Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat vervelend, Ursula, van Merel. Tja, misschien toch een paar(?) ochtenden opofferen en haar steeds terug leggen in bed. En dan maar laten krijsen en iedere zoveel minuten gaan kijken. Dan zal ze het op een gegeven moment wel doorkrijgen neem ik aan. Maar leuk is het niet en fitter word je er ook niet van... Hoop dat het snel beter gaat...

Hier gister de verjaardag van Thomas gevierd. Ons manneke is nu ook twee geworden! Hij vond het allemaal hartstikke leuk, visite, taart, cadeautjes. Het was een gezellige dag. En maandag gaat hij dus over naar een andere groep op het kinderdagverblijf. Thomas en Joris zaten nog samen, maar dat is nu dus anders.

Simonja, veel succes met de verbouwing! En makkelijk dat jullie elders heen kunnen. Zit je niet in de troep. Ik ben ook wel benieuwd naar het type vloer.

Ursula, Thomas loopt inmiddels en goed ook. Hij is eigenlijk met alles helemaal bijgetrokken naar een normale twee-jarige. Hij praat de oren van mijn hoofd en is ineens een echte peuter. Puzzeltjes, spelletjes en echt spelen met zijn speelgoed. HIj vind buiten zijn helemaal geweldig dus dat doen we heel vaak. Het lijkt erop of hij in 2 maanden alles heeft gedaan wat andere kindjes over een langere periode doen. Wat ik er heerlijk aan vind is dat hij nu zoveel begrijpt. Ik kan nu gewoon dingen uitleggen. Zo makkelijk. En véél minder gesjouw met kinderen.

Wij hebben trouwens geen vakantieplannen dit jaar. Hooguit nog een weekje weg, maar ik vind het lastig met Joris die nog niet zit (hopelijk gaat 'ie dat gauw doen). Joris (een Jason hebben wij niet :-) )kruipt nog niet, maar hij tijgert al wel, dus dat zal binnenkort wel komen. Hij is lichamelijk wel een stuk sneller dan Thomas. Ik zou er niet van verbaasd staan als hij rond de 14 a 16 maanden zal lopen.

Hier vandaag wel vaderdag. Tekeningen, knutselwerkje en cadeautje. Ontbijt op bed komt als de kinderen wat groter zijn... verder niet zoveel plannen, wij passen ons vandaag aan papa aan :-)

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wij zijn alle 4 ziek geweest eerst zoë koorts en heel erg hoesten toen Mason een ontstoken oog toen wij ook heel erg verkouden en toen Mason ook verkouden en andere oog ontstoken pff gelukkig is nu iedereen aan de betere hand.

Verder hebben we een schoonmaakster genomen ik heb gewoon zo weinig tijd om het huishouden doen en s'avonds als de kids op bed liggen Wil ik ook lekker zitten dus vanaf juli komt ze en ik ben er echt blij mee!

Wij hebben ook vaderdag gevierd heb voor mijn man een foto van de kids samen op Canvas laten drukken dat was nog een heel karwei om te zorgen dat ze er allebei leuk op staan haha ze liggen samen naast elkaar op hun buik echt heel leuk.

Nu voetbal aan het kijken maar denk niet dat het nog wat wordt...

Geplaatst

Kiet, heb je de foto digitaal? Kunnen wij hem zien?

Esk, ahum, joris dus. Ach, wijt het aan slaapgebrek, ben daardoor erg zeverig helaas. We hebben het al eens een week volgehouden. Toen sliep manlief in het gastenverblijf. Maar het grootste resultaat was dat ze dan niet in haar bed lag en ook niet in het onze maar bij de drempel tussen onze kamers stond te huilen. Vanochtend was het 4.15. Maar het ging redelijk goed, ik heb haar terug naar bed gebracht en de deur tussen onze kamers open gezet. Toen was het goed. Nog lekker tot 6 kunnen slapen. Ik was al om 20.00 mijn bed ingedoken dus een lange nacht gehad. Wat moet dat heerlijk zijn dat thomas zo'n sprong heeft gemaakt. Het biedt natuurlijk weer nieuwe uitdagingen maar toch een heerlijke gedachte dat hij helemaal 'bij' is en zo lekker kan spelen.

Kiet, een huishoudster, hier hebben we ook met het idee gespeeld, maar omdat ik (nog) niet zoveel werk wil ik het nog niet (manlief wel).

Storm ging gisteren voor het eerst zonder hulp staan!

Geplaatst

Gefeliciteerd nog met Thomas. Zo te lezen dus ook een leuke dag gehad. Wat fijn dat hij zo snel voorruit is gegaan.

Kiet, da's balen als iedereen ziek is. Bij ons blijven de kids maar tobben. Eerst Wessel met z'n pseudokroep, toen lauren super verkouden en nog steeds en Wessel heeft ook een ontstoken oog. Kortom, bij ons nog steeds een ziekenboeg. Gelukkig manlief en ik nog niet.

Hoewel, ik voel me ook niet echt top. Ik had sinds de bevalling van Lauren last van tussentijds bloedverlies, al 14 weken dus daar werd ik niet echt vrolijk van. Twee weken geleden heb ik medicijnen gekregen die een chemische curretage moesten veroorzaken en de verwachting is dan dat het bloeden moet stoppen. Ik moest die medicijnen tot en met vrijdag slikken en dan zou ik max. 2 dagen later ongesteld worden. dit kon ook nog eens 3x meer zijn dan anders omdat nu alles 'schoongespoeld' moet worden. Tsja, ik loop dus wel al dagen met buikpijn maar nog geen ongi gezien. Zit nu al bijna op 3 dagen na het stoppen met de medicijnen. ik wacht morgen nog af maar als het dan nog niet is, dan maar weer naar de ha.

Jullie vroegen je nog af wat voor vloer. Nou, het is een tegelvloer geworden. Eigenlijk wilden we een houten vloer leggen maar dat zagen we uiteindelijk toch niet echt zitten met 2 kleintjes. Wij denken dat stenen toch iets meer kunnen hebben dus dat is het geworden.

Kiet, je zult echt gaan genieten van je schoonmaakster. Ik heb er ook één en doe zelf eigenlijk niks meer in het huishouden. Ik ben zelfs zo erg dat ik haar vraag wat langer te blijven als ik extra taken voor haar heb... haha.. het kost dan wel wat maar ik ben er super blij mee.

Ursela, wat goed van Storm. Wees maar op je hoede, straks twee van die dondersteentjes rondrennen.. hahaha

En wat een tijden zeg, waarop Merel komt. Ik heb echt geen idee wat je hier aan kunt doen. Ik zou, net als ESK, haar laten liggen. Laat maar een paar nachten krijssen maar ja, dat heb je al geprobeerd en zonder resultaat. Dan zou ik het ook niet weten..

Lauren komt de afgelopen week ook 's-nachts vanwege haar verkoudheid. Pff. vind het echt een drama, zeker als ik die dag moet werken.

Wessel slaapt gelukkig goed.

Zelfs afgelopen nacht ging het goed. Hij vond het gisteren toch wel vreemd dat wij in het huis van mijn schoonouders zitten maar dat zij er niet zijn.

Geplaatst

Dank je wel!

Thomas is vandaag voor het eerst naar een grotere groep gegaan op het kinderdagverblijf (natuurlijk wel geoefend) en hij had het hartstikke naar de zin. Dat is toch wel fijn. Joris heeft het minder naar zijn zin op de maandagen, hij slaapt er slecht en is dus aan het einde van de dag erg moe. Gelukkig hoeft hij er maar 1 middagslaapje per week te doen. Dan ben ik toch wel erg blij met mijn halve werkdagen... ik vind het ook erg knap als moeders 3 hele dagen (of meer) werken: ik vind die maandag echt afzien. De rest van de week is veel relaxter.

Simonja, een tegelvloer is inderdaad makkelijk. Hoe vaak ik niet eventjes met de dweil langs een bijzonder plakkerig stukje dweil... hoppa, het is zo weer weg. We hebben 2 grote kleden liggen voor Joris, zodat hij een warmer speelplekje heeft op de vloer (wel vloerverwarming, maar in de zomer kan het nog wel eens kil optrekken). Hoop dat het snel beter gaat met je kleintjes. Dat getob is niks.

Ursula, balen dat het niet gewerkt heeft. Heb je ook nog de slaap gemist. Verder geen tips meer.

Natasja, lekker op vakantie?

Geplaatst

Nog gefeliciteerd met Thomas!

Fijn dat hij het naar de zin had op de grotere groep. Milou mag half oktober ... lijkt me toch ook wel heel leuk voor haar.

Ursela ... jeetje, dat is wel extreem die slaaptijden.

Kan je er misschien een forum over vinden met ervaringen van andere ouders? Want je hoort het wel eens vaker, maar hoe pakken die dat aan?

Heeft Merel de slaap niet nodig denk je? Is ze overdag niet chagerijnig? Hoe lang en hoe laat slaapt ze 's middags?

Dorine, wat een ellende met dat bloedverlies. Dat wil je niet. Ik hoop dat het nu snel komt en daarna ook is opgelost. En beterschap voor de zieken, ook ellendig voor papa en mama.

Wij hebben al een jaren een schoonmaakster (ook al een paar keer gewisseld ... zo gaat dat). Heerlijk hoor! Ik vind huishouden doen echt niks aan en betaal er liever wat voor. Al blijft er nog genoeg over wat je toch moet doen, al ben ik erg makkelijk (zo dacht ik altijd, als je eenmaal een kleine heb, dan moet je wel elke dag stofzuigen ... uhhh ... nou, dat is er niet van gekomen ... hihi).

Ik heb net 2 boeken over positief opvoeden besteld. Willen we toch meer mee gaan doen, maar is toch wel een andere manier van denken (namelijk niet straffen en in de hoek zetten enzo, niet steeds 'nee, mag niet' zeggen enz.). Want het klinkt leuk, maar hoe je het dan precies wel moet aanpakken is me nog niet helemaal duidelijk :laugh:

Maar alles gaat prima hier hoor. Paar weken terug werd ze steeds wakker 's nachts, we dachten tandjes. Maar het is nu weer over en er zijn geen tandjes gekomen (ze heeft nog steeds geen hoektanden en nog maar 4 kiezen). Misschien toch een kinderziekte.

Ik hoop zo dat ze snel wat meer gaat praten, word er een beetje ongeduldig op merk ik, terwijl ik heus wel weet dat het vanzelf komt.

Wat zijn verder de vakantieplannen?

Wij gaan een weekje naar een huisje in Frankrijk. Slapen we met z'n 3en op dezelfde kamer, dus hoop dat dat goed gaat (pas in Belgie niet zo heel super). De nieuwe watertafel gaat mee, hopelijk is het daar wel mooi genoeg weer dat ze lekker ermee kan spelen.

PS voor Esk: ik lees elke avond op m'n ereader, helemaal blij mee! (het is de kobo touch geworden)

Geplaatst

He Ursula

Jace krijgt nog steeds borstvoeding....

Ik ben wel echt bezig met het te beperken tot 1 max 2 keer per dag.

Maar ze wilt er echt niet mee stoppen.

Mama wel dus ik ga nu echt mijn poot stijf houden haha.

Geplaatst

Marchan, petje af dat jij die bv zo lang volhoudt.

SJSL, wij gaan eind augustus 2,5 week naar Spanje. Hebben daar een huis gehuurd. heel dicht bij het strand dus dat gaat vast lekker worden. De kinderen slapen samen op 1 kamer dus ik ben ook erg benieuwd hoe dat straks gaat.

vandaag maar weer met Lauren naar de huisarts. ipv dat het minder wordt, lijkt de 'verkoudheid' alleen maar erger en erger te worden. Haar ogen plakken 's-ochtends helemaal dicht, ze klinkt als een zeehondje en ze spuugt onwijs veel. Ook begint ze uit het niets te krijssen en overstrekt ze zich op die momenten. Kortom, er is echt iets maar wat....

Het lijkt erop dat mijn ongi begint. Ben nog nooit zo blij geweest. Aangezien ik nu 2 dagen 'overtijd' ben vond ik het niet zo fijn. Ik was even bang dat die medicijnen er voor gingen zorgen dat ik niet ongi werd. nu maar afwachten hoe dit zich gaat ontwikkelen.

Geplaatst

Marchan, grappig die jacelyn die dit nog zo graag wilt. Storm is ook helemaal uit zijn doen (lees krijsen en overstuur raken) als ik sochtends eerst wat anders doe, bv merels poepluier verschonen, voordat hij bv krijgt.

Dorine, dat klinkt sneu voor lauren en pittig voor jou. Ik vind het maar niks, zieke kleintjes. Ik ben blij dat merel nu iets meer duidelijk kan maken wat er is, zoals laatst met haar oortjes, dan wijst ze ernaar en zegt auw.

Ik hoop dat de huisarts iets zinnigs heeft te zeggen.

Annelies, ik ben benieuwd naar wat er in het boek staat over positief opvoeden, kan je de belangrijkste punten met ons delen? Lekker naar frankrijk (en spanje). haha, zal je zien dat esk strakjes het lmooiste zomer weer heeft, die blijft lekker thuis. Wij zijn in ons vakantieland gaan wonen. Ik heb er heel erg zin in, pffff nog een maandje. Ik ga eerst met een vriendin en de kinderen naar todalshytta, http://ut.no/hytte/Todalshytta

Dat is hier niet zo ver vandaan maar ik ben er nog nooit geweest.

Onee, ik hoor storm al, hij slapat normaal ruim 2 uur en nu een half uurtje, aarg ik wilde nog veel meer doen.....

Geplaatst

Ursela, dat huis in Todalshytta ziet er erg leuk uit maar wat kan je er precies doen?

Jammer dat jullie niet echt op vakantie gaan maar ja, jij woont dan ook in je vakantieland. Eigenlijk kan jij dus elke dag een beetje genieten en als ik al jou verhalen steeds lees doen jullie dit ook.

Ik blijf het bijzonder vinden dat jullie die stap gezet hebben. Hoeveel mensen (inclusief ikzelf) hebben het wel eens over imigreren, hoe leuk dat zou zijn en wat ze dan zouden willen doen. Jullie hebben deze droom echt waar gemaakt!

Lauren heeft ontstoken keelamandelen en een zeer zware verkoudheid. Veel slijm dat los moet komen door een neusspray.

Het krijssen en overstrekken komt dus waarschijnlijk door de zere amandelen. Na het weekend zou het wel beter moeten zijn...pff.. we zullen zien.

Geplaatst

Jeetje dorine, hoe hou je het vol, ja je moet wel. Nog erger voor lauren natuurlijk. Ik hoop dat ze zich snel beter voelt. Wij gaan trouwens ook nog echt op vakantie hoor, maar dan in noorwegen zelf. We gaan naar nordland, zo'n 1 a 2 dagen noordwaarts rijden. Veel leger en wilder dan hier.

Todalshytta, daar kan je eten en slapen, voor de rest gaan we wandelen. Het is vlakbij de kust dus schelpen verzamelen, grote watervallen bewonderen, dat soort dingen.

Ik vond het emigreren doodeng, we hadden afgesproken dat we het in ieder geval een half jaar moesten vol houden. Maar over ivf heb ik langer nagedacht. Binnen drie maanden moest 1 van ons een honderd procent contract hebben anders kregen we geen verblijfsvergunning. Na 1 week had mijn man al werk gevonden. Ik had het alleen nog enger gevonden om later op de bank te zitten en dan te denken. hoe was het geweest als we..... En we wilden toch verhuizen, wilden weg waar we woonden. Het allermoeilijkste was om mijn werk op te zeggen want dat kreeg ik niet zomaar terug. We hebben veel opgegeven en er veel voor terug gekregen, we zijn gek op natuur, ruimte, wandelen en dat kan hier. Als je daar niet van houdt heb je hier niet zoveel te doen. Op het platteland dan. De eerste jaren zijn het beste, dan is alles nieuw, spannend, leuk. Na een paar jaar worden dingen gewoner, zoals die waterval waar ik iedere avond langsrij, die sneeuw op de bergen, die rendieren die de weg oversteken worden vervelend etc. Maar gelukkig komt het gevoel van de eerste jaren vaak genoeg op. Daarnaast heb ik hier dingen gekregen die in nederland niet zouden zijn gelukt, zoals weinig werken en voor de kinderen kunnen zorgen en wel een eigen huis en lap grond bezitten en het economisch ruim genoeg hebben. Ons huisje koste zo'n 45.000 euro, tja, om de hypotheek liggen we dus niet wakker. Je moet keihard werken aan je sociale leven. Niet denken dat mensne op jou zitten te wachten, die hebben allang een eigen netwerk. Ik heb het geluk dat ik snel een paar goede vrienden heb gekregen hier. Dat vond ik eng, zo'n klein dorpje, wonen er mensen met wie ik een klik maak? Ik ben behoorlijk assertief en sociaal, ben je dat niet dan lijkt het me een moeilijke opdracht.

Haha, een heel verhaal, ik kan hier nog veel langer over bomen...kom maar een keertje langs, deel het graag.

Mocht iemand geneigd zijn de stap te maken, genoeg werk als je de taal beheerst.

Vandaag storm op ontmoetingsdag in de barnehage, het was een RAMP. Storm had het naar zijn zin maar merel was helemaal hysterisch, ik heb haar uiteindelijk maar mee naar huis genomen.

Geplaatst

Super leuke foto, zoe straalt helemaal. Wat eem mooie wimpers. Haha, maar zo te zien kan ze ook heel ondeugend zijn.

Geplaatst

Ja ze kan heel ondeugend zijn ze zit nu in zo'n fase dat ze haar eigen zin wil pff soms best vermoeiend hoor!

Waarom moest merel zo huilen was dat omdat storm ook ging?

Geplaatst

Kiet, wat een super leuke foto.

Heerlijk he, die fase waar ze nu inzitten. Ik vind het ook vaak vermoeiend maar dat had ik hier al een keer beschreven.. haha

Ursela, vervelend dat Merel zo moest huilen.

Hoe gaat het nu met het slapen van Merel?

Geplaatst

Mooie foto, zal kijken of ik ook een leuke foto van mijn tweetal heb. Hier ook een driftkikkertje af en toe.

Geplaatst

Ben woensdag met mason gaan babyzwemmen was echt heel leuk hij vond het super hij moest heel hard lachen de hele tijd was echt een momentje samen!

Geplaatst

Kiet, leuk dat Mason het zo naar z'n zin heeft gehad. Lekker is dat he, zo'n momentje met 1 van de twee!

Ik probeer ook af en toe iets met 1 kind te gaan doen. Beetje extra aandacht geven dan.

Nu moeten we alleen weer gaan inplannen dat manlief en ik weer eens met z'n tweetjes weg gaan maar dat komt nu niet echt uit met die verbouwing.

Komt vast snel weer goed.

Nog leuke plannen van het weekend? Wij gaan morgenochtend ff een paar uurtjes naar Blijdorp. Even iets leuks doen met de kids.

Daarna de vloer schoonmaken thuis, moeten we een paar keer gaan doen. Voor zover ik het nu kan zien ziet het er heel mooi uit maar er zit nogal wat cementsluier op. Dat moeten we de komende dagen eraf gaan halen en dan hopelijk dinsdag weer naar huis.

Zie hier onze Lauren[ATTACH=CONFIG]4265[/ATTACH]

Geplaatst

Jeetje, toch iedere keer weer ongelooflijk hoe snel die kleintjes zich ontwikkelen. Mason gaat zwemmen, lauren die vorige keer nog zo'n ienie mienie baby was kan al goed haar hoofd ophouden.

Merel moest huilen, denk ik, omdat ik er was, en dan niet voor haar maar met storm bezig was. Ik krijg maandag een gesprekje hoe we dit gaan aanpakken als storm daadwerkelijk gaat beginnen en ik er in de gewenningsperiode zal zijn.

Vandaag 6.15!!!! heerlijk. De afgelopen week gaat het ietsje beter, dat wil zeggen dat het in ieder geval geen gekrijs meer is maar ze staat vaak meerdere keren per ochtend (vanaf 4en) aan ons bed, dan breng ik haar terug en dan mag de deur wagenwijd open. Ik denk dat het o.a. te maken heeft met dat ze vroeg poept. Dan komt ze om een schone luier vragen, die ze krijgt.

Plannen voor het weekend: dadelijk wat opruimen en grof vuil rijden en darana met de kinderen een toptrim. Niet zo'n hoge top hoor. En darana, als ze het nog naar hun zin hebben/ niet te moe zijn, bij een meertje lekker banaan roosteren.

Storm trekt zich overal aan op, iedere dag gaat hij beter en meer staan. Merel heeft voor haar verjaardag een treinset van de ikea gekregen, kennen jullie die? z

Geplaatst

Superleuke foto Kiet! Heerlijk, die 2 koppies.

Lauren is ook alweer groot. Volgens mij had ik haar in dat tijdschrift zien staan. Heten jullie de B. van de achternaam?

Was ook een schattige foto.

Wij hebben dat treinsetje ook Ursela. Al maanden in de kast, sinds deze week gegeven. Ze speelt er heel leuk mee. Maar kan nog niet zelf goed in elkaar zitten, de rails.

Ik heb vandaag alvast wat dingen gekocht voor haar verjaardag. Een Bumba domino, wat duplo dingen en wat knutselspullen (stempels enzo).

Wij verder geen bijzondere plannen.

Heb trouwens hoofdstuk 1 van het boek: how2talk2kids, uit. Ze adviseren rustig een hoofdstuk in je op te nemen, voordat je weer verder leest. M'n man en ik hebben het er veel over, hoe dingen aan te pakken.

Dit hoofdstuk ging over gevoelens van kinderen. Was ook wel gericht op oudere kinderen, hoe je dat aan kan pakken, leuk en interessant om te lezen. Wat ik er uit heb gepikt voor deze leeftijd: gedrag komt voort uit gevoel, neem gevoel altijd serieus. Benoem het gevoel voor je kind.

Is iets wat ik meestal al deed, maar mijn man niet (die was meer van: stel je niet aan, er is niks).

Ben benieuwd naar de volgende hoofdstukken, vind het inspirerend.

Fijn weekend nog!

Geplaatst

Annelies, dat klopt ja dat Lauren in dat tijdschrift stond. Het is dezelfde!

Wordt nieuwsgierig naar dat boek, ga het misschien toch ook maar eens lezen.

Wessel heeft dat treinset bij opa en oma en aangezien we nu in hun huis wonen speelt hij hier ook heel de dag mee.

Ursela, fijn dat het beter gaat met het slapen van merel

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden