Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Linda ook van mij een dikke cyberknuffel. Tuurlijk is dat hardstikke confronterend als je de buiken van je oud klasgenoten steeds dikker ziet worden. Dat had bij jou ook gewoon zo moeten zijn. Helaas liep het allemaal anders voor jou en heeft het niet zo mogen zijn.

De operatie komt wel heel dicht bij nu..spannende tijd voor je.

Ik kom binnenkort wel even een kop koffie bij je halen, gezellig!

Janis wat knap van S! Trots kun je dan zijn he?

Tinkerbell, ben je al voor echo geweest? Ik hoop dat er veel eitjes gaan groeien!

Vianne hoe is het met jou?

Ik ben vrijdag voor gesprek naar u.w.v. geweest. Op zich wel een goed gesprek waarin ik vertelde over mijn plannen, maar ik ben ondanks dat nog niet van mijn sollicitatieplicht af. Zij hanteren een onderzoeksperiode van 6 weken voordat je voor jezelf begint om te oriënteren en dingen uit te zoeken die nu eenmaal moeten als je voor jezelf begint. In die periode heb je dan geen solliciatieplicht. Aangezien ik begin december aan mijn opleiding begin en deze tot begin maart duurt, heb ik dus nog drie maanden over. Bij het u.w.v. redeneren ze dus dat ik nog wel 3 maanden aan het werk kan. Tja zij blijven zakelijk en hebben natuurlijk hun eigen belangen en denken dat ik door te werken meer verdien dan nu ik uitkering krijg, maar ja dan moet ik weer opvang voor J zoeken en dat kost ook geld, maar daar denken zij natuurlijk niet aan. Nou ja ik zie wel hoe het loopt..

Liefs Ansje

Geplaatst

Wat een gedoe allemaal Ansje, steeds maar vacatures zoeken terwijl je toch wel weet dat je wat anders gaat doen, bureaucratisch geneuzel altijd bij dat uwv.

1 november was toch de operatie Linda, heel veel succes alvast!

Ik heb vandaag net weer een tas vol medicatie opgehaald, jemug wat is het toch veel!

Geplaatst

Vianne ja veel medicatie altijd he? Je kan je bij het zien van zo'n volle tas bijna niet voorstellen dat je het allemaal moet gebruiken.

Geplaatst

Bedankt voor jullie cyberknuffels! Morgen vrij genomen zodat ik nog alles in huis kan schoonmaken en boodschappen kan doen. En dan donderdag om 07.30 melden in het UMCG.

@Ansje: wat een geneuzel zeg met het UWV. Maarja je zult wel moeten als je je centjes wil houden deze maanden. Gezellig dat je binnenkort even op de koffie komt! Ik hoor het wel.

@Janis: Wat goed dat S kruipt! Weer een mijlpaal. Gewoon door hoor naar Doe Maar. Ik heb mijn kaart inmiddels binnen!

Geplaatst

Oewwww Linda, wat spannend! Donderdag komt echt al dichterbij. Ik zal voor je duimen.

Mag je eigenlijk snel weer naar huis na de operatie? Of geven ze daar geen indicatie van?

Vianne, wat een tas vol hè? En het erge is; je spuit het allemaa weg ;-))

Ik ga morgenochtend naar het ZH voor de eerste FM. Begin wel een beetje de zenuwen te krijgen.

Hoop zoooo dat er toch wat meer follikels zijn dan bij de vorige poging...ik reken nergens op hoor maar toch.

Keep the fingers crossed!

Geplaatst

Net terug uit ZH voor eerste FM. 8 mooie grote follikels en nog een heel aantal kleintjes.

Ziet er bij de eerste meting in ieder geval stukken beter uit dan de vorige keer. Toen had ik er 4.

Vrijdag echo nummer 2. En volgende week dinsdag of woensdag de punctie. Spannend!!!!

Geplaatst

Tinkerbell, spannend hoor en al zoveel mooie follikels wauw! ik had er maar drie in het begin.

Ik duim voor je.

Linda meid ik wens je heel veel sterkte en zal aan je denken morgen!

vandaag laatste werkdag bij mijn werkgever..ben er klaar mee..

liefs stiertje

Geplaatst

Tinkerbell, dat is mooi nieuws!

Stiertje succes nog even op je laatste werkdag! Ik snap dat je er klaar mee bent. Straks lekker de deur voorgoed achter je dicht trekken. Ik hoop dat je gauw wat anders vindt.

Linda ik wil je heel veel succes en sterkte wensen voor de operatie voor morgen!

Geplaatst

Linda, heel veel succes morgen ik denk aan je! Weet je ook hoe lang je in het ziekenhuis moet blijven?

Tinkerbell, spannendddddd maar je hebt nu iig al een aardige score toch? Mijn duimen zijn alweer volop aan het draaien voor je.

Stiertje, je laatste werkdag zal nu wel ten einde zijn. Hoop dat je hem ondanks alles toch goed hebt kunnen afsluiten.

Liefs Janis

Geplaatst

Linda sterkte morgen

Tinkerbel goeie score zeg op na mooi punctie en bevruchting en dan tp

Stiertje sterkte vandaag hoop dat je snel wat anders vind

Liefs

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst

Klinkt inderdaad goed Tinkerbell! Heb je ook een hogere dosis Puregon nu?? En zat je de vorige x dan net op de grens van "wel of niet afblazen"??

Laatste loodjes Stiertje! Zet um op!

Geplaatst

@tinkerbell: Fijn dat er al flink wat aan het groeien is! Hebben ze nu al gezegd dat dinsdag of woensdag de punctie is? DAn ga je snel zeg. Ik was beide keren zo'n 4 week aan het spuiten. En dan nog maar een paar follikels. Dit ziet er in elk geval goed uit! Succes voor vrijdag.

@Stiertje: Dus nu ben je officieel werkloos. Ik kan me voorstellen dat het een zware dag was. HOpenlijk vind je snel iets leuks.

Ik duik zo mijn bed in. De wekker gaat om 05.30 pffff. Ik ben me nu nog even aan het uitleven met een zak maoam. Vanaf 0.00 niks meer eten en tot 05.00 mag ik nog water.

Belt mijn schoonmoeder net of ik als we terug komen hachee komen eten:doh:. Lief bedoeld maar snappen ze nou echt niet dat ik morgen krom loop van de pijn en zeer warschijnlijk kotsmisselijk ben al helemaal niet aan hachee moet denken?

Als alles goed verloopt en ze het via de littekentjes van de vorige kijkoperatie kunnen weghalen dan mag ik later op de dag naar huis. Als het tegenzit dan maken ze het litteken van de keizersnee open en dan moet ik wel blijven. Maar daar ga ik niet van uit.

Geplaatst

*breek even in*

Lieve Linda, ik zie dat je morgen een operatie moet ondergaan... Heel veel sterkte en succes morgen en vast een goed herstel!

*breek weer uit*

Geplaatst

Linda, duim voor je!

Vianne, ik had de vorige keer 150e Gonal F, nu 200e Gonal F.

De vorige keer deden ze of ze heel tevreden waren want het ging om kwaliteit en niet om kwantiteit...ik was toen flink teleurgesteld. Maar qua kwaliteit hadden ze wel een punt. Ik had een score van 100%. Alle 3 bevrucht en top emmy's dus 2 x cryo en een verse. Soms zie je meiden met 20 follikels waar dan maar een paar rijp van blijken te zijn en leidt het soms maar tot een paar bevruchtingen. Ik begreep dat tussen de 5-10 ideaal is. Dus laten we hopen dat ik daar nu tussen blijf ;-))

jij bent ook weer aan het spuiten of nog niet?

Geplaatst

Linda ik denk dat je de operatie inmiddels achter de rug hebt..ik hoop dat het allemaal goed is verlopen en je snel naar huis mag!

Stiertje hoe was je laatste werkdag?

Tinkerbell, het zou mooi zijn als je zo rond de 10 eicellen uitkomt. Meer is niet altijd een garantie voor meer bevruchtingen. Ik had er toen zo'n 38 stuks, ook een aantal kleintjes hoor, en uiteindelijk zijn er 17 bevrucht waarvan er 5 in de vriezer en eentje op dit moment boven in zijn bedje ligt. Het zegt dus niks.

Geplaatst

Oh dus wel omhoog Tinkerbell, bij mij ging het misschien van 150 naar 175 (allereerste x gestart met 100) volgens de arts die we bij de evaluatie spraken. Naar ja we hadden ook niet echt een slechte score met 7 maar ja, uiteindelijk maar 1 embryo. Dat samen met jouw verhaal en dat van Ansje leidt weer tot de conclusie: het kan alle kanten op en je hebt geen idee waarheen en wat goed of slecht is valt ook totaal niet te zeggen. Ik ben nu nog niet aan het spuiten trouwens, vanaf 10 november begint het weer. Ik heb nu echt best wel moeite om positief te blijven eerlijk gezegd, meer "zo'n gevoel van "here goes nothing...Waarom zou de 6de terugplaatsing (als die er komt) wel resultaat opleveren? Maar ja, we doen het maar gewoon en we zien wel waar het schip strandt. En ik weet natuurlijk: niets is onmogelijk, het kan. Maar ik heb nog steeds het gevoel dat het bij ons gewoon nog een keer vanzelf moet lukken.

Hoe zou het met Linda zijn?

Geplaatst

Linda, hoe s t gegaan?

ik hoop dat je thuis lekker in je eigen bedje ligt.

Vianne, wij hebben een beetje dezelfde route doorlopen en beide dus niet erg veel geluk gehad.

en toch....als er verder geen blokkades zijn dan heb je iedere keer gewoon weer 30% kans.

Ik geloof er ook nog steeds in maar ben wel heel realistisch geworden. Aan het begin dacht ik: met een beetje hulp blijft de eerste meteen plakken. Nou dat viel dus vies tegen.

ik weet nu wat er allemaal mis kan gaan en ben niet meer zo snel heel hoopvol en positief. Ik zie het allemaal wel en probeer niet te ver vooruit te denken. Ergens diep van binnen (zal wel intuitie zijn ;-) heb ik toch altijd het gevoel gehad dat het wel goed gaat komen...

Is er bij jullie een oorzaak geconstateerd? Bij ons ligt het aan de zaadkwaliteit van mijn man. Met ICSI is dat in principe goed te omzeilen.

Geplaatst

@ Tinkerbell. ja bij ons is het ook puur een "zaadkwestie". Bij mij lijkt alles helemaal goed te zijn, perfecte cyclus, geen vijandig slijm (ben geen zuurpruim, haha!), normale baarmoeder enz. En als klap op de vuurpijl heb ik met dezelfde man al eerder een kind gekregen maar dat was dus een lucky shot kennelijk.

Wat ik wel irritant vind nu is dat mensen beginnen te zeggen: misschien is er bij jou toch ook wat mis hoor, aangezien het maar niet lukt. GRRRRRR! Het gaat natuurlijk helemaal niet om een schuldvraag, dat zaad is ook gewoon domme pech. Mijn man had als kind niet ingedaalde balletjes en is daar als 8-jarige aan geopereerd. Maar het schijnt dat bij 70% van de jongens die dit hebben aan beide kanten, er later vruchtbaarheidsproblemen zijn. Best een duidelijke oorzaak dus. En het kan natuurlijk zijn dat er iets met mij is maar die kans is maar heel klein, ik heb een gezonde zoon en die baarmoeder van mij is al 100 x op echo geweest inmiddels dus als daar wat loos was had ik het nu zelfs zelf wel gezien. En verder is ook vanalles onderzocht.

Volgens mij hebben we gewoon echt pech. Pakken ze gewoon steeds net een zaadje dat wel goed lijkt maar het in het echt ook niet had gered, of rijpen er eicellen die anders nooit meegedaan hadden, dat kan ook nog aldus de arts. De laatste behandeling hadden we ook weer een zaaddip tov de normale score van mijn hubbie, namelijk maar 100.000 zaadjes (meestal zit het rond de 2 tot 6 miljoen ofzo), dus misschien waren die 100.000 verder ook niet al te beste harries ofzo.

Zoals gezegd, het blijft gissen...

Geplaatst

@vianne, echt precies hetzelfde hier ;-) wat grappig. Mijn man had hetzelfde probleem op jonge leeftijd.

Wij hebben ook een heel verschil in de scores qua goed zaad. Meestal tussen 2-6 miljoen, één keer 10 miljoen maar de laatste keer ook maar 100.000. Gek is dat he?

Ik heb soms ook wel eens getwijfelt: is bij mij echt wel alles goed...

maar alles is eigenlijk gecontroleerd. Hormonen zijn goed, geen antistoffen, alle vitamines heb ik zelfs laten prikken. Ook is bij BMS altijd mooi dik (wat weer goed is voor de innesteling). En ik heb een hele regelmatige cyclus. Echt altijd (zelfs met IVF) 28 dagen. Omdat we goede kwaliteit emmy's hebben nemen ze aan dat de eicel kwaliteit gewoon goed is.

Ik probeer me dan ook maar vast te houden aan het is gewoon een kwestie van geluk hebben. In principe heb ik nu 6 reeele kansen gehad en een gezond stel is ook niet altijd binnen een half jaar zwanger.

Ik las onlangs wel een scriptie van volgens mij die dokter S uit Dusseldorf. Hij had een onderzoek gedaan naar de invloed van slechte zaadcellen. In de eerste paar delingen heeft de genetische kwaliteit van de eicel de overhand en na een aantal dagen wordt de invloed van de kwaliteit van het genetisch materiaal van de zaadcel belangrijker. Als die zaadcel niet helemaal goed was dan gaat het dan alsnog mis. Bij IVF zien ze alleen de eerste paar delingen en de rest gebeurd na de TP. Kan dus best het geval zijn. Maar ja wat heb je eraan? Ze kunnen die zaadcellen niet 'selecteren en controleren' dus ook al is dat het geval dan nog moet je dus een keer geluk hebben dat ze echt een goede zaadcel te pakken hebben. In de natuurlijke cyclus vecht de beste zaadcel zich naar binnen maar bij IVF pikt de laborant er eentje uit. Dus tsja...ik kan me wel iets voorstellen bij dit verhaal.

Ik heb bij ons ook echt niet het idee dat er bij mij iets niet in orde is en als het bij de innesteling mis zou gaan dan was ik vast al een aantal keren later ongesteld geworden doordat er toch iets gaande was geweest of had ik bij een vroege test 2 streepjes gehad. Dan gaat het vaak in een iets later stadium mis.

In sommige landen (Belgie en Duitsland) volgen ze de emmy's 5 dagen in een broedstoof. Dan kunnen ze daar misschien wel iets meer over zeggen en kun je zien welke er nou eigenlijk echt goed doordelen. Maar in NL doen ze dat nog niet. Althans niet bij de eerste 3 pogingen.

Wij zetten gewoon door, het geluk moet vandaag of morgen ook aan onze zijde zijn!!!!!!

Geplaatst

Sorry, lang verhaal :-((

Hoe is het met de rest?

Minoes, hoe gaat het verder bij jou? Heb je de boel een beetje op orde? En nog verhuis plannen?

Stiertje, hoe is het?

Janis, heb jij je schema al?

En Linda, hoop dat je snel opknapt.

Geplaatst

Hey Tinkerbell, wat "grappig"dat jouw wederhelft hetzelfde heeft gehad. Wat je zegt klinkt inderdaad heel aannemelijk, das dus ook mijn theorie, dat ze net de verkeerde pakken steeds. En zo'n stoof lijkt me best wel een een goeie hulp maar dan moet je ook flink wat embryo's hebben zodat er wat over blijft als er een paar toch niet doordelen.

Goed, nu moet ik volleyballen, vc Haulerwijk in de pan hakken!!

Geplaatst

Hier even een bericht van mij:

De operatie is achter de rug maar het is niet volgens verwachting gegaan.

Het tussenschot is zo goed als verwijderd. Hoe goed kunnen ze straks pas op de echo zien. Kan dus best dat ook dat niet helemaal geslaagd is.

De endometriose was dus te erg om zo weg te halen. Als hij hier aan was begonnen was hij een paar uur extra bezig geweest en dat stond natuurlijk niet ingecalculeerd. Met de nacontrole gaan we bespreken wat het plan is. Ik heb niet alles meegekregen door alle medicatie. Wel heb ik begrepen dat de kans op een natuurlijke zwangerschap nu vrij groot is. De endo was wel aardig rustig door de lucrin maar dat is wel een klotenmiddel dus niet ideaal om dat langere tijd te gebruiken. Het zorgt er wel voor dat de endo rustig word maar alleen een operatie kan het weghalen.

Ik voel me verder wel aardig goed. Pijn valt goed te onderdrukken met pijnstillers. Ben wel erg moe.

Na de operatie ging het helemaal niet zo lekker. Ik was gelukkig niet misselijk maar wel vreselijk duizelig door de fentanyl wat je als pijnstilling kreeg. Van de roesjes word ik daar al niet lekker van dus kun je nagaan als ze dat steeds weer bijspuiten. Ik heb sowieso al een trage hartslag maar hij zakte steeds verder waardoor de alarmpjes steeds afgingen. Ik heb toen extra zuurseen keer voelde ik mezelf wegglippen en er werd naar me geroepen dat ik wakker moest blijven. Nadat ik extra zuurstof heb gekregen ging het beter. Ipv 1 uur lag ik 3 uur op de recovery. Denny was inmiddels al een paar keer gaan vragen waar ik bleef want die werd ook ongerust. Maargoed na het extra zuurstof ging het beter.

Ze hebben het litteken in de navel weer opengemaakt maar niet de andere 2 sneetjes gebruikt. Op mijn buik zijn 2 nieuwe sneetjes gemaakt. Die kan je dus wel terug zien. Nou ja dat is niet anders. Zo dat was een heel verhaal.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden