Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Caroline

Wat fijn dat jullie gepraat hebben, staat dat niet meer tussen jullie in! Zie je dat mannen vaak heel anders denken dan wij! Bij ons is het ook zo dat de wens bij mij meer aanwezig is dan bij hem, ik zat daar ook nooit mee.

Dus nu een afspraak maken voor de evaluatie, en aan de hand daarvan beslissen of het verantwoord is om een volgende poging te starten! Laatste keer ging het toch prima..... We gaan ervan uit, dat er geen probleem is!

Spannend hoor!

Als het zover is, ga ik je weer volgen......

Liefs Alice

• Reacties 365
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ooh Caroline wat fijn!! Ik vind het altijd zo hartverscheurend als één van de partners wel door wil en de ander niet. Ben echt superblij voor je! :hello2:

Heel verstandig om eerst het gesprek in het ziekenhuis aan te gaan en goed te informeren naar kosten e.d. Het kán de moeite waard zijn om ook bij een ander ziekenhuis te informeren, wij hebben gemerkt dat het behoorlijk kan verschillen (tot 600 euro binnen Nederland alleen al). Maar praktische gezien moet dat ook haalbaar zijn natuurlijk. In ieder geval, de eerste stap is gezet: jullie hebben sámen besloten door te gaan. En dat is gewoon een wave waard....komtie: :wav:

Dikke knuffel,

Henne

Geplaatst

He Carolientje,

Zo zie je maar weer waar communicatie en een goed gesprek goed voor zijn!! Wat fijn dat jullie toch op 1 lijn blijken te zitten!!

Lekkere vakantie gehad?

X Fran

Geplaatst

Hey Caroline,

Wij vrouwen zijn een apart slag: we denken vaak dat er wat achter opmerkingen zit en dat blijkt een man dan niet bedoeld te hebben. Fijn dat je er over begonnen bent, eindelijk duidelijkheid.

X Moontje

Geplaatst

Jaaa, Caro!! Het is idd weer een mooi staaltje van hoe wij vrouwen zijn!

Ik ben blij dat jullie op 1 lijn zitten en ik hoop dat ziekenhuis positief zal evalueren.

Hoop dat je lekker uitgerust terug bent gekomen!

X Nine

Geplaatst

Dank jullie voor de reacties! Ja, ben heerlijk uitgerust, heel veel naar zee geweest, niet altijd even mooi weer maar de zee is altijd goed.

Nu moet ik weer hard aan het werk, eind augustus deadline voor een heleboel artikelen... Maar gelukkig gaan we nog een keer naar Frankrijk, de laatste week van augustus waarschijnlijk. En tussendoor zullen we ook nog wel wat dingen gaan doen, aangezien het nog 5 weken zomervakantie is, pffff...

Ik had ook het gevoel dat er een soort van stilte tussen ons was gekomen, wat dit onderwerp betreft, we hebben er nauwelijks over gepraat behalve : klote dat het weer niet gelukt is. Zelfs huilen doe ik eigenlijk liever als ik alleen ben, maar dat zal wel aan mij liggen... Nu is het hoge woord er uit, wat een opluchting! Ik hoop dat het financieel haalbaar is, nou ja, deze keer moet het maar gaan lukken, want daarna wordt het lastig... Had nog half en half verwacht dat ie zou zeggen: "Maar dit is dan echt de laatste keer" maar nee...

Gast estrhalita
Geplaatst

He Caro super nieuws meid.

en zorg dat de apotheek gewoon de rekening naar je verzekering toe stuur, want ik heb tot op heden nog geen ene rekening gezien van de 4de poging, terwijl ik al wel post van de verzekering heb ontvangen aangaande dingen die gelijk in diezelfde periode was. Niet geschoten altijd mis toch. Al zijn het alleen al de medicijnen.

Succes meid ben benieuwd wanneer je weer gaat beginnen.

Geplaatst

Je kunt hetzelfde aan het ziekenhuis vragen. Een collega van me heeft zeven icsis gedaan en nooit een rekening gezien. Was wel in een korte periode, telkens een maand op, een maand af. Misschien heeft het ziekenhuis dus iets slims gedaan met de periode van behandeling ofzo, maar toch... Niet geschoten is altijd mis, zolang je er maar rekening mee houdt dat je het waarschijnlijk wel moet betalen natuurlijk :tongueP:

Geplaatst

Ik ga zeker vragen of ze toevallig nog medicijnen hebben die mensen hebben teruggegeven. Ik heb dat na de eerste keer zelf ook gedaan (wist ik veel, dacht dat dat moest). Is wel heel brutaal om gewoon de medicijnen op te halen en niks te zeggen, denk niet dat dat lukt maar wie weet? Eerst maar eens een gesprek, ga maandag bellen.

7 ICSI's zonder rekening Henne? Welk ziekenhuis was dat?

Als het aan mij ligt beginnen we weer in de tweede week van september maar anders een maand later, weet niet hoe het gaat lopen allemaal...

Geplaatst

Goeiemiddag!

Kleine update: op 2 september heb ik mijn evaluatiegesprek, kon helaas niet eerder. Heel benieuwd wat er uit komt...

Vraagje: weet iemand van jullie toevallig wat de totale behandeling kost bij het Zuider/Maasstad, in combinatie met het EMC? Kan ik me vast geestelijk voorbereiden...

Geplaatst

Caro, weet het niet wat het kost bij die combi. Ik kreeg van het SFG een overzicht met kosten bij de intake... wellicht een idee om dit van tevoren op te vragen?

Wel ver ja die 2 september; maar je hebt nu iig wel een datum...enneh, tis maar een maand; die is zo om!

Nb. ben blij dat het tussen jou en je lief op een soort 'misverstand' berustte...

Liefs!

Geplaatst

Hoi Caroline

ja he, is heftig van die 2 dames!!! gelukkig denkt je vriend er anders over en gaan jullie samen voor de komende poging!

Wellicht komen we samen op het benkske...jij met je emmies, ik als het goed is met tenminste 1 cryootje....

liefs

Babeth

Geplaatst

Ik moet altijd lachen om dat 'benkske' van jou... Ja, als ik op 2 september groen licht krijg en het is te betalen (ahum...) dan ga ik misschien meteen wel voor een controle echo/uitgangsecho en start ik begin september weer! gek idee... maar aan de andere kant, ik zit er voor mijn gevoel nog zo middenin...

Geplaatst

haha ik moet er ook om lachen omdat ik helemaal niet plat praat haha maar het woord bankje word al zo veel gebruikt.....

jeetje zeg, dan zou het bij jullie ineens heel snel kunnen gaan, het gevoel van door willen gaan klinkt erg bekend. jullie 2-9 wij hebben 1-9 een gesprek in Brussel.

Geplaatst

Hi Caroline, wat goed om te lezen dat je helderheid hebt en dat je er nu weer voor kunt gaan! Goed gedaan hoor, er over beginnen. Mij heeft dat ook veel moeite gekost en uiteindelijk viel ik ook om van verbazing over zijn positieve reactie. En ja ik vindt het wel altijd een beetje jammer, dat de vrouw vaak wel nog wil en dat het van de man dan niet meer zo hoeft. Start je toch ergens niet helemaal gelijk op. Is bij ons ook zo. Maar ja mannen hebben dat oer-moeder-gevoel niet en kunnen zich daarom misschien moeilijk die drang van ons voorstellen, laat staan hetzelfde voelen.....

2 september, voor dat je het weet is het dat zo... Succes alvast weer,

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden