Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Kan best hoor, sprak vanmiddag een vriendin en die had na het verwijderen van haar spiraaltje een aantal menstruaties lang dik weefsel en haar gyn. zei dat het baarmoederslijmvlies was. Ach, ik weet het niet, kan er verder ook niet zoveel mee, maar dit had ik nooit eerder gehad.

• Reacties 365
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Carolien, Ja, je kan er idd. ook niet zoveel mee maar goed, het was dit keer anders. Jammer dat het toch zo loopt. Spijtig zeg. En dat nadenken, ik hoop toch zo dat dat ook wat oplevert. Joy1

Geplaatst

Ik ben meer benieuwd wat mijn vriend ervan vindt als ik zeg dat ik nog door wil gaan, denk dat ik zelf alleen na hoef te denken over het geld: waar gaan we dat vandaan halen? Ik zei vanochtend dat ik eigenlijk weer eens wat kleertjes van onze dochter weg moet gaan doen en toen zei hij: het brandde al op mijn lippen! Gelukkig was hij niet zo ongevoelig om het te opperen maar dit was wel erg een opmerking richting: we stoppen ermee. Nou moet ik er wel bij zeggen dat we heel veel op zolder hebben liggen en het sowieso goed is om wat weg te doen want dat gaat een eventuele tweede nooit allemaal dragen...

Vlak voor deze poging was ik voor het eerst bewust bezig met mijn leeftijd, zo van: ik ben al 42 als deze baby geboren wordt... Maar nu het is mislukt, lijkt de wens weer groter dan ooit... Wat zit een mens toch raar in elkaar...

Geplaatst

Hai Caroline

wie weet dat het op zijn lippen brandde omdat hij er vanuit gaat dat voor jou de grens bereikt is? Ik hoop dat hij goed reageert op een eventuele volgende poging, en wat het geld betreft, dat komt vast wel goed.

De mens raar in elkaar....? de mens is in ieder geval zeer flexibel en grenzen verleggen is iets dat met name bij ons ivf-/icsi-genoten past.

veel liefs

Babeth

Geplaatst

Bijzonder toch hoe positief jij altijd bent Babeth! Ik denk niet dat dat het is, jij weet dat natuurlijk niet maar hij ergert zich al jaren aan het feit dat ik zoveel bewaar... niet alleen kleertjes, maar ook andere dingen. Hij is nou eenmaal erg van de weggooierige en ik van de bewaarderige...

Geplaatst
Bijzonder toch hoe positief jij altijd bent Babeth! Ik denk niet dat dat het is, jij weet dat natuurlijk niet maar hij ergert zich al jaren aan het feit dat ik zoveel bewaar... niet alleen kleertjes, maar ook andere dingen. Hij is nou eenmaal erg van de weggooierige en ik van de bewaarderige...

haha dat is denk ik man-eigen, maar goed kleertjes daar hangen ook heel wat herinneringen aan, zou daar ook denk ik niet zomaar afscheid van kunnen nemen.....

sterkte meis!

liefs

Babeth

Geplaatst

Ja Babeth dat is idd. zo er kleven herinneringen aan. Dat maakt nou net het verschil!

Carolien, ja dat zijn dan de verschillen tussen mensen. Pfff. mijn man en ik kunnen allebei moeilijk weggooien...en ik probeer mijn kinderen hier anders in op te voeden. Haha, zodat zij niet de zelfde valkuil krijgen....Ik moet wel zeggen , we zijn wel in verschillende dingen 'niet weggooierig' ofwel bewaarderig. Maar respecteren elkaar wel als we merken dat iets erg belangrijk voor de een of ander is. En daar komt dan ook geen discussie over. Dat is dan ook wel weer heel lekker.

Ja, dat is dan zo jammer he dat toch ook het geld soms doet besluiten om niet verder te gaan met de wens. En dat je samen niet op een lijn ligt ach dat komt vaker voor maar als het gaat om een kinderwens...Oei, dat kan dan tussen mensen in gaan zitten en dat is lang niet makkelijk!! Joy1

Geplaatst

Ik heb wel heel veel bewaard en zal zeker, ook als er geen tweede meer komt, een grote, volle doos bewaren met speciale kleren die ze vaak heeft aangehad etc. Ze heeft nog een paar jurkjes die ikzelf als kind heb aangehad, dus 35 jaar geleden! Zo leuk dat mijn moeder die bewaard heeft, dus dat doe ik ook voor haar. Maar er zitten ook dingen bij die ze weinig heeft gedragen of niet zo bijzonder zijn dus het is goed om daar van wat weg te doen. Heb wel besloten dat ik dat op een goed moment moet doen, kans is wel groot dat ik op een bepaald moment toch in huilen uit zal barsten, de tranen zitten nog steeds best hoog.

Wat dat bespreken betreft, we hebben nog tijd genoeg, zal toch niet eerder dan september of oktober weer beginnen dan. Misschien in Frankrijk, als ie in een goeie stemming is... :-)

Geplaatst

oh oh...... in ieder geval kijk je realistisch vooruit en dat is al heel wat, mannen moeten vaak het eea. laten bezinken dus misschien wel een goed moment om het in La France te bespreken....en als je al angeeft pas in sept. of okt. te willen beginnen dan is er voor hem nog heel wat tijd om aan het idee te wennen.

Ik ben in ieder geval blij te lezen dat jij het nog open houdt en ik hoop echt heel erg dat hij ook jaaaaa zegt!

liefs

Babeth

Geplaatst

Nou meiden, ik zit een beetje met een knoop in mijn maag van het korte gesprekje dat zojuist plaatsvond...

Hij: Wat zit er eigenlijk in dat plastic tasje in de ijskast?

Ik: decapeptyl.

Hij: Moet je dat niet morgenochtend even naar de apotheek brengen ofzo?

Ik: Nee.

Hij: Hoezo, heb je het nog nodig dan?

Ik: Misschien.

En toen die blik van hem, zo van: huh? Hij gaat er kennelijk helemaal van uit dat het klaar is. Ik wilde er nu niet verder over praten (en hij vroeg niet verder), zo vlak voor het naar bed gaan en morgenochtend gaan we op vakantie. Maar ik schrok er wel een beetje van, van de vanzelfsprekendheid dat het voorbij is.

Aan de andere kant is het wel logisch van hem uit, ik heb hem natuurlijk nog helemaal niet verteld dat ik overweeg nog door te gaan...

Slik...

Geplaatst

hmmmm... lastig zeg, je wil ook lekker ontspannen op vakantie...

maar als ik naar mezelf kijk zou ik het denk ik wel uit willen schreeuwen....

het gesprek komt vast nog wel, lijkt me lastig maar ik zou denk ik proberen af te wachten totdat hij er zelf over gaat beginnen.

in ieder geva+ een hele fijne vakantie gewenst, daar zijn jullie vast aan toe, wordt een mooie rit voor de nieuwe toettoet!

liefs

Babeth

Geplaatst

Denk niet dat hij er over zal beginnen eerlijk gezegd. Of hij moet gaan nadenken van wat bedoelde ze eigenlijk met 'misschien'? Ik wilde het ook wel uitschreeuwen: Wat denk je, dat het voor mij klaar is nu? Terwijl we er amper over hebben gepraat? Maar ik wil dat niet vlak voordat we vertrekken, dan kies ik ervoor nog even te wachten, dat was ik al van plan maar kennelijk viel zijn oog ineens op dat plastic zakje...

Geplaatst

Mijn visie:

Hij heeft allang gezien wat er in dat zakje zit..mannen zijn nieuwsgierig van aard. Hij had natuurlijk ook kunnen denken van hé...die medicijnen hebben we niet meer nodig, laat ik het maar even naar de apotheek brengen of gewoon in de vuilnisbak gooien.

Hij brengt het dus wel ter sprake! dat zou voor mij een teken zijn dat het boek niet helemaal dicht is? of is dat wishfull thinking.

Geplaatst

Lieve Caroline

ik begrijp heel goed dat het voor jou nog niet klaar is en zélfs als je wel definitief was dan lijkt me het wegdoen van de laatste medicatie ook weer zoiets wat je niet een twee doet, net als met het opruimen van overtollige kleertjes en spulletjes.

Ik duim voor je dat het het ´m echt aan het denken heeft gezet of nog gaat zetten!!

Geniet van jullie vakantie, heerlijk om er even tussenuit te gaan!

liefs

Babeth

Geplaatst

Sidney dat is wishful thinking denk ik... maar toch lief dat je reageert... (en jij natuurlijk ook Babeth, zoals altijd). Het zit al heel lang in dat zakje dus dat weet hij ergens wel, maar nu was ie het even vergeten denk ik, of het was zijn manier om te zeggen: we stoppen er toch mee, waarom doe je ze niet weg? Net als die opmerking dat het op zijn lippen brandde dat ik kleertjes weg ging doen... Maar nu denk ik wel heel somber misschien.

Ik ben gewoon bang dat hij keihard nee zegt. De laatste keer heeft hij twee keer moeten inleveren, omdat de eerste keer niet goed was en misschien heeft dat een grotere impact gehad dan hij zegt. Hij zegt er namelijk niks over... Nou ja, eerst lekker een weekje op vakantie, zijn we inderdaad aan toe! Ik wil niet dat het tussen ons in hangt dus als we er over praten moeten we ook echt de tijd hebben en niet gestoord worden, dus ik moet een goed moment uitkiezen en misschien komt dat pas over een paar weken...

Geplaatst

Wat een moeilijke situatie zeg. Ik hoop dat jullier er samen uitkomen en er ook samen achter staan.

Hele fijne vakantie en wie weet komt het gesprek wel sneller dan verwacht.....

Geplaatst

Lieve Caro, ik heb de laatste dagen een beetje op de achtergrond je verhaal megelezen. Ik begrijp de knoop in je maag...Ik hoop dat je het snel aandurft/kunt om het gesprek aan te gaan...

Het moet! Je wens is zo groot, daar kun jij (vooral ook hij!) niet omheen.

Ik wens je in ieder geval een fijne vakantie en hoop dat jullie er uitkomen.

Liefs, Nine

Geplaatst

Hoi Caroline

Ik weet niet of je al vertrokken bent...... Wat een vervelende situatie! Ik hoop dat ie er nu alvast een beetje over aan het nadenken is! Veel succes met het gesprek, het zal nu wel eerder komen dan je gedacht had!

Fijne vakantie!

Groetjes Alice

Geplaatst

Hai meiden!

Ik ben weer terug, het was heerlijk ontspannend... en we hebben gepraat, pfieuw... Vriendlief was jarig dus we zijn met zijn tweetjes uit eten gegeaan. Ik twijfelde eerst nog of ik erover zou beginnen, want het was mijn idee om te gaan eten en ik dacht: dan moet het echt zo nu, nu zijn we eindelijk alleen...

Maar goed, ik zei dat ik twijfelde of ik ergens over zou beginnen "Een tweede kind" zei hij toen meteen. Om een lang verhaal kort te maken, hij vindt het prima! Mits... de arts bij de evaluatie zegt dat het zin heeft. Daar ben ik het wel mee eens, eerst eens het evaluatiegesprek afwachten (morgen maar eens kijken wanneer dat kan). Hij dacht wel dat het erg duur was en vroeg zich af of we het wel konden betalen... in ieder geval 1 x lukt wel. Ik ga dat uiteraard ook vragen, wat het kost en dan de medicijnen erbij...

Anyway, pak van mijn hart, bleek dat ie helemaal niks bedoeld had met die paar opmerkingen en totaal niet door had dat ie mij daarmee kwetste (mannen!). Het is wel voornamelijk omdat ik het graag wil, maar dat was het eigenlijk altijd al, dus daar zit ik niet zo mee. Mijn angst dat hij er genoeg van had bleek dus ongegrond...

Dus: to be continued! (Hoop ik)

Geplaatst

Yes yes yes!!!!!!!!!

Dit is goed nieuws, idd mannen grrr....

Hopelijk kunnen jullie snel weer beginnen!!!!

Geplaatst

Geweldig! Zo zie je maar, mannen denken soms heel anders dan dat wij denken. Hopelijk krijgen jullie een goede evaluatie en mogen jullie snel weer beginnen!!!

Geplaatst

Hey Caroline,

Ik ben net terug van vakantie en was al een tijdje niet meer op het forum geweest dus lees je topic nu pas weer.

In de eerste plaats heel jammer dat poging 3 op niets is uitgelopen! Ik had er een goed gevoel over maar dat zegt natuurlijkn niks, zo blijkt maar weer.

Wel fijn dat je het met je vriend goed hebt besproken en evt doorgaat voor poging 4.

Ik gun je dochtertje wel een brusje!

Liefs , Aafke

Geplaatst

heyyy Caroline,

ik had je nog niet terug verwacht, wat heerlijk dat je vriend er ook weer voor wil gaan, super!!!! als je toch in het zkh. bent kun je vragen of zij teruggebrachte medicatie mogelijk gratis versterkken..je weet nooit.

Ik vind het erm fijn voor jullie!

liefs

Babeth

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden