Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Tinkerbell: Dikke shit zeg dat het niet is gelukt. Het is een schrale troost maar je hebt nog 2 cryootjes en nog een hyper poging te goed dus gelukkig nog kansen in het vooruit zicht.

Ik kan me voorstellen dat je nu zoiets hebt van het komt nooit meer goed en waarom dan wel en nu niet. We hebben allemaal weleens het vertrouwen verloren. En ja ook al hebben jullie prachtige embryootjes het zegt mij allemaal weinig.

Bij ons is er in principe helemaal geen oorzaak voor het niet zwanger worden. Alle pogingen verliepen altijd erg goed. Alleen was ik moeilijk te stimuleren en hebben we maar weinig follikels gehad maar wel met top embryo's als eindresultaat. En toch zijn we 8 jaar verder en staan we nu aan het eind van de rit met lege handen. Ook van Julian duurde het 4½ jaar voordat ik zwanger werd terwijl er toen ook niks aan de hand was.

Het is gewoon een kwestie van geluk hebben.

Wat betreft de cryo's hadden wij ook geluk. We hebben 2 cryo's gehad en die zijn allebei goed ontdooit en van de laatste ben ik dus zwanger geraakt.

Omdat het UMCG strenge regels hanteerd mbt het invriezen is de ontdooiingskans groot.

Nu eerst lekker gaan genieten van je vakantie! En dan vol goede moed op naar de cryo's.

@Mon: Welkom terug.Hebben jullie een fijne vakantie gehad? Wanneer moet je nu weer aan het werk? En het schema ook al binnen dus. Kon je niet in september al beginnen?

@Minoes: Fijn dat het iets beter gaan met jullie meisje. Erg sneu dat ze zo'n last van haar ontlasting heeft.

@Janis: Jullie hebben flink noodweer gehad niet in Amsterdam. Wat een verschil dan met hier. Dus jullie gaan naar Terschelling. Hopen dat het weer dan mee zit. Ik vind het zo sneu voor alle mensen die nu op een camping hier in Nederland staan. Vandaag en gisteren valt het dan nog mee maar man o man wat hebben we een regen gehad.

Wij gaan trouwens naar Alanya. Eigenlijk zouden we daar niet weer heen gaan maar vanwege dit gloednieuwe hotel hebben we toch voor Alanya gekozen. En nu is het hotel dus niet op tijd af en zijn we omgeboekt.... hadden we dus toch naar een andere plek kunnen gaan haha. En naar een andere plaats worden omgeboekt lukte ook niet omdat we op het nieuwe vliegveld in Alanya landen. Nou ja maakt ook allemaal niet uit we hebben er enorm veel zin in.

@Ansje: O leuk dus J heeft zijn eerste fruithap gehad!!! Toch maar niet gewacht tot 6 maanden dus? Ga je nu ook langzamerhand beginnen met de groente hap of wacht je daarmee? Wel een lek gezicht he dat ze dan meteen al zo verbaasd kunnen kijken door de vreemde smaak. Julian trok meteen een gezicht van nou dat had je me een paar weken geleden ook al wel mogen geven haha.

Wil je nog even laten weten wat je graag wil voor kraamcadeautje? Nog steeds iets van woezel en pip of toch liever iets anders?

Leuk ook de foto van de kindjes van de pufclub! Allemaal hetzelfde shirtje! Super hoor. WAs het bij iemand thuis? Nu weet ik ook meteen waar je Irene dus van kent.

@stiertje: Jij durft het nog niet aan om je man met de meiden alleen te laten? Hebben jullie nog vakantie plannen trouwens?

Hoe zal het met Sissy zijn? Ik ben wel heel benieuwd naar foto's van de meiden.

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Linda, zeker shit!

Maar ja, je kunt niet anders dan vooruit kijken hè, het heeft toch geen zin om in zak en as te zitten.

Dus ik focus me maar weer op de volgende en op wat ik wèl heb want ik ben echt super gelukkig met mijn man, heb leuk werk en ben gezond!

weet jij toevallig hoe het kan dat je minder kans hebt om zwanger te raken van een cryo? Ik weet dat er vaker miskramen zijn bij cryo's maar de totale zwangerschapskans is geloof ik 10 -15 procent, de helft minder dan een verse. Heb jij daar ooit een reden van gehoord?

Geplaatst

tinkerbell: jee 8 cellig das super!, had het al eens gevraagd, maar ben werl benieuwd waarom er geen 2 terug geplaatst mogen worden, dat was toch bij stiertje ook?

trouwens waar gaan jullie heen op vakantie?

linda: yep wij zijn weer lekker thuis, nou ja lekker, het komt op het moment met bakken uit de lucht hier, maar de zomer schijnt eraan te komen volgend weekend.

we hebben het super gehad in noorwegen, maar ook daar was het weer erg wisselend.

Ik ga waarschijnlijk nog een weekje in september met mijn moeder naar griekenland, maar moet dan even zien hoe het uitkomt met de behandeling, mijn eerste echo staat gepland in de 1ste week van oktober, heb het schema nog niet maar wel welke week het gaat gebeuren.

Maar misschien verzet ik het wel want ik heb geen zin om op vakantie te gaan spuiten.

de 1ste week van september hebben we een gesprek, geen bijeenkomst maar een persoonlijk gesprek.

Wanneer gingen jullie alweer weg?

janis: lekker dagje amsterdam zeg wat een weer, maar wel lekker geshopt, altijd zo leuk om te doen, als ik ooit een kleine heb wordt ik volgens mij ongelovelijk arm ;-)

wanneer vertrekken jullie naar terschelling, het schijnt mooi weer te worden volgende week, hoop dat jullie het treffen.

minoes: lekker aant genieten van je gezin..hebben jullie nog vakantieplannen?

ansje: wat een geweldige foto zeg op FB leuk zo met z'n allen.

gaan jullie er nog even tussenuit??

en hoe is het met werk/cursus

stiertje: dus jij durft de dames nog niet alleen achter te laten? ha ha een dagje shoppen is best leuk hoor ;-)

Geplaatst

Tinkerbell, je klinkt alweer heel positief! Knap van je dat je er je schouders weer onder zet en vooruit kijkt naar een volgende poging.

Mon mooi dat je een apart gesprek mag. Fijn dat je al weet wanneer je mag beginnen.

Ik start in november met de opleiding. Tot die tijd nog maar even zien wat ik wil doen..vanaf 1 september thuis.

Ik merk wel dat ik steeds meer afstand neem van mijn werk. Ik doe nog wel mijn best hoor maar nu ik weet dat ik niet kan blijven sta ik er wel een beetje anders in.

Linda heerlijk vooruitzicht lekker op vakantie. Lekker het zonnetje tegemoet. Ik vind iets van woezel en pip nog steeds wel leuk, maar iets van een rammelaar (zonder muziek) is ook altijd goed. Ik zag laatst ook een doorzichtige plastic bal met water, confetti en een eendje er in. Van fisher price geloof ik, vind ik ook erg leuk. Ik heb geen idee wat alles kost dus kijk maar even wat een beetje redelijk is ;) Vind het al gezellig dat je langskomt!

Joël vond de fruithap heerlijk! Net als Julian hoefde hij helemaal niet te wennen aan de smaak. Hij werd zelfs boos als we te lang met het volgende hapje wachtten. haha kleine boef! Vanavond heeft hij worteltjes gehad. Daar keek hij alleen bij het eerste hapje even moeilijk, daarna hetzelfde verhaal ;)

Ik zag laatst al dat jij Irene ook kent. Waar ken jij haar van? Wat een klein wereldje he? Bijeenkomst was bij haar thuis, ze heeft een behoorlijk grote woonkamer, mag ook wel met 10 babietjes haha.

Jessica wat vervelend dat je broertje toch weer een epileptische aanval heeft gehad. En dan helemaal omdat het na 4 jaar toch ineens weer terugkomt. Hij zal wel balen dat hij nu zijn rijbewijs niet mag halen. Mooie fotootjes van je mooie meisje op FB en wat een bos haar! Daar waar ze in ligt in dat een schommelstoel?

Stiertje hoe is het met je dametjes?

Janis hoe is het met jou?

Ben ook wel benieuwd hoe het met Sissy gaat en ook met Dough. Jammer dat ze niet meer meeschrijven..

Liefs Ansje

Geplaatst

@tinkerbell: ik denk dat de kans van slagen met een cryo lager is doordat veel cryo's de ontdooiing niet overleven. Wist je dat de kans op een natuurlijke zwangerschap ook maar 15% per maand is bij mensen zonder vruchtbaarheidsproblemen?

Wij gaan 7 augustus op vakantie . Nog geen 3 weken meer dus.

@ansje: ik zal even kijken wat leuk is voor J. Dus ook al aan de worteltjes. Ik vond dat altijd zo'n rotgoed die worteltjes. Die kleur trekt helemaal in en als je het gezichtje niet snel schoonmaakt blijft de kleur helemaal om hun mondje zitten tenzij je flink gaat boenen maar dat doe je niet bij zo'n teer koppie. En ook de lepeltjes en slabbertjes krijg je amper schoon.

Irene heeft bij mij in de klas gezeten. Wel grappig dat je soms op facebook ziet dat mensen met elkaar bevriend zijn dan vraag ik me altijd af wat hun link is haha.

Geplaatst

Linda, bedankt! Goed me even aan te herinneren dat ook in een natuurlijke cyclus het niet om enorme kansen gaat.

Soms vergeet je dat wel eens in dat hele gedoe van kansen, percentages, cijfers...

Ik kreeg gisteren zo'n standaard formulier toegestuurd over de cryo procedure. Dat ik op dag 1 van mijn menstruatie (de volgende dus) moet beginnen met progynova en dan later ook met die utrogestan bollen. Ik dacht dat de TP van cryo's in de natuurlijke cyclus gaat maar dat is dus niet zo? Had jij bijwerkingen van die progynova?

Er staat ook in dat ze in principe standaard 2 cryo's terugplaatsen. Ik dacht dat jij er telkens eentje terug kreeg toch?

Ik heb morgen een afspraak met de gyn dus zal eens vragen.

Ik heb niet veel last van bijwerkingen gehad maar wel veel haaruitval de laatste tijd, hadden jullie dat ook door de hormonen? Ik merkte het in EC ook al maar het is nu wel veel erger.

Linda, nog 3 weken. Aftellen dus! Heerlijk. Ik heb zo'n zin in de zon, wij gaan dit weekend naar zuid Frankrijk. Ik kijk er echt heel erg naar uit.

Mon, ben jij thuis nu nog lekker vrij of moet je alweer aan de slag?

Minoes, Ansje, Stiertje & Janis alles oke bij jullie? Gaan jullie nog op vakantie of lekker met de babies thuis?

X

Geplaatst

Nee een cryo tp gebeurt dus niet in de natuurlijke cyclus in het UMCG tenzij er om de een of andere reden een uitzondering word gemaakt.

Ik heb geen bijwerkingen gehad van de progynova ook niet van alle andere hormonen trouwens. Wel had ik de eerste cryo poging tussentijds bloedverlies. Ik weet niet wat de regelsp zijn voor een cryo tp maar ik heb beide keren maar 1 cryo terug geplaatst gekregen ( ik had er ook maar 2 uit beide hyperpogingen) maar bij mij mag er , vanwege een afwijkende vorm van mijn baarmoeder, sowieso maar 1 embryo worden terug geplaatst.

Lekker naar Zuid-Frankrijk dus. Daar zal het ook lekker warm en zonnig zijn. Hoe lang gaan jullie?

Geplaatst

Hallo Meiden,

Tinkerbell, gatver dus toch ongi, nou meis eerst maar ff lekker met vakantie. Dikke knuffel.

Ansje, hoe gaat het met jou? Wanneer mag je nu voor je zelf van start?

Linda, wat een mooie foto van jullie drieen op facebook!

Jessica, wat ben je weer stil........ben dat niet van je gewend.

Mon, zo te zien op facebook hebben jullie het heerlijk gehad, hoe gaat het verder met je?

Hier gaat het goed, heb het echt mega druk, wij hebben immers een eigen bedrijf, en daar is het echt zo druk dat ik nu toch maar bij aan het springen ben, anders komt het werk niet af. Nog een paar weekjes en dan gaan we lekker met vakantie, dan hebben S en ik haar vader weer voor ons zelf haha.

Nou meiden, liefs Janis

Geplaatst

hier alweer lekker aant werk geweest, wel lekker weer hoor tussen alle kids, sommige vliegen je dan weer in je armen heerlijk...

We hebben idd een super vakantie gehad, hellas weinig zon, maar daar gaat verandering in komen het weekend hoop ik.

Maar morgen ga ik weer naar het reisbureau om nog een lekkere zonvakantie te boeken naar mallorca, ga mijn moeder verrassen om lekker even samen met haar een weekje naar mallorca te gaan, dus mijn vakantie is nog niet voorbij.

helaas moet ik wel mijn gesprek verzetten in umcg want dat staat gepland op 10 september en die week ga ik weg, dus maar even kijken wanneer en anders wordt het allemaal maar wat verzet, die paar weken maakt mij ook niet veel meer uit, dan begin ik in elk geval lekker relaxed aan de behandeling.

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Zit alweer vanaf 5:15 beneden..haha.. dames worden dan wakker en hebben honger. Na hun fles blijven ze nog een half uurtje op en dan hopsa weer naar bed, maarja..dan kan ik dus niet meer slapen..en ik heb nog wel vakantie!!

Mon ooow lekker een weekje naar Mallorca..heeerlijk, ik heb er 6 jaar gewoond, leuk eiland niet te ver weg en heerlijk ontspannend aan je behandeling beginnen straks!

Janis wel een goed teken dat jullie het druk hebben toch? momenteel is het overal crisis. Waar gaan jullie heen op vakantie?

Linda ik sluit me aan bij Janis, leuke foto hoor! Jullie gaan ook al binnenkort op vakantie, naar turkije toch? Vlieg je vanaf eelde?

Ansje ik kan me voorstellen dat je niet zoveel motivatie meer op kan brengen voor een werkgever die je straks laat gaan..zou ik ook hebben hoor, hoe lang duurt je opleiding en wanneer begin je dan met kids opvangen?

Tinkerbell, goed dat je vooruit kijkt en de mooie dingen die je al hebt in het leven ook kan zien. En augustus is alweer harstikke snel, dus 2 cryo's krijg je teruggeplaatst..dan gaan we duimen dat ze gezellig samen blijven plakken..

Minoes wat sneu dat je meisje spruw heeft, heeft ze medicijntjes nu?

Ik heb dus vakantie...in nederland...lijkt wel herfstvakantie trouwens haha.

We blijven gewoon thuis want ik vind het geen doen om met twee jonge babies naar een warm land te vertrekken..geloof dat ik daar niemand een plezier mee doe..

En over het alleen laten van de kida met mijn man, tja ik denk dat het meer aan mij ligt dan aan hem hoor want hij red zich wel alleen als ik dan naar huis bel dan zegt...ooo het is weer crisis!! Echt een drama queen..haha!!

Zit nu te luisteren naar de babyfoon en volgens mij is Giada aan het poepen hahaha..

Oja en Sofia heeft haar eerste tand al door..zo grappig!

Nou dames een fijne dag vandaag!!

Veel liefs stiertje

Geplaatst

Zo, lekker vroeg stiertje!!! Phoe....daar moet ik nou nog niet aan denken, haha.

Ik heb vandaag mijn laatste werkdag. Joepie! Heb echt zin om ff weg. We gaan 16 dagen. Heerlijk: zon, boek, strand, zee.

Ben vandaag nog even bij de gyn geweest. Krijg echt 2 cryo's terug! Spannend. Beide 8 cellig voor het invriezen. Dat wordt dus weer duimen eind augustus (jullie duimen kunnen er wel afvallen door mij, hoop echt dat het de laatste keer is!) zou wel een grap zijn als er 2 blijven plakken ;-)) zul je net zien.

Ik heb me aangemeld voor de Antartica studie en dan heb ik 50 procent kans dat ik ze in eigen cyclus teruggeplaatst krijg. Ik wil dat erg graag. Volgens de gyn doen de helft van de ZH het in eigen cyclus en de helft met hormonen. Dat laatste is handig als je een lastig te sturen cyclus hebt of een dun bms maar beide is bij mij niet aan de hand. In principe zijn de kansen exact gelijk. In deze studie gaan ze dat wetenschappelijk bewijzen. Ik moet alleen wel ingeloot worden dus 50% kans maar ik zou het wel erg fijn vinden. Hoor morgen meer!

Geplaatst

Dames, ik denk één van de laatste berichten voor mijn vakantie! Morgen vertrekken we voor 16 dagen.

ik heb vandaag gehoord dat ik ingeloot ben voor de Antartica studie en krijg dus 2 cryo's in eigen cyclus terug geplaatst. Heerlijk, even geen hormonen voor mij dus de komende 2 (en laten we hopen langer) maanden.

De slagingskans is even groot. Ze geven progynova en utrogestan puur omdat het makkelijker is in de planning voor het ziekenhuis. Nu heb ik eigenlijk dezelfde procedure als de IVF in eigen cyclus. Super dus.

Nu eerst even alles achter me laten en 2 weken opladen! Jullie veel baby plezier, werk plezier en hopelijk mooi weer! linda alvast fijne dagen in Turkije!

X

Geplaatst

hoi allemaal,

ik ben weer terug van 2 weekjes kamperen in Nl, helaas veel regen gehad, maar we hebben ook erg genoten en leuke dingen gedaan.

Tinkerbell, balen dat je poging mislukt is. nu verder met de cryo, maar eerst lekker vakantie vieren!! ik ben jarloers op je dat je het in eigen cyclus mag doen!! ik ben inmiddels aan de progynova. wat een rot spul is dat, heb er meer last van dan van de spuiten. 30 juli mag ik heen voor een echo.

meiden ik heb alles terug gelezen. maar teveel om op iedereen te reageren.

groetjes wilma

Geplaatst

Tinkerbel fijne vakantie

Wilma lekker weer gehad not!!!

Dus ook weer druk in de behandeling heel veel succes

Ik weet ook zo even niet waar ik op moet reageren sorry

Onze spruit heeft ons de hele nacht wakker gehouden haha niet grappig nog steeds last van haar ontlasting spruw is bijna weg

Morgen controle in ziekenhuis ben benieuwd

Mijn man heeft tatoo gekregen vandaag met naam van onze dochter heel mooi

Mijn ontwerp word nog gemaakt met kleine vlinder 4 sterren bloem of roos met 1 blaadje er af voor nieuw begin en einde van alle ellende in ons leven 1 ster voor onze dochter 1 voor mijn man 1 voor mij zelf en 1 voor hopelijk de toekomst zo niet blijft dat een wens en vlinder voor onze eerste kindje

Liefs Jessica

Geplaatst

@Ansje: ik zie je vrijdag dan kletsen wij even verder.

@Mon: Wat super dat je je moeder mee neemt naar Mallorca!! Hoe reageerde ze? Wanneer gaan jullie?

@Tinkerbell: Dus ingeloot om het in ec te doen dat is dan inderdaad een stuk makkelijker en als de kans van slagen niks uit maaakt is het helemaal mooi.

Wij gaan via Schiphol trouwens dan landen we op het nieuwe vliegveld in alanya. Dat kan niet via Eelde. Maar Schiphol bevalt ons ook beter dat doen we sinds de afgelopen 3 jaren en bevalt goed.

@stiertje: Jammer van het weer in je vakantie want nu is het perfect maar nu ben je al weer aan het werk? Jee dus al een eerste tandje? Daar is ze vroeg mee. Nee lijkt me ook niks om nu al met 2 van die hummeltjes naar het buitenland te gaan.

@Wilma: Welkom terug! Erg balen van het weer inderdaad vooral omdat het nu wel mooi is en jullie weer moesten beginnen.

@Minoes: Klinkt heel mooi wat voor tattoo je wil! Hoe lang moet je wachten tot na de bevalling voordat je hem mag laten zetten?

@Janis: Lekker druk dus zo de laatst weekjes voor de vakantie? Straks kunnen jullie lekker genieten van je welverdiende rust.

Wij gaan straks lekker weer richting zwembad. Gisteren dagje strand gedaan en vandaag maar naar het zwembad in Veendam. Daar kun je ook lekker naar buiten. Ik heb deze week goed gepland. Normaal werk ik iedere dag behalve de woensdag maar ik heb mijn uren kunnen verschuiven naar maandag en donderdag. 2 Lange dagen maar dan de rest van de week vrij en met die weer is dat een hele goede keus geweest. Vrijdagmiddag zou ik naar Ansje gaan maar gelukkig kan ze 's morgens ook dus kan ik lekker 's middags ook met Julian zwemmen want vrijdag schijnt het nog warmer te worden. Nu de kapper nog even afbellen voor vrijdagmiddag want anders lukt het nog niet.

Geplaatst

Linda lekker zwemmen wil ik ook wel haha

Ja mooi hè Tattoo heeft helemaal betekenis

Ze zeiden dat ik nu wel mocht zetten

Ooo nog even en dat zit je in turkije hoe lang ook al weer??

Wij gaan in september week centerparcs zo'n vip huisje lekker

Iedereen fijne vakantie

Liefs

Geplaatst

Tjonge wat is het hier stil ;) Het is mooi weer geweest de afgelopen dagen en dan is het leuker buiten zitten dan achter de pc.

Tinkerbell heerlijk aan het genieten van je vakantie! Fijn dat je zo tot rust komt!

Linda hebben jullie nog gezwommen vrijdagmiddag?

Hoe is het met de rest?

Hier alles oke. Nog drie dagen werken en dan heerlijk twee weken vakantie. Heb er zin in! Met J ook alles goed. Hij geniet enorm van de fruit en af en toe groentehapjes.

Liefs Ansje

Geplaatst

ha die Ansje, idd rustig hier.

Lekker nog een paar dagen en dan vakantie heerlijk, ik heb er al weer 2 weken opzitten en begin nu aan mijn laatste week.

Met mijn dames gaat het heel goed alweer 6 maanden oud..pff gaat snel. Dinsdag weer naar het cb en dan over op de opvolgmelk en hele maaltijdpotjes..pff wordt nog wat ..Giada is een echt flessenkind en vindt het andere spul niks aan haha! we zullen zien.

Tinkerbell lekker in frankrijk, linda zo naar turkije en de rest gaan die nog weg? Wij zijn lekker in NL gebleven en is me prima bevallen..volgend jaar weer naar

"la familia" in Italia maar dan is het ook makkelijker als de dames ouder zijn.

ciaooo

Geplaatst

Hey dames

Ja is hier heel rustig.

Ansje bijna vakantie lekker ga je nog weg?

Dus j lekker aan de fruit hapjes haha leuk gezicht of niet

Stiertje dus vak er al weer op jammer hè je meiden worden groot gaat snel

Hier week naar centerparcs geboekt in vip huis heerlijk heb er zin in

Mijn tattoe laten zeten ben er zo trots op

Ilana prikjes gehad van de week zo zielig heeft Bijna twee dagen geslapen dus was er zo door heen alleen wakker voor de fles

Hoest met de rest?

Linda je gaat ook bijna op vakantie geniet er van

Liefs

Geplaatst

Wij gaan een weekje naar Epe. Is van roompot. Box en bedje zijn aanwezig dus wel handig. Scheelt een hoop om mee te nemen, want er zal genoeg meegaan haha. Ik heb er wel zin in en hoop dat het weer een beetje mee wil werken.

Jessica zielig he als ze prikjes krijgen. Ik vond het zelf ook totaal niet leuk als J een prikje moest. Wat mooi dat je tattoo hebt laten zetten. Is mooi geworden!

Stiertje de vakantie zit er voor jou dus al weer bijna op. Gaat veel te snel he? Hebben jullie nog wat leuks gedaan?

Ik voelde me van de week toch wel zo'n slechte moeder...kreeg een brief van CB met afspraak voor de arts. Was ik de afspraak eind juli glad vergeten. Het stond wel in het groene boekje maar ik was vergeten de afspraak op de kalender te zetten. Voelde me zo stom.

Ik merk dat ik sowieso nog echt een zeef ben. Ik vergeet van alles, laatst had ik mezelf buitengesloten. Ik trek zo de voordeur achter me dicht en laat de sleutels op tafel liggen. Gelukkig had ik J al bij me in de auto. Pfff hebben jullie dat ook zo erg? Zal wel bij het ontzwangeren horen.

Oh en ik haar ook nog steeds heel erg uit. Ik trek ze met bossen tegelijk uit. Hoe is dat bij jullie?

Liefs Ansje

Geplaatst

hey meiden,

Ja erg rustig hier, maar ja moet zeggen heb zelf ook niet zoveel nieuws.

3 september hebben we ons gesprek, dus ben benieuwd of het allemaal kan blijven staan zoals ingepland de 1ste echo staat voor de eerste week van oktober, dus ben benieuwd.

Ik ga van 8 tot 14 september naar mallorca en wil, absoluut geen spuiten mee op vakantie, de pil slikken is prima, maar niet spuiten.dus ik heb zelf het idee dat het allemaal iets verzet moet worden, maar ja ook geen probleem.

vind het wel lekker nu hoor helemaal niks geen behandelingen en denk er ook niet zoveel over na, lekker genieten van de zomer (nou ja zomer).

tinkerbell: lekker aan het genieten in frankrijk met heerlijke temperaturen..mmmmm maar even lekker bijkomen en straks er weer met frisse moed tegenaan.

volgend jaar maar lekker met z'n drieeen op vakantie!!

de rest van de meiden die nog op vakantie gaan een hele fijne tijd en allemaal lekker genieten

stiertje: jij hebt het er alweer op zitten, gaat snel he.

ansje: dus nog een beetje vergeetachtig, ik dacht dat dat een zwangerschaps kwaaltje was hi hi, maar erna dus ook nog.

minoes: wat een prachtige foto's zie ik voorbij komen op facebook..echt een droppie.

Geplaatst

Ik had vanmorgen een afspraak bij de endometriose specialist. Ik vond het best moeilijk want ook die afdeling is dus naar boven verhuisd. En zo zat ik dus weer in de wachtkamer. De arts die me kwam halen was dezelfde als die de curettage heeft gedaan dus ook dat was even confronterend. Maar nadat we alles besproken hadden vroeg ze of we echt een punt achter de kinderwens hebben gezet. Nou nee niet echt het blijft in je achterhoofd spelen. Over 2 weken wordt ik 33 dus ik ben nog jong. En zolang mij niet is verteld dat het op de natuurlijke manier niet onmogelijk is blijven we hoop houden. Die hoop werd me ontnomen want met deze vorm van endometriose is de kans op zwangerschap 3%. Daar schrok ik echt van. Het is mij namelijk nooit echt duidelijk verteld. Ze vond dat ik wel recht had om te weten hoe het er voor staat met mijn lichaam en waar wij elke maand op hopen. Ze zou overleggen met dr Simons ( prof van de endometriose) en even later kwamen ze met zijn tweeen terug. Dr Simons zei eerst dat hij het heel heftig vond dat het zo is afgelopen en dat hij vond dat hij iets voor ons moest doen. Hij stelt voor om met een kijkoperatie alle endometriose weg te halen om zo de kans op een natuurlijke manier te vergroten. Maaaaar zei hij dan hebben we nog die baarmoeder die de kans op een miskraam vergroot dus dan raak je misschien wel zwanger maar eindigt dan misschien weer in een miskraam. Dus hij wil het tussenschot in mijn baarmoeder tijdens dezelfde operatie verwijderen! Volgens hem is de kans op een natuurlijke zwangerschap dan groot en zou dan in een half jaar moeten lukken!!!! Dit is natuurlijk een super aanbod hoewel het wel een beetje voelt als mosterd na de maaltijd maargoed dit geeft weer hoop. En zoals ook dokter Simons zei nu kunnen we achteraf zeggen dat we er echt alles aan hebben gedaan.

Ik ga volgende maand beginnen ( ben nu net te lang al ongesteld helaas) met primolut en na een week eerst weer 3 maanden lucrin om de endometriose plat te leggen en dan word de operatie gepland over 3 a 4 maanden.

@tinkerbell: Heerlijk aan het genieten lees ik!!!! LEkker man. Gewoon mee doorgaan haha

@minoes: Ja je tattoo is heel mooi. Sneu he die prikjes. Nu mag je dus ook met Ilana gaan zwemmen. Wij gaan vandaag over een week weg! 15 dagen genieten.

@mon: heel logisch dat je geen spuiten mee wil op vakantie. Vakantie is om alles van je af te zetten dus ook de hormonen.

@Ansje: nee we zijn niet meer gaan zwemmen. WE kwamen thuis en Julian zag zijn vriendjes voetballen en kwam toen tot de conclusie dat zwemmen alleen met je moeder wel saai is.... en bedankt. Dus ik ben lekker met een boek de tuin in gegaan.

Oei dus de afspraak helemaal vergeten.... nou dat zullen ze vast wel vaker mee maken toch. Voor jullie ook bijna vakantie he?!

Geplaatst

O wauw Linda, wat een ontwikkeling zeg!!

Ik ken de situatie want een collega van mij die zijn vrouw heeft het ook gedaan en (in Gent) het was een heftige operatie maar ze was heel snel weer op de been en lag maar 3 daagjes in het ziekenhuis (zij had echt overal endo weefsel) en vond het zelf ook meevallen maar dat is voor iedereen verschillend natuurlijk.

Zij hadden al 8 jaar lang van alles geprobeerd in NL en toen ze naar Gent gingen zeiden die dat het allemaal geen nut had gehad want dat ze eerst geopereerd moest worden. Nu mogen ze het 6 maanden zelf proberen en als het niet is gelukt gaan ze nog eens ivf doen, maar ze zijn ook bijna 40.

Hoe dan ook dat heeft natuurlijk niks met jouw situatie te maken...

Wel fijn dat er toch nog een deur op een kier blijkt te staan, dus begin volgend jaar ben je dan ongeveer aan de beurt voor een operatie?

liefs stiertje

Geplaatst

Hey lieve dames,

weer eens een berichtje van mij. Jeetje, wat is er veel gebeurd bij ons en bij jullie allemaal zeg. Ik heb af en toe een beetje meegelezen maar kwam er niet aan toe om echt actief te reageren. Jammer dat er nog geen nieuwe wondertjes op komst zijn zeg. Tinkerbell en Mon: heftig hoor die teleurstellingen die jullie hebben moeten meemaken. Hoop dat de tweede helft van 2012 jullie positieve testen oplevert.

En dan Linda: jeetje, dat is ineens een bijzondere wending in het verhaal zeg wat je te horen hebt gekregen in het UMCG. Zou toch wel heel bijzonder zijn als je zo'n operatie weer een grotere kans hebt om natuurlijk zwanger te worden en dat het dan ook goed moet kunnen gaan. Zou wel heel mooi zijn en ik gun het je echt.

En alle andere meiden: lekker in de weer met de kinderen. Geweldig!!!

Bij ons gaat het allemaal gelukkig ook heel goed. Nadat de meiden thuis waren kon het genieten beginnen. Althans, dat was aan de ene kant uiteraard zo maar ik merkte ook dat alles er bij mij behoorlijk had ingehakt. Het hele IVF-gebeuren en dan een tweelingzwangerschap die toch anders dan anders is en dan de vroeggeboorte van de meiden en hun lange ziekenhuisperiode. Ik merkte dat ik thuis heel erg moest wennen en me niet helemaal durfde te hechten aan de meiden. Ik was zo bang dat ze weer terug moesten naar het zkh. De eerste controle bij de kinderarts vond ik doodeng. Want ze zou vast vinden dat het niet goed ging met de meisjes en dat ze maar weer in het zkh moesten blijven. Ik heb echt moeten leren vertrouwen op mijzelf en mijn kunnen als mama. Het duurde heel lang voordat ik over A en E ook echt sprak als mijn dochters. Maar goed, langzaam groeide het vertrouwen dat ik het goed deed en dat de meiden gezond zijn en dat ze het goed doen. En het gaat nu ook echt super. Ze zijn alweer ruim een half jaar oud en groeien als kool. En het zijn echt vrolijke dametjes, heel veel lachen en kletsen.

Vanmiddag weer controle bij de kinderarts maar die is tot nu toe elke keer dik tevreden. Met E hebben we nog wat extra ziekenhuisbezoekjes in het UMCG omdat zij een bepaalde syndroom heeft (klinkt heel zwaar, maar valt wel mee) waardoor ze wat dingetjes in haar gezichtje heeft. We lopen daarvoor bij de oogarts en gaan binnenkort naar de plastisch chirurg met haar. Ach, zo blijven we het UMCG ook nog zien.

Ik ben zelf sinds eind juni ook weer aan het werk. Ene week 3 dagen en andere week 4 dagen. Was wel even wennen in het begin, maar gaat erg goed. Manlief is elke dinsdag bij de meiden en op donderdag en vrijdag gaan ze naar de gastouder hier in het dorp. Is echt een heel leuk en lief iemand met een zoontje van anderhalf en het klikt heel goed. De meiden vinden het daar heerlijk en volgen daar precies het ritme dat ze thuis gewend zijn. Krijg gelukkig geen overprikkelde en onrustige meisjes thuis na een dagje gastouder.

Nou, ik zal proberen om af en toe weer wat actiever te zijn hier op het forum, want vind het wel errug leuk om mekaar een beetje te kunnen blijven volgen. Jullie zijn zo'n steun geweest in de hele periode voorafgaand aan de meiden. En nu ik zelf mijn draai weer wat heb gevonden, lukt het me weer wat beter om weer wat te reageren.

Hele dikke knuffel en fijne vakantie voor iedereen die het nog tegoed heeft. Wij zijn in juni al weekje weg geweest in Brabant, helaas met veel regen. Ach, we hebben nog 2 lange weekendjes weg in het vooruitzicht in september...

Liefs,

sissy

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden