Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Vianne, hoe s t?

Wat een K-zooi hè? Die dobbelsteen is zo volstrekt oneerlijk!

Ik heb ook veel nagedacht over over stappen. Maar ga er toch nog een keer voor dichtbij huis. Voor mij persoonlijk wegen de voordelen niet op tegen de nadelen. Het lijkt me zo'n gedoe om zover weg al die controles te moeten, laat staan als er naderhand iets is met overstimulatie o.i.d. Maar ieder zn eigen afweging!

In dusseldorf kunnen ze vooral veel als het gaat om onderzoeken. Ik heb me daar erg in verdiept omdat het me wel iets leek. Heb zelfs een aantal keren contact gehad. Maar wat me opviel is: ze kunnen duizend en één ding onderzoeken alleen kunnen ze er vervolgens niet echt iets mee doen. Bijv als zaadcellen gefragmenteerd zijn kunnen ze dat ontdekken daar (en heb je dus echt veel minder kans) maar ze kunnnen het probleem vervolgens niet echt oplossen...

Het leek mij maar beter om niet alles te weten ;-) en te blijven hopen op die goede afloop en dan maak ik het mezelf maar zo gemakkelijk mogelijk met het dichtsbijzijnde ziekenhuis. Ik ben wel van Gyn gewisseld. Ik zit meestal bij één vaste alhoewel ik de anderen ook wel eens tref. Ik heb nu gekozen voor de meest optimistische. Leek me wel goed ;-))

Geplaatst

Hmm dat moet ik dan maar eens nader onderzoeken Tinkerbell,we moeten er natuurlijk wel wat mee opschieten. En het is inderdaad wel ver rijden dus dat is zeker een minpunt. Ik had eigenlijk een beetje het idee dat ze daar beter/verder zijn in vooral zaadproblemen. Vrienden van ons zijn er voor hun 5de icsi geweest en toen lukte het dus. Wat natuurlijk geen enkele garantie geeft voor ons. We gaan denk ik eerst maar eens met hen praten over hun ervaringen. En ik heb vanmorgen gebeld met het umcg en die zullen nog even een afspraak maken voor een gesprek. Ik dacht eigenlijk dat het standaard is om na de 2de poging een gesprek te hebben of er iets anders moet ofzo maar dat was toch niet standaard blijkbaar want ik kon na deze cyclus weer beginnen met pilslikken.

Wel een goed idee om de meest optimistische te nemen, een beetje optimisme is nooit weg in dit hele traject! In Groningen heb je 4 of 5 (dacht ik) ivf-artsen die je afwisselend treft. Allemaal heel aardig en kundig. na ja whatever, we moeten het maar eens goed overdenken.

Laterrs!

Geplaatst

Hey meiden!Vianne, hoe gaat het met jullie? Deze tegenslag een beetje kunnen verwerken? Het voelt altijd zo oneerlijk.Met ons gaat het weer goed. Twee weken waren echt k* maar nu gaat het wel weer. We nemen nog een maandje rust en dan proberen of de ene cryo die we hebben teruggeplaatst kan worden. Begin oktober hebben we nog een gesprek in het UMCG. Op zich zijn we heel tevreden maar soms is het wel lastig dat je steeds wisselende artsen hebt. De een is toch iets duidelijker of heeft andere inzichten. Voor ons zou Dusseldorf geen optie zijn vooral omdat ik heel vaak voor controles moet oa door mogelijke overstimulatie. Kunnen jullie altijd een beetje omgaan met je omgeving? Voor het eerst kreeg ik het er moeilijk mee. Al die goed bedoelde adviezen en nieuwsgierigheid. Mensen die in vertrouwen neemt en vervolgens niets meer van hoort. De volgende pogingen houden we echt heel klein. Ben toch wel teleurgesteld geraakt en merk dat dat teveel energie kost.Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Wij zijn heel open naar onze omgeving. En meestal is dat fijn maar het is alleen wel vervelend als de poging weer is mislukt. Dan moet je dat ook weer vertellen. Of soms vragen ze er naar net op een moment dat je zelf nog zo vol emotie zit daarvan, en ik wil niet overal een potje gaan zitten janken (en daar zit de rest van de wereld ook niet altijd op te wachten). Ik merk wel dat mensen heel verschillend op die openheid reageren, sommigen klappen een beetje dicht, zo van "dit is te moeilijk voor mij". Sommigen zijn heel meelevend en snappen ook heel goed dat je er niet constant naar moet vragen. Veel mensen snappen helemaal niks van het hele technische verhaal over ICSI en de kansen die je daar mee hebt en hoe het allemaal werkt, moet je iedere keer weer hetzelfde uitleggen.

Maar aangezien ik nogal een open boek/flapuit ben van mezelf is "geheim houden" ook niet echt haalbaar. En op de een of andere manier vind ik het een hele irritante gedachte dat mensen zouden kunnen denken dat we bewust voor 1 kind kiezen. Maar ja zo heeft iedereen zijn overwegingen daarbij.

Puck ik zal je even een pbtje sturen met mijn website adres, tis niet ver vanaf Assen! Ik heb nog geen stukje over cupcakes op de site maar dat gaat wel snel komen. Vanmorgen een taart gemaakt voor de vrouwenbond in Assen, clubje van m'n moeder.

Geplaatst

Vianne, ik ben erg benieuwd naar jouw bevindingen over Dusseldorf via die vrienden waar je het over had.

Zou het fijn vinden als je ze tzt wilt delen hier. Wie weet komt het voor ons nog eens aan de orde. Ik hoop dat het niet nodig is ;-)

Puckie, ik ben niet echt open naar mensen toe over onze behandeling. Mijn vader en broertje weten het en mijn beste vriendin. Op mijn werk weet alleen mijn secretaresse het, wel handig in verband met de agenda...ik vind het echt vervelend om uit te moeten leggen als het mis is gegaan. Daarnaast weet lang niet iedereen hoe hij ermee om moet gaan dus tsja...ik kies maar voor safe. Zelfs mijn broer vind het soms lastig merk ik. Hij leeft heel erg mee hoor maar toch kunnen buitenstaanders zich moeilijk verplaatsen in wat dit met je doet, hoe onzeker het allemaal is en wat een impact het op je leven heeft.

Gelukkig praten mijn man en ik er erg veel over en voelen we elkaar goed aan. Daarnaast ben ik errug blij met jullie ;-))

Geplaatst

Hoi meiden, Het is zo persoonlijk of je open bent over je behandelingen of niet. Gewoon doen waar jullie je zelf goed bij voelen.

Ik was zelf ook altijd heel open. Eerst bij mensen die heel dicht bij me stonden en later werden dat er steeds meer. Ik moest zo vaak naar het ziekenhuis dat ik geen zin had om steeds een smoes te verzinnen. Ik merkte ook wel dat niet iedereen precies wist wat een behandeling precies inhield en mensen vaak weer dezelfde vragen stelden. Soms vond ik dat vervelend en soms had ik zoiets van ik kan ook niet van iedereen verwachten dat ze alles onthouden. Voordat ik het icsi traject instapte wist ik er ook niet zoveel over.

Vianne hoe gaat het nu? Ik heb ook wel het idee dat ze in Duitsland en België verder zijn..misschien ook omdat ze meer kunnen en durven experimenteren? Dingen die daar kunnen mogen in Nederland nog niet. In ieder geval succes bij het maken van een keuze.

Tinkerbell, ik wist niet eens dat je een 'vaste' gyn kon krijgen. Ik had elke keer verschillende. De een aardig, de andere zakelijk. Ik had ook wel mijn favoriet en ik was blij dat zij de punctie bij de hyper heeft gedaan, maar dat was natuurlijk gewoon een fijn toeval.

Linda hoe is het met de sollicitatie afgelopen?

Liefs en knuffel voor jullie allen!

Geplaatst

Hey dames

Ik was ook altijd open over.

Ook toen ik de eerste x zwanger was toen dat misging zei mijn nichtje volgende x vertel je het zeker niet echt wel zei ik ben nog nooit zo goed opgevangen en zo begrip vol en toen het weer raak was was iedereen zo aardig

Maar iedereen is anders

Vianne ik geloof ook wel dat ze in België verder zijn

Ben benieuwd wat je gaat kiezen

En laat je emoties maar de vrije loop is ook niet niks

Oja wil ook wel taarten Cursus bij je doen met mijn moeder en tante

Tinkerbel ik wist ook niet dat je vaste gyn kon krijgen

Anke hoe bevalt het thuis zijn? Lekker van jullie kleine knul genieten

Linda en aangenomen??

Hier gaat zijn gangetje ben heel moe haha we doen ook lekker rustig aan

Ilana moet niet teveel prikkels s'avonds krijgen dus dan zitten er in ons huisje ook lekker

Morgen crematie van mijn oom zijn moeder gaan we even dag terug

Liefs Jessica

Geplaatst

Inmiddels hebben we een evaluatie-afspraak op 3 oktober. Ben benieuwd, ik ga er maar even een vragenlijst voor maken anders vergeet ik weer de helft.

Ja zoals gezegd is het soms ook wel vervelend dat iedereen weet waar je mee bezig bent. Maar ik heb ook wel gemerkt dat als je 1 kind hebt, men ook sneller verwacht dat er nog 1 zal komen (niet zo gek ook, ik had het zelf ook verwacht!) en soms vraagt men er dan naar: "houden jullie het bij eentje? ". Maar ik merk dat ik ook wel veel steun krijg en dat is dan weer fijn. Maar goed, zo heeft iedereen dus zijn eigen redenen en overwegingen in dit hele gedoe. Het is inderdaad ook niet zo gek dat men steeds dezelfde vragen stelt, voor ons is het allemaal dagelijkse kost maar voor de rest van de wereld niet natuurlijk. Een vriendin van mij heeft een zoontje met een ernstige hartafwijking (echt zo ernstig dat er een redelijke kans is dat hij er aan zal overlijden maar omdat hij zo'n zeldzame variant heeft kan het ook meevallen, heel ongewis allemaal). Die heeft mij ook al vaker uitgelegd hoe het allemaal zit maar dat kan ik ook niet allemaal onthouden en bevatten.

Als ik meer weet over het DD-idee dan zal ik dat hier spuien.

Leuk als je een keertje komt workshoppen Minoes, ik heb het adres ge-pbt! Veel plezier nog op vakantie!

Waar heb je op gesolliciteert linda, dat heb ik even gemist?

Geplaatst

Hallo Meiden,

Het is rustig hier,

Hoe gaat het met iedereen?

Vianne, zo te lezen vind iedereen het wel leuk om es een workshop taarten maken bij je te doen, misschien een idee om es een meeting er van te gaan maken? Weet zo niet hoe ver je bij mij vandaan zit?

Hier gaat het goed, voel me prima op dit moment.

Verder heb ik ook niet veel nieuws moet ik eerlijk bekennen haha.

Fijn weekend allemaal,

Liefs Janis

Geplaatst

Janis, zeker errrug rustig hier.

Ik heb ook niet veel te melden...stilte voor de storm.

Ben nu in week 3 van de pil. Volgens mij ga ik ergens vanaf de 2e week oktober deca.

Fijn weekend meiden!

minoes alweer terug van vakantie? Was het leuk?

Geplaatst

Janis ja zeker rustig hier

Ja leuk idee om bij Vianne taarten te maken met ons allen?

Tinkerbel dus druk aan de pil gek idee

Ja ben weer terug heel jammer haha

Liefs

Geplaatst

Weekje of 5 denk ik ongeveer. Had vannacht logees die weten van onze behandeling en kinderwens. Die zagen de pil liggen in de badkamer....haha daar snapten ze helemaal niets van...helaas is dat ook onderdeel van het hele pakket ;-) idioot eigenlijk maar ze doen het puur om je cyclus goed te kunnen regelen en je eierstokken tot rust te brengen.

Fijn weekend allemaal!

Geplaatst

Vianne ben je al een beetje over de teleurstelling heen? Lijkt me trouwens erg leuk hoor zo'n workshop..ik doe mee!! Taarten of cupcake's maakt me niet zo veel uit..stuur je me jouw website adres? Heb je trouwens ook Facebook?

Tinkerbell, ja raar he met die pil maar ja hoort er allemaal bij..kvond het ook zo'n raar idee toen.

Minoes, weer lekker terug van vakantie..leuk gehad geloof ik he? wat wordt je kleine meid al groot.leuke foto's op FB hoor!

Linda hoe is het gegaan met je sollicitatie?

Puckie wij zijn ook altijd heel open geweest en soms merk je dat mensen daar niet mee om kunnen gaan en je pijn doen..dat is dan weer het nadeel. Hoe gaat het nu met je?

Ansje, al bij huis toch en al begonnen met de opleiding?

Ik ben zelf nu ook veel thuis, hoef nog maar 1 dag per week naar m'n werk..meer hadden ze me niet nodig.pfff..elke woensdag sleep ik mezelf met de grootste tegenzin naar het bedrijf..eikels. Per 1 november dus werkeloos maar wel druk op zoek. Heb al twee gesprekken achter de rug maar helaas geen overeenkomst kunnen bereiken mbt het loon..dus dat biedt wel perspectief dat ik snel weer een baan heb..moet gewoon iets interresants voorbij komen. Het voordeel is dan weer wel dat ik veel tijd met mijn meisjes door kan brengen!! Het gaat supergoed met ze, groeien als kool. En zo langzaamaan heb ik het gevoel ook mijn eigen lijf weer een beetje terug te krijgen..na bijna 8 maanden mag dat ook wel haha. Ben al 8 kilo afgevallen en ga gewoon door...

Nou dames ik zou het wel leuk vinden om zo'n workshop bij Vianne te doen..laat maar weten wie er mee gaat.

liefs stiertje

Geplaatst

Stiertje wat fijn dat het goed met je gaat

Je kleine meiden worden ook groot haha twee scheetjes

Ja leuke vakantie alleen twee dagen trobbels met Ilana gehad teveel prikkels nu gaat goed ze heeft vanacht bij mijn moeder geslapen was al zo duizelig en moe en heb epilepsie dus even bij komen

Hoest met de rest

Liefs

Geplaatst

Ik doe ook mee hoor met de workshop! Gezellig bijkletsen en taarten/cakes maken. Leuk! Vianne wil je mij ook je website adres pb-en?

Stiertje ik ben nu inderdaad bij huis. Eerste week was erg wennen en was ik nog veel bezig met mijn werk. Het begint nu te wennen en ik vind het heel fijn om zoveel bij Joël te kunnen zijn en alles van hem mee te maken.

Ik snap heel goed dat je met tegenzin naar je werk gaat nu..krijg je dan ook nog maar voor één dag betaald? Want jij had een redelijk groot contract toch?

Fijn dat er wel wat toekomstperspectief is. Ik hoop dat je snel wat anders vind en dat je een lekker salaris kan gaan verdienen.

Tinkerbell weer aan de pil..blijft gek maar het is goed om je cyclus te regelen zo. Ik ga weer voor je duimen!

Liefs

Geplaatst

hey dames,

Daar ben ik ook weer eens even...na een heerlijke vakantie te hebben gehad!!!!! helaas alweer voorbij.

Wel hebben we afgelopen week besloten om het traject dit jaar nog niet te hervatten....we hebben de afgelopen 2 jaar behoorlijk wat voor onze kiezen gehad en merken allebei dat we dat nog niet echt verwerkt hebben...vooral het overlijden van mijn vader heeft er behoorlijk ingehakt.

Op het moment is mijn schoonmoeder nog steeds bezig met de chemo's en ook mijn moeder is wat met haar gezondheid aan het worstelen.

We hebben besloten om dit jaar gewoon even wat tijd voor onszelf te nemen (wat ook erg belangrijk is in dit traject).

Mijn man heeft het afgelopen half jaar veel gewerkt..gemiddeld 80 uur in de week en hebben we dus weinig tijd gehad voor ons samen.

Nou ja het leek ons beide goed om dit jaar alles wat te verwerken en vooral samen...

Tja beetje dubbel want ja de kinderwens is natuurlijk erg groot....maar ons gevoel zegt dat we dat nog even uit moeten stellen..

Was al wel begonnen met de pil, mar daar mocht ik mee stoppen was geen probleem.

Denk dat we in het nieuwe jaar weer verder gaan..afhankelijk hoe alles loopt wat betreft de gezondheid van onze familie.

Ik zal natuurlijk wel meelezen en ik wens iedereen die bezig is heel veel sterkte en succes...mijn duimen draaien door hoor voor jullie.

liefs mon

Geplaatst

Hallo ladies,

Mon, een zeer moeilijke besluit, maar wel erg moedig van je. Hoop dat de gezondheid van je familie snel op zal knappen. Lekker nu van elkaar genieten. En dan het komende jaar er weer tegen aan. Vervelend he dat de vakantie er alweer op zit.

Tinkerbell, dat van de pil vroeg ik omdat ik graag wilde weten hoelang, normaal moet je 3 weken pil slikken en dan een stopweek, vandaar. Ik snap wel dat de pil er voor zorgt dat je cyclus stil wordt gelegd, zodat ze het beter kunnen regelen.

Jessica, lekker vakantie gehad, hoe staat het met een eventuele nieuwe huurwoning?

Vianne, Het lijkt er op dat we eens met z'n allen bij je komen hihi.

Wilma, Linda, Puckie hoe gaat het met jullie?

Stiertje, vervelend dat je met tegenzin naar je werk gaat. hoop dat je snel wat anders zult vinden.

Ansje, lekker aan het genieten van je mannetje heerlijk!

Hier, gaat het nog steeds goed, ben me er nu wel meer van bewust dat we over drie weken alweer richting UMCG gaan. Vind het wel weer erg spannend worden.

Liefs Janis

Geplaatst

Mon jeetje moedig besluit doet je meestal wel goed je hebt zoveel voor je kiezen gehad

Hoop dat met jullie Fam. Snel beter zal gaan

Janis ja gek idee weer beginnen succes

Nee nog niks gehoord over een woning

Liefs

Geplaatst

Hey hallo, ben ik weer na een druk weekend! Gisteren verjaardag van ons menneke. Hij was helemaal in de wolken met zijn hotwheels racebaan, VET COOL MAM! Leuk voor hem maar dat ding maakt wel irritant veel herrie...Ik had dus een kasteeltaart gemaakt voor hem, was ik bijna klaar met dat megaproject, zegt hij: mama, ik wil er ook nog een draak een ridder en een gevangenis bij! Kep er nog wat playmobilpoppetjes op gezet en toen was het wel best wat mij betreft!

Leuk als jullie eens komen workshoppen! Lijkt me heel gezellig. Ik heb een aantal even een pbtje met website adres gestuurd, als ik iemand vergeten ben dan hoor ik het wel.

Hier gaat het intussen wel weer. Ook fijn om het even druk te hebben met heel andere dingen. Wat dat betreft kan ik me heel goed voorstellen Mon, dat je het allemaal even uitstelt. Een fris hoofd en frisse moed is ook belangrijk bij de start van een nieuwe poging.

@Stiertje, wat shit lijkt me dat zeg, dat je er nog 1 dag in de week met complete tegenzin heen moet. Wat een stelletje eikels daar inderdaad! Wat doe je eigenlijk voor werk (als ik vragen mag)? Als het een winkel is ofzo dan beloof ik je bij dezen die compleet in de boycot te gooien!

Tinkerbell, ik vond die pilslikperiode ook wel een beetje een rustperiode, 1 zo'n pilletje per dag is zo peanuts vergeleken bij de rest, dat is wel te doen en stiekem ben je toch al weer in voorbereiding van. Ondertussen heb ik nog steeds geen contact gehad met die dusseldorfgangers. Vanavond ook even werk van maken!

Goed, en nu moet ik (perfecte moeder als ik ben ;-) even een supermooie traktatie in elkaar gaan flansen voor morgen (dan is hij echt jarig).

Groet!

Geplaatst

Mon, jeetje heftig zeg.

Kan me het heel goed voorstellen hoor. Je relatie en familie staan absoluut op nr1. Dus als dit nodig is, gewoon doen!

Lastig hè, je wilt dolgraag een kindje en het liefst zo snel mogelijk maar er zijn ook andere dingen die minstens zo belangrijk zijn.

Ik moet zeggen dat ik de afgelopen 2 weken ook wel even heb lopen twijfelen. Ben het eigenlijk zo ontzettend zat. En val van de ene in de andere behandeling. Aan de andere kant sla ik me er best goed doorheen en als alles loopt dan gaat het ook wel. Hik er nu vooral weer tegenaan. Voelde me ook gewoon moe de afgelopen weken.

Ik wil er ook dolgraag af zijn dus laten we hopen dat het gewoon raak is volgende maand.

Mocht dit niet zo zijn dan neem ik ook zeker even een break.

Geplaatst

Hey dames

Jeetje kan me ook wel voorstellen dat jullie er doorheen zitten

Sterkte meiden

Vianne lachen met die taart draak en zo haha leuk man

Liefs

Geplaatst

Mon slimme beslissing hoor, ook als was ie vast niet makkelijk te nemen. Even rust doet vast goed en andere dingen zijn ook belangerijk! Fijn dat je hebt genoten van je vakantie, heerlijk eiland he maloorca?!

Vianne nog gefeliciteerd met de kleine (grote) man, leuk zeg zo'n riddertaart..ik wil straks een prinsessen taart voor mijn dames hun 1e verjaardag...zso een met een hele grote prinsessenbarbie bovenop...haha zoet he?!!

Tinkerbell ik kan me zooo goed voortsellen hoe zat je het bent..ow man als je toch mijn reacties terug kon lezen toen ik er middenin zat..pff daar ben jij nog superpositief bij. Zet em op meid,..doorzetten en ervoor gaan en wij gaan allemaal duimen voor je en als je je gal wilt spuien dan doe maar lekker hier hoor..hoort er gewoon bij!

Janis vind het zo spannend voor je dat je nu weer gaat beginnen..krijg er zelf gewoon de kriebels van haha.

Linda waar ben Je??!! wanneer moet je geopereerd worden binnenkort toch?

Hier alles goed, mannetje moet 8 oktober zijn zaad inleveren en dan kijken ze of de sterilisatie is gelukt en dan kunnen we weer los gaaaaan ...haha grapje!!

Ow dames ik wil wel graag zo'n cupcake workshop bij Vianne doen..wie wil mee?

liefs stiertje

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden