn 5 mega grote mooie ronde follikels en drie a vier wat kleinere die ze ook aan gaan prikken. De gyn was heel tevreden. Vooral ook omdat die 5 van hele goede kwaliteit zijn. Ze verwacht daar dan ook zeker een goede uitkomst van. Volgens mij ZH is alles tussen de 5 en 10 ideaal en gaan ze steeds meer voor kwaliteit dan kwantiteit. Ze zien vaak bij mensen met veel follikels dat er al met al toch weinig goed genoeg zijn om bevrucht te raken en in te vriezen.

Ik ben nu dus echt wel gerustgesteld.

Vrijdagochtend om 8 uur staat de punctie gepland, dus vanavond al Pregnyl zetten!!! Joepie, de aller aller aller laatste spuiten voor de komende 9 maanden ga ik vanuit. *positive vibe* en dan hoor ik zondag over de TP.

Ik neem aan dat jullie allemaal keihard mee gaan duimen. Ik ben doodsbang voor die rottige punctie maar nog veel banger voor de uitslag. Duimen voor lekker veel goede eicellen en bevruchtingen!!! Raar, het gaat nu ineens zo snel echt spannend worden.

Geplaatst

Janis wat sneu dat s ziek is geworden van de spuiten zielig zie er nou al tegen op :(

Ik hoop dat je snel wat bij kan tanken

Linda dus tatoe in kleur is gevoeliger? Wist ik niet

Tinkerbel en fijn dat je follikels er goed uit zien ik hoop ook de aller laaste punctie voor de komende paar jaar;)

Ik duim voor je

Wij zijn voor het eerst op pad heerlijk

Liefs

Geplaatst

Tinkerbell, wauw ziet er goed uit zeg!!! Vrijdag al punctie ..spannend hoor, loop jij trouwens ook bij het UMCG? sorry had ik even gemist.

Ik ga duimen dat het een makkelijke punctie wordt met een mooi resultaat!!

Mon veel plezier op vakantie!

Minoes lekker he zo die eerste paar keren naar buiten zijn echt speciaal! Hoe gaat het fysiek met jou? en de wond is die al aan het helen?

Janis wat zielig dat S zo'n last heeft gehad van haar prikjes..maar nu ben je er voorlopig vanaf toch?

hier laatste dagje werken donderdag en vrijdag vrij genomen..pfff heb zo geen zin meer..toe aan een nieuwe baan!

liefs alemaal

Geplaatst

Stiertje met mij gaat het super heb eigenlijk nergens last van en laat me lekker verwennen haha

Ben ook al weer op gewicht en ben nog niet eens alles kwijt bizar haha

Dus je bent toe aan nieuwe baan lijkt me wel weer uitdaging

Hoest met je meisjes ?

Liefs

Geplaatst

tinkerbell wat een geweldig nieuws en wat snel zeg, uiteindelijk viel het lange schema dus best mee, jeetje vrijdag de punctie...

ik zal heel hard voor je duimen hopelijk kan ik het resultaat nog lezen hier.

wat de punctie betreft, je zal dus niet vel meer dan 10 prikken krijgen toch, dat maakt het misschien iets positiever, ik hoop dat het bij mij tegen die tijd ook niet tegen de 3o gaat lopen 10 zou voor mij prima zijn, ik ben tenslotte een keer in de ec 6 keer geprikt en dat was toen prima te verdragen, maar ja we weten dat elke keer weer anders zal zijn, ben echt super benieuwd.

sterkte vrijdag en zet m op!!!!!!!!!

Geplaatst

tinkerbell wat ga je trouwens straks gebruiken na de tp..ik lees soms dat je van die bolletjes in moet brengen, geldt dat voor jou ook of gewoon de pregnyl??

Geplaatst

Dankjewel Mon!

ik zal dus tussen de 5 en 10 x worden geprikt. Ik weet niet of ze alle kleine aan gaat prikken.

maar het is zeker te doen, dus daar ben ik wel iets minder bang door geworden. Alhoewel een hele berg eicellen ook wel erg aanlokkelijk klinkt ;-) maar laten we hopen dat het alle 5 toppers zijn. En wie weet zit er nog wat tussen de kleinere.

Ik moet voor de punctie 5000 pregnyl (zit er al in) en dan na de punctie van die inbreng capsules. Dat is de normale procedure begreep ik. Met pregnyl is er meer kans op overstimulatie. Als er niet al teveel follikels geprikt worden doen ze ook wel eens pregnyl begreep ik. Maar bij mij zijn in de EC alle drie niet blijven plakken dus ik wil nu wel eens wat anders proberen. Het schijnt wel een vies geknoei te zijn maar ik heb er een speciale inbrenghuls bijgekregen (had de apotheek niet maar de poli wel) dat schijnt wel te helpen. Plus geen risico op pregnyl in mijn bloed als ik mag testen.

Dus ik ga maar een keer voor die vieze bollen, als ik zwanger blijk dan zal ik wel dol op ze zijn ;-)) haha.

Fijne vakantie, geniet ervan. Even alles vergeten. En die behandeling hoef je echt niet tegenop te zien. Het is mij tot nu toe 100 procent meegevallen. Ik hoop dat dit ook na de punctie nog zo is.....

Geplaatst

Pffff, begin nu toch echt wel de zenuwen te krijgen voor die stomme punctie....stom hè? Heb al 6x een punctie zonder verdoving gehad in EC maar lees zulke horror verhalen over de puncties in de hyper. Komt ook dat je er dan ineens echt tegen aan gaat hikken. Wekenlang gespoten en dan ineens is het toch echt zover. Het mag van mij nu wel snel zover zijn maar ik moet nog even een nachtje geduld hebben. Vanavond maar even lekker uiteten, shoppen, en een poweryoga lesje ;-)) beetje afleiding is alleen maar goed toch?

Geplaatst

tinkerbell succes morgen je kan het.....op naar een paar hele mooie eitjes.

mag je er nu ook 2 terug laten plaatsen?????

Geplaatst

Tinkelbell, heel veel succes morgen, denk aan je. En net wat linda zegt probeer het over je heen te laten komen, snap heel goed dat je de zenuwen hebt, zou ik ook hebben.

Liefs, janis

Geplaatst

Tinkerbell, dat is helemaal niet stom dat je nu de zenuwen krijgt voor de punctie morgen! 10 eicellen is wel wat meer dan maar eentje, logisch dat je zenuwachtig bent. Die verhalen die je leest doen het dan geen goed, maar bedenkt maar dat mensen vaker schrijven als iets niet goed gaat dan als het wel goed verloopt en de pijn wel te doen is.

Je krijgt een roesje van remifentanyl en dat zorgt er voor dat je minder pijn hebt. Meid je kan het, laat het idd maar gewoon op je afkomen, in hooguit 10 minuten is het voorbij. Heel veel succes en ik hoop op een mooie score!

Liefs

Geplaatst

Lief van jullie, moet helpen al die succes wensen!

Ik laat morgen als ik weer helemaal 'bij' ben wel even horen hoe het is gegaan. Heb verder een leuk dagje gehad, hoop op een goede nacht!

Linda, zondag is de TP gepland. Ik ga daarna naar de acupunctuur. Dat schijnt het beste te zijn.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden