Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Tinkerbell fijn dat je de laatste pil hebt gehad en laten we hopen dat je dat kreng nooit meer nodig bent!

Puckie fijn dat het gesprek je wat duidelijkheid heeft gegeven voor zover dat kan natuurlijk. Dat je gemiddeld bent is alleen maar goed lijkt me. Spannend dat je over een aantal weekjes al een cryo terugplaatsing kan doen.

Linda wat jammer dat het lopen niet zo lekker ging. Dan heb je het ondanks dat toch qua tijd nog knap gedaan omdat je toch sneller was.

Mooi dat je nu een datum hebt voor de operatie. 1 november is al snel.

Stiertje inmiddels zit je werkdag er gelukkig weer op. Ging het nog een beetje?

Janis, Jessica en Vianne hoe is het met jullie?

Ik ben gisteren met J naar het cb geweest. Hij is nu 71 cm en al 9,5 kilo! Gaat de goede kant op haha

Liefs Ansje

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Tinkerbel spannend weer meid heel veel succes

Puckie nou lekker is dat domme pech koop je wat voor

Is een hoop stress minder dat je weet dat je zelf nog poging betaald maar is niet nodig word wel weer tijd voor positieve verhalen

Ik heb zins tijden weer heel stuk alleen gereden en geen paniek aanval goed he

Btw onze boef slaapt overdag en s'avonds haast niet maar laatste fles wel? Herkennen jullie dit

Liefs

Stiertje lekker he als je straks niet weer op je werk komt die dagen vliegen niet echt voorbij Bleh sterkte meid

Geplaatst

@Minoes: Misschien heeft I wat minder slaap nodig nu?

Goed dat je zelf weer hebt gereden zonder paniek aanval.

@Tinkerbell: Nette tijd voor 10 km. Dus na die actie heb je nooit meer met een run meegedaan? Wat jammer. Ik zou nu graag een her-4 mijl willen doen maar ik zal echt een jaar moeten wachten. Op 3 nov is er nog de plantsoenloop dat had me ook wel wat geleken alleen dat lukt dus nu niet ivm de operatie.

Nu dus klaar met de pil en aan de deca. ER zit weer schot in de zaak!

@stiertje: niks aan dan nee als je weet dat je er toch uit ligt. Dan is de motivatie ook ver te zoeken.

@ansje: Fijn dat J zo goed groeit.

Ik ben gisteravond dus naar Doe Maar- symphonia in Rosso geweest. In een woord GEWELDIG!!! 12 Jaar geleden ben ik ook naar de reunie van Doe Maar geweest. Ze zijn het nog niet verleerd. En ze komen in febr in Martiniplaza en daar wil ik ook weer heen.

Geplaatst

Ben ik weer, en ja Stiertje: zondag ongesteld te worden, tuurlijk het zal ook eens niet. Gisteren de eerste pil geslikt. Microgynon, vorige keer werd ik er een beetje labielig van had ik het idee, vroeger slikte ik altijd Marvelon (had niet gehoeven achteraf, haha!) en daar had ik nooit last van.

@Ansje, die primark klinkt goed, daar moet ik ook eens heen!

@ Linda, nou toch 2 minuten sneller gelopen, en je was er bij! Al was je nog zo "vergreld" (wat betekent dat :huh1:!!??)! Ik denk zoiets als "Roppig in de pokkel" of "Grammieterig in de kop", dat zou ik als Drenthie zeggen... Succes alvast voor de operatie!

@Stiertje, nog even volhouden op je werk en op de laatste dag plak je allemaal snotjes overal, ha!

@Minoes, goed bezig in de auto, heb je een keer een ongeluk gehad of is de "rij-angst" vanzelf ontstaan (veel mensen hebben dat volgens mij)?

Onze Frank was vannacht heftig aan de buikgriep, spuugde herhaaldelijk zijn bed er onder, heel zielig dus vandaag bleef hij maar even thuis. Er bleken nog 8 andere kindjes uit de klas ziek te zijn! Allemaal hetzelfde probleem.

Ik ben de draad van de workshopdata even kwijt. Misschien moeten degenen die willen samen even een datum prikken. Tis ook wel erg luxe voor mij als ik al mijn klanten zelf in zou kunnen plannen, haha!

Geplaatst

@Vianne: ja 'vergreld' is zo ongeveer hetzelfde als 'roppig in de pokkel 'denk ik. Haha wat een uitspraak! Ik baal er nog steeds van trouwens.

Ja wanneer was de datum voor de workshop ook al weer?

Is Frank weer opgeknapt van de buikgriep? Gaat erg rond he? Ik ben wel steeds wat raar op de maag bij vlagen. Al een week of 2 maar zet niet door. Normaal ben ik er altijd bij met buikgriep. Julian ook maar die gaat ook nog goed. Wel is hij steeds bleek en klaagt hij over hoofd- en buikpijn. Gelukkig hebben ze nu vakantie kan hij even bijtanken.

Geplaatst

Hoi hoi,

Even een ego-post....heb echt een K-weekend achter de rug. Ben ongy geworden en heb echt 2 dagen zo'n enorme hoofdpijn gehad. Niet vol te houden. Zelfs met elke keer 1000mg panadol nog niet te doen. Ik ben altijd in de stopweek van de pil gevoelig geweest voor migraine maar met die deca erbij is het echt één groot feest. Vanochtend vroeg opgestaan en redelijk goed wakker geworden. Duimen dat het zo blijft! Vrijdag komt de Gonal F erbij dus dan moet het sowieso beter worden. Ik had de vorige keer ook een paar dagen enorme hoofdpijn, was ik even vergeten toen ik aan deze poging begon...

Geplaatst

Tinkerbell meid wat enorm K** he!!? Ik had er zelf ook veel last van..die decapeptyl von ik echt rommel en heb me door die periode heengesleept.

Vooral de hoofdpijn nekt je..en ik had dan ook nog enorme emo buine, heb jij die ook?

Als die gonal f erbij komt wordt het meteen een stuk beter, maar dat wist je al.

Wat mij wel hielp (heel raar hoor) was veel koffie drinken en water.

Ik duim voor je dat dit weekend de laatste keer was dat je ongesteld werd (voor de komende negen maanden dan he haha) Moet je lang stimuleren denk je of groeien ze snel bij jou?

sterkte meid:ygg:

Geplaatst

Tinkerbel ik had ook altijd migraine van de pil sterkte meid

En hopelijk laatste x ongie

Liefs

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst

Tinkerbell, ik weet precies hoe je je voelt, die deca is echt rotzooi! Het is dat je het nodig bent maar anders...Ik had ook zo verschrikkelijk veel last van hoofdpijn toen ik deca gebruikte. Paracetamol hielp er niet tegen. Sterkte hoor en laat het maar snel vrijdag zijn dan ben je de helft van je klachten kwijt.

Liefs

Geplaatst

Lief dat jullie zo meeleven :love2:

Vandaag een goede dag gehad. Was alleen gewoon moe van al die hoofdpijn dagen maar mijn hoofd zelf was vandaag gelukkig helder en zonder gedreun.

Weer een dag dichterbij vrijdag. Dat is dan toch maar weer een mijlpaal als we zover zijn. Daarna op naar FM 1. Zou fijn zijn als er nog een paar goede dagen gaan volgen.

Stiertje, met de emo buien valt het nog wel mee. Moet alleen geen zielige film zien of een ontroerend verhaal horen want leg dan de tissues maar klaar ;-) maar over het algemeen voel ik me niet heel emo. Gelukkig maar. Ben normaal helemaal geen huilerig type ofzo. Dus moet mensen in mijn omgeving maar niet alteveel aan het schrikken maken. Hihi.

Geplaatst

Hallo meiden,

Linda ik zat ook nog te kijken om maar Doemaar te gaan, maar vond het best nog wel prijzig, ik ben met mijn schoonzusje in de kuip geweest en man o man wat een feest! Nog even meis en dan staat de operatie voor de deur. Hoe gaat het verder met je? (gedoe met je pa?

Jesscia goed man dat je alweer zo'n stuk hebt gereden!

Stiertje, al de laatste dag bij je werkgever gehad?

Tinkerbell, mijn duimen draaien echt overuren.

Vianne nu ook weer aan de pil.

Hoe gaat het met de rest van de meiden?

Hier gaat het oke, we hebben een andere auto gekocht, en nu lekker veel ruimte voor S en de honden. Verder druk met van alles en nog wat haha.

Wij gaan nu iedere zondag te zwemmen en dat is echt heerlijk.

Volgende maand (mits ik na de 15e ongesteld wordt) begin ik ook met de pil. Vraagje hoelang hebben jullie die geslikt?

Als ik de verhalen zo lees over de Deca dat je daar hoofdpijn van krijgt hebben ze niet gezegt, wel dat je moe kan worden van alles. Maar die hoofdpijn niet oei, hoop dat het mee gaat vallen voor ons. (vooral voor mijn man, want dan wordt ik enorm chacho hihi).

Verder niet zo veel n ieuws van deze kant.

Liefs Janis

Geplaatst

Ha Janis,

ik heb de pil 6 weken geslikt. Maar het verschilt nogal per persoon geloof ik. Volgens mij is één hele cyclus het minimum en daarbovenop mag van alles. Dus 1,2 of meerdere maanden.

Ik ben vandaag opnieuw hoofdpijn vrij. Ik spuit nu 12 dagen deca en heb dus 2 dagen echt vette migraine gehad. De eerste keer had ik dat ook. Beide keren toen ik stopte met de pil na 4 dagen deca. Die hormoonovergang is schijnbaar de boosdoener. Verder weinig bijwerkingen hoor. Ben helemaal niet moe en voel me verder prima. Kan gewoon lekker aan het werk. Hoor van veel meiden dat die hoofdpijn vaak voorkomt, ook bij mij op de IVF poli horen ze het vaak. Ik heb daarnaast s nachts zo nu en dan een opvlieger, althans dat denk ik. Word dan zwetend wakker, dat heb ik normaal heel enkelt (paar keer per jaar) in mijn menstruatieweek maar met die deca echt veel vaker. Nu al 2 nachten achter elkaar. Ook dat schijnt een bijwerking te zijn.

Al met al weinig om echt bang van te worden hoor ;-)) ik vind het op zich heel erg meevallen. Ik vind de punctie en het wachten op hoeveel eicellen en hoeveel bevruchtingen verreweg het vervelendste onderdeel. Maar dat ken je al van de eigen cyclus.

Leuk zeg dat je weer gaat beginnen! Spannende tijden hier....

Geplaatst

Janis, oeh het komt nu wel heel dichtbij. Volgens mij heb ik de pil een maand ofzo geslikt. Volgens mij maken ze een planning en daar heeft de duur van je pil gebruik ook mee te maken geloof ik. Spanneennnnnnd! Leuk he zwemmen? Ik zwem (bijna) iedere vrijdag met J en hij vindt het heerlijk en ik ook!

Ja de bijwerkingen van de deca zijn nog wel iets meer dan dat ze in het ziekenhuis zeggen..maar het hóeft natuurlijk niet dat je er last van krijgt. Het verschilt enorm per persoon. Stiertje en ik hadden veel klachten maar Linda geloof ik niet.

Tinkerbell, wat fijn dat je nu hoofdpijnvrij bent.

Hier gaat alles goed. Joël draait zich nu naar hartenlust om en gaat heel lekker op het moment. Nog steeds geen tandje te bespeuren ;)

Ik doe veel extra dingen in en om en huis waar ik normaal gesproken niet aan toe kom. Voelt wel fijn om me even nuttig te maken.

Vrijdag heb ik gesprek bij het u.w.v. en ga ik de plannen die ik heb voorleggen. Ik ben benieuwd.

Liefs Ansje

Geplaatst

Hey Tinkerbell, dat zweten heb ik ook gehad (en de welbekende hoofdpijn ook), echt alsof je zwaar in de overgang zit ofzo maar ik heb het ook gehad bij het "ontzwangeren", echt gutsend van het zweten wakker worden, getver! Maar ja, no pain no gain zeggen we dan maar weer!

Ik kreeg vandaag het schema over de post en de nieuwe recepten. Er stond deze keer op het pregnylrecept dat het ook Brevactid mocht zijn voor het geval pregnyl er weer niet is. Nou wil het geval dat door de trage levering ik laatst nog 5000 ie kreeg van ronde 2 toen die ronde al afgelopen was...dus ik heb wat achter de hand...maar dat laat ik mooi even zo, wie weet kan ik het nog eens gebruiken bij een zelfbetaalde ronde. De apotheek belde trouwens dat we nu alles zelf moesten betalen maar dat klopte toch echt niet, ronde 3 wordt nog steeds vergoedt mevrouw! 22 November hebben we de eerste uitgangsecho. Voorlopig probeer ik er nog maar even niet even bezig te zijn...

Geplaatst

Janis spannend meid komt nu wel heel dicht bij

Ansje dus J heeft de smaak te pakken haha met omdraaien leuk zeg wanneer gaan ze dat doen of heeft elk kind eigen draai moment haha

Succes bij UWV

Tinkerbel dus veel last van hoofd pijn van de medicatie vervelend zeg

Succes

Komen weer spannende tijden aan gaat nu hard weer ene boel meiden die gaan beginnen

Vianne dus gaat ook al bijna weer beginnen

Iedereen heel veel succes

Linda ook bijna je operatie spannend meid heel veel succes en sterkte dat je weer gauw op de been bent

Ik heb vandaag met vriendin die film met doe strippers gezien oooo wat een leuke film haha;-) mijn man moet ook op dans les haha

Liefs

Geplaatst

Hallo meiden,

Ik had vorige week nog gebeld en ze zeiden dat je minimaal 3 weken aan de pil moest, te kort was niet goed maar te lang schijnt dus ook weer "slechter" te zijn van wat ik begreep. Nou het is nu wederom weer afwachten van wanneer ik volgende maand ongi wordt of ik dan mag straten met de pil of dat het dan december wordt. (was dat een beetje vergeten dat het wachten zoooooo lang duurt) maar aan de andere kant gaat het ook weer als een sneltrein voorbij.

Ik zie ook wel of ik enorme hoofdpijn krijg of niet, net wat jullie zeggen het is per mens verschillend.

Oja dat van de opvliegers had ik vlak na de bevalling, toen werd ik badend in het zweet wakker.

Ansje, dus J ook nog geen tandjes, S hier ook nog niet haha. S, doet nu telkens meer pogingen om te zitten en te gaan kruipen, en enorm veel praatjes, vooral als we met elkaar aan het praten zijn dan doet ze lekker mee, echt geweldig( zal straks wel anders worden haha).

Jessica, het omdraaien is ook per kind verschillend, de ene is erg snel en de andere draait pas heel laat net als zitten, kruipen, staan, lopen en de tanden doorkomen. Zo had ik laatst gehoord dat de ene kind ook sneller is met praten dan de ander.

Hoe gaat het verder met je?

Hey worden zeker spannende tijden hier, want volgens mij zou mon in januari toch weer van start?

Oja nog een vraagje, moet je het doorgeven wanneer je met de pil start? Het was me niet helemaal duidelijk, want de arts heeft het ook niet over een bijeenkomst gehad of zo. Het enige wat ze zei was dat ik de recepten en schema thuis zou krijgen. Begin nu te twijvelen of ik het allemaal wel goed heb begrepen hihi. (kan soms een enorme muts zijn).

Liefs Janis

Geplaatst

Janis,je krijgt een schema thuis waarin ook staat wanneer je met de pil moet starten.Het moet altijd op de derde cyclusdag geloof ik. Misschien handig om ff te bellen als die dag in zicht is, anders heb je het schema misschien net te laat en schuift alles een maand op.

Geplaatst

Tinkerbel, arts zei al dat ik op dag drie moest beginnen. Als ik voor 15 november ongi wordt dan moest ik wachten tot de volgende ongi. Ben ik na 15 november ongi dan moet ik op dag drie starten. Na we wachten wel weer af (kan best wel een controlfreak zijn ,wil graag weten waar ik aan toe ben).

Stom eigenlijk zit elke dag uit te kijken naar de postbode of er wat van het umcg in de bus ligt haha

Bedankt voor de info, ik zal vast met meer vragen komen mij kennende.....

Geplaatst

Janis je vraag is al beantwoord. Logisch toch dat je vragen hebt. Spannend hoor, ik hoop dat je snel post krijgt.

Jessica het verschilt enorm per kind wanneer ze wat doen. Joël draait nog niet zo lang van rug op buik. Ze doen dingen wanneer ze er aan toe zijn en in hun eigen tempo. Ik maak me er in ieder geval niet druk om. Krijg je die man van je wel mee op dansles? haha

Geplaatst

Janis, stel gerust je vragen ook hier hoor. Ik heb ook massa's vragen gehad.

Ik ben vandaag met de Gonal F begonnen. Joepie! Het echte werk gaat nu beginnen. Op naar handenvol topemmy's...al is het maar voor de volgende 6 kids ;-)) want de eerstvolgende is natuurlijk nu eindelijk een keer raak. Haha.

Heb nu 200 e Gonal F, de vorige keren 150. Ben benieuwd of er nu dus ook meer follikels ontstaan. Woensdag echo nummer 1 voor de eerste FM.

Geplaatst

Haha Ansje nee man kan niet dansen maat vind het zo sexy haha

Oké ik zie wel wanneer de draait haha

Succes dames

Liefs

Geplaatst

Daar was ik weer even.

@Tinkerbell: vreselijk he die hoofdpijn. Dat had ik inderdaad ook van de deca. Ik heb ook nog niet eerder iemand gehoord die geen hoofdpijn had van de deca.

Fijn dat je je nu in elk geval weer beter voelt

@Janis: Ja die kaarten waren prijzig. Wij hadden de duurste van € 79. Maar het was het waard! 8 Februari komen ze in de Martiniplaza daar ga ik ook weer heen. Die kaarten kosten € 49.

@Ansje: ook wel lekker dat je alles nu even extra kunt doen thuis. Maarja klaar is klaar he? Mocht je je vervelend dan kom je hier maar een kop koffie halen hoor. Ik ben de komende weken toch thuis (ziektewet).

Nog een paar daagjes en dan is de operatie. Ik bedacht me dat het wel heel dubbel is. Ik had anders in week 39 weer een geplande keizersnee gekregen en volgende week was ik 39 week geweest en lig ik wel op de ok maar dan voor een andere gynaecologische operatie.

Mijn 3 oude klasgenootjes zijn ook in dezelfde week uitgeteld en nu zie ik steeds buikfoto's etc op facebook voorbij komen. Dat is best wel confronterend.

Geplaatst

Och Linda meid lijkt me heel zwaar

En je vriendinnen zelfde week uitgerekend

Wist je dat het ene keizersnee zou worden en nu lig je op ok

Ik denk aan je heel dikke knuffel

Liefs

Geplaatst

Linda, dat is zeker confronterend, en nu dat je ook in die week uitgerekend zou zijn en dan alsnog op de ok ligt.

Hummm 49 euro zijn betere prijzen, zit er zwaar over te denken om daar dan toch ook heen te gaan......

Hoe gaat het met de rest van de dames?

Tinkerbell, het echte werk weer voor jou begonnen, op naar een goede oogst, en twee strepen!

Hier, S heeft gister voor het eerst gekropen, ik had eerst van huh hoe kan ze daar nu liggen, dus ik kijken en jah hoor ze kruipt (nog wel buikschuiven) ben zo trots op haar. Vanmiddag krijgen we visite en dan gaan we met z'n allen zwemmen, heb daar wel weer zin in.

Alvast een fijn weekend,

Liefs Janis

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden