Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Tinkerbel ik snap je onzekerheid heel goed maar eens komt het goed

Dikke knuffel voor jou

Je energie komt wel weer en je positieve ook

Liefs

Geplaatst

Hallo!

Nou, gesprek is geweest en waar ik al een beetje bang voorwas: ze weten het gewoon niet en er valt ook niet zoveel aan te passen ofonderzoeken voor we verder gaan met een 3de poging. En ik geloof zeook wel want het is gewoon niet te verklaren. Onze uitgangspositie lijkt heelgoed en toch is er nog geen resultaat. Het enige wat anders kan is eventueel dedosis nog ietsje ophogen waardoor we misschien nog wat meer embryo’s kunnen krijgenen dat ze er deze ronde 2 terugplaatsen (als die er zijn)om de kansen wat teverhogen.

Ik ging er eigenlijk vanuit dat wij eventueel een 4depoging ook wel zouden kunnen doen hier maar zij zei dat het niet altijd zo isdat het UMCG daar in meegaat, dat doen ze bijvoorbeeld meer als iemand een keerzwanger is geworden van een ivf en dan een miskraam krijgt. Dat vond ik ook welshocking, ik beschouw ons (nog steeds, misschien tegen beter weten in) nogsteeds als “goeie kanshebbers” maar de statistieken denken daar dus andersover. Het is niet gezegd dat ze het niet zouden willen maar ook niet dat hetwaarschijnlijk wel zou kunnen en dat viel me best tegen.

We hebben ook voorgelegd dat we aan Dusseldorf zaten tedenken en ik moet zeggen dat ze daar heel relaxed over deed. Ze gaf aan dat alswe die kant op willen dat we dan controle-echo’s in het umcg kunnen doen en hoehet dan allemaal werkt enzo. Dat vond ik dan wel weer fijn dat ze daar nietmeteen afwijzend over zijn en dat ze onze redenatie (misschien hebben ze daarde juiste touch voor ons) ook wel begreep. Ze (Dokter H. zo’n slanke blondevrouw met een staart)zei ook dat ze daar inderdaad wat extra’s hebben die hiernog niet in gebruik zijn en dat ook al is iets daar met 1 onderzoek “bewezen”er vaak bij een tegenonderzoek weer heel wat anders uitkomt.

Kortom, het blijft allemaal moeilijk, onverklaarbaar enonbevredigend. Ik zit wat dat betreft wel zo’n beetje in dezelfde dip als jijTinkerbell, waarom zou het na 5 tp’s vanprima embryo’s nu wel lukken? Ik ben echt mentaal moe van al die teleurstellingenen bang voor weer een nieuwe teleurstelling. Maar het alternatief is ook nietaantrekkelijk...

Ik heb inmiddels ook contact gehad met onze kennissen die inDD geslaagd zijn. Zal zo haar verhaaltje even anoniem maken en hier neerkwakken, anders wordt het wel heel veel schrijfwerk. Alles op een rijtjezettend neigen we er nu toch naar om in het UMCG te blijven en het buitenlandte “bewaren” voor een eventuele zelf betaalde sessie. Maar nu ik net zo haarlaatste stukje lees dat ze daar betere embryo-resultaten hadden ga ik toch weertwijfelen....

@Stiertje: de taart was een hit bij Frank, hij was er heelblij mee. En inderdaad het is hoe dan ook een wonder om zwanger te raken en zoonverklaarbaar en raar verdeeld bij wie het wel of niet lukt.

@Ansje: ja thuiszitten zonder werk sucks he!? Nog evenvolhouden dan kun je starten met je opleiding en dat maakt je gevoel vast alheel anders.

@Icsimom, shit zeg wat een pech dat de eerste ronde zo isgeeindigd, hopelijk deze keer betere resultaten!

Zo, dit was een lange lap, hebben jullie al grijze staar vanhet lezen?! Frank was gisteren voor het laatst op het consultatiebureau enkreeg de ogentest met die cirkeltjes en dat je moet zeggen waar de opening is,ik moet zeggen dat mijn eigen ogen nietmeer helemaal top bleken... Hij kreeg ook nog een prik, niet gehuild, mijnkleine held!

Liefs, Vianne

Geplaatst

Zo, hier dan nog even wat conversatie over Dusseldorf, ik zie dat in mijn vorige gecopypaste stukje een hoop spaties zijn weg gevallen, sorry!

o Antwoord van kennis: Hoi! Wat ontzettendbalen......weet zo hoe jullie je voelen! Mijn motivatie om naar DD te gaanomdat ik het nog een keer wilde proberen en dan maar heeelemaal iets anders,dus buitenland. Ook omdat bij ons vaak de embryo na twee dagen matig werd en inDD een embryoscoop wordt gebruikt waarbij de embryo niet uit zijn vertrouwdeomgeving wordt gehaald zoals in NL (koelcel) tot de terugplaatsing. Wij hebbenvoor mesa gekozen, zie de website en waren in totaal 5000 euro kwijt inclusiefmedicijnen en de embryoscoop. De zorgverzekering vergoedt alleen de regulierebehandeling van Icsi. Dus niet de mesa en de scoop. Dit moet je ook nietvertellen aan de verzekering geloof ik.

Wachtlijst is er wel, maar dan voor intakegesprek, bij ons was dit drie totvier maanden. Maar daarna mag je direct beginnen. Ik moest een bloedtest doenom te kijken hoeveel ik ong nog aan eitjes heb. Meer niet. En de Icsi ging ineigen cyclus. Dus zodra ik ongesteld werd mocht ik beginnen met de medicijnen.En 15 dagen later de punctie. Ik heb drie controles naast de uitgangsecho nodiggehad maar vaak zijn twee controles voldoende. Dus het was een week wel om dedag naar DD maar wij gingen in een hotel en maakten er maar een uitje van.Volgens mij mag je de controles in NL laten doen, maar dat weet ik niet zeker.Wij hadden zoiets van als we het daar doen, dan doen we het daar.

Vianne:

o Thanks voor je toelichting! Morgen hebben we een evaluatiegesprek in hetUMCG. Ik zal eens vragen hoe het met de kwaliteit van onze embryootjes is.

Had je wel in die eigen cyclus meerdere eicellen dan?? Eigen cyclus in umcgbetekent echt alleen je eigen eicel van die maand oogsten met een beetjehormonale ondersteuning.

o Antwoord: Hoi! Is iddverwarrend, maar een gewone grote ICSI dus meerdere eitjes creeeren. In Zwollemoest ik nl eerst aan de pil 5 weken en toen wel vier of vijf weken hormonenspuiten...vandaar dat ik DD de poging in eigen cyclus noem...omdat het in 1cyclus plaatsvindt.

Vianne weer: oh zo zit dat dus, jadat is ook wel fijn als je die pilweken kunt overslaan, ik heb een cyclus waarje de klok op gelijk kunt zetten dus dat is dan makkelijk. Nog 1 vraagje: hoewaren jullie "cryo-scores"? Was dat in DD beter of geen noemenswaardigverschil?

o Antwoord: Wij hadden nooit geencryo's helaas in NL in al die 4 pogingen....In DD had ik 8 embryo's waarvanuiteindelijk 2 goed waren zonder fragmentatie (en dat hadden we nog nooit gehaddus zeker verbetering) en die zijn teruggeplaatst. Ook hebben ze nog 2 embryo'singevroren maar die kwaliteit hebben we toen niet eens gevraagd bedenk ik mij,helemaal verbaasd dat wij zulke goede embryo's hadden...De rest heeft het nietgered zeg maar.

• Dus, dit was het verhaal van die bekende van mij, misschien heeft iemand er nog wat aan.

Geplaatst

oh ja wat de arts ook nog zei en wat ik niet wist is dat slechts in 50 % van de gevallen er cryo's zijn na een behandeling, dat was minder dan ik had gedacht.

Geplaatst

Bedankt voor je verhaal Vianne en dat van die DD-bekenden van je.

Je hoort wel vaker dat ze tot goede emmy's komen in DD. Maar wij hebben in NL meestal ook emmy's zonder fragmentatie of met minder dan 10% dus tsja...kan dat nog beter? Lastig hoor. Wij houden DD of Brussel ook achter de hand voor een eventueel extra behandeling.

Ik ken het verhaal van het UMCG over een extra IVF (na 3 mislukte). Ik begrijp ook dat je er goed over na moet denken en zij ook maar ik vraag me af of ze echt kunnen en mogen weigeren?! Eigenlijk denk ik het niet. Zeker niet als je het zelf echt graag wilt.

In Brussel/ Belgie (ik heb er gewoond dus ken de medische wereld daar redelijk) doen ze standaard 4 behandelingen (die vergoeden ze ook) en er worden bij de 4e gewoon nog evenveel zwanger als bij de eerste 3. Hier het plaatje van hun resultaten http://www.brusselsivf.be/media/docs/Grafiek_02.gif

Dat geeft me altijd wel heel veel hoop! Na 4 ivf behandelingen is 80 procent (in mijn leeftijd) zwanger. Daar ga ik gewoon bij horen!!!!! Ik ga dan ook zeker voor die 4e als het nodig mocht zijn. De resultaten in Belgie en NL ontlopen elkaar maar weinig dus het zou redelijk vergelijkbaar moeten zijn.

We houden hoop!

Geplaatst

Hier ben ik eventjes snel. Heb weinig tijd. Mijn zusje heeft weer een paar dagen in het ziekenhuis gelegen en mijn oma ligt sinds zondagavond echt op sterven. Sinds die tijd zijn mijn moeder en tante's dag en nacht bij haar aan het waken. Ik ben maandagavond even geweest. Het was geen mooi gezicht maar ik heb nog afscheid kunnen nemen ook al was ze niet meer bij. Ze krijgt steeds morfine maar haar hart blijft kloppen. Mensonterend deze manier.

Omdat mijn moeder dag en nacht bij haar is zorg ik steeds voor mijn zusjes want moet goed in de gaten gehouden worden ivm haar suiker en ziek zijn.

Daarbij ben ik nog steeds extra aan het werk dus heb amper tijd. Heb gisteravond toch even hardgelopen. Na het eten ben ik met mijn zusje naar hun huis gerend en Denny heeft me daar weer weggehaald zo kon ik toch even iets voor mezelf doen.

VRijdagavond wokken met de dames van het andere ivf forum. Ik heb er echt even zin in.

Nog ongeveer 4 weken tot de operatie. Ik heb nog geen datum.

@Ansje: Fijn dat je volgende maand wel met de cusus kan beginnen. HOpenlijk ben je straks van je sollicitatie plicht af. Ik kan me wel voorstellen hoor dat je het thuis zitten al zat begint te worden.

@Tinkerbell: vervelend dat je niet lekker in je vel zit. Ik snap dat je bijna geen hoop meer hebt maar het kan nog he. Bij mij lukte het ook nog net op de valreep met de 7e tp.

@Vianne: ik had ook niet verwacht dat je een antwoord zou krijgen. DE hele ivf wereld is eigenlijk nog een groot zwart gat. Ik heb soms ook het idee dat ze maar wat lullen want iedere arts zegt weer iets anders. DE ivf arts zei zeker te weten dat miskraam niet door mijn misvormde baarmoeder is gekomen maar dr Simons zegt dat die kans heel groot is. Het is gewoon kop of munt met de kans van slagen.

Goed dat je kleine man zo dapper was met de prik! Is er al een datum gepland trouwens voor de workshop bij jou?

Geplaatst

Linda wat een heftige periode dit. Druk op je werk en zorgen voor je zusjes. Wel fijn dat er constant iemand bij je oma is al merkt ze er zelf misschien niet veel meer van. Is niet leuk om haar zo te zien maar wel goed dat je nog afscheid van haar hebt kunnen nemen.

Waarom moet je zoveel werken dan? Kom je zoveel uren tekort? Veel plezier met wokken!

Vianne frusterend dat je toch niet echt antwoord op je vragen hebt kunnen krijgen...ze weten zoveel tegenwoordig maar er is nog zoveel wat ze niet weten.

Wat ik eigenlijk wel onbegrijpelijk vind is dat ze maar drie pogingen vergoeden in Nederland. Onder het mom van als het na drie keer nog niet is gelukt, wordt de kans op zwangerschap kleiner. Maar als je nagaat dat een normaal vruchtbaar stel er gemiddeld ook een jaar over doet...dan zal het toch wel meer een geldkwestie zijn. Wel fijn dat die kennis je wat info kon geven.

Stiertje, dat vind ik ook, hulde aan de huisvrouw haha. Het valt toch vies tegen wat er allemaal moet gebeuren in het huishouden. Ik hoop dat je snel wat vindt en goed dat je een opleiding gaat doen, dat vergroot je kansen alleen maar. Moet je die trouwens wel zelf betalen of krijg je die vergoed?

Ik ben gister bij het u.w.v. geweest. Als aspirant zelfstandig ondernemer ben je verplicht een bijeenkomst te volgen waarin alle ins en outs worden uitgelegd. Wat u.w.v. voor je doet en hoe het zit met uitkering voor zelfstandig ondernemers. Als je net van start gaat verdien je natuurlijk nog niet zoveel. Gelukkig is de bijeenkomst volgende week al. Daarna kan ik een gesprek krijgen met degene die bijeenkomst geeft en kunnen we kijken of ik van mijn sollicitatieplicht af kan. Pff heb in ieder geval weer het gevoel een stapje verder te zijn.

Liefs Ansje

Geplaatst

Wow wat een lange verhalen van iedereen, waar moet ik beginnen hihi.

Linda, bah wat vervelend allemaal, van je oma en zus en dan ook nog es druk op je werk, wel goed om je zelf denken hoor!

Stiertje, ik heb maar 1 meid, en ik snap wat je bedoelt van dat als het haar niet lukt dat ze frusie wordt, hier nog een, maar over het algemeen valt het opzich heel erg mee.

Ansje, zelfstandige ondernemer is niet niets, weet er alles van, en jah huismoeder zijn is echt een fulltime job haha, ik werk niet meer mee, dat doet mijn man, maar doe nog wel de administratie, en das erg moeilijk soms als je een kleine hebt.

Vianne, jah erg moeilijk allemaal, net wat Ansje zegt dat bij een "normaal" stel het ook een jaar kan duren, en "wij"krijgen maar 3 behandelingen vergoed.

Tinkerbell, kom op meis, dikke knuffel en je positiviteit komt vast wel weer terug. (weer werkt ook niet echt mee).

Hoop dat ik niemand ben vergeten.

Hier, ben vanmorgen ff naar de HA geweest, heb al een tijdje erg pijn in mijn onderbuik met uitstraling naar de flanken en rug, had gister al de urine ingeleverd en daar konden ze niet zo veel aan zien. Nu denkt de HA dat ik toch een sluimerende blaasontsteking heb, aangezien mijn symptonen, dus heeft ze me toch een antibiotica meegegeven. voor 5 dagen, als het dan niet over is gaat ze een inwendig onderzoek doen.

Verder voel ik me super, de spanning komnt nu best wel dichterbij nog een week en we zijn weer in Groningen, we hebben wel mijn favoriete dokter (B). Dat vind ik wel fijn. Nou meiden fijne dag.

Liefs Janis

Geplaatst

Het is inderdaad zoals een paar van jullie zeggen: een groot zwart gat en elke dokter zegt wat anders. Ik heb zelf ook wel een beetje het idee dat we tot dusverre echt domme pech hebben. Als ik bij een spelletje 6 moet gooien (om die dobbelsteen er maar weer eens bij te halen) ben ik ook altijd net degene die wel 100 x moet gooien voordat die 6 er is!Verder heb ik ook best wel eens geluk in het leven hoor! Maar ik klamp me dus ook maar vast aan het grafiekje van Tinkerbell, die belgen hebben vast verstand er van!

Janis, weet jij vantevoren welke dokter er bij is (umcg?), ik weet dat nooit, tis altijd een van de 4 of 5 die er zijn.

Linda, tjee wat een heftige toestanden allemaal, sterkte er mee!

Ansje, het uwv, blegh wat vind ik dat altijd een zeikinstantie (hoop dat niemand van jullie daar werkt...), die maken alles zo nodeloos moeilijk. Volgens mij kun je nog beter bij andere gastouders de kunst afkijken. Zoals die wij hadden, die heeft het heel leuk voor elkaar en ze is qua plaats geen directe concurrent van jou dus misschien kun je haar om tips vragen, google maar eens op KoetjeBoe, haar site staat op het net via everyoneweb.

En ja een workshop datum moet er komen! Ik pak ff de kalender erbij....

oke zaterdag 13 oktober 's avonds 19.30

of zaterdagavond 27 oktober om 19.30

Eerst maar eens kijken hoeveel er dan kunnen....

Zo, ik kijk nu naar buiten en het is echt butweer! Hopelijk wordt het nog wat beter want morgenavond hebben we hier in het dorp kinderkledingbeurs waar ik mede-organisator van ben en met zulk weer komt er straks geen hond! En daarna ben ik een weekendje weg met 3 vriendinnen, zou ook wel leuk zijn als het dan niet de hele dag regent....Anders moeten we echt perse de hele dag in de sauna liggen....ook geen gek idee trouwens...

Geplaatst

Vianne, toen ik de afspraak maakte vroeg ik wie we hadden, ik zei hoop dr. b en toe zei ze van dan moet je een dad later, nou geen probleem. Ik denk dat als je het vraagt als je een gesprek hebt, wel de arts kan vragen. Want bij deene heb je meer dan de ander toch?

Jessica dank je!

Geplaatst

Mijn oma is gisteravond om 23.45 overleden. We zijn opgelucht dat ze haar rust eindelijk heeft gevonden. Mijn moeder heeft haar , samen met de verpleging, afgelegd en in de kist gelegd. Ik ben zo trots op haar dat ze dat heeft gedaan. Mijn zusjes gaan dinsdag tijdens de crematie wat zeggen en mijn moeder ook.

Het was een erg kort nachtje. Omdat mijn moeder vandaag alles moest regelen vroegen mijn zusjes mij of ze hier mochten komen. Ik heb een dagje vrij genomen. Toen bedachten we dat wel even konden shoppen. Mijn andere zus ook mee. Dus gezellig met zijn viertjes. Maar omdat ik op tijd stond omdat Julian tussen de middag thuis kwam bedacht ik me dat hij vanmiddag van school wel een snipperdag mocht nemen ( stiekem). WE hebben gezellig wat in het centrum gegeten en nog even verder gewinkeld.

@Janis: Ik ben benieuwd of er iets uit het urine onderzoek komt.

@Ansje: Fijn dat de bijeenkomst al snel is.

@Vianne: Ik ga liever niet op zaterdagavond.

Geplaatst

Linda gecondoleerd meid toch heftig ook al zie je het aan komen

Krijg net raar berichtje van mijn vader hij zit in ziekenhuis met pijn op de borst hopelijk gaat goed

Geplaatst

Linda, gecondoleerd met je oma, heel veel sterkte voor jou en je familie.

Jessica, hoe gaat het nu met je vader? Hoop dat het mee is gevallen. Denk aan je meis.

Ik kan de data's ook jammer genoeg niet, zaterdagavond is zo en zo voor mij geen optie.

Ben gister bij de HA geweest en ze konden niet veel uit mijn urine halen, maar de HA denk dat het wel een sluimerende blaasonteking is ivm mijn symptonen, dus heb ik een AB kuur van 5 dagen mee gekregen. Als het dan niet opgeknapt is dan gaat ze verder kijken.

Liefs Janis

Geplaatst

Linda gecondoleerd meid, idd fijn dat ze nu haar rust heeft. Toch altijd erg emotioneel ook al is de persoon dan al oud. Sterkte.

Gezellig zeg even met z'n alle winkelen..kwou dat ik zoveel zussen had haha! Met mijn broer ging ik vroeger veel stappen maar winkelen doet ie echt nie mee!!

Janis, toch een kuurtje..ik hoop dat die aanslaat en dat je klachten weggaan! Dus je moet volgende week donderdag in Groningen zijn? Nou je weet het als je zin hebt in een bak koffie dan kom je maar langs hoor.

Minoes wat vervelend zeg van je vader, hij was toch al eerder ook es opgenomen met die klachten? hoop dat het meevalt

Ansje wat een gedoe he bij dat UWV ..heb net een half jaar voor mijn man alles geregeld en nu is hij weer begonnen en nu kan ik voor mezelf de hele mikmak gaan doen pfff...nou ja an de andere kant mogen we niet klagen want de centjes die we krijgen zijn wel belangerijk toch?

Oja ik kan de 27e wel de 13e niet maar lijkt me leuker als we een datum prikken wanneer meer meiden kunnen.

liefs stiertje

Geplaatst

Linda gecondoleerd met je oma. Ik hoop dat ze nu haar rust heeft gevonden.

Lekker om even te shoppen, even de zinnen verzetten. Julian vond het zeker wel heel leuk dat hij een middagje mocht 'spijbelen'

Stiertje ja gedoe he bij u.w.v.. Helaas hebben we dat geld echt nodig.

Is een vrijdagavond ergens in november nog een optie? Ik vind het ook leuker als we met zo veel mogelijk zijn ;)

Jessica hoe is het met je vader?

Liefs

Geplaatst

Gecondoleerd Linda, en veel sterkte gewenst ook bij de begrafenis!

Ik zal na het weekend even een paar vrijdagen er in gooien zodat er hopelijk meer mensen kunnen, Nu even heel druk met de kinderkledingbeurs en weekendje weg daarna, doei!

Vianne

Geplaatst

Bedankt voor jullie condoleance's. Gistermiddag was de condoleance middag en was ook de de laatste keer dat we mijn oma mochten zien. Morgen is de crematie. Alle kleinkinderen mogen de kist de kist tillen. Ik vind het heel bijzonder om dat te doen. Het is goed zo.

In november weet ik niet of ik kan voor de workshop omdat ik dan de operatie heb. Maar wie weet valt het allemaal wel mee en kan ik er gewoon bij zijn.

@Minoes: Hoe is het met je vader?

@Janis: Voel je je al wat beter met de antibiotica?

Geplaatst

Linda alvast heel veel sterkte voor morgen!

Hoe is het met de rest?

Hier een krijsend jongetje...zowel P als ik hebben hem al even uit bed gehaald, maar zodra je hem weer weglegt is het krijsen! Ik hoop maar dat ie snel in slaap valt want vind het heel erg dat hij zo overstuur is.

Liefs

Geplaatst

Linda succes, fijn dat je er wel vrede mee hebt. Ik hoop dat het een mooi afscheid is.

Ansje, is het krijsen inmiddels over ;-)) ik denk tot nu toe maar niet na over de nadelen van kinderen, haha. Maar het is zeker niet altijd rozegeur en maneschijn...

Hier nog een paar dagen en dan begin ik met de dacapeptyl. Volgende weekend de eerste prik.

Spannend hoor. Kan mezelf nog niet echt in de positieve modus krijgen, ik weet inmiddels zo goed wat er mis kan gaan.

Nou ja, maar zien wat deze poging brengt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden