Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 365
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nou ja, dat is te zeggen... ik weet het nog niet zeker hoor. Ik kreeg zojuist inderdaad de uitslag van het zaadonderzoek met de post, vreemd, geen idee hoe ik het moet lezen natuurlijk. Het enige dat ik er uit kan opmaken is dat 50% levend en 50% doodverklaard is... Ik kan pas tussen 2 en 4 bellen vanmiddag, hopelijk krijg ik dan uitsluitsel...

Geplaatst

hmmmm Caroline

balen dat het zo wazig is! meestal is er een uitslag van voor de opwerking en van na de opwerking,geclassificeerd in % van klasse A t/m C en waortdt apart de motiliteit aangegeven.

Ik hoop dt je vanmiddag duidelijkheid hebt!

Groetjes

Babeth

Geplaatst

Het zal wel niet wazig zijn maar ik snap er gewoon niks van! Ik weet natuurlijk niet waar ik op moet letten, zie bv bij aantal sperm. 0,8 staan, ik neem aan dat dat 0,8 miljoen is? Dat soort dingen...

Geplaatst

Hoi Caroline,

waarschijnlijk het totale volume , bv. 3 ml en dan apart nog de motiliteit (beweeglijkheid) die eenheid wordt normaliter inderdaad in eenheden per mln. aangegeven, per ml

bv. 0.8 mln/ml

Fren, dat is inderdaad vaak genoeg voor icsi maar het gaat er om of het voor of na opwerking is en hoeveel beweeglijke zaadcellen er zijn (na opwerking)

groetjes

Babeth

Geplaatst

Inderdaad weet je er heel wat van Babeth! Het gaat er voor ons alleen om of het voldoende is voor ICSI en dan nog is het een momentopname, want hij heeft nu 5 x een potje ingeleverd de afgelopen anderhalf jaar en de waarden zijn steeds verschillend... Jullie horen het als ik gebeld heb...

Geplaatst

Net gebeld en gelukkig: voldoende voor ICSI! Verwacht morgen of overmorgen mijn menstruatie dus dan kunnen we er weer voor gaan!!

Gast estrhalita
Geplaatst

caroline spannend hoor, maar raar dat je die uitslag zelf krijgt. wij leken weten toch niet hoe we het moeten lezen??/

Ik zit morgen in het EMC, zondag en dan ergens volgende week. en dan hopelijk over een week of 5 weer haha. Dus denk dat we mekaar niet gaan zien dit keer.

Geplaatst

Ik besef net iets, wat wel heel bizar is: vandaag precies een jaar geleden ben ik begonnen met spuiten voor de eerste poging! Stel dat ik vandaag ongesteld word, kunnen het zomaar exact dezelfde data worden als een jaar geleden... Is dat een goed of slecht teken? Puur toeval? Ik vind het wel vreemd.

Geplaatst

Caroline, heel veel succes gewenst maar weer met deze poging! Apart, van die data... ik ben ook altijd wel 'op zoek' naar mooie data en/of toevalligheden, maar nadat op Valentijnsdag mijn laatste cryo niet goed bleek ontdooid ben ik daar een beetje vanaf gestapt...:fist: Ik zou er dus maar niet teveel over nadenken of het een goed of slecht teken is...! Anyway, ik zit je op de hielen en ik hoop van harte dat deze ronde jou (en als het effe kan, mij ook...) geluk gaat brengen!!

Geplaatst

Hai Caroline

ik zie dat mijn eerdere berichtje niet is aangekomen.

Het is inderdaad bijzonder dat het precies gelijk valt....mooie herkansing???

Ik ga duimen voor je!

liefs

Babeth

Geplaatst

Hoi Caroline

Wat apart dat ze de testuitslagen naar jullie zelf hebben opgestuurd! Gelukkig was het zaad voldoende voor ICSI! Kunnen jullie starten! Zou wel heel toevallig zijn als het dezelfde datum wordt! Bij mij is het ook zo! Vorig jaar de 1e ovulatie inductie, als die gelukt zou zijn, zou ik ook op bijna dezelfde datum uitgekomen zijn als nu! Maar dan een jaar later natuurlijk! Voor mij is het dus heel goed!

Ga je voor de fm in EMC of Lievensberg?

Heel veel succes, ik ga het hier volgen en voor je duimen!

Liefs Alice

Geplaatst

Hoi Alice, ik ben nog niet ongesteld, zal wel morgen worden, dus de precieze datum haal ik niet meer.

Ik ga alles in het Lievensberg doen, behalve punctie en TP natuurlijk. Ik denk overigens dat het een foutje is van het ziekenhuis, normaalgesproken wordt zoiets nooit rechtstreeks gestuurd lijkt me. Maar goed, maakt niet uit verder. Hoop op net zulk succes als jij!

Geplaatst

Goeie timing Alice! Ik wilde net een stukje gaan schrijven hier...

Ik ben vannacht eindelijk ongesteld geworden (3 dagen later dan verwacht maar zo gaat dat als je er op zit te wachten) dus moest vanmorgen tussen half 11 en 12 uur bellen of ik mag starten. Werd doorverbonden met de IVF balie/gynaecologie, kreeg ik een antwoordapparaat! Nog een ander nummer gebeld, weer een antwoordapparaat. Heel raar, de vorige keer moest ik ook in het weekend beginnen en normaalgesproken zijn ze er tot 12 uur, omdat er dan ook puncties zijn (zelf 2x in het weekend gehad). Nu lukte het me dus niet om iemand te pakken te krijgen. Maar ik weet al dat de zaaduitslag goed genoeg is voor ICSI, dus ik heb besloten gewoon de eerste deca te zetten vanavond en morgen te bellen dat ik begonnen ben. Raar he?

Geplaatst

Hoi Aafke, dank je wel! Ik heb net al gereageerd in jouw nieuwe topic, het valt niet mee allemaal... probeer vertrouwen te hebben dat het allemaal goed komt uiteindelijk en dat we dan vergeten hoe moeilijk de weg er naartoe was... Dat probeer ik tenminste.

Gast Sannie66
Geplaatst

Het klinkt dubbel, ik weet het *grin* : maar gefeliciteerd! :wav:

Nu begint het echte werk weer...

Geplaatst

Hai Caroline

Fijn dat je menstruatie doorgezet heeft en goed hoor dat je begonnen bent, ik had denk ik in jouw situatie hetzelfde gehandeld.

Nu is het weer echt begonnen, heel veel succes!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Succes Carolien!!Heel stoer hoor dat je zelf het initiatief hebt genomen om de deca er in te zetten!!!!!Ben benieuwd of de afd. er ook zo over denkt maar goed...hij zit er in! Haha, zet hem op! Joy1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden