Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Slaapproblemen zijn gelukkig over. Mevrouwtje ligt inmiddels weer ook ipv zitten. Denk dat ze een sprong heeft gemaakt. Nu overdag 1,5 a 2 uur en 's nachts 11 a 12 uurtjes. Hoe gaat dat bij jullie?

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Zoë slaapt overdag 30 min tot 1 uur en snachts 12-13 uur.

Van de week was ze met opa naar de speeltuin geweest ze kwam terug en was moe dus ik dacht nou die gaat een lang middagslaapje doen nou mooi niet na 20 min was mevrouw er alweer klaar mee haha

Gisteren zijn we naar blijdorp geweest zoë vond het echt hartstikke leuk en ze wist ook de dieren te noemen normaal ziet ze ze op plaatjes maar in het echtherkende ze de dieren ook zei ze gelijk AAAPP, ZEBRA enz. Vond ik erg leuk!

Geplaatst

Natasja, Wessel slaapt 's-nachts zo'n 11 a 12 uur en overdag 1,5.

-Kiet, leuk he in Blijdorp. Wij hebben een abonnement dus gaan regelmatig.

Ga nu spullen inpakken voor de vakantie. We gaan een weekje naar Center Parcs met z'n vieren.

Geplaatst

Hei!

Merel slaapt zo'n 10 a 11 uur snachts en variabel, tussen 1 en 3 uur, overdag. Af en toe heeft ze nu overdag minder behoefte aan slaap, dan is het na een half uurtje echt voorbij, net als zoe.

Die slaapt echt niet veel meer overdag, vind je dat niet lastig kiet? Omdat je dan minder tijd voor jezelf hebt?

Fijne vakantie dorine.

Wij gaan deze zomer naar nordland en dan komen we onderweg langs een dierenpark waar ze alleen noordelijke dieren hebben. Daar denken we een hutje te huren en de dieren te gaan bekijken op de heen- of terugweg.

Storm loopt achter een loopwagentje, als we hem erachter zetten. Vind hij schitterend. Maar hij kan niet zelf in zit komen of rollen.

Merel komt sochtends niet meer onze kamer in als het schaapje nog in bed ligt. Maar ze zit, uit bed, aan de andere kant van de deur te krijsen. Op zich een verbetering maar het levert nog geen extra slaap op. Haar insectenpotje, grotendeels gevuld met slakken en wormen mag nog steeds overal mee naar toe. Gisteren kreeg de buurvrouw een worm en de buurman een slakje van haar. Lief he?

Geplaatst

Fijne vakantie Dorine! HeerlIjk een weekje weg.

Oy Ursela, dat is niet fijn zo'n krijsende Merel in de ochtend. Blijft Storm evengoed slapen?

Vanochtend was Dési om 5.45 wakker. Heb haar popje gegeven en gezegd dat we nog even gingen slapen. Ze zei ja. Dekbedje over haar heen en ze vuel weer in slaap tot 7.15 ;-)

Vanochtend regen, vanmiddag zon. Heerlijk nog even met zijn drietjes aan het varen geweest. Boefje was zoooo zoet. Ligt nu bekaf in bed. Zit nu nog even na te genieten op het terras achter in de zon.

We zullen eraan moeten wennen met het minder slapen overdag haha.

Grappig dat er slakjes en wormen cadeau gedaan worden :-)

Geplaatst

Ja vind ik soms wel lastig hoor maar ben het ook wel gewend moet eerlijk zeggen dat ik nu gewoon verbaast ben als ze na een uur nog ligt te slapen haha

Wat lief van de wormen en slakjes!

Dorine veel plezier! Zeker wel veel inpakken voor beide kids of valt het mee?

Mason heeft van de week voor het eerst groente op hij vind het heerlijk

Hij is al 64,5cm en 7500 gram!!!

Geplaatst

Nog gefeliciteerd met Jacelyn! 2 alweer. Leuk, een babypop!

Wij zijn gisteren terug gekomen van 4 nachten in een vakantiepark in Belgie. Was gezellig! Milou was echt niet weg te slaan uit het zwembad, maar ja, ze had heeft middagslaap nog wel echt nodig, dus ze moest wel.

Kind is nu wel op hoor. Drukke dagen, toch wat minder goed slapen (ze lag daar bij ons op de kamer, niet echt een aanrader). Vanochtend lag ze er om 10.30u alweer in (was dan ook om 8.00u al wakker, terwijl ze er 21.30u pas in lag).

Normaal is slapen hier ook zo rond de 12 uur 's nachts en ruim 2 uur overdag. Ze compenseert overdag wel wat ze 's nachts te kort komt (bijvoorbeeld door een KDV dag, als ik haar 's ochtends wakker moet maken). Vorige week heeft ze een paar keer 3,5 uur geslapen 's middags.

Mijn man en ik hebben ook gesproken over een tweede kindje. Onze conclusie is eigenlijk dat we dat nu allebei niet willen. Verstandelijk hebben we allerlei redenen om niet voor nog een kindje te gaan en maar 1 reden voor (namelijk zo leuk voor Milou). Dus we denken dat alleen een gevoel van heel graag een 2e kindje willen een reden kan zijn om voor nog een kindje te proberen. En dat gevoel ontbreekt bij ons allebei.

Ik vind dat wel dubbel. We hebben afgesproken het de komende tijd af en toe eens te bespreken (Sven is net 40 geworden en ik ben nu 34, het is dus ook niet iets wat we jaaaaren voor ons uit gaan schuiven, de definitieve beslissing).

Hadden jullie (degene die dan niet spontaan zwanger waren van een 2e) ook weer datzelfde gevoel van een kindje willen als je bij de eerste had?

Dat gevoel was toen bij mij heel sterk en ik vind het eigenlijk zo raar dat ik dat nu niet heb voor een 2e, aangezien eigenlijk bijna iedereen graag meerdere kinderen wil.

Volgens mij heb ik het hier al eens in de groep gegooid. Sorry daarvoor, maar jullie zijn eigenlijk de enige met wie ik erover van gedachte kan wisselen.

Misschien denk ik er te veel over na :)

Ursela, had Merel nog het kledingdrachtjurkje aan? Lijkt me wel schattig!

Wat kan Zoe al goed praten Kiet! En Desi ook al, met haar 3 woorden.

Echt knap. Hier zijn we nog niet zo ver.

Dorine, fijne vakantie! Lekker even weg, heeft ons ook goed gedaan.

(Milou had bijvoorbeeld al maanden geen papa meer gezegd, maar nu doet ze het weer!)

Geplaatst

Annelies, wij willen wel een tweede, maar het gevoel hierbij is minder. Waarschijnlijk omdat het nu bijna 'klaar' is en we het hierna ook afsluiten. Ga al aan het idee wennen dat het prima is zo. (zelfbescherming?)

Lekker, weekje weg. En 'breek me de bek niet open' over zwemmen. Die kleine hier is er helemaal dol op :-). Die stond vanochtend alweer klaar om te gaan. Heerlijk genieten.

Geplaatst

Dank je voor je reactie Natasja. Ik snap heel goed dat ook bij jullie het gevoel van willen wat minder wordt. Dat is vast zelfbescherming.

En dat kan misschien ook, omdat je Desi al hebt.

Bij mij gaat die gedachtekronkel ook vaak: wil ik het nu niet (echt), omdat ik bang ben het te veel te willen en dan straks misschien zo keihard teleurgesteld te worden?

Ik zei al: ik denk er te veel over na! :)

Geplaatst

Ha, misschien moet je het gewoon doen en zien waar het schip strandt. Je leeftijd gaat ook tegenwerken. Ieder jaar weer minder kansen hè! X

Geplaatst
Ha, misschien moet je het gewoon doen en zien waar het schip strandt. Je leeftijd gaat ook tegenwerken. Ieder jaar weer minder kansen hè! X

Die gedachte kwam ook in mij op. Vooral omdat vrienden dat ook gedaan hebben (dan wel op de natuurlijke manier, maar toch). Het voelde voor hun nog niet af (ze hadden er al 2) en zijn gewoon gestopt met de pil, maar niet heel bewust gaan proberen zeg maar.

Ik denk nog even verder ... :) Bedankt.

Geplaatst

Ik had wel dat zelfde gevoel weer dat ik graag een tweede kindje wilde.

Ik had wel toen ik net zwanger was dat ik dacht ik zal toch wel net zoveel van dit kindje houden als van zoë maar dat gevoel is echt precies hetzelfde!

Geplaatst

Mason heeft vannacht vanaf laatste fles 19.00 tot 6.15 geslapen!!! Trots!! En zelf ook lekker vroeg naar bed gegaan!

Geplaatst

hei hei!

druk druk, veel werken, goed weer, te veel clubjes waar ik actief ben, trainen, twee kids, genieten van noorwegen.

Hier is het al dagenlang zon zon zon en over de 20 graden.

annelies, hoe gaat het met afvallen met jou? Ik ben een beetje gestagneerd, niets erbij. niets eraf, daarom ben ik nu weer strenger voor mezelf en weer meer trainen. Lange weg maar een behaaglijke.

Kiet, heerlijk zo'n lange nacht.

Dorine, ik denk dat het gevoel voor een tweede niet te vergelijken is met de eerste. Kan meer zijn of minder maar in ieder geval anders. Ik had dezelfde vrees als kiet, kan ik wel net zoveel van een tweede houden als van merel? Dat kon ik me niet voorstellen, maar is gelukkig wel zo.

Heerlijk al die badderverhalen. Hier hebben we het badje ook in de tuin gezet, is iets te klein voor twee. Binnenkort even op amazon speuren naar een grotere.

Geplaatst

Annelies, ik had wel een duidelijk gevoel dat ik een tweede wilde. Wij hadden ook al een afspraak staan in het ziekenhuis. Toen was ik ineens spontaan zwanger (wat ook een heel raar gevoel opleverde) en nu hebben wij er dus twee. Ik heb nu een totale afwezigheid voor het krijgen van een derde (als het uberhaupt gegund zou zijn natuurlijk). Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken. Dus in die zin herken ik je gevoel ook wel weer. Wij (lees: manlief) denken wel eens over een derde kindje, maar ik krijg het er spaans benauwd van... Overigens heb ik mij ook wel druk gemaakt over of ik wel net zoveel van de tweede kon houden als van de eerste. Die zorgen bleken onterecht. Ik hou van beide kinderen even veel, maar ze hebben wel echt allebei een eigen gevoel voor mij (kan iemand het volgen?).

Kiet, goed van Mason!

Marchan, gefeliciteerd nog met Jacelyn.

Hier alles goed. Joris en Thomas groeien als kool. Thomas gaat nu heel vlot. Veel praten (dat is leuk!) en hij kan ineens zoveel.

Geplaatst

we zijn weer thuis na een heerlijke vakantie. Tussen de 25 en 30 graden en volop zon. Ook wij hebben uren in het zwembad gelegen. Dit was zowel binnen als buiten dus lekker met dit weer. Wessel

Wilde vooral in de waterspeeltuin spelen

Of met ons van de glijbanen af. Lauren was voor het eerst mee zwemmen en vond het geweldig.

Zij brabbelt nu steeds meer en meer, zo leuk om te horen.

Annelies, ik wilde graag een tweede kindje maar de drang was veel minder. Ik had echt een gevoel van 'ik zie wel hoe het gaat'. Toen na de eerste cryotp bleek dat ik zwanger was heb ik ook wel eens

Momenten gehad waarbij ik twijfelde. Wilde ik dit wel echt want het gevoel was minder sterk dan bij Wessel. Ook twijfelde ik of ik wel van een tweede net zoveel kon houden. Nou, alle tqijfels zijn weg hoor. Ik hou heelveel van mijn meisje maar het is wel een ander gevoel dan bij Wessel. Niet meer of minder maar anders.. Wie volgt het nog..hahah

Kiet, goed hoor van Mason.

Wessel kletst echt de oren van ons hoofd. Bijna om gek van te worden..haha.. Hij noemt mij nu ook steeds 'mama Dorine', zo leuk.

Geplaatst

Klinkt heerlijk jullie vakantie Dorine!

Meiden, allemaal bedankt voor jullie reactie op mijn vraag.

Het blijft voorlopig nog spelen bij ons, we hebben het er regelmatig over en ik denk er veel over. Ook heb ik interessante fora gelezen over bewust geen 2e kind.

We zullen zien hoe het gaat lopen voor ons, ik ben er nog niet uit.

Ursela, afvallen gaat matig. Zat op 7,5 kilo, maar door weekend weg weer wat erbij en al dit lekkere weer en BBQen helpt ook niet :)

Maar over het algemeen zit ik in de goede frame of mind en ik ga er vanuit dat ik langzaam maar zeker richting mijn doel ga. Ik heb ook geen haast.

Sporten erbij doe ik niet ... nooit gedaan. Wel regelmatig goede voornemens over meer fietsen enzo ... haha.

Fijne dagen nog iedereen! Heerlijk is het weer he, Milou krijgt geen genoeg van spelen met water. Zo schattig!

Geplaatst

Dorine, fijn opgeladen van je vakantie, heerlijk he? Als het weer meezit.

Annelies, als je gaat trainen ga je gegarandeerd afvallen en het is natuurlijk goped voor tig andere dingen. Misschien is het even zoeken wat bij je past. In nederland deed ik oa aquajoggen, dat vond ik heerlijk. Het leuke is, als je zoals je schrijft, niet sport dan is het effect echt enorm groot als je begint te bewegen, veel makkelijker dan wanneer je al sportief was.

Merel heeft bijna 40 koorts. Maar ze is, behalve hangerig en slechte eetlust, verder ok. Komt goed, hopelijk morgen al.

Er was deze week een rasechte saam op bezoek, met rendieren in de trollheimen. Zijn vrouw is (voor het eerst) in verwachting. Ik merkte dat ze echt enorm leergierig waren, gericht op hoe en wat met kinderen/baby's. Hij dacht dat storm al twee jaar was, haha, toen ik zei bijna 10 maanden dacht hij dat storm echt enorm groot was.

Het weer is vandaag omgeslagen, van 27 garden naar 6....

Geplaatst

Ursela, wat is een saam en trollheimen ;-)

Hier is het nog heerlijk weer. Einde van de week gaat het naar 13 graden terug brrrr.

We zijn al een paar dagen aan het varen geweest door de polder. De kleine vermaakt zich opperbest. Emmer met water mee, lege bekers, hengel en eendjes om te vissen, koekjes, drinken etc. Iedere dag vakantiegevoel. Nog 3 dagen werken en dan ben ik 2,5 weken vrij. Heerlijk. We gaan een weekje naar Egypte en de duikspullen gaan mee. Cryo tp komt daarna wel weer.

Geplaatst

Hei!

Natas, gaat desi mee naar egypte? Klinkt heerlijk ontspannen, jullie varen. Duiken, varen, natasja heeft zeemeerminnenbloed.

veel plezier!

Een saam is een enkelpersoon van het volk samen. ook wel lappen genoemd maar dat vinden ze een belediging. De samen zijn traditioneel een nomadenvolk en leven van rendieren. De trollheimen is de naam van een nationaal park, een berggebied. Meer info: http://nl.wikipedia.org/wiki/Samen_%28volk%29

Merels koorts is alweer geweken.

Ik ben een beetje benieuwd hoe jullie kindjes samen spelen.

Merel is op de barnehagen heel lief met andere kinderen, trekt veelal haar eigen plan. Als ze buiten spelen gaat ze meteen op pad en ze moeten haar dan ook regelmatig zoeken. Het is een groot (omhekt) terrein, met heuveltjes, rotsen en bos. Ze pakt natuurlijk wel eens speelgoed af van andere kindjes maar is niet ruw. Met haar broertje daarentegen is ze erg ruw. Het is vaak huilen voor storm als ze samen spelen. Ze slaat met speelgoed op zijn hoofd, gooit hem om, gooit speelgoed naar hem toe, trekt aan zijn haren, gaat op zijn hoofd zitten, slaat expres de deur dicht voor zijn gezicht, etc. Ik vind dit best vermoeiend omdat ik ze geen seconde alleen kan laten. De laatste weken zit er iets verbetering in, dan kan merel aan haar tafeltje bv zitten kleien en speelt storm zelf. Ze is ook lief voor storm, brengt hem speeltjes, opent deuren voor hem, geeft knuffels. Een jekyll en hyde met vooral jekyll.

Geplaatst

Dank Ursela.

Dési speelde eerst alleen, maar steeds meer samen. Die trekt niet haar eigen plan. Net terug vd speeltuin en dan wil ze eigenlijk dat ik meeloopt als haar vriendinnetje ergens anders heensjouwt. Het liefste wil ze dan ook nog dat je haar tilt. Nou, dat dus niet. Dan maar even huilen. Zal vanzelf wel goedkomen. Als mensen te dicht in haar buurt komen vindt ze ook niet leuk. Niet in haar comfortzone komen. Totdat ze de kat uit de boom gekeken heeft. Zal ook wel goedkomen ;-) ze speelt lief met anderen, maar soms dus niet (in haar cirkel kan ze nog wel eens een mep geven).

Mijn mama gaat mee op vakantie - heeft ze wel verdiend - daarom kunnen de duikspullen mee. Rif, strand, zwembad, restaurant, bar en kamer zijn dicht bij elkaar. We willen gaan duiken als de kleine slaapt, mijn mama wil een oogje in het zeil houden. Zijn dan ongeveer een 1,5-2 uurtjes weg. Valt mee dus. Niet de mooiste tijd om te gaan duiken, dat is op dit rif 's ochtends maar goed er is genoeg te zien daar. Van grote roggen, schildpadden en haaien aan toe. Zin an.

Geplaatst

Klinkt goed natasja, die vakantie.

Dorine, heeft je vader nog van zich laten horen?

Hier een fotootje van afgelopen weekeinde, de eerste toptrim met storm in een rugzak. [ATTACH=CONFIG]4130[/ATTACH]

Geplaatst

Spannende vakantieplannen, Natasja en het klinkt superleuk.

Ursula, weer mooie foto zeg (moest wel even naar je zoeken ;-) ).

Hier vooral veel genoten van het mooie weer de afgelopen dagen. Ik had 'm al op facebook geplaatst, maar hierbij even een fotootje van onze badder-heren: [ATTACH=CONFIG]4133[/ATTACH]

Thomas is nu helemaal in een leuke fase. Hij komt bijvoorbeeld 's ochtends de kamer van Joris binnen en dan rent hij naar het bedje van Joris en zegt dan "hallo, Isha" (Isha is zijn woord voor Joris). Joris moet dan erg lachen en dan is de lol compleet. En wijzelf hebben erg veel lol door bijvoorbeeld te zeggen dat hij een lieve pierewubbel is. Dan herhaalt hij "pierewubbel", maar maakt er iets heel schattigs van. Hij is ook in een fase dat hij heel veel dingen moet benoemen. Van wie het is, bedoel ik dan. Schoenen Thomas, Schoenen mama, etc. de hele dag door (auto mama, muts Thomas, fles Isha etc.).

Wat betreft het spelen, Thomas speelt trouwens niet echt met Joris, maar hij is wel heel lief voor hem. Hij brengt bijvoorbeeld vanalles naar hem toe. Thomas wil ook graag de kat uit de boom kijken als er iemand vreemds naar hem toe komt, maar als hij eenmaal ontdooit, dan speelt hij met iedereen. Op het kinderdagverblijf hetzelfde beeld. Hij moet er niets van hebben als vreemde kindjes te dichtbij komen, maar hij wil wel bijvoorbeeld samen achter een bal aan, zoiets. Echt samenspelen kunnen ze geloof ik op deze leeftijd nog niet, meer naast elkaar. Thomas is trouwens ook niet zo van het ontdekken, hij blijft al snel op dezelfde plaats, hoewel hij wel graag buiten de poort komt en niet alleen in de achtertuin wil. En hij wil ook steeds minder zelf spelen, vraagt meer aandacht. Dus dat herken ik dan wel weer van Natasja beschrijft.

En ook hier is sinds kort de "straftrede" geintroduceerd. Ik moest iets hebben waar ik hem even kon parkeren (onderste trede van de trap dus) bij heel erg stout, want ik merk dat hij aan het uitproberen is. Gewoon iets doen, terwijl hij weet dat het niet mag!

Joris die groeit gewoon stug door. Het manneke is het liggen zat, maar kan zelf nog niet zitten (helaas!). Hopelijk leert hij dat een beetje snel, want dan kunnen we ook nog fietsen deze zomer. Verder doet hij het gewoon erg goed en is hij erg opgewekt. Hij kan met die lekkere pretoogjes naar je kijken en dan straalt z'n hele koppie. Hij is ook erg afwachtend, je hoort hem nooit als hij boven in bed ligt, hij wacht gewoon tot wij komen kijken en vermaakt zich in de tussentijd prima. Joris wil wel wat meer ontdekken en op dingen af dan Thomas, dat vind ik wel een groot verschil. Ik ben benieuwd of Joris wel gaat kruipen.

Geplaatst

En hoe zorg je dan dat ie op die trede blijft?

Ik wou pas voor het eerst sinds tijden straffen, normaal zette ik haar de gang (is 3 keer gebeurd tot nu toe), maar mevouw zat nu al helemaal blij naar de gang te wijzen! Waarschijnlijk wou ze lekker naar boven klimmen. In de hoek in de kamer wou totaal niet, daar bleef ze echt niet staan.

Toen wou ik de trapkast doen (wel een beetje cru), maar die stond te vol, dus tegen de tijd dat ik die leeg had, was ukje al met de katjesvoorraadkast die daar in stond op wieltjes naar de katteneetbakjes gereden ... haha. Straffen is er niet meer van gekomen.

Geplaatst

Zoë is ook met vreemde mensen of kinderen eerst heel verlegen en komt daarna los.

Ze speelt niet echt samen met andere kindjes op het kdv maar wel naast elkaar.

Met Mason is ze echt heel lief ze brengt hem speeltjes als hij huilt komt ze helpen en ze wil hem kusjes geven (hij is de enige die altijd een kusje krijgt bij ons zegt ze nog weleens neee als ik zeg krijg mama een kus) en ze wil ook vaak met Mason kroelen.

Ik zet zoë ook op de trap als ze straf heeft en ze blijft dan zitten en moet heel hard huilen wel sneu maar het werkt wel

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden