Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 365
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Alice en Moontje, jullie hebben duidelijk last van zwangerschapshormonen :-) :Alice, ik was toen zwanger van mijn dochter met die kannen dus nee, ze kent ze niet... en Moontje, ik schreef juist ook in mijn stukje dat je ze ook kan wegbrengen... Haha zwangere meiden, moeilijk he lezen!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Eindelijk gebeurt er weer wat. Net terug van de eerste FM (moest ruim een uur wachten, pfff) en het zag er goed uit. Links zitten 7 follikels, rechts 6, dus das mooi. Rechts zit er al wel 1 van 15mm en 1 van 16mm, die 'lopen uit de pas' zoals de gyn zei. Hopen dat die niet te hard doorgroeien, anders worden die te groot.

BMS was al 15! Jeetje, de vorige keer in februari ook al 11,7 bij de eerste FM, zou dat toch door de tarwekiemolie komen? Volgens de gyn. zorgt de Menopur ook voor wat dikker BMS. Kan me van de eerste 2 keren herinneren dat het 8 of 9 was bij de eerste meting...

Donderdagmiddag mag ik weer. Ik heb het oude schema nog, aangezien de vorige punctie natuurlijk niet doorging en als ik het vergelijk, lijkt dit op wat ik bij de tweede FM had, het lijkt dus ietsje sneller te gaan. Alle keren 4 x meting gehad, wie weet deze keer 3x?

Wordt vervolgd!

Geplaatst

Hai Caroline

wat een goed nieuws zeg!!!!! nu duimen dat de grote niet te hard gaan en de kleinere wat doorzetten. Bij mij was op d avond van pregnyl ook al 15mm, ik vond het nogal wat haha, een lekker bedje zeiden ze in het ziekenuis.

OP naar de 2de fm

groetjes

Babeth

Geplaatst

Net terug van de tweede FM en viel een beetje tegen... Nu had ik weer dr. F., die de vorige keer ook minder zag dan zijn collega's. Er was rechts 1 grote van al 24 mm en nog 3 boven de 10. Links zag hij er ook maar 4 die meetelden (er zaten nog wat kleintjes, die hij niet de moeite waard vond).

Zaterdagochtend weer terug, zoals verwacht maar helaas... dan is hij er ook weer. Ik had gehoopt op een andere arts. Troost me maar met het feit dat hij in ieder geval niet de punctie doet!

Ik had gehoopt op maandag punctie maar ik denk dat het toch woensdag gaat worden. Ik laat het zaterdag weten.

Oh ja, het BMS was bij zijn meting maar 11,5. Ik slik niet meer 3 x per dag de capsules, omdat ik bang was dat het te dik zou worden,maar toch maar weer gaan doen. Hij zei: het is maar net waar je het meet. In ieder geval voldoende, dus ik maak me maar geen zorgen, al had ik gehoopt dat het nu iets sneller zou gaan.

Bedacht in de auto terug dat het misschien toch wel zo is dat je eitjesvoorraad op deze leeftijd snel daalt: een jaar geleden bij mijn eerste poging had ik nog 13 eitjes, in december had ik er 7... Hoop toch wel op dat aantal weer nu, maar je weet het niet...

To be continued.

Geplaatst

Hoi Caroline

Wat een verschil met dinsdag zeg! Zou het dan toch aan dr F. liggen? Mijn favoriete gyn! haha. Ik vermoed dat ie toch anders meet! Kan die van 24 niet springen? 8 zou toch ook best een mooie score zijn! Kan natuurlijk meer, maar ook veel minder!

Wat voor capsules zijn dat voor je BMS? 15 is wel dik zeg! Mooi, 11,5 trouwens ook. Ik kwam nooit verder dan 7..... En ook ingenesteld!

Ik bedoelde trouwens of je dochter die kannen misschien kent van iemand anders die zwanger is natuurlijk! Niet van toen jij ze vulde......

Succes zaterdag! toi, toi, toi!

Groetjes Alice

Geplaatst

Hoi Alice,

Tarwekiemcapsules zijn dat, geleerd hier op het forum, er staat op dat het voor de weerstand is maar schijnt een goede doorbloeding en hoop ik innesteling te bevorderen.

Dr. F. meet gewoon slecht volgens mij. Ik ben benieuwd wat hij er zaterdag van maakt, zal nog wel niet de punctie willen afspreken denk ik. Dat eitje van 24 zal wel springen en dus niet meedoen, maar je kan nu moeilijk een punctie op 1 eitje doen terwijl er nog een stuk of wat klaarliggen. Ik kan alleen maar afwachten!

Gaat het goed met jou? Al last van kwaaltjes?

Geplaatst

Caro, die van 24 mm hoeft niet te springen, hoor! Ik had er een keer eentje van 30 mm bij. (pfiew, die voelde ik wel)

Wel vervelend als je niet je "favoriete" arts hebt, he!

Gelukkig wel de "juiste" bij de punctie?

Geplaatst

Oh? Ik dacht dat ze met 25 mm ongeveer niet meer bruikbaar waren... Maar deze was wel erg hard gegroeid: in 2 dagen van 16 naar 24! We zullen zien. (Als ik natuurlijk zwanger was geworden, was dit 'm geworden denk ik!)

Ik weet niet wie ik bij de punctie heb, ik geloof dat er 2 zijn en ik hoop dat ik dr. Dreischor heb die het al 2 x gedaan heeft. Daar heb ik veel vertrouwen in namelijk. Maar is ook afwachten dus.

Geplaatst

Ik hoor (lees) het al: er zitten hele toffe eieren tussen :tongueP:!

Nog even wat verder broeden in dit heerlijk warme weekend...en toch wel weer spannend, zo'n punctie in aantocht!

Geplaatst

Hai Caroline

wow, a.s. zaterdag weer een fm en dan de punctie wellicht maandag?

Ik had bij de laatste meting een follikel van 22mm en was uiteraard bang dat deze ook al veel te groot was en zou gaan springen, volgens de arts hoefde ik me echt niet druk te maken omdat de eispring tegengehouden werd.... maar ik snap dat je je ongerust maakt. Jeetje NIne, jij een van 30, ik geloof wel dat die dwarszit, is gewoon een paaseitje!

Wat betreft je voorraad, het kan ook een momentopname zijn, ik had er deze keer meer als in oktober 2009.

Op naar de volgende fm!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Jeetje Caroline, je maakt het wel spannend! Wel een raar verhaal hoor, dat die artsen steeds totaal verschillende dingen zeggen. Je zou bijna geneigd zijn ze een keer tegelijkertijd aan je echo-bed te sleuren en ze het samen te laten uitvechten, toch?

Sterkte, de komende dagen!

Geplaatst

Deze arts was de vorige keer zelfs een beetje pissig toen ik vertelde dat zijn collega er twee dagen eerder meer had gezien, dus nu was het eigenlijk hetzelfde verhaal. Je weet ook niet hoe de verhoudingen onderling liggen maar het valt me altijd op dat ze het allemaal anders doen, ook de methode van opschrijven. Zou inderdaad goed zijn om ze eens allemaal bij elkaar te hebben, maar dat gebeurt natuurlijk niet.

Deze arts meet en schrijft alleen degene op waarvan hij denkt dat ze mee gaan doen en de andere negeert hij. Ik weet het niet, ben benieuwd wat er morgenochtend weer gebeurd... Ik ga nu maar uit van de punctie woensdag, kan me niet voorstellen dat hij morgen al gaat bellen voor de punctie. En eigenlijk is het dan dus precies hetzelfde aantal dagen spuiten als de eerste 3 keren...

Geplaatst

Hoi Caroline

Nou spannend dus......Afwachten maar weer.

Hoeveel dagen ben je alweer aan het spuiten?

Met mij gaat het goed. Nog steeds niet veel klchten, alleen komt m'n eten zo nu en dan omhoog! Ben heel benieuwd naar de echo maandag! Had wel toevallig geweest als je dan de punctie had gehad!

Succes.....toi toi toi

Geplaatst

Ik ben aan het spuiten sinds 13 juni, dus alweer bijna 2 weken, maar dat ben ik gewend... Succes met je echo maandag! Hopelijk mooi nieuws!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden