Ga naar inhoud

Wachten op uitslag chromosomenonderzoek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

He meiden,

Afgelopen vrijdag hebben we de uitslagen gekregen van de onderzoeken bij mij en die waren gelukkig allemaal goed! Nu moeten we nog wachten op de uitslag van het chromosomenonderzoek (we staan nu bijna op 4 weken! Nog 8 te gaan..), maar we mogen inmiddels al wel inschrijven bij het Radboud voor de intake voor de TESE. Het was een heel gedoe toen ik naar Nijmegen belde, want het ging volgens hun allemaal niet zoals het zou moeten, maar heb uiteindelijk voor elkaar gekregen dat ik nu de inschrijfformulieren thuis gestuurd krijg. Nu maar afwachten en hopen dat ze echt snel in onze brievenbus komen!!

Liefs Jose

• Reacties 124
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Yes!! Jose, weer een mijlpaal verder.

Fijn dat je al de tese intake mag plannen, zo blijft er ondanks het eindeloze wachten toch nog schot in de zaak.

Geplaatst

@ Sanne Bedankt voor je leuke reactie!

Ja zo voel ik het precies inderdaad! Als je echt niets mocht regelen totdat je die uitslag binnen had, dan werd ik helemaal gek. Maar ik voel me nu eigenlijk best wel blij, omdat er ondertussen dingen blijven lopen en het zo stapje voor stapje allemaal dichterbij komt! De spanning stijgt daarmee ook wel een beetje, ik hoop toch zo dat het dit keer niet op een teleurstelling uitloopt.. Maar ja niet op de zaken vooruit lopen.

Hoe gaat het met jou?! Kan je al iets meer genieten van de zwangerschap, ondanks de spanning? Wanneer heb je je eerste echo? Het kan zijn dan je 2 beebs in je buik hebt als ik je subscript lees, toch?

Liefs,

Jose.

Geplaatst

@jose; tjee wat een gedoe zeg! Toch vreemd dat je zelf op je strepen moet gaan staan om dingen gedaan te krijgen he. Ik zou me ook zeker alvast inschrijven. Als je moet wachten op eerst de uitslag, en dan nog wachten op de intake-afspraak.... tja zo zijn er heel snel weer wat maandjes om die weer snel jaartjes worden...

Vandaag heb ik ook bloed laten prikken voor het stollingsonderzoek en chromosomenonderzoek. Dit vanwege 2x miskraam en 1x buitenbaarm. zwangerschap.

Het bloed voor het chromosomen-onderzoek wordt naar Maastricht gestuurd. De wachttijd zou dan 6-8 weken zijn.... Viel me heel erg mee als ik hier die 3 maanden overal lees. Wij gaan in augustus (of september; even afwachten wat mijn menstruatie doet) toch gewoon beginnen met ivf/icsi. Ook als we de uitslag nog niet binnen hebben.

Geplaatst

Hoi Wannabemom!

Tja, ik had me er al op voorbereid dat je wel overal achteraan moet blijven gaan, want dat had ik op dit forum al wel verschillende keren gelezen. Maar gisteren heb ik de papieren voor inschrijven echt binnengekregen en meteen op de bus gedaan! Echt fijn dat ze in ieder geval snel binnen waren! Nu even afwachten en in de gaten houden dat de inschrijving ook echt gebeurt. Ons ziekenhuis waar we tot nu toe onder behandeling waren zou ons dossier deze week opsturen en als die binnen is zou de inschrijving definitief moeten worden.

Ik lees inderdaad dat het chromosomenonderzoek soms 'slechts' 6-8 weken duurt, maar bij ons zeiden ze dat we uit moesten gaan van drie maanden. Bij ons wordt het onderzoek gedaan door het Erasmus MC, dus dat is misschien ook waarom er verschil is. Misschien komt onze uitslag ook wel wat eerder, stiekem hoop ik er een beetje op, maar ik houd rekening met 12 weken, dan kan het niet tegenvallen.

Voor je het weet ben je inderdaad maanden verder en als ik jou subscript zo lees ook jaren! Omdat er bij ons de medische achtergrond speelt van mijn vriend is het tot nu toe vrij snel gegaan. We zijn er mee bezig sinds oktober 2009, dus nog niet zo'n lange geschiedenis achter de rug als jullie.. En we weten dat het sowieso TESE-ICSI wordt, zover zijn we al.

Fijn dat je toch in augustus/september weer mag beginnen met de IVF behandelingen, maar zal ook wel spannend zijn! Hopelijk wordt ook snel duidelijk waarom het zo vaak mis is gegaan en dat er iets aan gedaan kan worden. Als je eenmaal zwanger bent lijkt het me helemaal een teleurstelling als het dan weer mis gaat.

Doe rustig aan en als je zin hebt laat het weten hoe het allemaal met je gaat en wat de uitslagen waren!

Succes met wachten en alles wat komen gaat!

Liefs,

Jose.

Geplaatst

Hoi Jose,

Bedankt voor je reactie, het is idd belachelijk dat het zo lang duurt. Heb vanmorgen contact gehad met het ziekenhuis. Ben zo brutaal geweest dat ik zelf contact heb opgenomen met het erasmus mc. De uitslag is per brief bij hun de deur uitgegaan op 2 juli!!!

Nou met die wetenschap net weer het maasstad gebeld. Zijn gaan kijken en JAWEL HOOR DE UITSLAG ZIT IN ONS DOSSIER!!!! Er was ons verteld dat we de uitslag zouden krijgen als we voor de follikelmeting gaan (vrijdag a.s.). Nou de assistente vertelde mij dat we op die dag echt geen uitslag zullen krijgen, alleen de meting en dan hup weer naar huis.

Nu worden we aan het eind van deze middag gebeld door het hoofd van de afdeling met de uitslag. SUPER SPANNEND DUS!!!

Ik hou jullie op de hoogte van wat er mogelijk uit is gekomen goed of niet goed.

Ik wil gewoon voor dat we weer een poging gaan doen wat de uitslag is.

En voor jouw info, bij het erasmus zeggen ze zelf al dat een chromo onderzoek minstens 3 1/2 maand duurt. Dus bereid je alsjeblieft voor dat het best zo zou kunnen zijn dat de uitslag er dus niet is met 12 wk. Beter voorbereid dan ook een teleurstelling krijgen. Ik hoop natuurlijk wel dat het op tijd is bij jullie, maar zou er niet vanuit gaan.

Nou dames ik ga maar ff heel productief in het huishouden tekeer, dan gaat de tijd tenminste een beetje sneller.

Duim maar met ons mee en ik laat het z.s.m. weten.

Liefs Bianca

Geplaatst

Hoi Bianca,

Jeetje ik schrik er echt van als ik dat lees! Ik kan soms gewoon niet begrijpen dat er zo met mensen omgesprongen wordt in de gezondheidszorg! Ik snap dat het moeilijk inleven is als je zelf zoiets nog nooit hebt meegamaakt, maar je kan toch wel enigszins voorstellen dat zo'n uitslag ontzettend belangrijk is voor mensen!! :Whdatk:

Wat goed van je dat je gewoon met Erasmus hebt gebeld! Anders had je eind van deze week misschien nog met lege handen gestaan.. Ik hoop echt dat de uitslag iets goeds oplevert, ik duim met je mee!

Bedankt ook dat je even laat weten dat ze daar al 3 1/2 maand aangeven. Ik ga er maar gewoon vanuit dat we pas na onze vakantie in oktober de uitslag krijgen. Dan zitten wij ook op 3 1/2 maand. Best raar dat het dan in een ander ziekenhuis wel in 6-8 weken kan, maar ja we kunnen ons er alleen maar bij neerleggen. Je er druk om maken helpt je echt niet verder.

Sterkte met wachten tot het verlossende telefoontje komt (je huis is straks in ieder geval spik en span :good1:)

Liefs,

Jose

Geplaatst

Hoi Dames,

Net het verlossende telefoontje gehad!!!

ALLES IS GOED!!! :bf_new::goodnews::alright::confettistars::hugs2:

Het lange wachten is dus niet voor niks geweest. Kan nu met goede moed aan een nieuwe poging gaan beginnen. En hopen dat er voor ons toch nog een wondertje is weggelegd.

Ben zo blij als een klein kind.

Heel veel liefs,

Bianca

Geplaatst

:headbang::toothy10::headbanger::yeswink-1::blob3::blob6::wav::confettistars::happydance::clap2::thumbup::hugg:

Wat fijn om te lezen Bianca!!! Nu ben je nog zo blij als een kind, hopelijk ben je straks blij met een kind :tongueP:

Heel veel succes de komende periode!!! Hou ons op de hoogte..

Liefs,

Jose

Geplaatst

He meiden,

Gisteren had ik weer ff een moeilijk moment. Mijn vriend had een ex-studiegenoot aan de telefoon die net een dochtertje heeft gekregen. Helemaal blij en trots, was het mooiste wat je kon overkomen zei hij. Mijn vriend allemaal heel enthousiast meepraten en dat hij zich voor kon stellen dat dat het mooiste is wat er bestaat en dat je daar vast heel de dag naar zou kunnen kijken enzo.. Dat is natuurlijk wel heel lief van hem en hij heeft er ook niet zo'n moiete mee (denk ik, hij laat het iig niet echt merken), maar ik moet dan wel ff slikken. Dan denk ik: jij wordt misschien nooit biologisch de vader van een kind.. Vind het dan wel erg voor hem. Hij vindt het soms ook wel moeilijk, maar hij vindt het het belangrijkst dat we samen een gezin kunnen vormen, ook al is het straks misschien niet 'echt' van hem. Ben ook altijd wel een beetje jaloers, dan denk ik: ik wil ook zwanger zijn, bevallen, moeder worden en het liefst van ONS kindje.. zucht.

Hopelijk krijgen we snel de bevestiging van de aanmelding in Nijmegen! Ik wordt gek van het wachten en de onzekerheid.

Hoe gaat het bij jullie? Herkennen jullie wat in mijn verhaal?

Liefs,

Jose

P.s. Ook ff mijn net gemaakte handtekening uitproberen :misc_expressions-wh

Geplaatst

He meiden,

Gisteren had ik weer ff een moeilijk moment. Mijn vriend had een ex-studiegenoot aan de telefoon die net een dochtertje heeft gekregen. Helemaal blij en trots, was het mooiste wat je kon overkomen zei hij. Mijn vriend allemaal heel enthousiast meepraten en dat hij zich voor kon stellen dat dat het mooiste is wat er bestaat en dat je daar vast heel de dag naar zou kunnen kijken enzo.. Dat is natuurlijk wel heel lief van hem en hij heeft er ook niet zo'n moiete mee (denk ik, hij laat het iig niet echt merken), maar ik moet dan wel ff slikken. Dan denk ik: jij wordt misschien nooit biologisch de vader van een kind.. Vind het dan wel erg voor hem. Hij vindt het soms ook wel moeilijk, maar hij vindt het het belangrijkst dat we samen een gezin kunnen vormen, ook al is het straks misschien niet 'echt' van hem. Ben ook altijd wel een beetje jaloers, dan denk ik: ik wil ook zwanger zijn, bevallen, moeder worden en het liefst van ONS kindje.. zucht.

Hopelijk krijgen we snel de bevestiging van de aanmelding in Nijmegen! Ik wordt gek van het wachten en de onzekerheid.

Hoe gaat het bij jullie? Herkennen jullie wat in mijn verhaal?

Liefs,

Jose

P.s. Ook ff mijn net gemaakte handtekening uitproberen :misc_expressions-wh

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ik lees al een tijdje mee op het IVF forum, maar wil nu graag ook reageren bij dit onderwerp. Ik heb endometriose in m'n kleine bekken bij darmen en blaas (in dec'09 aangetoond na operatie grote cyste), en 2 weken geleden is bekend geworden dat mijn man ook slecht zaad heeft (erg lage concentratie en hoeveelheid). Wij lopen in het EMC in R'dam, en ons is verteld dat het ICSI zal worden, maar nu eerst chromosomenonderzoek wordt gedaan en volgende afspraak werd gezet op half oktober (!), dus 3,5 maand later. Nu begrijp ik dat dat standaard is, maar ook wij schrokken ervan dat we zolang moeten wachten.

Ondertussen is de IVf procedure dus even stil gezet, en heb ik ook weer een afspraak gehad met onze arts, omdat ik ook wilde weten wat dit voor mij betekende, i.v.m. spuiten lucrin en zo. Daar ga ik mee door heb ik besloten, want zonder medicatie heb ik met m'n endometriose continu helse pijn.

Nu hebben wij 2 weken geleden ook de arts gevraagd wanneer de uitslag vh bloed onderzoek is en of we dat dan telefonisch konden krijgen, en dat kon. Nu hebben we half augustus een belafspraak voor die uitslag. Ik neem aan dat dat dan de uitslag zal zijn vh chromosomenonderzoek? Hopelijk komt het dan erop uit dat we dan niet nog hoeven te blijven wachten tm half oktober?...

Gr, ijsvogeltje

Geplaatst

Hoi Jose,

Het is alweer even geleden dat je aan mij vroeg wat tese+pgd is.

Dus misschien heb je het al opgezocht. Maar pgd staat voor: Pré-implantatie Genetische Diagnostiek. Een aantal jaar geleden is er een nieuwe methode ontwikkeld die het mogelijk maakt om ernstige erfelijke afwijkingen aan te tonen in embryo's tijdens de vroegste stadia van ontwikkeling.

Omdat bij mijn man het chromosomenonderzoek niet ok is willen ze tese/icsi/pgd combineren. Toch hebben wij hier niet voor gekozen en gaan we verder met kid.

Groetjes en succes met alles!

Geplaatst

@ poezebeest Bedankt voor je tip, ik lees daar inderdaad ook wel eens mee, maar er zitten daar veel meiden die al langere tijd met elkaar kletsen en ook al verder zijn dan ik, dus ik vond het leuker om mijn eigen forum te starten. Maar wie weet ga ik daar in de toekomst ook nog wel meepraten!

@ Ijsvogeltje Jeetje meid, het zit je ook niet mee als ik je verhaal lees! Het is ook nog wel heel vers dat je te horen hebt gekregen dat je voor ICSI zal moeten gaan. Ik vond het echt moeilijk toen wij het hoorden en vind het nog steeds moeilijk, maar vooral omdat je overal zo lang op moet wachten! Als je nou wist dat het allemaal zeker ging lukken, dan maakte het nog niet eens zo erg uit, maar straks is dit ook niet goed en dan begin je voor mijn gevoel weer van voren af aan, bijvoorbeeld met KID.

Maar of je dan al die uitslag van het chromosomenonderzoek krijgt, dat zou ik eerlijk gezegd niet weten. Ik verwacht eerder van niet, als je even terug leest kan je zien dat Bianca ook langer dan 3 maanden heeft moeten wachten.Hebben ze niet ook andere bloedonderzoeken gedaan (bijvoorbeeld hormoonwaardes)? Die uitslagen kregen wij ook al veel eerder namelijk. Ik hoop natuurlijk voor je dat je half augustus wel de uitslag al krijgt! Maar wilde je toch even behoeden voor een diepe teleurstelling ;-) Als je het zeker wilt weten zou ik nog even contact opnemen met het Erasmus.

@ Bianca Hoe is je FM gegaan? Dat was zaterdag toch?

@ Loes Ik had het inderdaad al een keer opgezocht, maar toch nog bedankt voor je antwoord! Wat knap dat je toch voor KID gaat. Wij hebben het er samen ook wel eens over, omdat de kans bij ons groot is dat ze niks zullen vinden met de TESE, of er cromosomaal iets niet goed is (vanwege zijn medische achtergrond). Het wordt natuurlijk ook wel heel erg kunst en vliegwerk als je TESE + pgd doet, maar het is wel de enige optie op een biologisch kindje voor je man. Hopelijk voelt het bij jullie inmiddels wel helemaal goed! Ik denk dat het zeker een goede keuze is! Ik ben benieuwd hoe jullie traject verder verloopt. Hebben jullie je al ingeschreven ergens voor KID? Hoe lang zijn de wachtlijsten? Ik wens jullie in ieder geval heel veel succes!

@ all Ik heb maandag nog even voor de zekerheid naar ons eigen ziekenhuis gebeld en ze hebben 13/14 juli het dossier naar Nijmegen verstuurd!! Dat is dan in ieder geval al goed gegaan. Als ik volgende week maandag nog geen bericht heb uit Nijmegen ga ik ook even daar naartoe bellen om te vragen of ze het dossier hebben ontvangen en hoe het nu verder gaat. Ik ga niets aan het toeval overlaten ;-) Het wachten duurt allemaal al zo lang!

Ik hou jullie op de hoogte!

Liefs,

Jose.

Geplaatst

Hoi Dames,

Wij hebben volgende week ook een bloedafname voor een chromosomenonderzoek wat ze in gent gaan uitvoeren nu vroeg ik an de arts hoelang we op de uitslag moeten wachten en ze zei 6 weken kan dit? omdat ik hier 12 weken lees.

Groetjes suus

Geplaatst

Hoi Jose,

Nou het hele verhaal is anders geworden. Ik had donderdag een LH test gedaan en die was positief, vrijdagochtend vroeg gelijk gebeld naar het zh. Nou werd er gezegd, kom dan maar meteen voor een IUI. Ik manlief gebeld en het hele verhaal verteld. Nou hij was het duidelijk niet eens met direct IUI en wilde eerst nog een x een goed gesprek met de arts en ook een second opinion. Dus afspraak geregeld bij de arts en in een ander ziekenhuis ook een afspraak gekregen. Nu afwachten wat er allemaal uit zal komen. Willen eigenlijk gewoon ook de ongezouten mening van een andere arts uit een ander ziekenhuis weten. We hebben nog maar 1 eileider en er is niemand die ons kan vertellen of het deze x wel goed zal gaan. De kans op een bbz is nu wel iets groter dan voorheen dus we zijn toch wel voorzichtiger geworden.

Nou dit was in het kort even hoe het hier is gelopen.

Groetjes Bianca

Geplaatst

@ Bianca Heel goed dat jullie hebben besloten eerst een second opinion te doen! Ik en mijn vriend hebben ook ervaren hoe belangrijk dat kan zijn (met zijn gezondheid dan). Als we vorig jaar niet hadden besloten de behandeling over te laten nemen door een andere arts, zaten we er nu misschien niet zo bij en waren we waarschijnlijk niet eens aan de toekomst aan het denken, maar hoe te overleven. Ik heb er geen seconde spijt van gehad dat we toen die keuze hebben gemaakt! Hopelijk pakt het bij jullie ook positief uit en gaan ze jullie beter begeleiden. Je wilt toch geen enkel risico meer lopen in jullie situatie! Wanneer heb je je afspraak in het ziekenhuis?

@ Suus Ik denk dat het wel kan, je arts zegt het toch niet voor niks :icon_geek: Bovendien zijn er hier wel meer meiden waarbij het 6 - 8 weken duurde en niet 12. Daarbij komt dat je het in Gent laat onderzoeken toch? Belgie is over het algemeen met alles veel sneller dan Nederland!

@ all wij hebben gisteren de brief voor de intake in Nijmegen gekregen! We moeten er 11 oktober zijn. Het hele circus begint wel weer van voren af aan volgens mij. We moeten daar heel de ochtend van de ene afspraak naar de andere. Eerst weer semenanalyse, dan onderzoek vrouw en dan onderzoek man en misschien weer bloed onderzoek.. zucht.. ach ja het is voor het goede doel zullen we maar zeggen he!

Ik heb nu mijn laatste week hier op mijn huidige werk en ik ben al druk bezig met een sollicitatie voor een andere functie vanaf oktober waarschijnlijk. Dus heb op zich nog wel andere dingen om me mee bezig te houden en we gaan in september nog lekker op vakantie! Als we dan terug komen van vakantie, dan is het nog een week tot de intake. Dat wachten blijft ellendig, maar we hebben weer een doel om naar toe te leven nu!

Liefs,

Jose.

Geplaatst

Hey

Lees hier al even op dit onderwerp... Wij hebben in april een halve :S intake gehad en een chromosomenonderzoek. Ik had eigenlijk geen idee hoe belangrijk dat was. Ging allemaal een beetje raar toen... Maar nu ik hier e.e.a. gelezen heb, heb ik Nijmegen gebeld. We hadden ook geen afspraak voor de uitslag dus die heb ik laatst gemaakt!! Maandag a.s. hebben we een telefonisch consult :):)

Dusse... bedankt voor jullie info!!

Lfs Rosaly

Geplaatst

Hoi Rosaly!

Fijn om te lezen dat je iets aan de informatie die we hier uitwisselen hebt gehad. We moeten elkaar er proberen (zo snel mogelijk) doorheen te slepen! Vandaag krijg je de uitslag, ben benieuwd! Ik duim voor je voor een goede uitslag! Wij moeten de uitslag van ons eigen ziekenhuis nog krijgen. Half augustus gaan we bellen om een telefonische afspraak te maken voor de uitslag. Die krijgen we misschien nog voor we op vakantie gaan in september, maar waarschijnlijk in oktober. Oktober wordt dus een spannend maandje voor ons! Jullie gaan 5 augustus al op intake zie ik. Hopelijk laat je weten hoe het was en hoe het vervolg is bij jullie!

Liefs,

Jose.

Geplaatst

Eyyyy

Net gebeld, en alles was goed! Dus wat dat betreft staat niets ons in de weg!! Arts zag dat ik vorige week een recept aangevraagd had, of we die al hadden ontvangen (NIET) en daar ging ie ook achteraan :)

Volgende week intake... ben heel benieuwd en ook wel een beetje zenuwachtig. Wachten al vanaf januari op de 'echte' intake dus dat 't nu eindelijk zo ver is :):):)

Laat 't weten als we geweest zijn hoor, vind t lekker om t van me af te schrijven!!

Jullie moeten in september de afspraak maken voor de uitslag... spannend! Kun je die afspraak nog niet nu maken dan?? Dan staat ie maar vast :)

Lfs

Geplaatst

Hee Rosaly!!

Fantastisch om te horen! Fijn om even een positief geluid te horen!! Ben echt blij voor jullie. Maar waarom hebben jullie zo lang op de intake moeten wachten dan? Vanaf januari!?! Das echt lang..

Leuk dat je hier je ervaringen op wilt schrijven! We kunnen alleen maar leren van elkaar.

Wat was bij jullie eigenlijk de oorzaak van de verwijzing naar Nijmegen als ik vragen mag? Of weet je dat niet precies?

Wij krijgen de uitslag van ons eigen ziekenhuis en die kunnen pas afspraken inplannen vanaf 6 weken ofzo. Mijn vriend en ik hebben toen samen afgesproken om in augustus te bellen om een afspraak te maken voor de uitslag. Of die afspraak in september al is (voor onze vakantie) of in oktober weten we nu dus nog niet!

Het wachten hakt er bij mij wel in hoor, ben ook bang dat de TESE negatief uitpakt en dat we dan weer op een lange wachtlijst moeten voor KID. Dat willen we in ieder geval wel gaan doen dan, dat hebben we al besloten.

Nou geniet ff van het goede nieuws en op naar de intake volgende week!

Ik zal aan je denken!

Liefs Jose.

Geplaatst

Wij lopen al een aantal jaar in het Radboud, mijn man heeft 3 jaar terug zaadbalkanker gehad. Toen dit ontdekt werd, was hij al behoorlijk ziek. Er is geprobeerd zaad in te vriezen, maar dit is maar 1 rietje. Waarschijnlijk ook nog met hele slechte kwaliteit, het was al aangetast door de kanker.

Toen de kanker weg was (2 jaar terug), is hij nog geopereerd. Hierbij is er een zenuw geraakt waardoor hij geen gewone ejaculatie meer heeft. Als het goed is komt het in zijn blaas, maar tijdens de vorige sementest hebben ze niets gevonden. Donderdag over een week, doen we nog een test in het kader van... tegen beter weten in!!

In januari hadden we aan zijn arts een doorverwijzing gevraagd, maar hij heeft ons alleen naar een uroloog doorverwezen. Hebben we ook een intake bij gehad (op 1 april), zij zou mij doorverwijzen naar de gyneacoloog. Helaas heeft ze een complete intake aangevraagd en begonnen we weer opnieuw... Heb daar wel over gebeld een aantal keer, maar al zou ik de uroloog en semenonderzoek afzeggen, de gyneacoloog kon niet eerder dan die datum. Dus hebben we besloten dat we alles dan maar laten staan. Beter een dubbele afspraak om e.e.a. even echt goed vast te leggen! Ben nu ook overal beter van op de hoogte en iets minder goed van vertrouwen ;)

Maar hopen dat je de uitslag nog voor jullie vakantie krijgt! Of het nou goed is of niet, scheelt een hoop spanning toch?

Wel knap dat je weet dat je al voor KID gaat. Ik heb het er ook over gehad maar mijn man vindt dat helemaal niets... We concentreren ons eerst maar eens op de ICSI en met een beetje pech eerst op de TESE...

Lfs Rosaly

Geplaatst

Hoi Rosaly,

Jeetje jullie hebben ook al een heftige geschiedenis achter de rug zeg! En nu dit er nog achteraan allemaal.. Wat dat betreft kunnen we elkaar de hand schudden. Jullie verhaal komt op een bepaald niveau best overeen met die van ons. Wij hebben dus ook voor mijn virend chemotherapie kreeg proberen zaad in te laten vriezen, maar bij ons is er toen al helemaal niks gevonden. En nu weten we dus niet of hij al vanaf zijn puberteit onvruchtbaar is (door allerlei medicijnen en hormonen die hij toen al moest slikken), of nu door de chemo. De chemo die hij kreeg was een alkylerend middel, dat schijnt wel een van de chemo's te zijn die het vaakst de vruchtbaarheid aantasten.

Zijn vorige behandeld arts van het Erasmus MC heeft ons voorgehouden dat de medicijnen die hij toen al kreeg geen invloed moesten hebben op de vruchtbaarheid en heeft ook nooit iets laten onderzoeken. Goed van vertrouwen hebben wij daar ook niet verder op aangedrongen (hij zei letterlijk dat we net als ieder ander stel gewoon kinderen zouden kunnen krijgen). Het vertrouwen in de hele medische wereld is bij mij ook niet meer zo groot moet ik zeggen. Ook wat betreft afspraken maken en protocollen afwerken. Wij moeten straks bij de intake ook dus weer een semenanalyse laten doen en langs de uroloog en de gynaecoloog, terwijl we eerst in ons eigen ziekenhuis dit hele circus al hebben gehad! Maar ja, een laatste sementest is op zich niet zo erg, want ik heb nu nog wel eens dat ik denk: wat als het toch weer op gang is gekomen na het beeindigen van de chemo.. bij sommige mannen hertselt de vruchtbaarheid weer ongeveer een jaar na het beeindigen van de chemo, bij sommigen zelf na 5 jaar, maar daar wil ik niet op wachten hoor. Als we dan nog eens door heel die MMM moeten pff. Maar goed, wel een soort van afsluiting dus die laatste test.

Ik ben eerlijk gezegd heeeel erg blij dat mijn vriend open staat voor KID, want kinderen krijgen is wel een grote droom en daarbij ook het zwanger zijn en een kindje op de wereld zetten. Hij vindt dat ik dat ook moet kunnen ervaren, ook al is hij dan niet in staat om biologische kinderen te krijgen. Bovendien wil hij gewoon ook heel graag vader worden. Ik zou het best moeilijk vinden als je enige optie dan nog was de TESE-ICSI, vooral omdat bij ons de kans ook maar klein is dat dit iets op gaat leveren. Hoe ga jij hiermee om? De spanning van alle onderzoeken en het wachten lijken me dan helemaal slopend! Ik hoop echt voor jou, misschien nog wel meer dan voor mezelf, dat het dan wel lukt bij jullie!! Dat hebben jullie wel verdiend na zo'n rot periode.. Staan jullie wel open voor adoptie eventueel? Als je liever geen antwoord geeft op sommige vragen dan snap ik dat hoor!

Als wij voor KID gaan, dan wil mijn vriend overigens wel eerst aan zijn broer vragen of hij de donor wil zijn, want dan heeft hij nog het gevoel dat er ook iets van hem in terug komt. Ik snap dat wel, maar ik denk eerlijk gezegd dat die broer dat niet gaat willen. Hij heeft zelf een dochtertje, dus dat is best ingewikkeld allemaal. Ik vind het op zich ook wel een mooie gedachte en we kunnen heel goed met hem en zijn vrouw opschieten, dus als ze het wel willen dan zal ik er zeker over nadenken. Maar ik ga uit van een KID vanuit een kliniek zeg maar.

So das een heel verhaal geworden. Merk je toch dat het lekker is om dingen van je af te schrijven!

Liefs,

Jose.

Geplaatst

Ha Jose,

Erg is dat hè, dat sommige artsen zomaar een eind weg praten. Onze 'eigen' uroloog is een geweldige man! Hij weet waar ie 't over heeft en vertelde ons destijds ook gewoon hoe ie over de kanker dacht: 'Tsja, ik geloof niet in sprookjes maar je weet nooit!'. Vrij duidelijk, maar dan weet je tenminste waar je aan toe bent, wel zo fijn.

Mr wat je zegt, zeiden ze tegen ons ook. Na een jaar is de zaadkwaliteit meestal weer beter. Hoe lang geleden is 't dat je vriend z'n laatste chemo gehad heeft dan? Dat je niet weet of het voor die tijd allemaal wel in orde was, is ook vervelend. Toen ze bij ons invroren, was er amper iets levends te bekennen. Maar m'n man had toen ook overal uitzaaiingen die daar voor konden zorgen. We zeggen nu ook wel eens.. eerst aan de pil en allerlei andere dingen om te voorkomen dat je zwanger wordt.. en nu?!?!

We hebben ons wel aangemeld voor het adoptietraject. Had e.e.a. nagelezen, wachttijden van een jaar of 4 waren minimaal. Heb ons aangemeld en dan zien we wel. Gaan er eerst van uit dat het allemaal goed komt. Normaal herstelt bij zo'n 80% van de mannen de zaadkwaliteit na zaadbalkanker dus wat dat betreft is het best een grote kans. Ben ook een beetje bang om al echt anders te denken.

Wat jij zegt over zelf zwanger zijn is waar, dat zou ik ook niet willen missen (klinkt een beetje vreemd maar je snapt t wel hè) Maar tegen de tijd dat duidelijk is dat het met TESE niet gaat lukken, gaan we KID ook wel serieus bespreken. Mijn man staat er heel anders in dan ik, die maakt zich niet echt zorgen over alles. Dus die denkt eigenlijk nog niet veel verder dan de ICSI-TESE. En wie weet... hebben we volgende week een positieve sementest!! Blijven hopen, blijven bidden!!

Maar als jullie voor KID zouden gaan met een bekende donor, scheelt het een hoop wachttijd las ik. Lijkt me ook wel moeilijk hoor, ben je niet bang dat je zwager/schoonzus zich dan gaan bemoeien met jullie kindje?

Ben wel benieuwd hoe dat allemaal gaat met die verwijzingen e.d. voor bijvoorbeeld een TESE operatie. Hoop dat we, als het nodig is, dan ook wel snel de datum weten. Vind jij dat ook zo lastig... als je niet weet wanneer je aan de beurt bent. Wachten is al vervelend, maar helemaal als je niet weet hoe lang het duurt! :S

't Is al bijna augustus.. dus jullie mogen bijna een afspraak maken :):)

Lfs Rosaly

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden