Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Tinkerbell...heel veel succes vanochtend en wees niet bang meid, voor je het weet is het voorbij. Serieus ik was ook al bijna 3 keer weggevlucht net voor de punctie maar het is echt niet zo erg. Hoe meer je ontspant hoe beter het gaat en natuurlijk doet het even pijn maar ..No pain no gain!!

Ik duim voor je en hoop op een mooie oogst!!

liefs stiertje

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Het zit erop! 5 follikels aangeprikt en 3 eicellen gescoord. De drie mooie grote follikels waren precies de 3 eicellen.

Het is niet een berg eicellen maar al wel evenveel als ik in de hele IVF Ec teruggeplaatst heb gehad en dat in 1 keer is toch mooi.

Nu duimen dat het 3 toppers opleverd dan kan er ook nog iets in de vriezer. Zondagochtend bellen ze!

Ben wel duf en duizeling van de morfine. De punctie viel op zich mee, althans het was even pijnlijk als de EC puncties. Je wordt wel rustiger van de medicatie maar echt minder pijn doet het niet. Vooral mijn linkereierstok ligt ver weg dus een hoop duwen en trekken. En bij de iets kleinere follikels was het wel echt even op mijn tanden bijten. Maar het gaat dan ook wel weer snel. Heb nu geen napijn ofzo maar het meeste last van de medicatie. Ik ben ook erg dun en lichtt qua gewicht dan schijnt vooral de morfine behoorlijk hard aan te slaan. Dus Mon, als je de EC te doen vond dan is dit ook zeker te doen. Misschien is het wel anders als ze er 20 aanprikken maar ik had een aantal extra ook nog wel volgehouden.

lig nu wat duf op een uitslaapkamer. Mijn man komt me zo halen. Dan lekker thuis op de bank. Hopelijk komt na zondag het leuke deel van de behandeling ;-)) heb zo'n zin aan de TP! Laat m 9 maanden niet meer los.

Moet wel van die vieze bollen (utrogestan) gaan gebruiken. Maar ja, geen botte decapeptyl naalden meer!

Geplaatst

Tinkerbell, wat fijn dat het er op zit! Gelukkig dat je 't mee vond vallen. Drie eicellen is niet erg veel maar je heb er maar eentje nodig en als je nu ook nog twee cryo's zou hebben is het helemaal mooi!

Ik vond de bolletjes best meevallen..ik heb toen wel een inbrenghuls gevraagd scheelt een hoop rommel haha.

Nu het spannende telefoontje van zondag afwachten, maar eerst lekker met de pootjes op de bank en je flink in de watten laten leggen!

Liefs

Geplaatst

tinkerbell: wat fijn dat het erop zit, gelukkig is het mee gevallen, nu maar hopen dat het 3 mooie toppers worden.

mag je er ook 2 terug laten plaatsen??

ben wel gerustgesteld hoor de ec is mij idd heel erg mee gevallen op 1 keer na dan, ben dus ook al meerdere keren aangeprikt, dus dan moet dit voor mij prima te doen zijn, tenzij ik er veel meer heb, dan zou ik er wel tegenop kijken, maar ja zover is het nog niet.

op naar een mooie tp van een topper, we vertrekken zondag dus hoop dat ik nog net kan lezen hoe het gaat zondag.

zal weer heel hard duimen, nu idd maar lekker op de bank en relaxen ( en je maar lekker laten verzorgen door je man ;-) )

Geplaatst

Ik heb echt de zenuwen, morgen tussen 9 en 10 bellen ze....er zou toch wel 1 van de 3....hopen dat ze in alle 3 bakjes dol op elkaar waren! Pffff, blijft toch een vervelend traject hoor deze tussendagen.

Geplaatst

Tinkerbell, mijn duimen draaien overuren voor je. Denk aan je. Als ze wel allemaal bevrucht zijn hoeveel plaatsen ze dan terug? Of hangt het van de kwaliteit dan af?

Liefs Janis

Geplaatst

Tinkerbel ik hoop ook voor je dat ze alle 3 bevrucht zijn

Spannend meid word wel weer tijd ren baby boom in ons clubje of niet succes meid hoop dat je beetje kan slapen vanacht

Ik duim me suf

Dikke digi hugh

Geplaatst

Joehoe, alle 3 bevrucht!

Vandaag een topper terug en de andere 2 laten ze nog een dag groeien en dan horen we morgen of ze ze in kunnen vriezen. Tot nu toe zien ze er helemaal volgens schema uit dus die kans is behoorlijk.

Zooooooo opgelucht. Ben al úren wakker!

Geplaatst

Ohhhh tinkerbell, wat is dit fijn nieuws!!! Nu lekker broeden op die ene en nog even met z'n allen blijven duimen dat de andere twee nog mooi door zullen delen tot toppers om in te vriezen. Hoop natuurlijk wel voor je dat je ze nu dan nog niet nodig zal hebben en dat je nu es zwanger gaat worden. Dus ff de computer tegen je buik en ik zeg nu blijven plakken jij!

Liefs Janis

Geplaatst

Jeeeee tinkerbel super man van harte alle drie bevrucht

Ik hoop dat die andere 2 ingevroren kunnen worden en dat je die pas weer nodig hebt voor een brusje ;-)

En dat deze 8 maanden en twee week blijft plakken

Liefs

Geplaatst

Hij of zij zit te plek! Qua embryo kon het niet beter volgens het UMCG. Er was ook 0% fragmentatie te zien en hij had het max aantal cellen op deze dag. Daar zal het dus niet aanliggen.

Nu maar instralen, warm houden, toespreken, hopen, duimen, bidden, en broeden! Op een goede afloop op 17 juli!!!!

Geplaatst

Tinkerbell super!! lekker man, 1 in je buik en hopelijk twee de vriezer in die je pas over een paar jaartjes hoeft te gebruiken!!

Lekker broeden meid!

lief stiertje

Geplaatst

Lekker twee week slapen is dat wat ik ga me rot duimen

En dat de andere 2 mooi tijdje in de vrieser kunnen vertoeven ;-)

Liefs

Geplaatst

Bedankt meiden! Zou toch moeten helpen al die positieve energie van jullie ;-))

Ik merk wel dat ik nu vooral loop te denken aan waar het allemaal mis kan gaan...ik heb een warme douche genomen, zou dat geen kwaad kunnen? Het was een heel gepruts met dat rietje in mijn baarmoeder, zou dat het slijmvlies niet beschadigen, ik heb Thais gegeten zou dat niet te scherp zijn, ben meteen gaan staan na de TP zou dat....pfffff. Hopelijk is dat doemdenken morgen weer over, wil heel graag positief deze 2 weken door!

Hebben jullie in die 2 weken bepaalde dingen niet gedaan?

Ik:

- neem geen warm bad, ga niet zwemmen

- rook niet (nooit trouwens)

- drink niet

- let een beetje op rauw vlees

Gingen jullie sporten?

Geplaatst

Tinkerbel ik heb me vooral rustig gehouden mar wel gedoucht en huishouding maar niet gesport geen rauw vlees eigenlijk wat een zwangere niet mag heb ik ook gedaan of heg een reden was geen idee maar heb gewoon gedaan

Succes meid en we slepen je wel door de twee week heen

Liefs

Geplaatst

hoi hoi

he tinkerbell, wat een mooie score!! en een topper terug in je buikhuisje!! lekker blijven plakken!!!!

veel sterkte de komende 2 weken, en je moet doen waar jij je goed bij voelt, wat eten en drinken betreft, net als een zwangere, idd geen HEET bad. douchen maakt niks uit. als je altijd sport en je lijf is het gewend , dan kan dat prima. maar zwaar tillen werd mij altijd afgeraden door de acupuncturist. ikzelf deed het altijd de 1e week kalm aan, en daarna gewoon weer zoals altijd.

we duimen!!

liefs wilma

Geplaatst

Tinkerbell, ik heb me na de tp heel rustig gehouden, 's middags ff liggen (niet slapen gewoon rusten) maar ik was ook nog steeds erg moe van alle hormonen. Wel werken maar ik zit op kantoo dus dat was voor mij geen inspanning. En veel granaatappelsap drinken..en over mijn buik wrijven hahaha!! Niet zwaar tillen in ieder geval en niet als een gek je huis gaan poetsen ofzo..gewoon relax. Je gedragen als een zwangere werd er tegen mij gezegd.

Maar ik was na een week ook al kotsmisselijk dus toen moest ik ook al dimmen.

succes!!

liefs stiertje

Geplaatst

Tinkerbell, geweldig! Een 100% score. Drie toppers uit 3 eicellen. He dat is wel een fijne gedachte om nog twee eskimootjes te hebben mocht deze poging niet lukken. Die gedachte gaf mij toen ook een stuk rust.

Ik zou gewoon je rust nemen als ik jou was..heb ik na de tp ook gedaan, ik moest toen ook wel ivm de overstimulatie. Ik dronk ook elke dag een glas granaatappelsap. Verder je gewoon gedragen als iemand die zwanger is en een beetje rekening houden met wat een zwangere wel en niet mag hebben.

Warm bad zou ik niet doen, douchen kan gewoon hoor ;) Sporten kun je gewoon doen als je dat eerder ook deed, maar ik zou niet te zware dingen tillen.

Als je werkt zou ik zoveel mogelijk rust pakken waar het kan. Desnoods als je klaar bent even gaan liggen als je thuis bent.

Je gaat nu een hele spannende tijd tegemoet..we duimen allemaal enorm voor je!

Liefs

Geplaatst

Wow tinkerbel goed zeg twee eskimo's fijne gedachten

Maar je hebt ze toch een tijd niet nodig positieve flow ;-)

Ik duim me rot

Liefs

Geplaatst

Tinkerbell: Wat een super score zeg! Gewoon 100% bevruchting! En ook nog 2 cryo's. Hartstikke goed allemaal.

Je moet doen waar je jezelf het beste bij voelt. Ik heb op 1 na alle pogingen heel rustig aan gedaan. Niet gewerkt, gefietst. Mezelf helemaal in de watten gelegd maar geen een keer zwanger geworden. De laatste cryo tp geloofde ik er niet meer in en heb toen gewoon wel alles gedaan. Ook zware boodschappen kratten getild. Alleen niet hard gelopen. En toen raakte ik dus wel zwanger. Ik ben er van overtuigd dat het dus niks uitmaakt of je nu wel of niet alle normale dingen blijft doen.

Maar ik vind wel dat je niks moet doen waarvan je achteraf spijt kunt krijgen.

Geplaatst

Tinkerbell, wat een geweldig nieuws! En nu hopen dat je ze de komende tijd niet nodig zult hebben.

Ik deed na de terugplaatsing ook wat rustiger, en at geen rouw vlees en dronk geen alcohol en nam echt mijn rust.

Heel veel succes en mijn duimen blijven draaien meis.

Liefs Janis

Geplaatst

Ik doe ook rustig aan maar doe wel gewoon mijn 'dingen'. Ik werk iets korter en begin s ochtends later zodat ik even rustig op gang kan komen. Verder fiets ik, wandel ik en doe ik mijn yogalessen (zonder diepe twists en op de kop houdingen) ik wil wel zoveel mogelijk doorgaan met mn leventje om ook afleiding te hebben. Ik heb de vorige keer een week vrijgenomen maar werd daar niet echt beter van. Ik let wel op mijn eten.

Voor de ervaringsdeskundigen, hadden jullie ook bijwerkingen van utrogestan bollen? Tot nu toe vind ik dat nog erger dan al dat spuiten. Wat een vieze mik zeg. En ik merk ook echt dat ik er zere borsten van krijg. En gister was ik ineens heel erg misselijk bij de lunch. Dat kan die emmy nog niet zijn, die is nog maar 16 cellen ofzo...ik ga deze 2 weken dus maar niet op klachtjes letten want die bollen zijn volgens mij heel tricky.

Minoes, hoe gaat het bij jou? Ben je al een beetje gewend? Is je leventje nu echt ineens heel anders? Gaat het goed met je dochtertje?

Ansje, heb jij je selectiegesprek al gehad? Of moeten we binnenkort voor je duimen? Hoop dat het goed gaat!!!

Wilma, wanneer ga jij voor de cryo?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden