Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hei!

Dankje wel kiet.

Merel krijgt een zandbak. Haha, alweer. Vorig jaar ook, maar degene die ze nu heeft is echt veel te klein als je lekker wilt bouwen en ook nog een broertje hebt. En ze heeft een pakketje van haar oma gekregen met: een pippi langkous pop, een nijntje kegelspel, poppenkastpoppen, een nijntje badboekje, slofjes, blokken met vormen en figuurtjes, een kaart die makuma matata zingt. Ben al helemaal makuma matata horendol.

We vieren het zelf zondag pas. Ik heb veels te veel mensen uitgenodigd. Ik dacht dat omdat niemand reageerde op mijn smsje dat ze geen tijd hadden. Toen heb ik nog een boel mensen uitgenodigd en opeens eergisteren stroomde de smsjes binnen, iedereen komt. Dadelijk maar papieren bekertjes kopen, ik heb niet genoeg kopjes haha.

Geplaatst

Van Harte Gefeliciteerd met Merel! En een leuke dag vandaag (maar zo te zien gaat dat wel lukken).

Goh, wat gaat het hard! Nog 2 weken en dan is Thomas ook al jarig. Ik vind het hard gaan hoor. Joris wordt over een maand of 3 alweer 1!! Over Joris gesproken, die is dus deze week van de commode gevallen. Ik dacht dat ik een hartverzakking kreeg. Vond het zooooooo erg. Gelukkig heeft hij niks en is hij helemaal in orde (even laten checken bij de huisarts), maar ik kan niet geloven dat het mij is overkomen. Arm manneke! Ik was er woensdag de hele dag van van de wap. Nou ja, het is goed afgelopen. Joris is echt stukken ondernemender en beweeglijker dan Thomas. Een wereld van verschil. Daar ga ik mijn handen nog aan vol krijgen als hij gaat kruipen. En Thomas zelf wordt ook ondernemender (hij zit bijvoorbeeld nu de tv-gids onder te tekenen). Gezellig hoor, maar wel druk.

Zelf heb ik vorige week een spiraaltje laten plaatsen. Ik hoop dat het hormoontechnisch wat rustiger gaat worden. Vooralsnog heb ik er weinig verschil in gemerkt, maar het moet natuurlijk nog even wennen. Het viel me in ieder geval erg mee, hoewel het wel even behoorlijk pijnlijk was. Over een maand moet ik even in het ziekenhuis laten checken of 'ie goed zit.

Komende week ben ik alleen met de kinderen, manlief zit in Kuala Lumpur voor zijn werk. Ben benieuwd hoe dat is, heb nog niet eerder zo lang alleen voor de kinderen gezorgd. Het zal niet veel anders zijn denk ik, maar toch.

Geplaatst

Oh wat erg dat Joris is gevallen!! Dat is schrikken gelukkig heeft jij niks!

Ik heb ook een spiraaltje ik voelde er haast niks van ze deden het in het ziekenhuis met een echo erbij en ik moestniet terugkomen dus hoop wel dat tie goedzit haha!!

Een hele week alleen! Wel wat drukker denk ik!

Ursela snapt merel dat ze jarig is?

Zoë isvolgende week zondag de 10e jarig!

Geplaatst

Gefeliciteerd met grote meid Merel!!

Alvast een fijne dag gewenst zondag. Wat is ze verwend door oma!

Ik vind het ook hard gaan. Ze worden nu echt van die mensjes, niks geen baby of dreumes meer.

Jeetje Esk, dat is mega schrikken! Gelukkig heeft hij niks. Maar je zult je wel even beroerd gevoeld hebben erom. Wel leuk dat de 2 mannen zo verschillend zijn.

Hier alles best.

Milou is belachelijk vrolijk de laatste tijd. Zit de hele dag te lachen (ze doet een schattig neplachje .. ). Heeft het even wat moeilijker gehad (ook met slapen) na ons weekend weg, maar nu dus weer helemaal happy.

Zo schattig ... ik zing met haar poesje mauw ... dat gaat zo:

Ik: poesje

M: mauw

Ik: kom eens

M: mauw

Ik: ik heb lekkere melk voor

M: mij

Haha ... kwam ze zelf mee. We moeten elke keer weer lachen.

Mij en jou is natuurlijk ook wel verwarrend.Hier droo

Ik droom al de hele week dat ik zwanger ben ... zou mijn onderbewuste me wat willen vertellen :) Gisteren kwam de baby er dwars door m'n buik uit (niet bloederig ofzo) en ik zei: neehee ... terug jij, je moet er daaronder uit .. en ik duwde de baby zo weer terug naar binnen.

Geplaatst

Hieperdepiep hoera, Merel alweer 2 jaar. Gefeliciteerd!

ESK, schrikken van Joris, gelukkig is hij ongedeerd.

SJSL, wat een dromen zeg. Je bent dus toch wel iets meer bezig met een 2e baby... hahaha en wat leuk van Milou een liedje met je zingt.

Hier gaat alles goed. Vandaag officieel mijn laatste verlofdag maar ik ben afgelopen week al een paar dagen aan het werk geweest.

Vandaag naar het cb.

Wessel is 87 cm en 11,6 kg. Lauren is 62 cm en 5785 gram.

Wij vieren Wessel's verjaardag morgen. Groot feest met BBQ. VAnavond het huis versieren, heb er zin in.

Geplaatst

Haha ik zie het helemaal voor me ineens een baby door je buik eruit halloooo mama hier ben ik dan!

Misschien wil je toch wel een tweede kind?

Geplaatst

Dank jullie wel voor alle felicitaties. Merel werd om 4.45 wakker. Kwam eerst bij ons liggen maar van slapen kwam het niet meer. ZUCHT. Morgen maar weer er voor kiezen een krijsende merel te hebben, want dan moet ze tot 6 uur in haar eigen bedje blijven liggen. Dat wordt dan ruim een uur huilen en krijsen. Ik ben sochtends hier niet zo goed in, zelf te slaperig. Maar het moet blijkbaar weer. En dan manlief naar beneden sturen naar de bank want hij geeft het te snel op. Laat jullie weten hoe het gaat.

Wat ontzettend leuk, milou en poesje mauw. Smelt. Zooooooo lief. Haha, alle melk voor haar.

Dromen zijn rare dingen. Het geeft aan dat je er mee bezig bent in jehoofd. Fijn want wie weet kan je een knoop doorhakken over een tijdje, als het heeft liggen sudderen.

Esk, ik snap dat je helemaal ondersteboven was van de val van joris. Gelukkig had hij niets. Storm is een keertje van de bank afgevallen. Het is een hele lage en een zachte vloer maar zoiets vergeet je echt niet meer.

Hmmm, ik zou gaan rennen maar het sneeuwt buiten. Blijft niet liggen, bizar, vorige week aan het badderen in de tuin en nu sneeuw.

Dorine, een fijne bbq vandaag. Hoop dat je goed weer hebt. Goed idee.

Fijn dat beide kinderen zo goed groeien. Merel is opeens enorm gegroeid. Maatje 86 is bijna helemaal voorbij. Het moet echt ruim vallen, anders minstens 92. En ook haar voeten zijn gegroeid. Van maatje 21/22 naar 23/24 in een week. Ik ben benieuwd hoe zwaar en lang storm is, is al 3 maanden geleden dat hij gewogen en gemeten is.

Storm is, in vergelijking met merel, zo'n makkelijk ventje. Hij kan lang alleen spelen, bijna altijd in een goed humeur, eet alles, 2x koorts gehad, 1x een loopneus, slaapt redelijk, hij wordt nog wel eens wakker maar hij slaapt in ieder geval nadat hij de smokk heeft gehad of nadat hij bv heeft gehad weer in.

Ik ben soms, erg onlogisch, bang dat hij me weer afgenomen wordt. Stom he? Dat gevoel heb ik bij merel niet. Dat ik opeens zwanger was van storm, was zo'n kadootje. Daarom.

Geplaatst

Dank je wel Kiet,

Zijn verjaardag was een zeer hectische dag die niet echt leuk begon. Toen Wessel vrijdagavond naar bed ging begon hij te hoesten en leek hij af en toe benauwd, tijdens het hoesten klonk hij als een zeehondje.

Het slapen ging redelijk totdat hij mij om 5 uur 's-ochtends paniekerig aan het roepen was. Dit was echt vreemd want hij is nooit vroeg wakker en roept nooit. Toen ik op z'n kamer kwam stond hij naast z'n bedje, helemaal ineen gedoken.

Hij kon haast geen adem krijgen en was ontzettend benauwd. Hij raakte in paniek en begon over te geven, alleen maar slijmproppen. Meteen de huisartsenpost gebeld en die vroegen of hij kon drinken. Dit wilde hij niet. alles wat in z'n mond kwam spuugde hij uit. Dit was zo ontzettend eng om mee te maken. Ik heb hem opgepakt en ben meteen in de auto gestapt naar de huisartsenpost.

Heel langzaamaan ging het steeds iets beter met hem en leek hij wat meer adem te krijgen. Uiteindelijk bleek het een pseudo-kroep-aanval te zijn. Ze gaven liever nog geen medicijnen omdat ze verwachten dat het in de loop van de dag beter zou gaan aangezien dit echt aanvallen zijn. Gelukkig was dit ook zo en ging het overdag iets beter met hem.

De aandacht die hij kreeg hebben hem door de dag heen getrokken en hij heeft toch echt wel kunnen genieten. Hij heeft een glijbaan gekregen en daar is hij heel de middag niet meer vanaf gekomen.

Hij is echt super verwend met cadeautjes en heeft echt een hele leuke dag gehad.

's-avonds ging het helaas weer minder goed (toen hij naar bed ging). Dit werkt net zoals bij verkoudheden, zodra je gaat liggen wordt het veel erger. Hij klonk zo benauwd dat ik hem tussen ons in heb laten slapen. Dit heb ik echt nog nooit gedaan omdat ik hier geen voorstander van ben maar nu voelde dit goed. Hij heeft uiteindelijk redelijk kunnen slapen, ikke niet.. hahaha

Nu gaat het gelukkig wat beter met hem. Het vastzittende slijm komt los en hij is minder benauwd.

Vandaag mijn eerste echte officiele werkdag. Ik mis mijn kleine meisje toch wel. Van Wessel ben ik het al gewend dat hij hele dagen weg is maar met Lauren moet ik hier weer ff aan wennen.

Manlief heeft vandaag zijn eerste papa-dag maar tot nu toe alleen maar positieve berichten vanuit het thuisfront ontvangen :-)

ESK, hoe gaat het met de mannen alleen in huis?

Ursela, hoe was het feestje van Merel?

Geplaatst

Wat schrikken! En wat zielig op z'n verjaardag! Ik ben ook geen voorstander van bij je in bed slapen maar ik zou het denk ik ook gedaan hebben zodat jr zeker weet dat alles goed gaat!

Mason zat zaterdag bij mij op schoot en zoë kwam bij me staan er begon te springen daar moest hij om lachen joh echt heel hard schaterlachen was echt zo leuk om te zien!

Geplaatst

Hoera voor Wessel. Fijn dat hij ondanks alles een leuke dag gehad heeft. Dat lijkt me behoorlijk schrikken. En dan gelijk daarna je eerste werkdag. Kan me zo voirstellen dat het tegenvalt. Succes Dorine en beterschap voor je mannetje.

Hier ook een zieke, koorts, beetje diaree eb hele kleine vlekjes. Griep og zesde ziekte, geen idee.

Geplaatst

Gefeliciteerd met Wessel, Dorine! En helemaal begrijpelijk dat hij bij jullie heeft geslapen. Ik heb ook nog wel eens een matras in de kamer van de kinderen gelegd als ik het niet vertrouwde.

En ik lees dat meer kindjes ziek zijn. Joris is ook nog niet helemaal in z'n hum. Of het nou verkoudheid, tandjes of iets anders is (of allemaal) weet ik niet, maar lastig is het wel. Verder gaat het hier wel goed hoor. Heb vanmiddag vrij genomen van mijn werk: geen man, geen kinderen, het is helemaal maximaal MIJ tijd (egoistisch, maar ik heb het even nodig).

Geplaatst

Bedankt voor de felicitaties.

ESK, wat heerlijk, zo'n MIJ-dag. Lekker genieten hoor, je hebt groot gelijk!

Kiet, leuk om te horen dat die twee zo van elkaar genieten, zal vast een smelt-moment zijn geweest.

Natasja, ben je nu op vakantie? zo ja, heel veel plezier!

Geplaatst

Kiet, ik ga (ben) helemaal niets (aan het) doen... ik heb net uitgebreid in bad gelegen met een boek en de rest van de tijd heb ik op de bank gelegen... Héérlijk!

Geplaatst

Esk heerlijk lekker tijd voor jezelf!

en lekker niks doen dat komt er nu eenmaal niet van he met 2 kleine kinderen haha

mijn man en ik proberen altijd 1x per maand opa en oma te regelen om op te passen zodat wij lekker een dag en avond wat samen kunnen doen dat vind ik ook altijd heerlijk.

Geplaatst

Natasja, hoe gaat het nu met Dési?

ESK, opgeknapt na je MIJ-middag?

Kiet, het klinkt zo goed om af en toe iets alleen met je man te doen. Wij zijn nu 1x met z'n tweetjes weggeweest en dat was super leuk. Nu moet ik weer een nieuw uitje plannen maar ik moet zeggen dat ik het nu lastiger vind omdat ik ook weer aan het werk ben. Ik merk dat ik echt moet wennen aan het werken, moet opeens weer vroeg opstaan. Hahaha.. bij mij is het wel de omgekeerde wereld. Hoef ik niet voor Lauren vroeg op te staan, moet het voor mijn werk.

Maar goed, het zal wel een kwestie van wennen zijn en als ik straks wat minder moe ben ga ik vast weer uitjes regelen.

Vraag aan de mama's die een 2e kindje erbij hebben gekregen; zijn jullie sinds de geboorte van de 2e minder gaan werken of nog hetzelfde als voorheen?

Geplaatst

Dorine, ik werkte voor de geboorte van Joris 24 uur en nu 20 uur en dat bevalt prima. Ik ben nu 1 dag vrij (woensdag) en dat is lekker. Ik werk nu maandag de hele dag, dinsdag-, donderdag- en vrijdagochtend. Dat is overigens nog steeds ouderschapsverlof.

Ursula, beterschap!

Geplaatst

Ursela, beterschap en hopelijk kan je overdag nog ff slapen met de kids.

ESK, dat klinkt lekker. Ik zit ook nog in dubio of ik wel/geen ouderschapsverlof ga opnemen. Ik werk nu nog steeds 36 uur (4x9 en op woensdag vrij) maar vind dit nu toch wel een beetje veel. Weet nog niet of ik hier weer aan ga wennen of toch minder wil. Ga het de komende weken maar eens aankijken..

Geplaatst

Ik ben het zelfde vblijven werken 2,5 dagMaandag en donderdag hele dagen en dinsdagochtend. Ik vind dit nog steeds goed mijn man is op maandag altijd thuis dinsdagochtend kdv en donderdag pastmijn moeder hier op dus ik hoef ze maar 1 dag weg te brengen en te halen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden