Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hoi allemaal,

Mijn man en ik zijn begonnen in het Radboud Nijmegen.

We hebben een Pesa onderzoek eind Augustus staan en krijgen half September de uitslag.

Hoe het dan verder gaat weten we nog niet.

Kan iemand mij meer vertellen wanneer ik dan zo ongeveer zou mogen beginnen met injecties spuiten (heb daar nog geen uitleg over gehad) als de uitslag positief is?

Groetjes,

Marjolein.

Posted

Hallo Marjolein,

Welkom op het forum!

Als de pesa geslaagd is worden de zaadjes ingevroren en mag je waarschijnlijk vrij snel beginnen. Dat is afhankelijk van je cyclus en of er tegen die tijd misschien een wachttijd is.

Bij de topic "wie allemaal in afwachting van tese" zijn verschillende meiden dagelijks actief die op een pesa en of tese aan het wachten zijn óf die het gehad hebben.

Misschien is het leuk om je daar (ook) bij aan te sluiten.

In ieder geval veel succes en geluk gewenst de komende tijd!

Misschien tot in de tese topic.

Groetjes Sanne

Posted

Hallo Marjolein,

Welkom op het forum! Ik ben zo vrij geweest de titel van je topic even aan te passen, aangezien deze in het voorstel hoekje staat is de titel Radboud een beetje verwarrend. Ik deze even heb vervangen voor je naam (ivm het andere topic over het Radboud wat er al is)

Heel veel succes met je behandeling!

Groetjes Pien

Posted

hoi marjolijn

welkom op het forum, veel succes met jullie komende behandeling

ik kan je niet helpen met je vraag hebben geen pesa gehad maar icsi in zwolle

Posted

Hallo Marjolein

welkom hier, wij hebben ook geen ervaring met Pesa maar je vind vast al info via deze site.

Ik wil je bij deze veel succes wensen!

groetjes

Babeth

Posted

Hallo Marjolein,

Wij hebben eind april een Pesa behandeling gehad in het Radboud. Waarschijnlijk gaan wij juni/juli starten met de vervolgbehandeling. Het gaat nu dus wel vrij snel.

Succes!

Groetjes Lianne

Guest Paula
Posted

Hoi Marjolein,

Afgelopen jaar heeft mijn vriend een TESE behandeling gehad in Nijmegen. Ongeveer na 2 maanden kregen wij de brief dat we bijna aan de beurt waren voor de ICSI. Het meeste wachten was op alle uitslagen van het bloedprikken (chromosoom onderzoek, kan tot 3 maanden duren).

Dan krijg je eerst nog een GA (=gezamelijke afspraak) waarbij het hele prikschema en allemaal belangrijke dingen worden uitgelegd. Vanaf dat moment kan je je gaan aanmelden.

Je mag het ziekenhuis bellen zodra je ongesteld bent geworden en 3 weken daarna begin je met je eerste injectie. En dan ben je bijna een maandje bezig met injecties voordat je klaar bent voor de punctie. 3 dagen daarna krijg je de terugplaatsing en daarna is het 15 dagen wachten tot je mag testen of je overtijd bent (die 2 weken duren het langst).

Kom gerust even mee praten in het Radboud topic of Wachten op TESE.

Heel veel succes!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use