Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dorine,

Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Wessel. Nu lekker van genieten en hopelijk is alles goedgegaan.

Dikke knuf

Geplaatst

Van Harte Gefeliciteerd met jullie zoon Wessel! Geniet ervan en ik hoor later graag hoe het allemaal gegaan is.

Geplaatst

Hoi dames,

Bedankt voor alle felicitaties!

Afgelopen week is er bij mij heel veel gebeurd, ik doe een poging om het op een rijtje te zetten.

Afgelopen dinsdag ben ik op controle geweest bij de VK. Hier bleek dat ik weer een hoge bloeddruk had en werd direct doorgestuurd naar het ziekenhuis. Toen ik daar aankwam deden ze nog een aantal test (bloed, urine en bloeddruk) en toen besloten ze om me per direct op te nemen. Reden zwangerschapsvergiftiging.

Dit was natuurlijk wel ff schrikken maar ik had er wel een goed gevoel bij omdat ik in het ziekenhuis in goede handen was.

Op woensdag 2-6 heb ik om 7.00 uur 's-ochtends een hormoontampon geplaatst gekregen om de inleiding mee te starten. Deze deed niet echt veel maar mijn eigen toestand ging wel achteruit. De klachten werden erger en ik werd om die reden aangesloten aan een magnesiuminfuus en mocht vanaf dat moment mijn bed niet meer uit.

's-Avonds om 19 uur bleek dat de tampon echt helemaal niets had gedaan en werd er besloten om een ballon in de baarmoeder te plaatsen. Deze zou er (hopelijk) voor zorgen dat mijn baarmoedermond volledig zou verweken en dat er wat ontsluiting zou zijn. Pas als dit zo was kon de inleiding verder gaan.

Donderdag 3-6 bleek dat de ballon zijn werk had gedaan en om 15.30 uur werden mijn vliezen gebroken en kreeg ik meteen wee-opwekkers. Het duurde even voordat de weeën op gang kwamen maar daarna ging dit goed.

Rond 19 uur had ik alleen maar rugweeën en echt heel veel last van mijn bekken en heb ik een ruggenprik gevraagd die ik ook gelijk gekregen heb. Daarna was de pijn goed te verdragen.

Om 23.00 uur had ik zo'n 6 cm ontsluiting en regelmatige weeën totdat deze opeens stopten. Ruim een uur heb ik geen weeën meer gehad en dat is echt niet fijn. Ik had het idee dat ik nu weer helemaal opnieuw moest beginnen. Ik was net aan de weeën aan het wennen, ze waren er regelmatig en dan houdt het zomaar op. Hoe dit kon en wat hier de reden van was weten we tot op heden nog niet.

Gelukkig kwamen de weeën weer op gang nadat de wee-opwekkers verhoogd waren en konden we weer verder.

Om 1.30 uur (inmiddels 4 juni) had ik 10 cm ontsluiting maar nog geen persdrang, daar moesten we eerst op wachten.

Om 3.20 uur was deze drang er wel en werd is verhuisd naar de verloskamer (hiervoor lag ik op een 'voorbereidingskamer')

Ik heb het als heel fijn ervaren dat deze persdrang er eindelijk was, want ik mocht iets doen bij de pijn, ipv alleen maar wegzuchten!

Persweeën heb ik niet heel veel gehad maar wel heftig. In totaal heb ik zo'n 45 min. geperst en toen werd onze Wessel geboren.

En dan dat moment, ik kan echt niet beschrijven wat er toen voor gevoel kwam. Ik was 'opeens' mama, ik had een zoon.

Na de bevalling moest ik nog 2 dagen in het ziekenhuis blijven. De eerste dag heb ik nog aan het infuus gehangen maar gelukkig werd dit na 24 uur verwijderd. Mijn bloeddruk nam weer normale waarden aan en ik voelde me, meteen na de bevalling, een stuk beter. De klachten van de zwangerschapsvergiftiging waren verdwenen dus het ging ook echt beter met mij.

Gisterochtend, 6 juni, mochten Wessel en ik naar huis. Wat een feest om thuis te komen. Nu zijn we echt een gezin en kunnen we met z'n drietjes genieten.

Veel liefs,

Dorine

Geplaatst

Hartelijk Gefeliciteerd met jullie zoon Wessel !

Nu na zo'n paar dagen ziekenhuis lekker thuis genieten van je gezinnetje!

Geplaatst

Hee Dorine & Partner,

gefeliciteerd!!! Mooie naam, geweldig dat je mama bent!

Ga er lekker van genieten,

groetjes,

IVFSH

Geplaatst

Wat een lief mannetje!!

Heftige laatste dagen van je zwangerschap, maar wat is het de moeite waard he!

Veel geluk als gezin.

Groet, Michelle

Geplaatst

Nou inderdaad wat een paar laatste dagen zeg....maar goed, je hebt er een prachtzoon voor terug gekregen! Super gefeliciteerd zeg!! En over een tijd ben je die bevalling toch wel weer vergeten, dan ben je alleen nog maar aan het genieten van jullie kleine spruit hahaha. Nog een paar maandjes en dan is het bij mij ook eindelijk zover...kan ook echt niet wachten ;-)

Gast Nienke79
Geplaatst

Wow Dorine, daar is hij dan! Wessel, wat een leuke naam. Ik hoop dat alles vorspoedig gegaan is maar je zegt al dat alles goed met jullie gaat. Van harte gefeliciteerd!!

Lfs, Nienke

Geplaatst

Nou dat klinkt als niet zo'n pretje, zo'n lange bevalling! Maar het resultaat mag er zijn, een prachtig mannetje met een stoere naam!

Hoop dat je snel opknapt en dat jullie lekker genieten!

Gefeliciteerd!

Liefs Pien

Geplaatst

Gefeliciteerd met jullie zoon. Leuke naam. Mijn ouders hadden deze naam ook voor mij bedacht als ik een jongen was geweest.

Veel geluk met je gezinnetje.

Groetjes,

Appel

Geplaatst

Hee Dorine,

Wat een goed nieuws, ondanks de moelijke laatste uren.

Heel erg gefeliciteerd.

(Leuk trouwens ook om de felicitaties te zien van de 'oude bekenden' van vorig jaar. Blijkbaar blijven veel mensen hier 'hangen', ook na zwangerschappen en geboortes)

Geniet ervan!!:tongueP:

Groet

Lisette

Geplaatst

Wat een lieve naam zeg! Heel veel genieten zeker, want wat heerlijk zo'n mooi 'vers krummeltje', helemaal doddig. Van harte gefeliciteerd!!!!!! Voordat Wessel er was heb je toch spannende uren/dagen gehad lees ik, wel heftig hoor. En nu idd. een gezinnetje, voelt goed he?! Heel fijn voor je!!!!Joy1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden