Ga naar inhoud

Augustus 2010, wie starten er in Augustus 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Nico,

Dat klinkt goed! EEn vakantie en er even helemaal uit geeft de gelegenheid om weer te herstellen en op te laden. Vol goede moed verder, ik wens jullie daar alle succes bij!

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hei Nico,morgen om 09.30h neemt de tp plaats!

Het is niet mijn oma het is de oma van mijn vriend,maar omdat ik hier geen familie heb noem ik haar ook oma :)(het gaat niet beter met haar we hopen dat ze ons vakantie overleeft,kan maanden duren maar het kan ook weken)

Ik ben nooit in Turkije geweest voor vakantie,maar met :"niet mijn favoriete vakantieland",bedoel je dat het niet leuk is of gewoon had je ergens anders leuker gevonden????

Ik vind Egypte heel erg leuk maar ik wil toch niet zo lang vliegen na de tp....het maakt niet uit verder...maar in mijn hoofd haha....

gr.,violeta

Geplaatst

he Violetta, met niet mijn favoriete vakantieland bedoel ik eigen dat de mensen die voornamelijk bij de restaurants werken zo opdringerig zijn en toen we daar waren is dat meerdere keren gebeurd...waren we net klaar met eten, werden we al bij het volgende restaurant naar binnen getrokken om nog eens te eten, terwijl ze gezien hadden dat we al gegeten hadden (lag ernaast). en dat vonden we allebei niet prettig. het trekt ons gewoon niet meer...we vonden het leven daar ook iets meer gestresster dan in griekenland...daar waar we waren (in Griekenland) deden ze bijvoorbeeld 3 dagen erover om een balk op te hangen...

Turkije is overigens wel een mooi land, daar niet van en vrienden van ons vinden Turkije juist wel weer heel mooi en leuk...'t is maar net wat je zoekt...wij zoeken de rust en dat hebben we in Turkije niet gevonden...in Griekenland wel...

heel veel succes dadelijk met de tp....zal voor je duimen!!

en ook sterkte met je oma (ook al is het dan de oma van je vriend)...jullie zijn toch familie van elkaar...een beetje dan...hihi...

Aafke, thanx...hoe gaat ie nu met jou? heb je last van zwangerschapskwaaltjes???

dikke knuffel,

Nico

Geplaatst

Hee dames,

Hier even een berichtje van mij. De echo is prima gegaan. Als 4 goede eicellen, maar nog een stuk of wat in groei. Al met al (inclusief de kleintjes) zaten er een stuk of 20. Ik moest nog een dag doorspuiten en heb gisteren de pregnyl gezet. Morgen dus de punctie. Spannend. Ben benieuwd hoeveel er dan daadwerkelijk zijn.

Groet, Doortje

Geplaatst

he Doortje, dat klinkt goed, super zeg...vandaag dus lekker geen gespuit...en morgen de punctie...succes en ik ben ook benieuwd hoeveel er nog zijn doorgegroeid!

x

Nico

Geplaatst

@Violeta, succes vandaag met de tp!

Ik ben nog nooit in Turkije geweest, ga ik wel met jou mee in de koffer, moet je wel 3 okt pas gaan hoor ;-) anders zit ik nog in Engeland hahaha..

Wat naar zeg van de oma van je vriend, hopelijk blijft ze nog een tijdje bij jullie.

Als het goed gaat deze keer, dat ik dan wel een TP krijg, dan ga ik waarschijnlijk ook kort daarna op vakantie met schoonfam. We gaan dan naar Orlando een week en een week cruisen langs de Caribean.

@Nico wat grappig dat je er ook een broer hebt wonen! Bij mijn broertje ligt het wat anders, hij woont er sinds een paar maanden en zijn 2 kinderen wonen bij zijn ex in Ned. Dus ze komen vaak over voor de kinderen.

@Doortje dat klinkt goed! Voor jou vandaag rustig dag qua medicijnen. Veel succes morgen!

Liefs Roossie

Geplaatst

Ik heb vandaag de tp gehad,5 oktober testen!!!! :)

Dank je Roossie,klinkt lekker wat je allemaal van plan bent!Reizen na tp!

Doortje hoe was je punctie vandaag????Ik hoop dat het meevalend was en dat je mooie aantaal eitjes hebt!!!!

Geplaatst
Ik heb vandaag de tp gehad,5 oktober testen!!!! :)

Dank je Roossie,klinkt lekker wat je allemaal van plan bent!Reizen na tp!

Doortje hoe was je punctie vandaag????Ik hoop dat het meevalend was en dat je mooie aantaal eitjes hebt!!!!

Hee violetta, spannend zo'n terugplaatsing hoor. heb je er één of twee terug laten plaatsen?

Ik heb morgen mijn punctie pas. Dus nog even afwachten. We zullen elkaar in elk geval weer tegenkomen op het wachtbankje van oktober.

Groetjes, Dorien

Geplaatst

@Violeta, gefeliciteerd met je emmy in je buik!!! Op naar 5 okt.! Als ik terugkom uit Engeland mag je al bijna testen! :-)

En zijn de overige 5 nu cryo's?

Liefs Roossie

Geplaatst

Hee meiden,

Ja, inderdaad.... Helaas is het hier mis gegaan: geen embryo ontwikkeld, maar helaas denkt mijn lijf wel dat het zwanger is.... Dus hoog hcg, dat maar blijft stijgen: miselijk, dikkere borsten, enz.... Echt voor de gek gehouden door mijn lijf. Dinsdag wordt de miskraam opgewekt, ik wil het nu ook zo snel mogelijk afgerond hebben.

Ik hoop dat de rest van debaugustus meisjes bij de komende poging meer geluk gaan hebben.... Ik wil eerst meer onderzoek, omdat het nu twee keer op rij fout is gegaan. Daarna door met de cryo's.

Groetjes,

Ivfsh

Geplaatst

@ivfsh, wat naar zeg dat je lichaam denkt dat het zwanger is, dan heb je al die kwaaltjes terwijl het mis gegaan is.

Hopelijk is het snel afgerond, dan kun je het een plaatsje gaan geven en verder gaan.

Heel goed om meer onderzoek te vragen waarom het iedere keer mis gaat.

Veel sterkte meis!!!

Liefs Roossie

Geplaatst

Doortje succes morgen met de punctie!Duimen voor een mooie opbrengst!En kom maar snel bij de andere topic lekker kletsen :)

Roossie ik 4 cryo's heb ik,1tje is niet door gegaan. 3 van zijn 7 cellen en 1 van 4 cellen,toen vroeg ik de doktor hoe gaan we straks doen,welke gaat eerst,toen zei hij laat maar eerst zien of je zwanger wordt en dan gaan we verder praten,toen zei ik nee nee ik weet dat er goed gaat ik vraag voor de twede kindje.....toen gingen we allemaal lachen....ah ja... :)

Ivfsh ik hoop dat de miskraam snel komt(rare wens,maar in die geval)

Ga jij daarna hier een onderzoek doen of in China?

Groetjes,Violeta

Geplaatst

@Violeta, wat mooie dat je 4 cryo's hebt!!! Goed hoor!! Hopelijk heb je die inderdaad nodig voor een tweede kindje :-)

Lekker positief blijven en je buikkie lekker warm houden!

Liefs Roossie

Geplaatst

Heej dames,

Goed nieuws hier. De punctie is hartstikke goed gegaan. Het viel echt reuze mee. Ze hebben tussen door nog wel een keer wat extra pijnstilling gespoten omdat het wat pijnlijk werd en ze waren echt super aardig.

Ze hebben 21 eicellen gevonden!! Iedereen was helemaal verbaasd, want dat hadden ze niet verwacht. Nu afwachten wat het aantal bevruchtingen doet en hoeveel goede embryo's er komen natuurlijk.

Lig nu lekker thuis op de bank, want heb nu best buikpijn, maar heb gelijk paracetamol gekregen in het ziekenhuis. Na morgen moet de pijn wel echt gaan zakken zeggen ze, dus dat komt wel goed.

Groetjes, Dorien

Geplaatst

he Dorien,

wat een goeie oogst...wanneer weet je hoeveel er bevrucht zijn? zal voor je duimen dat er veel bevruchte embryo's uitkomen en ook nog wat cryo's overblijven en dat het gewoon helemaal gaat lukken bij de tp (9 maanden lang dus!)

doe maar lekker rustig aan vandaag en morgen. de pijn zal idd zakken en je mag altijd paracetamol nemen.

liefs,

Nico

Geplaatst

Ze bellen zondag pas over de bevruchtingen omdat dan pas bekend is hoeveel er tot embryo uitgegroeid zijn. Nog even geduld dus.

Ik hoop op mooie bevruchtingen en een aantal cryo's

Geplaatst

Hi Doortje: 21: wat mooi zeg! Fijn ook dat de punctie mee is gevallen. Is toch altijd weer spannend he!? Nu dit weekend lekker rustig aandoen en dan maandag positief en ontspannen de terugplaatsing krijgen!

Violetta: mooi zeg! Ook nog zoveel cryo's, heerlijk voor je! Ik ga voor je duimen en je in de gaten houden op het wachtbankje!

Groetjes,

IVFSH

Geplaatst

@Doortje wat veel eitjes! Ik duim voor mooie toppers en cryo's. Succes maandag!

@ivfsh sterkte nog!

@Violeta succes met de wachtweken!

Ik ben een week op vakantie naar Engeland weet niet of ik online kom.

Liefs Roossie

Geplaatst

Hier een berichtje van mij. Gestrand in augustus en begin september, maar we zijn vanavond begonnen met stimuleren. Poging 2b is een feit. Niet helemaal schoon bij mijn eierstokken, kleine endocystes (maar stabiel) maar gelukkig niet nagebeld vanmiddag dat het toch niet doorging. Vrijdag 1-10 de eerste FM. Hoop zo dat het dit keer beter verloopt dan de afgelopen periode en we tot een TP kunnen komen!

@Ivfsh, is het al op gang gebracht? Of is dat komende week? Heel veel sterkte!

Geplaatst

Hee Dublin,

Wat mooi dat je weer mag starten!!! Goed hoor! Hopen dat er dit keer geen egotrippers tussen zitten....

Bij mij wordt het dinsdag opgewekt. Moest vandaag al bepaalde medicijnen nemen ter voorbereiding, morgen nog een keer en dan Dinsdag de medicijnen die de miskraam echt opwekken. Eens zien hoe dat zal gaan, zal wel allemaal te doen zijn denk ik. De vorige miskraam vond ik behoorlijk heftig, maar nu is het natuurlijk een stuk minder evr en alleen een leeg vruchtzakje, dus dat zal allemaal een stuk makkelijker gaan.

Ik ga hard duimen dat jij over een paar weekjes eerst op het wachtbankje plaats mag nemen en dan door kan stromen naar het 'uitgerekend....' topic!!

Groetjes,

IVFSH

Geplaatst

Roossie heb ik je een leuke vakantie gewenst? Geniet maar ervan,als je terug bent en dan nog paar dagen en dan mag je beginen!

Ivfsh heel veel succes dinsdag ik hoop dat alles goed afloopt! En veel sterkte toch is het nog steeds emotieoneel allemaal!

Dublin mooi dat je doorgaat!Ik hoop het zo graag voor je dat ik je op het wachtbankje zie!

Dorien veel succes met de komende tp.Het is zeker all bekend nu wanneer en hoe laat?En nog ik de vriezer?

groetjes,Violeta

Geplaatst

Hi meiden,

Hier wat minder positief nieuws. Van de 21 eicellen is er maar 1 bevrucht.. Morgen om half 11 terug plaatsing.

Het is nu wel eindelijk duidelijk wat ons probleem is... Onze cellen vinden elkaar niet zo leuk. Mocht dit niet lukken dan mogen we verder met ICSI.

Toch zijn we redelijk positief en gaan we voor onze enige embryo. Wellicht komt ook best goed.

Groet, Dorien

Geplaatst

Hee Dorien,

Ik kan me voorstellen dat dat een teleurstelling is. Het gaat natuurlijk erom om die ene embryo het gaat redden in je veilige, warme buik, maar ik kan me voorstellen dat je liever grotere aantallen had gezien.

Morgen de TP! Belangrijk om daar op te focussen en vertrouwen in te hebben. En dan mag je weer op het wachtbankje gaan zitten.... Daar ga ik in elk geval voor je duimen! Mocht een tweede poging nodig zijn, dan is het goed om te weten dat ICSI een betere optie is voor jullie.

Heel veel succes!

Geplaatst

Waow Dorien,

nou meid ik begrijp dat je niet zo blij van bent,logish ook,maar wie weet is misschien jullie embryo een top embryo(die heeft het juust gehad,zeg maar)Dus misschien is er een echte toper!

Veel succes morgen met tp en ik zal ook voor jullie duimen,

P;S:wel goed dat ze weten wat er aan de hand is(mocht het tweede keer komen)

liefs,Violeta

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden