Ga naar inhoud

Daar ben ik dan! (boogie)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik zal me ook even voorstellen.

Ik ben boogie, 26 jaar en mijn man en ik zijn sinds vorig jaar augustus in de medische mallemolen beland.

Het probleem was eigenlijk direct duidelijk maar wij hebben besloten dat het niet een probleem is van mij of mijn man maar van ons samen.

In december 2009 hebben wij op proef een IUI gekregen om te kijken of dit een optie voor ons zou zijn en.. ik was meteen zwanger!!

Helaas in januari van dit jaar een miskraam gekregen en sindsdien nog 4x een IUI gekregen en nog altijd geen resultaat.

Daarom in overleg met de gynacoloog besloten om toch te gaan starten met IVF. We vinden het ontzettend spannend en hebben a.s. vrijdag het intake gesprek. Ondertussen krijg ik vrijdag ook nog een follikelmeting voor een laatste IUI. Misschien is het dan allemaal wel niet nodig.....

Het lijkt me erg leuk om hier met jullie te kletsen en ervaringen uit te wisselen en tips en adviezen in te winnen in deze spannende tijd.

Liefs,

Geplaatst

Heej Boogie,

Welkom :-D Heel veel succes met jullie eerste IVF (ICSI) poging.

Liefs Elke

Geplaatst

Hoi Boogie

Welkom om dit forum en heel veel succes.

Wellicht heb je straks geen IVF behandeling meer nodig als deze laatste IUI slaagt.

Groetjes

Daniella

Geplaatst
Hoi Boogie

Welkom om dit forum en heel veel succes.

Wellicht heb je straks geen IVF behandeling meer nodig als deze laatste IUI slaagt.

Groetjes

Daniella

Daar hopen wij ook heel erg op. In eerste instantie wilde ik eerst wat rust na deze laatste IUI. Die is gewoon erg slopend voor mij geweest. Ik had zoveel hoop dat het gelukt was. Maar helaas weer een teleurstelling. Ik had er allemaal de balen van maar mijn man gaf inderdaad hetzelfde aan als jij: Misschien slaagt deze IUI wel en hebben we geen IVF meer nodig.

In ieder geval bedankt voor je reactie!!

Liefs,

Geplaatst

Hoi Boogie,

welkom hier. Je verhaal is heel herkenbaar.

Laten we hopen dat deze laatste iui lukt zodat het hele ivf gebeuren niet hoeft.

Het is toch een stuk minder belastend.

Veel succes.

Groet Sylvie

Geplaatst

Hi Hallo!

Welkom hier! En veel succes met de IUI!

Ik voeg je naam even aan de topic titel toe, dan kunnen jij en anderen het makkelijker terugvinden!

Groetjes Pien

Gast Nienke79
Geplaatst

Hoi Boogie,

Als de IUI lukt hebben jullie die eerste IVF helemaal niet nodig :-). Wij hebben ook 3 x IUI gedaan en daarna zijn we met IVF begonnen. Uit 1 punctie konden wij 4 terugplaatsingen halen en zijn van die laatste terugplaatsing zwanger.

Dus mocht je IUI niet lukken dan kan ook die eerste IVF poging genoeg zijn om jullie wens te vervullen! Heel veel succes ermee en veel plezier/herkenning op dit forum.

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Hoi Boogie

Geef de hoop nooit op meid. Ik weet hoe je je voelt, net als alle anderen hier op dit forum. Je bent altijd hoopvol en dan komt weer die teleurstelling dat het weer niet zo heeft mogen zijn. Dat is emotioneel heel slopend.

Maar blijf erin geloven dat het eens raak zal zijn.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Hoi Boogie,

Welkom hier! Succes en ik zal duimen dat ivf niet nodig zal zijn.

Hou hoop he...

Groetjes Debbie.

Geplaatst

Welkom Boogie

Hopelijk is de deze iui toch gelukt en is het ivf verhaal niet meer nodig.

Mocht het wel nodig zijn dat wens ik je ook daarbij enorm veel strekte en kracht.

Mika

Geplaatst

Hey Boogie,

welkom op deze forum.

maar ik hooop voor jou dat je naar de iui zwanger bent heel veel succes

jessica

Geplaatst

Hai Boogie

welkom hier, het zou geweldig zijn als deze laatste iui een succes is! in ieder geval mooi dat iui het proberen waard is.

Mocht het nu uiteindelijk toch een IVF poging worden dan groei je daar ook wel weer naartoe hoor.

Gelukkig vind je hier veel lotgenoten die aan GEEN woord genoeg hebben en je kunnen steunen indien nodig.

groetjes

Babeth

Geplaatst

hoi boogie

welkom op het forum

lees dat je in je wachteken van de iui zit en hierna icsi zal doen

hoop dat deze iui een wonder meebrengt zodat de icsi niet meer nodig is

veel succes met afachten en anders veel succes met de icsi

Geplaatst

Heel erg bedankt voor jullie superlieve reacties!

Vandaag de 2e FM gehad voor de 6e IUI. Morgen weer een meting en dan hopelijk deze week weer een IUI. Ik heb momenteel genoeg om mijn gedachten te verzetten (we hebben namelijk een ander huis gekocht) en ik hoop dat dit werkt!

Liefs,

Geplaatst

Hoi Boogie

Heel veel succes weer en gefeliciteerd met je nieuwe woning.

Lekker je gedachten inderdaad verzetten en wie weet straks positief.

Groetjes

Daniella

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden