Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Kim,de pretecho was super. Heel erg bijzonder. We hebben ook alles op DVD,dus we kunnen nog vaak terugkijken.

Mob,1 december ben ik 7 maanden. Ik ben 1 maart uitgerekend. Of tel ik nu zo dom? Tenminste de echoscopiste zei ook al gisteren 7 maanden.

Pleun,ik ben ook zo bang om te vallen nu. Bij ons in de straat is zo spekglad.

Hopelijk gaat er niet meer sneeuw vallen,of gaat het snel dooien!

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo allemaal, a.g.v. internetproblemen enige tijd offline geweest. We zijn er weer!

@Mob: fijn dat je er van kan genieten nu je niet meer mag werken (van de nood een deugd maken heet dat)! Arboarts zal een formaliteit zijn, ga ik vanuit. Met zwangeren zijn ze altijd héél voorzichtig (wettelijk goed beschermd in ons landje).

@Kimmie: goed dat je hulp gezocht hebt. Het is ook niet niks wat we in de mmm zoal voor de kiezen hebben gekregen, wel dan? Als je voelt dat je a.g.v. een heftig jaar niet zo lekker in je vel steekt is het alleen maar heel sterk van je om daar actie op te ondernemen.

@Cindy: heftig meis, ik duim met je mee voor een goede/zo goed mogelijke uitslag. Hopelijk is er snel weer ruimte om te genieten van je tweelingzwangerschap meid!!!

@Kim1980: kuitproblemen nóg niet ervaren hier, maar rugproblemen (en heupproblemen) wel. Mijn vk adviseerde me om te gaan lopen als een oud vrouwtje en verder kan hooguit de fysio uitkomst bieden, volgens haar. Nu gaat het prima, maar heb laatst 1 x hard moeten lopen omdat we bijna te laat waren en dat heb ik weken moeten bezuren weer. Tja...

@Sanna: fijn dat alles goed is met de beebs. Zo lang ze in de gemiddelden/curves vallen is alles prima. Vertrouwen! Daarnaast vind ik dat je terecht boos bent op babypark Kesteren. Geen stijl!!!

@Pammie: die draaiduizeligheid... helaas weet ik daar alles van. Als mijn weerstand afneemt/in stressvolle periodes wil ik daar ook nog wel eens last van hebben. Naar gevoel, hé?! Rust wil bij mij wel helpen...

Hier vandaag bij vk beeb gezien; alles perfect! Mooi, leuk, beweeglijk, bijzonder.

Zelf bleek ik ineens een bloeddruk van 140 - 95 te hebben. Direct voor controle naar ziekenhuis. Bloed en urine goed. Vrijdag terugkomen. We zien wel... een paar dagen rustig aan en dan afwachten.

Geplaatst

Hier het babypark vervolg;

Heb moeten praten als brugman. Toen bleek dat we er op een nette manier niet uitkwamen heb ik mijn toon omgeslagen.

Om een heeeel lang verhaal kort te maken ....

Heb gezegt dat ik heel zeker wist dat er deze week hier een kamertje etc staat en ook gaan dag later omdat hun anders net zo gaan balen van mij als ik van hun doe. Waar ze het kamertje vandaan gaan halen zou me een zorg zijn. Ze bellen maar iemand anders af of halen maar een kommode bij een ander terug die (lang/weken) na ons het kamertje besteld hebben.

Resultaat; morgen wordt het kamertje gebracht.

Het is echt niet normaal hoe je tekeer moet gaan om te krijgen waar je recht op hebt.

Beschamend zelfs, heb nog nooit eerder zo tegen iemand gedaan. Maar goed dit schijnt te moeten bij dat bedrijf.

Moon, wat fijn dat de kleine het zo goed doet.

Wel balen dat je bloeddruk niet goed is. Rustig aan doen inderdaad tot vrijdag.

Pammie als je 27 weken zwanger bent zit je volgens mij op 6 maanden. Het is morgen 1 december en over 3 maanden is het 1 maart...

Kun je nog 1 maand langer van je zwangerschap genieten! ...als je kindje niet eerder komt tenminste.

Cin, hoe gaat het nu met je? Vind het wel heel spannend hoor.

Geplaatst

Sanna,wat een gedoe met babypark. Wat goed dat je zo hebt gereageerd,alhoewel het liever niet nodig was geweest natuurlijk.

Maar het belangrijkste is dat je morgen dus het kamertje krijgt! Wat fijn!

Over de berekening. Inderdaad,had de echoscopiste het ook mooi verkeerd! Foutje.......

Geplaatst

@Pammie, haha, ik begon ook al aan mezelf te twijfelen.... Hormonen he....;-)

@Sanna, fijn dat het kamertje nu snel komt.... maar het is inderdaad geen goeie service!

Geplaatst

@Pammie, leuk hè zo'n dvd. Hebben wij van de 20-weken echo.

@Moon, ik hoop dat je bloeddruk vrijdag weer lager is, anders moet je het rustiger aan gaan doen denk ik.

@Sanna, wat een beroerde service bij Babypark. Gelukkig heb je je niet af laten schepen en heb je het kamertje nu in huis als het goed is.

Ik ga vanavond naar van Velzen in het theater. Ben erg benieuwd hoe de kleine gaat reageren op zo veel geluid. Sowieso is hij de laatste dagen heel erg beweeglijk.

Geplaatst

Mob,ja joh die hormonen soms! haha.

Hoe gaat het thuis? Kun je je nog een beetje vermaken?

Kim,wat gaaaaaaaaaf naar van Velzen! have fun.

Ik had afgelopen zaterdagavond een bruiloft/feestje,waar ook een band speelde. En niet zo zachtjes.

De beeb was behoorlijk aanwezig,en liet weten dat hij het ook maar niks vond.

Vond het wel heel zielig eigenlijk.

Vanmorgen bij de VK geweest. Ik heb bloedgroep O-negatief.

Dat betekend dat ik niet automatisch "antistoffen" ga aanmaken. Tijdens de bevalling (en al helemaal met een keizersnede) komt er vaak wat bloed van de baby bij de bloedstroom van de moeder terrecht.

Langs die weg komt het rhesusfactor-antigenen van de baby in aanraking met het bloed van de moeder.

Resultaat; De moeder begint antistoffen te maken tegen de rhesusfactor.

Omdat ik dat dus niet doe,moet ik bloedprikken bij 29 weken,dan wordt daar evt op getest of mijn bloed dit nu al misschien

doet. Voor de zekerheid geven ze mij een spuit in de been bij 30 weken zwangerschap,en volgensmij ook na de bevalling.

Die spuit gaat ervoor zorgen dat ik dus WEL de antistoffen zelf ga aanmaken.

Gelukkig maar dat deze theorieen in de jaren 80 voor het eerst zijn gedaan,want daarvoor zijn veel baby's hieraan overleden.

Maar voor de rest was alles prima,bloeddruk was helemaal in orde,en met de baby ook!

Geplaatst

@Pammie

Mijn rhesusfactor is ook negatief. Ook ik krijg binnenkort een spuitje vanwege dat.

@Sanna

Eindelijk het babykamertje, maar heel jammer dat je gedwongen werd je op deze manier op te stellen.

@Mob

Moest jij stoppen met werken?

@Moon74

Ook hier een ietwat verhoogde bloeddruk (140-83) geconstateerd zo'n 2 weken geleden. Ik werd meteen binnenste buiten gekeerd.

Een week later was dat nog hetzelfde. En nu hoor ik ze er niet meer over.

Ik heb vanmiddag een spoedecho gehad, omdat ik me nogal zorgen maakte omdat ik sinds gisteren minder activiteit voelde van de kleine.

Resultaat: ik heb me druk gemaakt om niks. De kleine is gewoon actief en ligtmet alles prima op schema.

Geplaatst

Toch fijn om te weten dat er meerdere meiden zijn met dit geval!

Vanessa inderdaad,ik vind het ook een luguber idee.

Chablis,ik heb 2 weken geleden de beeb 2 dagen amper gevoeld. Normaal hele drukke beeb,en toen was het ineens weg.

Gelukkig was gewoon alles goed,en konden ze me ook geruststellen met het feit "als je zelf even niet lekker in orde in bent,voel je de beeb

ook minder".

Fijn dat alles goed was!

Iemand nog wat van Cin gehoord? Ik ben zo benieuwd hoe het nu met haar gaat.

Geplaatst

Chablis, fijn dat je meteen terecht kon, maar helemaal fijn dat alles goed is.

Ik zou af en toe wel even in mijn buik willen kunnen kijken of alles nog goed gaat,

maar om daar nou zo'n echo apparaat voor aan te schaffen??? hahahaha

Al drie dames met de rheusfactor, dat is best veel volgens mij.

Geplaatst

Jeetje, drie meiden met de rhesusfactor. Gelukkig maar dat ze alles zo goed onderzoeken en direct een plan trekken!

Chablis, wat balen dat je blaasontsteking hebt. Hopelijk werken de medicijnen snel.

Fijn dat je een echo gehad hebt, zal een hele geruststelling voor je zijn.

Kim, hoe was het bij van velzen? Heeft je baby flink mee gedanst?

Het kamertje is gisteren gebracht.

Het zijn echt hele mooie meubeltjes!

Dalijk ga ik ze schoonmaken en laat ik de deurtjes en laadjes open staan zodat de nieuwe lucht eruit kan. Dan kan ik van het weekend de kleertjes etc erin hangen. De overtrekjes zijn alleen nog niet klaar, na volgende week waarschijnlijk. Nu nog op jacht voor schilderijtjes en dan de kleur voor de muur kiezen.

...dan is het helemaal klaar.

Lfs xx

Geplaatst
@Pammie

Die conclusie heb ik nu inderdaad ook getrokken. Ik voel me inderdaad even niet goed --> wederom blaasontsteking.

Kijk,en dat kan een hele hoop verklaren!

Kim,hoe was het bij van Velzen?

Sanna,wat heerlijk dat je kamertje nu is geleverd. Nu kan voor jou ook het werk beginnen. Allemaal zo leuk.

Van het weekend gaan wij ook het kamertje helemaal afmaken,gordijnen hangen er nu sinds maandag,en van het weekend het hemeltje ophangen,en

de muursticker,en de kleertjes.

Vanessa,ja kon dat maar hé. Af en toe even naar binnen kijken hoe de kleine het daar vertoeft.

Ik heb zo'n verschrikkelijke kiespijn! Net de huisartsenpost voor de zekerheid gebeld of ik paracetamol mocht hebben.

Dat mocht gelukkig. Ik twijfelde heel erg...en dan wordt ik zo onzeker.

Hopelijk kom ik de nacht een beetje door,want afgelopen nacht was een drama.

Schijnt een zwangerschapskwaal te zijn...tanden/kiespijn.

Geplaatst

Hoi dames,

Hier ben ik weer!! na 10 dagen ziekenhuis weer lekker thuis.

Het was me een heftige tijd, maar uiteindelijk dachten ze dat ik of sarcoidose of lymfeklierkanker zou hebben en gelukkig is het de minst erge: sarcoidose!!! nooit gedacht dat ik blij zou zijn met deze ziekte hihi

De 2 meisjes hebben een hoop meegegemaakt; rontgenfoto, ctscan, operatie dus narcose, morfine en allerlei andere medicijnen....pfff en ik me druk maken om een stukje kaas ;)

Gisteren een groeiecho gehad en ze maken het beiden super. Tijdens de opname kreeg ik elke dag een echo dus dat stelde me erg gerust.

Nu is mijn verlof begonnen want ik moet erg mijn gemak houden ivm mijn benauwdheid....dus dames ik zoek een rustige hobby `iemand tips?

Ik ga morgen op mijn gemak bijlezen hier.

Hopelijk met iedereen alles goed?

Liefs Cin

Geplaatst

Sarcoidose? Mag ik vragen wat dat is? Gelukkig (dat is zachtjes uitgedrukt) geen kanker.

Wat een geluk dat het met je kindjes goed gaat, dat is een hele geruststelling.

Geplaatst

@Cin, fijn om te horen dat de diagnose dan nog enigzins meevalt. Fijn dat je elke dag een echo hebt gehad en dat alles goed gaat met de meiden.

@Rhesusfactor, ik heb bloedgroep A positief, dus ik hoef geen spuiten hiervoor.

Ik voel de beeb ook niet elke dag evenveel bewegen, maar ik zou me ook zorgen maken als ik hem een dag helemaal niet zou voelen. Gisteren bij van Velzen was de kleine in ieder geval duidelijk aanwezig. De show was ook helemaal te gek.

Geplaatst

Cin, fijn te lezen dat je weer thuis bent en alles naar omstandigheden heel goed met jullie gaat!!

Ik weet ook niet wat sarcoidose is ...het is zeker een opluchting dat het het andere niet is.

Kan me goed voorstellen dat je hier blij mee bent, byzonder eigenlijk he?! Dat je blij met iets (waarschijnlijk) vervelends kan zijn omdat de opluchting voor iets anders veel groter is. Gelukkig hebben je meisjes er niets van geleden.

Weet zo 1,2,3 geen geschikte hobby voor je. Lekker rusten en veel lezen over je kindjes is een idee.

Geplaatst

sarcoidose is een aandoening dat je lichaam ineens onstekingen aanmaakt. dit kan op alle plaatsen in je lichaam. bij mij zit het ook op meerdere plaatsen maar vooral in mijn longen. daarom ben ik dus zo benauwd nu :(

Maar komt ook wel weer goed, na de bevalling verdere onderzoeken en evt medicatie. nu rustig houden. Maar aangezien ze een stuk rib hebben weggehaald, doe ik dat wel hihi

X

Geplaatst

Cin,wat fijn om te lezen dat je weer lekker thuis bent,en dat het (gelukkig) geen nare ziekte is.

Denk goed aan jezelf,en lekker rustig aan doen.

Ik kom net terug van de tandarts. Ik heb een fikse ontsteking in de kies en het tandvlees.

Heb nog gezegd dat ik 6 maanden zwanger ben,en dat er dus niks aan gedaan kan worden. Maar dat kon volgens hem

wel. Ze hebben me dus een verdoving gegeven,en de kies iets losgesneden,waardoor de druk weg is.

Eenmaal thuis begon ik echt te twijfelen hoor,natuurlijk helemaal van de kaart! Mag je nou wel of geen verdoving???

A.s. woensdag heb ik een afspraak staan om die kies te laten trekken.

Ik ga zo weer bellen,als ik hier t weekend mee door moet,dat trek ik niet tot woensdag.

De pijn is nu erger! wat een ellende.

Geplaatst

@Sanna; goed zo, meid. Je hebt je babykamer binnen! Geniet er van.

@Pammie; heftig hoor, zo'n kiespijn. Hopelijk kan je kies snel worden getrokken/neemt de pijn snel af.

@Cin; gelukkig, geen kanker. Dit lijkt me ook geen pretje en je hebt een lange, heftige ziekenhuisopname achter de rug en de nodige stress en pijn. Kom thuis weer lekker bij en geniet van je meiden. Wat een kanjers dat ze dit (net als jij) allemaal zo goed hebben doorstaan, hé?!

@Chablis; blaasontsteking. Heel vervelend ook. Ik gebruik dagelijks cranberry capsules van het merk Sunwell, die mag je innemen als je zwanger bent. Tot op heden helpt het. Gelukkig, want ik weet wat het is om blaasontsteking te hebben en reageer dan vervolgens heftig op de antibiotica wat de laatste keren leidde tot schimmelinfecties en blaasjes/blaartjes in mond en op tong ed. Ook op slijmvlies vagina etc. Je gaat door de grond. Bah, wat een narigheid.

Nou hopen dat jij het snel achter de rug hebt weer en zonder bijwerkingen van je medicatie!!!

Vanochtend weer voor controle bloeddruk naar gynaecoloog in ziekenhuis geweest. I.p.v. 140-95 was bloeddruk nu 135-90... Ietsje lager dus. Donderdag 9/12 weer terug.

Omdat ik me goed voel en bloed en urine ook goed zijn hoef ik nog niet aan de medicatie/niet opgenomen te worden. Werken doe ik t/m volgende week nog even niet, heb ik met werkgever afgesproken.

90 is w.b.t. onderdruk de grens, bij 90 of > word je doorgestuurd naar gyn in ziekenhuis. Tot er 2 x een 'normale' waarde is gemeten in ziekenhuis schijn je niet naar verloskundige terug te mogen.

Ik zie wel. 't Is toch afwachten. Gynaecoloog bevestigde dat dit puur door de zwangerschap komt en dat het niet te beïnvloeden is.

Haar verwachting is dat mijn bloeddruk t.z.t. alleen maar verder zal stijgen. Jammer, want áls dat zo is komt er toch medicatie/ziekenhuisopname en evt. ook -bevalling aan te pas.

Maar goed, ik probeer maar rustig te blijven en het van controle tot controle aan te kijken. Het heeft geen zin om me nu al te druk te maken over 'wat als...'

Laatste weken voel ik de kleine steeds vaker en harder bewegen, schoppen etc. Als ik dat voel heb ik er zoveel voor over... dit ook, met gemak.

Meiden, we gaan de mooiste decembermaand ooit meemaken. Jarenlang zat er toch een rouwrandje aan sinterklaas, kerst en jaarwisseling en nu zijn we zo gelukkig! Heerlijk.

Gynaecoloog luisterde nog even naar hartslag van de kleine: luid en duidelijk. 't Gaf me toch een schop tegen het apparaat aan. Apparaat en hand gynaecoloog schoten gewoon weg. Had ze niet verwacht, zei ze, dat die kleine nu al zó sterk was. Dat belooft nog wat voor de komende maanden. Dit kleintje gaat mama vast nog wel pijn doen met een flinke rechtse, haha.

Geplaatst

Moon,die lage bloeddruk is wel vervelend zeg. Normaal voel je je er toch niet beter van als je zo'n lage bloeddruk hebt.

Ben je er niet naar door?

Maar zo te lezen is je kleintje enorm aanwezig,en dat maakt een hele hoop goed. Rustig aan doen!

Kiespijn wordt minder nu de druk eraf is,maar het zal pas over zijn als ie eruit is. Heb net heerlijk 2 uurtjes geslapen,nadat ik heb gespoeld met waterstofperoxyde (wel half met water op advies).

Heb toch de huisarts gebeld,en die kon me zeggen dat verdoving wel mag,en ook tanden/kiezen trekken mocht.

Alleen die ontsteking baart me een beetje zorgen,dat is niet echt goed ivm de beeb.

Fijn (sinterklaas) weekend meiden!

Geplaatst

Hoi Pammie, mijn bloeddruk is niet (te) laag, maar juist veel te hoog. Ik voel hier tot op heden helemaal niks van gelukkig.

Fijn dat jouw kiespijn wat is afgenomen. Hopen dat je het snel achter de rug hebt allemaal.

Iedereen fijne Sinterklaas!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden