Ga naar inhoud

Augustus 2010, wie starten er in Augustus 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Priscilla: gefeliciteerd!!!! ik begrijp je angst, maar probeer toch positief te blijven!!

het is je zo gegund!!

@ Sonja: jee, wat een hoge waarde!! en wat fijn dat je al zo vroeg een echo kan krijgen!!

Liefs Naomi

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dublin wat snel,dat je gelijk mag beginnen.Ik hoop voor je dat er niks te zien is woensdag! Ik hoop voor je dat deze keer de laatste is:)

Liefs, Violeta

Naomi mijn duimen draaien voor je!!!En hele goede vakantie toegewenst!

groetjes

Geplaatst

Hoi Naomi

Geweldig meid, 1 embryootje teruggeplaatst en 1 in de vriezer.

Ik hoop dat hij idd de komende maanden bij je blijft.

Heel veel succes en een hele fijne vakantie gewenst.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

he Naomi...geweldig...een teruggeplaatst en een in de vriezer!! wens je alvast een hele fijne vakantie en nu flink gaan broeden!!!...hihihi

gelukkig ben ik niet de enige met een alarm...hihihi..

mijn drinken is nooit koud...ik heb het altijd op kamertemperatuur....zo vind ik het het lekkerste...maar bedankt voor de tip...en kaas heb ik sowieso al beperkt tot een plakje per dag....hihihi...ik vergeet zoveel al de laatste tijd...gisteravond na de club yoga les (om 22.00 uur) nog frieten gegeten met mijn mannetje (die had ook nog niets gegeten nadat hij terug was van zijn werk) en ik had al bestek klaargelegd, maar ik heb gewoon alles met vingers gegeten...ook wat ik bv vlak daarvoor gezegd heb, weet ik al niet meer...echt erg...hahahahahaha...

vandaag gaan we dus eens lekker niets doen...wat wasjes draaien, beetje strijken en morgen dus effe naar Antwerpen en effe bijkletsen met mijn zussie als ze komt kijken hoe ik aan het sporten ben en ik de body balance doe...hahaha...daarna weer terug naar mijn mannetje en dan weer lekker bankdrukken en lezen in een boekje waar ik pas mee begonnen ben...en dan is het nog maar 2 dagen wachten..ma en di...en voordat ik het weet is het al woensdag half 12....had trouwens woensdag of donderdag (??? weet het al niet meer) al willen testen, maar heb het niet gedaan omdat het toch veels te vroeg zou zijn...heb 4 testen hier in huis liggen die j 4 dagen voor je menstruatie zou kunnen doen...dus in theorie zou ik morgen al kunnen testen...maar dan moet ik al heel vroeg gaan testen, want ik moet rond 7 uur al vertrekken richting antwerpen en dat is me te vroeg...hahahahaha....

nou girls...fijn weekend allemaal en tot gauw!

liefs,

Nico

Geplaatst

Hi Naomi: mooi dat je een goede tp hebt gehad EN nog een bonus inde vriezer!

Nico, spannend allemaal! Dus jij gaat woensdag in het ziekenhuis testen? Ik doe het inderdaad thuis: iets te ver om naar het ziekenhuis te gaan :-). Ben wel blij dat ik morgen een restje kan gaanwagen, wik het nu wel zeker weten. Maar ik hè. Er hele aal geen goed gevoel bij, vrees dat het is mislukt.... Tja, dan maar weer vooruit kijken naar de nieuwe cryo poging, gelukkig is daar geen wachttijd voor (absurd dat azm nu 6 maanden wachttijd heeft voor IVF/icsi....).

Succes allemaal! Wat zou het toch mooi zij. Als iedereen in het uitgerekend mei forum uit zou komen!

Liefs,

Ivfsh

Geplaatst

Ja, daar duim ik voor!!!! Hopelijk laat je gevoel je morgen in de steek ivfsh!!

Toi, toi, toi!!

Nico, gooi je er ook eerder een testje tegenaan? Duim voor je, zou zo leuk zijn!!!

Liefs

Geplaatst

@Aafke, volgende week weet je of je ook kunt aansluiten bij het mei topic! Succes met de laatste loodjes!

@Dublin, succes morgen met de echo, hopelijk kun je gelijk beginnen met stimuleren.

@Naomi, wat goed zeg je hebt een mooie emmy in je buik!!! En ook nog een cryo! Succes met de wachtweken! Vandaag ga je op vakantie, mooie afleiding, dat ging dus maar net zo in de planning. Fijne vakantie!!!

@Nico, klinkt als een zwangerschapssymptoom die vergeetachtigheid ;-)

Veel plezier bij je zusje in Antwerpen en ik zou inderdaad niet te vroeg gaan testen! Nog even volhouden!

@ivsh, hopelijk heb je een verkeerd voorgevoel en ben je zwanger!!! Succes morgen met testen!

Stopweek is hier begonnen, kom maar op met die ongi.....

Geplaatst

Helaas geen stimulatie mogelijk. Mijn ego-follikel van 29 mm links bij poging 2a is niet gesprongen maar juist gegroeid. Ik heb dus nu een cyste van 40,5 mm zitten die eerst weg moet zijn voordat we verder kunnen. Het lijkt erop dat het GEEN endo-cyste is, wat weer een plus is. Dus stoppen met de deca en 1 cyclus wachten. Dinsdag nog wel contact met de arts om te bespreken of ik wel weer aan de cerazette moet of 1 keer hormoonvrij.

Dus ik verhuis naar het wachtbankje en zal over ongeveer 26 dagen weer menstrueren. 3e dag van de cyclus weer een echo en dan kijken of ie weg is.

Voor een ieder die nog in spanning zit, heel veel succes.

Ik ga nu vol de schuttersfeesten hier vieren, heb namelijk geen hormonen of spuitacties die hinderen. Haal het positieve van een rustperiode maar naar voren en ga lekker genieten.

Geplaatst

In het begin had ik mij hier ook gemeld en later nog een keer dat er waarschijnlijk voor ons geen behandeling inzat in aug 2010 omdat ik een enorme cyste bleek te hebben.

Ik moest toen 3 weken de Microgynon 50 slikken in de hoop dat de cyste weg zou gaan.

Echter werd ik na het stoppen van de pil maar niet ongesteld, woensdag 25 augustus, op mijn verjaardag, werd ik dan toch ruim 3 weken te laat ongesteld. 26 augustus het ziekenhuis gebelt en gelijk begonnen met de Decapeptyl, die zelfde morgen om half 11 de echo en dan zouden we ook horen of we mochten starten of niet. De cyste was gelukkig weg! Ik mocht dezelfde dag nog starten met de GonalF 300IE. We zijn weer begonnen!

Donderdag 2 sept de 1ste FM

Geplaatst

@Mariette: Heel veel succes gewenst met je behandeling.

@Dublin: Wat een teleurstelling voor je. Hoop dat de cyste zal verdwijnen en dat je je volgende cyclus weer vol frisse moed van start kunt.

Feest ze en probeer idd het positieve van een rustperiode naar voren te halen.

Ik kom je iig weer tegen, want ik start ook eind september weer bij mijn volgende cyclus.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

@ Mariëtte, volgens mij hebben we stuivertje gewisseld ;-l Jij geen cyste meer en weer mogen starten, ik in augustus gestart, gestaakt, op de valreep weer gestart en nu gestopt met een cyste. Ik wil je heel veel succes! Dat deze poging maar heel succesvol mag worden! En niet eindigt in weer een cyste, maar met een heel mooi embryootje veilig ingenesteld en al.

@ Daniella, dankje voor je reactie. Vervelend en "gezellig" dat we samen eind september weer in het traject komen. Ben wel stilletjes aan het hopen dat als die cyste "verdwijnt of knapt" dit niet met veel pijnklachten gebeurd. Kom hier ook wel overheen, maar kijk er niet naar uit. Hoor dinsdag nog wel of ik nog aan de pil moet of niet.

Geplaatst

he Dublin, balen dat je poging is gestaakt...hoop dat de cyste idd vanzelf nog weggaat..veel plezier bij de schuttersfeesten!!!

Mariëtte...wat fijn dat je weer mag beginnen..succes !!!

ivfsh...koppie....ik hoop dat je vanochtend positief getest hebt en dat je voorgevoel fout was...

zat vanochtend om 7 uur al in de auto op weg naar Antwerpen...anderhalf uur later daar...anderhalf uur les gehad (met andere instructeurs uit Nederland en België) en daarna nog met mijn zusje Antwerpen in en om 3 uur was ik weer...kapot moe ben ik...voel mijn linker kant nu wel...bij de rugoefening voelde ik ook opeens een steek...hoop niet dat het een slecht voorteken is...bij de relaxation ben ik maar op mijn zij gaan liggen ipv op mijn rug...dat lag toch wel wat prettiger en gaf wat minder druk op mijn linkerkant...

zucht...nog twee dagen...heb heel veel zin om morgenochtend te testen...maar door die bolletjes kan je menstruatie uitblijven en ben ook bang dat het negatief...

nou ...ik zal ook vandaag weer vroeg in mijn nest liggen...nog 4 halve dagen...jiehaa...en dan vakantie!

liefs,

Nico

Geplaatst

@Dublin, jemig een enorme cyste!! Wat balen zeg dat de behandeling gestaakt wordt. Haal inderdaad het positieve maar uit de rustperiode ga lekker genieten van de schuttersfeesten. Hopelijk is de cyste verdwenen met je volgende cyclus. Ik kom je vast ook wel weer tegen, 11 okt. ga ik weer starten.

@Mariette, dat heb ik ook gehad toen ik nog aan de pil was, ik sloeg soms ook een hele cyclus over. Ik ben nu ook weer aan de pil, ook microgynon. Ik mocht nu een stopweek houden, ben benieuwd wanneer mijn ongi komt. ik vraag me eigenlijk af of ik dan weer na een week moet door gaan slikken ookal zou ik niet ongi geweest zijn. 11 okt. heb ik de afspraak..........

Succes, dat deze poging mag gaan slagen!

Morgen weer naar acupunctuur, ben 6 weken niet geweest vanwege haar vakantie.

Heb er erg veel zin in en we gaan weer plan de campagne maken voor de ICSI.

Geplaatst

@ivfsh heb je al getest???

@Nico, spannend hé, nog een paar dagen en dan weet je het!!! Die steken kunnen van alles betekenen, lastig hé! Succes met de laatste loodjes!!!

Geplaatst

Hoi Nico

Zo...... je bent weer lekker druk geweest vandaag.

Nog eventjes volhouden en dan mag je testen. Spannend.

Ik duim voor je.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Hee lieve meiden!

@ Dublin: echt balen hoor: wat een egotripper is die follikel.... echt jammes. Het zit je niet mee met de behandelingen. Ik ga duimen dat de volgende keer goed zal verlopen voor je! Dit lijkt me toch wel heel frustrerend, vind dat je toch nog een hele positieve houding hebt: knap en heel goed!

@Nico: lekker druk dagje! Vindhet sowieso al heel wat dat jij naast je werk ook nog eens al die lessen geeft! Poeh, ik moet echt redelijk gedwongen worden om te sporten, haha: geef mij eens wat van jouw sport vibes!!! Nog een paar daagjes wachten en dan mag je testen! Toen ik de vorige keer zwanger was had ik heel vaak krampen en steken en toen zat het dus goed!!! Dus ik duim ervoor! Leuk ok dat je in het AZM gaat testen: ik vind de verpleging daar allemaal zo'n ontzettende schatten!

@ Roossie: waarvoor ge je precies naar accupunctuur: voor 'algemene balans van je lijf' of behandelt zij je specifiek? Heb zelf erg goede ervaringen met accupuctuur, maar dat was om een heel specifiek probleem op te lossen (probleem in mijn knie). De combi fyiotherapie en accupnctuur deed wonderen. Heb er regelmatig over gedacht om ook accupunctuur te gaan doen in de weken voorafgaand aan de behandelingen. Ik geloof namelijk wel sterk erin om je lijf 'in balans' te brengen, of in elk geval zo goed mogelijk voor te bereiden. Maar heb het tot nu toe niet gedaan.... Ben benieuwd naar je ervaringen!

Mariette: mooi dat je weer kunt starten!!! We hadden je al gemist hier!

Ik heb vanochtend weer getest: was postief. Ook meteen bloed laten prikken, HCG was 150, niet super hoog, ook niet super laag geloof ik. Woensdag weer en dan kunnen we de stijging zien. Spannend hoor. Ik durf nog nergens op te hopen, weet niet waarom precies, maar ik ben er niet gerust op.... (past trouwens helemaal niet bij me, normaal zie ik echt nooit problemen, zie ik alles van de positieve kant, maar nu....).

Ik hou jullie iig op de hoogte!

Groetjes,

IVFSH

Geplaatst

hoi Ivfsh...spannend en gefeliciteerd...hoop dat je woensdag een mooie stijging krijgt te zien...

ik denk dat het bij ons weer niet gelukt is...heb zo'n gevoel...kan ik niet omschrijven...en meestal heeft mijn gevoel wel gelijk....de cryo's zullen ook wel niet gelukt zijn, want anders hadden we toch al een brief gehad, toch??? vreemd dat men iemand zo lang in spanning laat zitten of er cryo's zijn of niet...

nog effe wachten tot woensdag!

xx

Nico

Geplaatst

@ivfsh wat spannend!!! gefeliciteerd!!! ik duim heel hard dat het allemaal goed blijft gaan!!!

Ik ben naar acupunctuur gegaan tussen mijn 5e en 6e IUI, ik zat er even doorheen toen en had het gevoel dat mijn lijf moest bijtanken.

Toen dacht ik aan acupunctuur, iets nieuws wat ik nog nooit geprobeerd had en ik was nieuwsgierig wat het met me zou doen. Ben er aardig van opgeknapt en het fijne is dat ze naar mijn hele lichaam kijkt. Ik was de focus op mijn baarmoeder effe zat, had zoiets van hallo heb nog meer aan mijn lijf!!! Alles staat tot elkaar in verbinding in je lichaam! Mijn acupuncturiste is gericht op vrouwen, ze heeft me het hemd van het lijf gevraagd. Ze vond dat ik meer mocht menstueren, betere doorbloeding en ik heb een zwakkere milt. Ze zag dat ook aan mijn tong, ze zag tandafdrukken aan de rand van mijn tong. De milt is belangrijk, als die niet goed functioneert ben je snel moe en het is belangrijk voor je zwangerschap het houdt het vruchtje vast.

Ik slik nu ook kruiden 3 maal per dag, best veel om naast andere medicatie in te nemen, maar alles voor het goede doel. Heb wel gemerkt dat mijn ongi wat beter is geworden en mijn milt ook iets. Ik eet ook geen zuivel en rauwkost meer en geen koude dranken zoveel mogelijk, dat is allemaal slecht voor de milt. Ze let dus ook erg op voeding, ze vertelde bijv. ook dat je met mungbonen (daar groeit de taugé uit) je lever schoon kan maken. Door alle medicatie kan je lever aardig vervuilt raken.

Ik kijk er iedere keer weer naar uit om naar haar toe te gaan, ze zet de naalden neer afgestemd op mijn cyclus. Ze geeft tips om je lichaam warm te houden en het kan je ei kwaliteit verbeteren. Ze kan ook de pijn voor de punctie verzachten, je helpen met vermoeidheid en spanningen en ook acupunctuur na de tp om het vruchtje vast te houden.

Ik mankeer ook niets, maar ik vind het heerlijk om dit naast de behandeling te hebben.

@Nico, ivfsh had toch ook een slecht gevoel, maar ze heeft nu wel een positieve test in handen!!! Nog even wachten tot woensdag dan weet je het echt zeker!!! Moeilijk hé die laatste wachtdagen. Ja raar hoor dat ze je geen brief sturen over de cryo's anders gewoon een belletje wagen naar de poli!

Bij mij is vanochtend een kleine bloeding begonnen! Weet niet of dit nu mijn ongi is, even afwachten anders vanavond alweer aan de pil.........

Geplaatst

Hee roossie!!

Goed je verhaal over accupunctuur te lezen. Ik geloof er oom echt in! Oosteerse geneeskunde heeft zo'n andere inslag dan de westerse geneeskunde. Hier in China zijn mensen vaak ook veel bewuster met hun gezondheid bezig. Ik zag hier op het forum iets over koud drinken: dat zouden Chinezen normaalnooit doen, zeker niet als je zwanger bent: brengt je lijf uit balans. Ook veel over figuurlijk koud en warm eten. Krab is bijvoorbeeld 'koud' eten en moet je bijvoorbeeld combineren met gember, 'warm' eten. Vinden ze beter voor je lijf. Veel geneesmiddelen zijn hier ook niet chemisch, maar natuurlijk. Ik woon hier nu al bijna drie jaar en zou er graag meer van willen weten, heb nu wel een en ander opgestoken, maar veel te weinig. Maar goed: er valt zoveel te leren :-).

Nico: mestreechs (kirschroads..... Hoe 's hrijf je dat?:-)): hoe is het vandaag?

Groetjes!

Geplaatst

@ IVFSH, heel veel succes. Hoop echt voor je dat het het gaat stijgen! Dus dat het gelukt is! Wat betreft de tegenslagen. Ik prbeer het nog steeds te zien als obstakels/hindernissen die we blijkbaar moeten nemen. Tot op heden hebben we geen reden om aan te nemen dat deze niet genomen kunnen worden, dus gaan we hier voor. Natuurlijk merken we beide wel dat het zwaarder wordt, hoeveel pech moet je hebben voordat je überhaupt tot een embryo die blijft delen komt (dus een TP). Want zover zijn we nog niet gekomen. Morgen nog een telefonische afspraak met mijn arts of ik toch nog aan de pil moet of 1 maal zonder hormonen. Risico's op het aanvlammen van de endometriose wegen zwaar mee... Hoop zo dat ik niet weer terug bij af ben, dus precies 1 jaar geleden (operatie aan o.a. mijn eierstokken).

@ Nico74, ook bij jou hoop ik dat je gevoel je nu fopt en het weldegelijk is gelukt. Heel veel succes de komende dagen nog.

Geplaatst

@ivfsh, ja heel interessant ook wat je schrijft over krab eten, dat is koud en combineren met gember. Heb net toevallig gember wortel gegeten hahaha.....

Ik vind het ook super interessant over dat eten. Ik zag van de week ook bij de bruna een boek over slim eten, wat eten met je doet, welke voeding je lichaam het zwaar maken en waar je juist fit van wordt!

@Dublin ik hoop dat het helemaal goed gaat komen met de volgende ronde!!!

acupunctuur was wel weer even lekker.

Ze ging ook cuppen, dan gaat ze met een vaasjes over mijn buik heen glijden, op mijn buik heeft ze dan olie gesmeerd. Vind dat wel lekker.

Over 2 weken ga ik weer, als ik in behandeling ben wil ze me iedere week zien.

Ook adviseerde ze om geen koffie of chocola te eten als ik weer in behandeling ben, schijnt toch een bepaalde invloed te hebben.

Heb al tegen manlief gezegd dat als ik bevallen ben ik een grote doos chocola wil hahaha.......;-)

Liefs Roosie

Geplaatst

he...onze poging is over en sluiten...ben vanochtend out of the blue ongesteld geworden...niks geen aankondiging, geen zeurderige rugpijn...niks van dat alles...pats boem paf...het was er vanochtend toen ik ging plassen...

ik weet dus ook niet eens of we cryo's hebben, maar met ons geluk zal dat wel niet het geval zijn en is poging 2 net zo snel al poging 1 over en voorbij...en daar laat je dan vanalles voor...je valt af, je leeft zo gezond mogelijk, je sport regelmatig, je laat de alcohol staan, je doet rustig aan en weet ik het wat allemaal nog meer dat ik gedaan heb...en waarvoor???? voor noppes...wat een geweldig lichaam heb ik toch...NOT....

Mijn vriend wilde al dan meteen verder gaan om het op de natuurlijke manier te proberen, aangezien er nu bij het AZM een wachtlijst is (voor herhalers en voor nieuwelingen), dus je kunt pas in 2011 weer opnieuw een poging beginnen...pff...dan ben ik alweer 37...en poging 3 zal wel net zo gaan als poging 1 en 2...waarom zou ik het überhaupt nog proberen??? geloof dat ik maar een afspraak ga maken om onder begeleiding de volgende poging in te gaan...

succes voor de rest!

x

Nico

Geplaatst

hee Nico,

Meid..... wat rot.... Had het je zoooooo gegund!!! Het geluk moet de weg naar jullie toe nog vinden zeg....

En dan die wachttijden, ook super suf... Vindt wel dat het AZM bestaande patienten wel wat voorang mag geven! Ga ze bellen vandaag en maak een afspraak om het allemaal te bespreken. Probeer een ervaren arts te krijgen, die kunnen zelf makkelijker beslissingen nemen! Rustig alles op een rijtje zetten samen met de arts.

En nIco: het wil echt niet zeggen dat poging drie hetzelfde zal gaan als 1 en 2!!! Nu lastig om te realiseren, maar het is zeker zo! Kijk eens op het topic over Rita West: Henne heeft daar een stuk geschreven over positive imaging oid. Misschien nu nog even te vroeg, maar straks wellicht goed om eens met ons andere meiden te sparren wat WEL de positieve punten zijn bij jullie behandeling!!

Meid, weet niet zo goed hoe ik je kan helpen nu, had het gewoon heeeel graag anders gezien voor je!

Lieve groet!

IVFSH

Geplaatst

Nico,

He bah zeg, wat een enorme teleurstelling voor jullie. En ook ik vind het heel vreemd dat de wachttijden voor jullie ook weer lang zijn, kan je niet naar Belgie? een nicht van mij is naar Genk geweest met positief resultaat...

Hopelijk kom je redeluijk deze klote dag door.

Sterkte, Vivian

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden