Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Klinkt lekker Esk zo'n egodag ;-) Heb van mijn zusje voor mijn verjaardag een pedicure gekregen. Heb oma gebeld en die past een uurtje op, kunnen mijn voeten vakantieklaar gemaakt worden. Is hoog nodig, ben nog nooit geweest nl.

Mijn moeder heeft vandaag de hele dag op de kleine gepast. Ze heeft nu een heel gezichtje vol plekjes. Kon haar niet naar de oppas brengen. Ze vond het erg leuk om te doen. Als Dési straks naar de peuterspeelzaal gaat past ze de vrijdagmiddagen op. Ben zo blij dat ze dat wil en kan doen. Gister een emo rotdag. 11 jaar mijn papa moeten missen, goh wat vliegt de tijd....

Ik ben dan wel geen mama van 2 kindjes ;-) maar ik ben erg blij met twee dagen werken. Precies de juiste combi voor ons gezin.

Ursela beterschap daar. Kan bijna niet anders die zieke kindjes met dit weer hè. Hoop dat het wat opknapt want ik heb tm 22 juni vrij.

Kiet, dat gaan wij ook proberen van dat dagje/avondje in de week. Wil iig voordat we op vakantie gaan naar Snowwhite and the Huntsman. Ga zo gelijk mijn mama bellen voor oppas :-)

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hei!

Hier weer een nacht doorgekomen (en dag...). Deze keer sliep merel goed op haar paracetamol maar nu was storm ana de beurt. Manlief dacht dat hij alleen aandacht vroeg maar ik denk van niet, hij heeft namelijk hetzelfde patroon gevolgd als merel, een paar daagjes koorts, snipverkouden met hoesten daarna en nu een nacht huilend wakker worden. Bovendien werd hij niet rustig als ik hem uit bed haalde en tegen mij aan mocht liggen. Om 21 en om 02 een paracentamol gegeven, daarna werd hij wel rustig en wilde weer slapen. Merel werd gelukkig pas om 6 uur wakker, storm slaapt nu nog.

Dorine, nog van harte gefeliciteerd met wessel!

Natasja, ik weet niet hoe het is om een ouder te moeten missen. Maar het grijpt me aan als dit na 11 jaar nog steeds apert aan de oppervlakte ligt. Sterkte!

Ik heb een vast contract voor avonddiensten, 26%. Daarbij werkte ik flex tot zo'n 60%. Dat doe ik nu niet, ik denk dat ik maar 40% haal. Ik merk het goed dat ik minder verdien. Maar ik vind het belangrijker dat ik deze jonge jaren er veel ben voor merel en storm. Wij hebben gelukkig de vrijheid om het zo te doen omdat manlief genoeg verdiend voor ons bestedingspatroon. Vanaf september gaat storm twee dagen in de week naar de barnehagen. Dan hoop ik een vaste dag erbij te krijgen, werk is er meestal genoeg maar om het vast te krijgen. Ik ga tevens beginnen met een vervolgstudie in de ouderenverpleging. Naast de dementie cursus die ik al doe. Maar deze studie ga ik via internet volgen. Nadeel is dat ik daarna een jaar officieel 100% moet werken om mijn praksis (stage?) goedgekeurd te krijgen. Dat ga ik denk ik niet doen, ik wil de kinderen niet 100 procent naar een barnehagen brengen. Dat betekend dat ik het over vijf jaar ga spreiden. Lang wachten op dat diploma. Dit soort keuzes horen er nu bij, nu ik twee van die lieve draakjes heb. Kinderen gaan hier overigens pas met 6 jaar naar school.

Heerlijk als je zo oppas kan regelen in je familie.

oh, ik hoor storm..daaaag

Geplaatst

Toch fijn dat je het zo kunt doen je opleiding Ursela. Duurt het maar iets langer.

Ze gaan hier flink bezuinigen op de kinderopvang. Boven de 60.000 euro geen toeslag meer. Dat betekent zelf de opvang betalen straks. Ben ik voor 2 dagen straks 415 euro netto kwijt per maand. Houd ik van mijn salaris nog 550 over. Reiskosten worden ook minder dus dat schiet niet op. Misschien overwegen om maar weer te stoppen en wat thuiswerk te gaan doen. Haha, nee hoor, dat is niets voor mij.

Geplaatst

Ursela, beterschap met beide kleintjes.

Natasja, hoe is het nu met Dési?

Vreselijk he, die plannen mbt de opvang? Ik wist niet dat ze boven de 60.000 alles wilden afschaffen maar dan kan ik beter ook minder gaan werken. Eens even rekenen... Ik werk 3 dagen per week buiten de deur dus 3 dagen opvang voor 2 kinderen, zo'n 9 uur per dag en dan ook nog eens de kosten voor het gastouderbureau erbij. Ai, dan ben ik straks EUR 1250,- per maand kwijt aan opvang.

Dat gaat 'm dus echt niet worden. Dan zal er voor mij ook niets anders opzitten dan minder gaan werken. Maar ja, ik zit met hetzelfde als jij Natasja. Ik ben echt geen mens om steeds thuis te zitten, heb het werk echt nodig.

Ik word echt ongelukkig als ik niet meer kan werken dus dat gaat nog wat worden :-(

Geplaatst

Heerlijk die plannen hè, kan me voorstellen dat er dan minder vrouwen gaan werken. Zal maar eens gaan uitrekenen wat me 1 dag aan opvang kost aangezien mijn moeder straks op de vrijdagmiddag wil oppassen.

Geplaatst

Wij hebben uitgerekend dat het ons 250 euro extra kost in de maand straks. Dat is toch best veel geld. Ook ik wil graag blijven werken, maar niet ten koste van alles. Als het "goedkoper" is om anders of niet te gaan werken, dan willen we dat wel overwegen. En schoonmoeder heeft aangeboden méér te komen oppassen als het duurder zou worden. Dat is hier ook nog een optie. Vervelend is het allemaal wel... heb je het allemaal goed geregeld, moet het weer anders.

Geplaatst

Voor de hoge inkomens gaat de toeslag in een glijdende schaal naar € 0.

Volgens mij zit je rond de EUR 120.000 op geen toeslag, dat is dan fiscaal loon, dus inclusief eventuele bijtelling voor een auto van de zaak!

Dit geldt trouwens alleen voor 1e kind op de opvang (dat is kind met de meeste uren volgens mij). 2e kind blijf je wel toeslag voor krijgen (volgens mij hoge inkomens iets van 60%?).

Wij gaan van 1/3 toeslag (€ 220) naar richting de € 0 ... lekker dan.

We overwegen om over te stappen naar een gastouder, mede omdat mijn zus misschien voor zichzelf wil beginnen als gastouder. Dat is in ieder geval wel heel wat goedkoper dan een KDV.

Ik vind het nogal niet wat, een paar jaar geleden kreeg jan en allemaal, al verdiende je 200.000 per jaar wel 80% ofzo ...

Geplaatst

Dat klinkt als fikse bezuinigingen in de kinderopvang. Hier kennen ze geen toeslagen voor opvang. Als je echt heel weinig inkomen hebt betaal je de helft van het normale bedrag aan de barnehagen. Voor een volledige plek, 5 dagen in de week betaal je 250 euro. De normen zijn door de overheid vastgesteld. Maar als je naar een privebarnehage gaat kan dat anders zijn. Je kan het van de belasting aftrekken, inclusief de kilometers die je ervoor moet rijden. Maja, noorwegen is een rijk olieland dat niet hoeft te bezuinigen.

Toch blijf ik het raar vinden van de nederlandse bezuinigingsregel. Als ik hier al lees dat mensen overwegen om of minder te werken of de familie een zorgtaak te laten overnemen kan ik me niet voorstellen dat het de economie ten goede komt op den duur. Maja, ik ben dan ook geen econoom.

Beide kinders zijn weer beter. Was pittig zo weinig slaap. En zo sneu voor de kinderen. Merel is deze week opeens weer bezig met veel woordjes te oefenen. En ze vind het opeens weer leuk om op het potje te zitten.

dorine, hoe gaat het met wessel? Is hij helemaal beter?

Geplaatst

Gefeliciteerd met je grote meid Zoë!!

Wat heeft ze allemaal gekregen?

Geplaatst

Van ons een keukentje daar is ze echt heel blij mee op een gegeven moment liet ze de visite in de tuin en ging ze binnen met haar keukentje spelen haha verder heeft ze gekregen een kassa, handoek hello kitty, pyama hello kitty, thee servies van plastic, mandje met boodschapjes voor bij dr kassa, een mini stofzuiger, duplo, haarspeldjes, een hobbelpaard, een boekje van hello kitty, een Mac donald setje met nephamburgers etc. Voor in dr keuken en van Mason heeft Ze een verfsetje en een kleurboek gekregen.

Geplaatst

Ja het was echt een feestdag we hadden een stapeltaart van hello kitty laten maken en ze zat de hele tijd kitty koek kitty koek LEKKER!

En het was heel lekker weer dus we hebben het lekker in de tuin gevierd

Geplaatst

Kiet, nog van harte met Zoe. Fijn dat het zo'n leuke dag is geweest en ze is zeker goed verwend.

Ursela, goed om te horen dat jouw kleintjes weer beter zijn. Nu samen slaap inhalen :-)

Met Wesel gaat het bijna weer goed. Hij is de afgelopen week super verkouden geweest en kortademig. Het slijm dat vastzat tijdens die aanvallen moest er op een manier uit en dat heeft zich dus ontwikkeld in een zware verkoudheid. Maar goed, het ventje wordt langzaamaan de oude en heeft gelukkig geen aanvallen meer gehad.

Wel zit hij heel erg in de 'nee-fase' en ik moet toegeven dat ik hier af en toe gek van word, hebben jullie dit ook?

Hij zegt echt op alles 'nee' en in 90% vd gevallen doet hij ook 'nee'. Als ik dan iets afpak of hem corrigeer kan hij ontzettend uit z'n plaat gaan. Krijssen, schreeuwen en zelfs op de grond gaan liggen. Gewoon echt niet doen wat je van hem vraagt.

Als ik thuis ben en hij doet zo heel de dag dan ben ik blij als hij op bed ligt en ik ff rust heb. Pfff... begrijp me niet verkeerd, ik ben uiteraard dol op mijn mannetje maar af en toe kan ik hem achter het behang plakken.. hahaha

Geplaatst

Zoe 2 Gefeliciteerd!!!!

Een leuke verjaardag, lekker verwend. Is ze zo gek op hello kitty? Is dat een programma op tv in nederland?

Dorine, toen merel zo'n last had van haar oren was ze ook onmogelijk. Niets was goed, alles nee en om het minste of geringste krijsen. Maar nu is ze weer een gwoon meisje, de ene dag onmogelijk en de andere dag lief. Maar wisselt tenminste elkaar af. Het doet niets af van je liefde voor je kind. Het is gewoon erg pittig om zo'n klein peutertje in een nee fase rond te hebben lopen.

Geplaatst

Ursela, het lijkt erop dat het nu ook weer wat beter gaat met Wessel. Gisteren echt super lief en geen vreemde fratsen. (vanochtend schijnbaar wel weer bij het ontbijt maar daar ben ik niet bij :-)

Zo lang ze dit maar blijven afwisselen is het goed he?

Hoe is het weer bij jullie? mijn schoonouders zijn nu op vakantie in Noorwegen.

Geplaatst

prutweer, regen en koud.

Maar dan zijn de bergen zo mooi met die wolken eromheen. En het is best fijn om de mooie dagen te bewaren voor als ik zelf vakantie heb.

Fijn dat het beter gaat met wessel. Vanochtend was het hier 5 uur. En manlief wilde niet dat ik de strijd aanging zo vroeg dus ze mocht bij ons in bed, GRMBL.

Geplaatst

Hi,

Kiet nog gefeliciteerd met Zoë. Leuk hè zo'n tweede verjaardag. Dik verwend ook lees ik.

Dorine, lekker dat het beter gaat met Wessel.

Hier een meisje wat me aan het uitproberen is. Knijpen en bijten. Gisteren zat ze vaak in haar hoekje grmmm. Ze slaapt daarentegen wel lekker. Wordt tussen half 8 en half 9 wakker de laatste paar dagen. Ik heb vakantie dus dat jomt goed uit :D Morgen vertrekken we naar Egypte voor een weekje. Als we terugkomen hopen we de laatste cryopoging te gaan doen. Heb de rest van de medicijnen (27) potjes Menopur en 95 ballen aan twee meiden van het forum geschonken.

Was het ff snel. Tot gauw

Geplaatst

Goed dat je eraan denkt, Simonja! Fijne vakantie, Natasja! Ik zag dat het er heerlijk weer was, erg warm!

Geplaatst

wat een rust hier! Allemaal aan het genieten van ons gezin?

Mijn 2e werkweek zit er ook alweer op en het begint weer te wennen. moet zeggen dat ik het ook weer lekker vind om aan het werk te zijn. Wel valt het reizen me nu zwaarder. 2,5 tot 3 uur in de auto voelt nu weer een stuk langer.

Hier ook verkouden/zieke kindjes. Vrijdag met Lauren naar de ha geweest. ze is zo verkouden. Haar neus loopt leeg en ze hoest verschrikkelijk. Gelukkig is het alleen een zware verkoudheid en hoeft ze

Alleen een neusspray.

Met Wessel ging het iets beter maar ook hij lijkt weer opnieuw verkouden te worden. Pfff.. Het is wat met die kleintjes!

Verder hier een hele trotse mama. Ik had Lauren op haar rug in bed gelegd, ligt ze daarna op haar buik te slapen. Ze is dus zelf voor het eerst omgedraaid vandaag!

Doen jullie morgen iets aan vaderdag. Wessel en ik hebben een tekening gemaakt. Verder morgen croissantjes bakken, eitje koken en een cadeautje natuurlijk.

's-middags verlaten wij ons huis voor minimaal een week. Ze gaan een nieuwe vloer leggen dus we gaan een week in het huis van mijn schoonouders wonen.

Zij zijn nu op vakantie dus dat is wel lekker.

Zo, nu ff VI oranje kijken.

Geplaatst

Rust en rust...haha, wat was dat ook alweer?

Hier gaat alles prima. Merel staat alleen veel te vroeg aan ons bed. Vanochtend half vijf. Ze gaat daarna wel, voor haar doen, rustig liggen maar ik slaap daarna echt niet meer. En om half zes is het echt gedaan, dan is het wiebelen, tikken, trappelen en zit er niets anders op dan op te staan. De andere optie is haar terug naar bed brengen en dan krijsen totdat we gaan ontbijten. Ik ben het hier even zoek. Misschien zijn we niet consequent genoeg geweest. Maar dat is eigenlijk onmogelijk zo vroeg. Wij krijgen dit niet voor elkaar. We hopen altijd stiekem dat ze rustig tussen ons in gaat slapen. En tja, de keuze tussen een krijsend kind of een klein wiebelkontje valt meestal op het laatste. De lamp/wekker werkt niet, behalve dan dat hij overal mee naar toe moet. Ze zit snachts aan de knopjes en dan veranderd de tijd en hoor ik midden in de nacht opeens vogelgekwitter. Raar dat dit gedrag opeens is gekomen, we zijn altijd heel consequent geweest met slaaptijden en uit haar bedje halen, etc. Op het cb raden ze aan om een matras op haar kamer te leggen en dan maar dat 1 van ons daar gaat liggen en zij in haar eigen bedje zodat we toch zoveel mogelijk slaap krijgen. Tja, ik weet het niet hoor, twijfel er erg over. Ik ben bang dat ze dan niet meer wil slapen zonder dat 1 van ons op haar kamertje ligt. Daarbij kan ze ons zien als haar slaapkamerdeur open is. We kunnen vanuit elkaars bed naar elkaar kijken.

Ik heb in ieder geval bedacht dat ik meer humor in deze situatie moet brengen, nu ben ik vaak enorm sjacherijnig sochtends en dat maakt het eerlijkgezegd alleen maar erger. Daar heb ik nu een streep onder gezet. En we hebben het geluk dat storm lekker overal doorheen slaapt, hij wordt rond zevenen wakker, erg prettig.

Natasja ligt nu lekker in de warmte te snorkelen. Hoop dat je een fijne vakantie hebt.

Dorine, wat goed van lauren. Storm rolt de laatste weken ook om, alle kanten op, overdwars, op zijn buik, rug, achterstevoren, etc.

Hier is geen vaderdag morgen. Dat vieren ze een andere dag, wet niet welke.

Lekker zeg dat je in een ander huis kan terwijl er thuis verbouwd wordt. Wat voor een vloer neem je? Hier zijn we langzaam (in de avonduren en dan ook nog eens als ik niet werk) het huis aan het schilderen. We krijgen deze of volgende maand een kleine erfenis en dan gaan we dit verder waarschijnlijk uitbesteden.

We krijgen deze zomer veel bezoek uit nld, weet niet of ik dan tijd heb om hier te zijn. Maar meestal sta ik zo vroeg op dat ik de ochtend heel ruim tijd heb. Dat is dan weer een voordeeltje. (sarcasme is ook een vorm van humor :happy8:)

Esk, hoe gaat het met jou? Ik ben vergeten wat jullie vakantieplannen waren. Hoe gata het met thomas en lopen? En jason, kruipt hij al?

Volgende week heeft storm zijn kennismakingsdag op het kdv, daar gaat hij vanaf september 2 dagen in de week heen. Ik denk dat storm al gewend is aan het kdv omdat hij altijd merel mee brengt en haalt. Ik ben wel erg benieuwd hoe het straks gaat als ik weg ga, hij is enorm mamma-gutt, zelfs mijn man kan hem niet troosten en vaak gaat hij huilen als mijn man hem oppakt omdat hij bij mij wil zijn.

Marchan, hoe gaat het nu, helemaal borstvoeding afgebouwd? Ik geef nog steeds sochtends en afwisselend savonds.

Annelies, hoe gaat het met de ontwikkeling van haar eigen willetje? Iets rustiger nu?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden