Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hallo allemaal,

jeetje wat spannend hier weer zeg, gelukkig recent ook wat goede berichten, ik hoop dat de groene trend nu gezet is.

@IVF vader, spannend, wat knap dat jullie nog niet getest hebben, geen sympomen van een naderende ongi is super!

@Appel, hoe gaat het met jou, is het bruinverlies nog steeds weg gebleven?

Denise, Vanessa,Anneke,Ilse, Nirak en Martha, veel succes!!!!!

liefs

Babeth

• Reacties 846
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

cin : van harte gefeliciteerd. Geniet van dit goede nieuws.

Babeth en kriskras. Heel erg bedankt voor jullie reacties. Dat geeft mij wel steun en fijn om te weten dat je niet alleen in dezelfde situatie zit.

Wij hebben wel een keuze gemaakt. Wij gaan nog de derde icsi behandeling van onszelf doen, en als dat niet lukt gaan we verder met donorzaad en dan inderdaad ook in Elsendorp kris kras. We gaan maar alvast sparen.

Boogy: De kans van 15% is gebaseerd op de kwaliteit van onze vorige embryo's Die waren van C kwaliteit. In Nijmegen hanteren ze ab en c kwaliteit. c kwaliteit ligt de kans op zwangerschap onder het gemiddelde.

Geplaatst

lieve Jessie,

een erg mooi besluit!!!! ik duim voor jullie, ja kunt dan achteraf nooit zeggen hadden we die 3de poging niet alsnog kunnen doen en we slpene elkraar er hier doorheen hoor!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

@Jessie, wat een goed besluit. We hopen gewoon dat die derde keer het gaat worden!!

@kimmie, wat leuk, moet een geluksdatum zijn ;)

@Nirak, hopelijk is die rust een goed teken!!

Geplaatst

@ jessie, 3e keer scheepsrecht zullen we maar zeggen!

@ cin, je lange wachten is beloond, super gefeliciteerd!

@ ivf-vader, laat de groene kleur de trend hebben gezet!

succes met wachten nog iedereen.

Ik mag doorgaan voor de cryo tp, maar in Tilburg is er een vakantieperiode, weet iemand wanneer deze is?

Geplaatst

@ Cin, gefeliciteerd!!! Geweldig, eindelijk een groene.

@ Jessie, fijn dat jullie een besluit hebben genomen. Duim voor jullie!

@ Martha, vervelend van je darmen. Bij mij werken ze juist veel beter sinds de bolletjes

@IVF vader, spannend..nog even geduld....wat is 2 weken lang he als je zo moet wachten.

@Meiske/Vanessa, wat jullie nu zeggen over dat het hormoon uit je urine is...sorry snap ik niet helemaal. Wat en hoe heb je getest?

Geplaatst

@ Mik0705,

Vanessa heeft na haar pregnylinjectie (hcg-hormoon) een aantal dagen na haar tp getest net zolang tot het hcg uit haar lichaam was.

Wanneer nu straks weer opnieuw een tweede streepje verschijnt op de test en deze wordt elke dikker, dan betekent dat dat er opnieuw hcg aangemaakt wordt en dus dat ze zwanger is.

Dat is speciaal voor de vroegtesters onder ons, maar je moet het wel durven. Het maakt het wel heel spannend in ieder geval!

Geplaatst

@ Mart, getest? Dus gewoon een zwangerschapstest bedoel je.

Vanaf wanneer wordt dat hormoon dan aangemaakt als je zwanger bent. Is dat vanaf innesteling?

Geplaatst

@ Mik0705,

Ja dat klopt, zodra het embryo zich heeft ingenesteld maakt je lichaam hcg aan.

(Zie ook deze link )

Alleen dit is niet direct de eerste dag na innesteling waarneembaar op de test. Het kan een paar dagen duren voor er een streepje verschijnt.

Geplaatst
Hoi Cin,

Hier inmiddels ook al in de 1e wachtweek.

Afgelopen vrijdag (2 dagen na punctie) tp gehad. Zit dus nu op dag 7 na punctie...

Heb alleen wat last van m'n darmen (ze werken wat te traag). Waarschijnlijk door de utrogestan.

Maar wat geweldig zeg dat je zwanger bent. Het is nog wel pril, maar de waardes zijn toch al prachtig! Probeer er alvast van te genieten!

Hi mart,

Al op wd 7!!! Als je niet dagelijks

op forum zit, dan gaat alles precies zo vlug. Nog enkele dagen geduld Mart. Ik vertek vrijdag op vakantie en ik zal je dus niet kunnen volgende in je 2° wachtweek, maar ik ga ervan uit dat als ik terugkom van vakantie, dat ik eindelijk POSITIEF nieuws van jullie mag horen !!!!! Ik ga heel hard voor je duimen !!!!

vele groetjes,

object

Geplaatst

Even snel door de berichtjes heen gelezen, ik ben zo ongelooflijk ziek geweest vanmiddag!

Ik had heerlijk tegelijk met Bo een middagdutje gedaan en werd bij het opstaan ontzettend duizelig en misselijk. Ik was krijtwit. Uiteindelijk even goed overgegeven (sorry voor het detail) en ben uiteindelijk opgeknapt. Overstimulatie is het niet want dat was allemaal goed, wel zijn de eierstokken nog behoorlijk opgezwollen maar dat is redelijk normaal bij dit aantal follikels. Weet iemand of er iets heerst op het moment? Ik ben namelijk nooit misselijk of duizelig, mijn suiker was ook goed.

Jullie kunnen je wel voorstellen dat ik niet blij ben met dit moment van ziek zijn, precies 1 week na de tp.

IVF vader, ik ben een trouwe lezer van jullie blog. Je kunt de dingen mooi verwoorden. Ik hoop morgen snel goed nieuws van jullie te mogen lezen. Hoe doen jullie het met testen? Spannend!!! Succes!!!

Geplaatst
Hi mart,

Al op wd 7!!! Als je niet dagelijks

op forum zit, dan gaat alles precies zo vlug. Nog enkele dagen geduld Mart. Ik vertek vrijdag op vakantie en ik zal je dus niet kunnen volgende in je 2° wachtweek, maar ik ga ervan uit dat als ik terugkom van vakantie, dat ik eindelijk POSITIEF nieuws van jullie mag horen !!!!! Ik ga heel hard voor je duimen !!!!

vele groetjes,

object

Dank je object. Ik hou je op de hoogte!

Alvast een hele fijne vakantie!!

Geplaatst

Hè getver Vanessa. Ik heb geen idee of er wat heerst. Misschien door de warmte, of...het kan natuurlijk overal van komen.

Geplaatst

Vanessa, wat vervelend. Nee geen idee wat er heerst.

In ieder geval veel drinken dat is belangrijk.

Sterkte!

Geplaatst

Thanks!!

@ Mik0705,

Ja dat klopt, zodra het embryo zich heeft ingenesteld maakt je lichaam hcg aan.

(Zie ook deze link )

Alleen dit is niet direct de eerste dag na innesteling waarneembaar op de test. Het kan een paar dagen duren voor er een streepje verschijnt.

Geplaatst

Hahaha Wat lief van jullie!! Er is nog geen nieuws en dat duurt ook wel even hoor. Wij gaan vandaag naar Cindy, in Helmond en dan gaan we met z'n allen tegelijk om de teststaaf heen staan.... niet dat ik het nog red hoor, ik ben inmiddels al 101 doden gestorven ;-)

Geplaatst

Haha, jullie houden de spanning er wel in!

Heel veel succes vandaag!

Geplaatst

Oké, als we dan toch even op IVFvader moeten wachten dan zal ik mijn nieuws brengen. Ik wou even wachten omdat het mijn officiële testdag nog niet is en wel die van Sven.

Op wachtdag 8, vanochtend, positief getest!

De pregnyl is uit mijn bloed want dinsdagochtend was de test negatief.

We houden het nog even geheim om zondag nog een keer te testen, wij hadden als datum woensdag 21 juli gekregen maar de IVF arts zei dat we de 18e (zondag) al konden testen. En nu gewoon op wachtdag 8 een positieve test! Mijn misselijkheid is zo ook te verklaren.

Dus jullie zijn alvast deelgenoot van het geheimpje van mijn man en mij.

Sven, succes voor later vandaag!

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Vanesssa, ook hier even van harte gefeliciteerd10_1_20.gif

Ik had al zo'n idee toen je over misselijkheid had!!!

Het is natuurlijk nog wel heel erg pril, maar toch....

sig.jsp?pc=ZSzeb096&pp=ZZzerYYY

Geplaatst

@vanessa: Waanzinnig! Wat ontzettend fijn voor jullie! En dat al op wd8! Geniet er met volle teugen van. Gefeliciteerd in het kwadraat!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden