Ga naar inhoud

Wachten op uitslag chromosomenonderzoek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goedemorgen Dames,

Gisteren hebben wij HET gesprek gehad. Het gesprek is heel goed verlopen en er zijn een heleboel dingen duidelijk geworden. Alle onderzoeken zijn goed en er is geen medische reden waardoor het nu al 3 x mis is gegaan. Volgens de arts hebben we gewoon pure pech gehad. Dat is toch wel een opluchting hoor.

Ik zat gisteren op dag 13 van mijn cyclus dus hij heeft gelijk gekeken met een echo. Een rijp eitje zagen we helaas niet zitten, wellicht dat ik mijn eisprong al had gehad. Er zaten wel eitjes maar die waren nog zo klein dat die pas de volgende ronde aan de beurt zullen zijn.

We gaan nu kijken per maand of er eitjes voldoende rijpen zoniet dan moeten we dat gaan stimuleren met hormonen. Verder mogen we gewoon gaan starten met iui als er een rijp eitje zit. Moet vanaf dag 9 gaan inplannen voor de echo, waarschijnlijk omdat ik al heel snel een eisprong heb.

De risico's met ivf zijn voor ons groter t.a.v. een EUG. Elke vrouw heeft een kans van 2% op een EUG, ik heb een iets verhoogd risico omdat ik al een x een EUG heb gehad, dit komt neer op 4%.

We houden de moed er maar in en gaan maar kijken hoe het loopt met de rijping. De controle wordt wel strenger, dus eerder de echo als we zwanger zouden zijn.

We gaan nu eerst afwachten tot de volgende ongi en dan gaat het hele circus weer draaien.

Dit was tot nu toe ons verhaal, ik zal waarschijnlijk wel blijven meelezen en wellicht ook wel reageren maar hoop toch dat ik in een ander topic mag gaan meeschrijven.

Groetjes Bianca

• Reacties 124
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ha Bianca,

Wat fijn dat alle onderzoeken goed waren, tegelijk zal dat ook wel dubbel zijn geweest. Waarom gaat het dan niet goed...

Hoop voor jullie dat het nu gaat lukken en dat je inderdaad in een ander topic mee kan gaan schrijven!!

Veel geluk!!!

Lfs

Geplaatst

Hoi Bianca!

Wat fijn dat er ineens een heleboel meer duidelijk is geworden en wat moet het een enorme opluchting zijn geweest dat er op zich niets is dat een zwangerschap in de weg zou kunnen staan! Ook erg fijn dat ze je nu strenger in de gaten gaan houden, dan wordt er toch minder aan het toeval over gehouden. Het kost misschien allemaal wat meer tijd en moeite, maar hopelijk is het heel snel niet meer nodig en wordt alle moeite met een kleine in je buik beloond!

Ik wens jullie heel veel succes de komende tijd met alles wat komen gaat en hou ons af en toe op de hoogte!

Liefs,

Jose

P.s. Ging ik vandaag bellen om een afspraak te maken voor de uitslag van het chromosomenonderzoek, is er niemand omdat het vakantie periode is! Zucht.. Die mensen moeten er natuurlijk ook wel eens op uit, maar voor mij is het weer ff frustrerend. Nu gaan we maandagochtend bellen.

Geplaatst

Vanmorgen de uitslag van het chromosomenonderzoek gekregen en deze was goed! Ook de hormoonwaarden waren allemaal goed. Ze willen zelfs in eerste instantie een pesa doen en wanneer er tijdens de ingreep niets gevonden wordt de tese er achteraan. Voelt als een stapje dichterbij een baby van ons samen! We staan nu op de wachtlijst, maar die is helaas wel lang, 4-5 maanden. Ik ben echt heel opgelucht, hoewel het natuurlijk allemaal heel spannend blijft!

Geplaatst

Poezebeest, wat goed zeg!! Gefeliciteerd :):) 't wachten duurt nog wel lang, maar je kunt nu wel echt erna toe leven! Krijg je snel een datum te horen??

Geplaatst

Hoi Poezebeest!!

Wat goed!! Wat een ontzettend positief nieuws allemaal.. daar krijg je toch weer een beetje meer hoop door denk ik. Zou zo fijn zijn als ze zelfs al met een pesa genoeg zouden kunnen vinden! Wel slopend dat je daar nou weer zo lang op moet wachten. Hopelijk vliegt de tijd voorbij voor je en krijg je over 4-5 maanden weer zulk positief nieuws! Veel leuke dingen plannen de komende tijd, dan heb je telkens iets om naar toe te leven en dan gaat de tijd sneller!

@ all Wij hebben deze week eindelijk de stap durven zetten om de broer van mijn vriend te vragen als donor. Al heel snel kregen wij te horen dat hij er helemaal door geshokeerd was en dat hij er eigenlijk echt niet voor open staat. Hij had heel veel vragen (logisch) en was duidelijk in de war. Ik ben er een beetje van ontdaan eerlijk gezegd. Natuurlijk is het ook een teleurstelling, want nu moeten we waarschijnlijk (ik heb echt weining hoop op de TESE) toch voor een onbekende donor gaan en dan is er niets meer wat gerelateerd is aan mijn vriend en zijn de opa en oma en ooms en tante nooit echt famillie voor ons kindje. Maar ik was ook erg geschrokken van zijn reactie, want we hebben hem hier ook even mee opgezadeld. Hij vond zichzelf meteen egoistisch enzo, maar wij snappen heel goed dat het niet niks is en als je er niet achter staat moet je het niet doen. Maar we laten het nu maar even rusten en voor we op vakantie gaan zullen we nog even informeren hoe het gaat en nogmaals duidelijk maken dat we hem nooit iets kwalijk nemen.

So..pfff dat moest ik toch even kwijt hoor. Ben er heel de tijd mee bezig en heb er veel over gedroomd. Ga nu maar eens een mail sturen naar de Geertgen kliniek om ons daar alvast in te laten schrijven.

Liefs,

Jose.

Geplaatst

Hi ladies,

Wij hebben na ruim 3 maanden wachten de uitslagen gekregen. Gelukkig is alles wel in orde met mijn hubby. Dus nu weer eens wachten totdat we aan de beurt zijn voor de tese...

@ poezebeest, ik vroeg me af wrm bij jullie alseerst de pesa wordt uitgevoerd, bij ons zei de arts dat het meteen de tese moest worden..

@ Bianca, ik hoop dat je heel gauw in een andere topic mag gaan schrijven!! Des te meer goed nieuws, des te beter voor ons allen... :)

@ Jose, het is natuurlijk wel een shock voor hem.. misschien dat hij eerst de tijd moet krijgen om het te verwerken en dat hij uiteindelijk wel ja zegt. ;)

Geplaatst

@ Shan > moet je lang wachten op de tese.. op heb je al een datum te horen gekregen??

@ José > Ik kan wel snappen dat het schrikken was voor hem. Misschien dat het even tijd nodig heeft! Waarom ging je er ook alweer vanuit dat de Tese weinig oplevert?? Ivm met het verleden van je vriend toch??

Lfs

Geplaatst

Hoi Rosaly,

Ik heb gisteren het hele dossier en het inschrijfformulier naar Nijmegen gefaxt. De assistent daar zei dat het dossier eerst beoordeeld moet worden door een arts en dat ze dan alles gaan inplannen. We zouden dan een brief thuisgestuurd krijgen met de datum. Ook had ze me gezegd dat het wel ong. 2 a 3 maanden gaat duren voordat we geholpen worden. :(

Ik moet wel zeggen dat we in Belgie eerder geholpen kunnen worden, maar dan moesten we bijna 900 euro vooruit betalen, zorgverzekeraar betaalt het gelukkig wel terug. Maar het is wel veel geld!

Geplaatst

Hoi Shanti en Rosaly!

Allereerst gefeliciteerd met de goede uitslag Shanti! Fijn dat je in ieder geval groen licht hebt voor de TESE! Hopelijk krijgen jullie snel een datum te horen.. Op zich valt me 2 tot 3 maanden nog mee eerlijk gezegd, je hoort nog wel langere wachttijden, ook in het Radboud. In het buitenland (Belgie/Duitsland) gaat het inderdaad allemaal een stuk sneller, maar dan wordt er wel minder vergoed dan als je gewoon in Nederland onder behandeling blijft volgens mij. En je moet inderdaad eerst betalen, dus zo'n bedrag moet je ook tot je beschikking kunnen hebben.

Ik ga ervan uit dat de TESE niks oplevert, omdat mijn vriend al vanaf zijn 16e aan de zware medicijnen zit, er niks is gevonden voor hij de chemo startte, die op zich al onvruchtbaarheid kan veroorzaken en hij nu nog hele zware medicijnen slikt (en moet blijven slikken voor zijn chronische aandoening) die ook nog een nadelige invloed hebben op de vruchtbaarheid. Ook was zijn FSH flink verhoogd, de uroloog noemde het een fikse verstoring in de aanmaak van zaadcellen. Al met al dus weining goed nieuws waar je je hoop nog een beetje op zou kunnen vestigen. We zijn inmiddels dus ook maar flink bezig met het KID verhaal.

Hopelijk komt er bij jullie snel positief nieuws! Gelukkig kunnen we hier steun krijgen bij elkaar!

Liefs,

Jose.

Geplaatst

Hoi Jose,

Dank je wel! Ben ook heel blij dat we tenminste nog een stapje verder kunnen gaan.. maar aan de andere kant.. ook weer heel bang dat er niets gevonden wordt :(..

Het is jammer dat met de wachttijden die er tegenwoordig zijn, dat de zorgverzekeraars niet makkelijker zijn met bv vooruitbetalen voor de behandeling aan een ziekenhuis in het buitenland, het zou ons allemaal zoveel stress en tijd schelen. Maar ja.. wat doe je eraan? Het lijkt net alsof ze het niet willen begrijpen. :cry2:

Voor jullie is het wel moeilijk dan zeg.. maar ik vind het wel heel goed van je vriend dat hij KID als optie ziet (mijn man ziet dat jammer genoeg niet als een optie). Toch zou ik zijn broer wat meer ruimte geven.. soms hebben mensen gewoon wat meer tijd nodig om het 1 en ander in hun hoofd te kunnen verwerken. Je vriend en jij hebben wel veel meegemaakt! Ik hoop dat ze tijdens de tese wel iets vinden, dat zou toch het mooist zijn he? :D

Ik moet eerlijk zijn, dat ik het echt fijn vind om hier lekker alles van me af te kunnen schrijven en dat er mensen zijn die ook weten waar ik het over heb.

Geplaatst

Hoi Shanti!

Ik sluit me helemaal bij jou aan dat het zo fijn is om hier met mensen te kunnen kletsen die echt bergijpen waar je het over hebt en hoe je je af en toe kan voelen. Het is nou eenmaal een weg met ups en downs.

Ik zou denk ik ook wel bang zijn als het moment van de TESE komt, want als ze dan niets vinden, dan is het toch echt definitief dat er nooit een biologisch kindje zal komen van je man/vriend. Nu heb je nog wel de hoop dat het toch nog goed komt (ook ik hoor :-)

Als er geen wachttijden zouden zijn en alles gewoon altijd vergoed zou worden, dan zou het allemaal een stuk makkelijk zijn inderdaad. En al die onderzoeken die dubbel of driedubbel worden gedaan lijkt me eerlijk gezegd nou ook niet echt goedkoop! Maar ja.. wat doe je eraan he?

De broer van mijn vriend zou er nog wel over nadenken en ons laten weten als hij van gedachte zou veranderen, maar hij zei er gelijk bij dat we daar niet op moesten rekenen. Dus veel hoop is er ook wat dat betreft niet.. En ik vind wel dat iemand er 100% achter moet kunnen staan voor je zoiets zou doen, dus of dat nog ooit het geval zou zijn.. Ik denk dat het wat dat betreft sowieso beter is om, als we voor KID gaan, een onbekende donor te nemen.

O ja, mocht bij jullie de TESE niets opleveren dan kan het best zijn dat je man nog van gedachte verandert hoor. Hij is nu nog teveel met dit traject bezig denk ik en als je op het forum van dreamer leest over KID zal je lezen dat het dus ook veel gebeurt dat mannen nog van gedachten veranderen. Dus wat dat betreft ook nog niet meteen wanhopen..

Maar we houden elkaar op de hoogte he?!

Liefs,

jose.

Geplaatst

Hey Jose,

Hoop moeten we zeker blijven houden in dit traject, anders wordt het te moeilijk om dit te kunnen verdragen en verwerken.

10 oktober gaan we naar het MC Kinderwens in Leiderdorp voor een second opinion, mocht dit (weer) slecht uitpakken dan gaan we naar Radboud Nijmegen. Hiervoor moeten we toch nog wachten.

Als alle mogelijkheden uitgesloten zijn, dan ga je natuurlijk anders denken. Wie weet wat mijn man zegt/doet als we klaar zijn met alle opties.. You never know..

En jullie.. al ingeschreven bij een kliniek voor KID? Wat zijn eigenlijk de wachttijden daarvoor of schrijf je je in en wordt je op korte termijn geholpen?

Geplaatst

Hoi Shanti,

Goed dat je meerder opties voor jullie aan het bekijken bent. Ben je aan het wachten op de brief van het UMC Radboud voor de intake? Wij hadden die snel binnen toen we ons eenmaal aangemeld hebben, maar heb voor de zekerheid wel tussendoor met ons streekziekenhuis gebeld of alle papieren verstuurd waren. Je leest hier namelijk vaak dat dat bij mensen fout gaat en ze dan onnodig lang moeten wachten.

Ik heb net contact gehad met de Geertgen kliniek om ons alvast op een wachtlijst proberen te plaatsen. Daar doen ze echter eigenlijk alleen aan wederkerigheid (ik moet dan dus eitjes afstaan als we een zaaddonor nodig hebben). Omdat zij zo werken hebben zij niet zulke lange wachtlijsten (enkele maanden over het algemeen). We moeten dus gewoon contact opnemen als de TESE mislukt zou zijn en dan krijg je een intake en onderzoeken etc. Voordat je daar allemaal doorheen bent, ben je al zowat aan de beurt en het heeft dus geen zin om je daar alvast in te schrijven, dat deden ze niet. Bij een andere kliniek waar je geen wederkerigheid systeem hebt zal het wel anders zijn.

@all Wie weet welke kliniek je je in kan schrijven voor alleen een donor (niet ver van/ in Noord-Brabant?

Waarschijnlijk gaan we wel naar Geertgen, omdat we het op zich wel goed vinden om andere mensen in een zelfde soort schuitje te helpen, maar we willen toch even alle mogelijkheden onderzoeken.

Liefs,

Jose.

Geplaatst

Hoi,

Wij staan ingeschreven bij MCK in Leiderdorp voor Kid. Hier zijn de wachtlijsten ongeveer een jaar. Je kunt wel na ongeveer 6 weken terecht voor een intake en 6 weken later om een donorprofiel in te vullen, maar daarna is het wachten geblazen..

Wij hebben hier toch voor gekozen omdat wij wederkerigheid wel mooi vinden maar omdat het niet meer anoniem is ook wel weer moeilijk. In Belgie is de wachttijd ook korter (een paar maanden geloof ik) en daar is het wel anoniem. Je kunt hier dus verschillende keuzes in maken.

Ik weet alleen niet of je je kunt inschrijven als je nog ergens anders in behandeling bent..maar goed dat kun je navragen.

Succes!

Geplaatst

Hoi Jose,

Ja, ik wacht nog op een brief, ik had 2 weken geleden al met hun gesproken en onze huidige ziekenhuis Maasstad, die zou het dossier opsturen. Maar er was iets niet goed gegaan, daardoor hadden ze het dossier verstuurd en weer teruggekregen.

Gelukkig had ik eind die week nog gebeld en kwam ik er achter dat het dossier nog niet bij Radboud lag. :doh: Maar ja.. dan is er alweer een week verspild. Dossier gevraagd om naar mijn eigen adres te sturen en de week daarop had ik het binnen en direct gefaxt naar Radboud. Ook nog even een telefoontje naar Radboud gepleegd om te checken of ze alles binnen hadden gekregen. Dus de assistent ging het meteen controleren.. en alles was binnen! Ze liet me wel weten dat ze eerst alles moesten inplannen, want ze willen het liefst alle onderzoeken op 1 dag plaatsen. Dat is wel fijn!

Dus het is zeker wel belangrijk om erachter aan te zitten, anders blijf je maar wachten en komt er maar niks van.

Ik heb ook zoveel mooie verhalen over MCK gelezen en de assistenten waarmee ik heb gesproken zijn allemaal zo vriendelijk! Het gaf meteen een goed gevoel.

Dat is wel mooi dan, dat het bij Geertgen niet zo lang duurt. Tenslotte is het wel mooi, het wederkerigheid, je krijgt van hun hetgeen wat je zo graag wilt en je helpt een ander paar ook direct.

@loes1980, als we daar zijn voor ons gesprek zal ik ook wat meer info vragen over KID...

Geplaatst

@Rosaly; ik weet niet hoe lang het duurt tot we de datum krijgen. Ze zeiden dat alle gegevens naar de planner gaan en we binnen enkele weken iets zouden horen. Ik hoop dat we eind september meer weten.

@Jose83; wat een teleurstelling voor jullie dat de broer van je man/vriend er niet open voor staat. Hopelijk kunnen jullie er toch ook achter staan om voor een "anonieme" donor te kiezen. Succes ermee, dit zijn moeilijke keuzes. Het Rijnstate in Arnhem doet ook kid. Eventueel kun je naar Düsseldorf, daar is geen wachtlijst, maar wel verder weg.

@Shan; ik weet niet precies waarom er eerst een pesa gedaan gaat worden. Daar werd al over gesproken toen we de intake hadden. Waarschijnlijk omdat er totaal geen aanwijzingen zijn waarom er geen zaad wordt gevonden aangezien alle uitslagen verder gewoon goed zijn. Ik weet het niet zeker, is een gok.

Geplaatst

Hoi Jose,

Had een paar dagen geleden al een reaktie gestuurd maar toen ik deze wilde verzenden was de server bezet..Grrrr bericht weg!

In ieder geval erg vervelend voor jullie dat je schoonbroer zo reageerde, ook al is het wel begrijpelijk. Waarschijnlijk was hij er ook gewoon door overvallen en misschien moet hij het allemaal even laten bezinken....

Oja, wij staan trouwens wel al ingeschreven bij Geertgen nadat we een intake hebben gehad. Je hoeft ook niet perse aan wederkerigheid te doen daar, je moet dan alleen langer wachten totdat je aan de beurt bent. Vandaar dat wij al ingeschreven staan om zo onze opties open te houden.

Liefs Miekske

Geplaatst

Hoi dames!

Bedankt voor al jullie reacties!

@ Miekske Waarschijnlijk hebben jullie je wel al in kunnen laten schrijven voor KID, omdat jullie nu niet 'actief' onder behandeling staan ergens. Ik heb namelijk aan de telefoon met Geertgen gezegd dat we nu nog onder behandeling zijn voor een TESE. Op dit moment dus. Wel raar dat ze bij mij heel stellig zeggen dat ze eigenlijk alleen maar aan wederkerigheid doen, terwijl dat niet zo is. Ik had in mijn mail naar hun geschreven dat we daar op zich wel voor open staan, maar dat we alle mogelijkheden nog aan het onderzoeken zijn. Het komt een beetje over alsof ze denken: nou die staan er wel voor open, dus dan gaan we maar niet te duidelijk zeggen dat er ook gewoon met donors wordt gewerkt.

@ Poezebeest Volgens mij is er iets meer hoop dat er een goede zaadproductie is als ze ook PESA gaan proberen. Waarschijnlijk waren alle bloeduitslagen helemaal goed en zijn er misschien aanwijzingen/verdenkingen dat er een obstructie is waardoor er geen zaadcellen in het sperma worden aangetroffen.

@ all Wat ik ook nog wilde vragen is of er in Dusseldorf ook een systeem is dat kinderen later met hun biologische ouder in contact kunnen komen, net als in Nederland, of dat dat echt anoniem is? Ik heb daar nergens iets over terug kunnen lezen. En ook hoe zit dat in Belgie? Ik lees veel positieve verhalen over Jette, maar hoe zit het daar met de anonimiteit van de donor?

Liefs,

Jose.

Geplaatst

Hoi Jose,

In België zijn de donoren nog echt anoniem. Daarom zijn de wachtlijsten ook veel korter daar, omdat ze veel meer aanbod van donoren hebben. Je kindje zal dus nooit weten wie zijn biologische vader is.

Hoe het in Duitsland zit weet ik niet precies...volgens mij zijn ze daar ook anoniem maar weet het niet zeker.

Inderdaad vreemd dat ze het zo brengen bij Geertgen...ik denk dat ze op deze manier inderdaad erop hopen dat je er aan meewerkt. En het is natuurlijk ook een beetje hun concept want daarom zijn er haast geen wachtlijsten. Ik vind het ook mooi hoor, wederkerigheid, maar ik ben er nog niet helemaal uit of ik na mijn mmm ook nog een keer hormonen en punctie e.d. wil ondergaan en dat iemand anders biologisch 'mijn kind' zal hebben terwijl ik ze zelf niet/ moeilijk kan krijgen.... ik weet het gewoon nog niet.

Daarom hebben we alvast ingeschreven om onze opties open te houden en we dan toch niet nog een jaar moeten wachten.

Liefs Miekske

Geplaatst

Wat ik heb begrepen is dat de donoren in Duitsland ook niet anoniem zijn, alleen in België zijn ze nog wel anoniem. Het verschil met Nederland is dat er in Duitsland alleen gebruik gemaakt mag worden van een zaaddonor wanneer er sprake is van een man-vrouw stel waarbij de man vruchtbaarheidsproblemen heeft. Lesbische stellen en alleenstaande vrouwen komen daar niet in aanmerking voor een zaaddonor. Ik vermoed dat daardoor de wachtlijst ook korter is.

Mocht ik het fout hebben begrepen dan corrigeer me maar!

En weer een volgens mij over de wedekerigheid in Geertgen. Ik dacht dat het zo was dat wanneer jij een kindje hebt gekregen er daarna een eiceldonatie traject gestart wordt. Dus wanneer je zelf niet zwanger wordt hoef je ook het traject niet in. Ik vraag me echter wel af hoe ze dat kunnen "afdwingen", stel dat je je toch bedenkt. Het is immers niet een kleinigheidje wat je als vrouw moet doen. Een man komt er makkelijker vanaf dan een vrouw. Ik zou er in ieder geval niet voor open staan, ookal zouden wij een zaaddonor nodig hebben.

Geplaatst

Hi meiden,

@ Miekske Ja dat is echt fijn dat jullie al wel op de wachtlijst kunnen staan, want dan heb je zonder veel tijd te verliezen toch ruim de tijd om erover na te denken. Ik zit er soms aan te denken om nog een mail te sturen, want ik vind het toch wel een beetje raar hoe het bij ons is gegaan. Het lijkt er echt wel sterk op of ze het bij ons toch een beetje wilden afdwingen om voor wederkerigheid te gaan. Maar goed, jullie staan op die lijst en dat vind ik super voor jullie! Dat maakt hte wachten toch iets draaglijker volgens mij, wetende dat je toch gewoon door kan mocht het TESE-PGD stukje niets opleveren voor jullie (wat ik wel hoop natuurlijk!)

@ Poezebeest Bedankt voor je antwoorden! Voor mij zou Belgie dan geen optie zijn, want ik vind het fijn om later tegen mijn kind(eren) te kunnen vertellen dat zijn welliswaar een andere biologische vader hebben, maar dat zij wel kunnen achterhalen wie dat is. En ik weet zeker dat dat voldoende zou zijn voor zo'n kind, want mijn vriend wordt een super papa dat weet ik zeker! Maar ik zal het eens verder proberen uit te pluizen over dusseldorf, want als daar ook de donoren niet anoniem zijn, maar de wachtlijsten wel veel korter zou dat natuurlijk een goede andere optie zijn! En dat je dan niet na een hele moeilijke periode alsnog hormonen e.d. moet spuiten om die eitjes af te staan is misschien ook wel fijn. Bovendien moet je je kinderen dan ook nog eens vertellen dat er ergens een half broer/zus of broers/zussen rondlopen. Want om dat nou achter te houden, terwijl die kinderen wel contact met mij op zouden kunnen nemen.. Pff echt ingewikkeld allemaal hoor. Ik ben er nog niet echt over uit waar ik me nou prettig bij voel.

Meiden fijn weekend!

Liefs,

Jose.

Geplaatst

Hi ladies,

Ik wilde even laten weten dat we onze brief binnen hebben!! :happy:

4 november hebben we onze intake in het Radboud Ziekenhuis.

I'll keep you posted!

Fijn weekend!

Geplaatst

@ Loes1980;

ben echt blij met de brief en de datum.. het duurt nog wel even, maar met de zekerheid dat we 4 november eindelijk gaan beginnen... voelt het toch fijn. :silly-woohoo:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden