Ga naar inhoud

eisprong na pregnyl

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi iedereen,

Ik had een vraagje aan jullie. Ik heb zondag mijn eerst iui gehad. ik moest 36 uur van tevoren de pregnyl injectie zetten. Ik vroeg mezelf af wanneer jullie dit moeten of moesten, aangezien de meningen hierover erg verdeeld zijn. De een zegt dat de eisprong 34 uur na de injectie valt, en van een ander hoor ik dat het 40 uur daarna is. Ik ben nl bang dat ik de injectie te vroeg heb gezet, en mijn eisprong al is geweest toen ik geinsemineerd werd. Alvast bedankt voor jullie reacties!

Gr Maartje

Geplaatst

Hoi,

Bij mij was het de eerste 6 iui's 36 uur van te voren, ook bij de ivf trouwens.

Nu bij de 7e iui is het opeens 40 uur, ik vroeg daar dan ook naar en ze gaf aan dat ze dat veranderd hebben.

Geplaatst

Ik was daar ook bang voor dat ik mijn eisprong zou missen, gemiddeld is het tussen de 34 en 40 uur na de Pregnyl injectie zodat je genoeg tijd hebt voor de inseminatie.

Ik heb 5x iui gedaan en dit elke keer gevraagd omdat ik ook telkens liep te stressen.

Geplaatst

ja het blijft toch altijd een soort van gok eigenlijk.. Jammer dat ze van tevoren geen echo maken he, dan weet je tenminste of het er nog zit!

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ik mag a.s. donderdag weer voor eerste FM, ik hoop dat ik dan op tijd ben want vorige maand had ik op die dag al de eisprong! Ik wilde eerder, maar dat kon helaas niet ... :-(

Wat de pregnyl betreft, ik kreeg 24 uur en de tweede keer 30 uur na de pregnyl de IUI. Dat is veel te vroeg zou je zo denken... maar ja er moet ook nog een weg afgelegd worden door ei en zaad... vergeet dat niet! Afgelopen keer was mijn ei dus al gesprongen toen ik de IUI kreeg, maar ook dat schijnt niet zo heel erg te zijn want als je op tijd bent dankomen eitje en zaadje elkaar tegen in de eileider. Maar goed...tot nu toe hier ook nog geen resultaat...dus echt zeggen wat het juiste is kan ik ook niet!

Het is en blijft een gok...

Succes!

• 1 maand later...
Geplaatst

oh, zet ik net dit bericht erop:

Hallo allemaal,

Ik heb toch nog een vraag.

Als ik iui heb (en had) moest ik 's avonds om 23.30 de spuit pregnyl halen en niet de dag erna, maar de dag dáárna kreeg ik de inseminatie. Vanavond (dinsdag) moet ik de spuit halen en donderdag om 11.30 's ochtends krijg ik de inseminatie. Dat zijn precies 36 uur. Ze gaan er vanuit dat tussen de 36 en 42 uur de eisprong is.

Nu lees ik op diverse fora vrouwen die de ene dag de spuit halen en de volgende dag de inseminatie hebben. Hoe kan dat? Dan heb je toch nooit 36 uur ertussen?

Ik vraag me af hoe dat zit. Misschien heeft iemand antwoord.

groet,

Jeanine

Maar dit is natuurlijk een soortgelijke vraag. Nu hoorde ik van het ziekenhuis zojuist dat er ook ziekenhuizen zijn die brengen met de iui het zaad niet ín de baarmoeder, maar die brengen het ervóór. Het zaad moet dan nog zelf naar binnen zwemmen en daarom hebben die mensen langer voor de eisprong hun iui. Daar zou het verschil in kunnen zitten. Maar ik blijf het maar raar vinden...

Geplaatst

Ik heb beide keren binnen 20 uur mn pregnyl gespoten gehad, maar beide keren stond er al 1 follikel op springen ( had er beide keren 3 ) en ze brengen het bij ons direct in de baarmoeder, ik ben ook beide keren zwanger geweest ( 1 gezonde dochter en nu voor een brusje 1 mk )

iedereen succes

Geplaatst

Hallo,

Er is ook nog een verschil in hoeveelheid pregnyl, ik spuit 10.000 maar er zijn er ook die maar 5.000 spuiten. Misschien dat dat er mee te maken heeft ?

Succes.

Geplaatst

Ik denk dat het gewoon met de grootte van de follikel te maken heeft hoe veel en wanneer je moet spuiten. Ik probeer nu maar op de artsen te vertrouwen haha zij zijn immers de experts!

Bij mij spuiten ze het zaad bijna in de eileider. Dat scheelt weer een weg die het zaad af moet leggen.

Groetjes KrisKras

Geplaatst

Ik heb geen idee hoever ze het bij mij spuiten, zal het de volgende keer is ff vragen.

ja het hoe en wanneer de pregnyl ligt aan de grote van de follikels, maar inderdaad de hoeveelheid pregnyl staat al van te voren vast, ik heb al de pregnyl 5000 e in de koelkast liggen, daar heb ik geen idee van hoe dat zit.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden