Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik kan mij voorstellen dat het niet een rustgevende echo voor jullie geweest is.

Maar voor de artsen natuurlijk super interessant en belangrijk om goed naar te kijken.

Ben wel erg benieuwd of jullie de trotse ouders van een 1 of 2-eiige tweeling worden.

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@vanessa

anders wij wel!! er is nu geen manier om daar achter te komen

dat weten we pas als ze geboren zijn.. alsnog ondanks dat we het geslacht dus al weten word het dus toch een

hele verrassing bij de geboorte...

liefs chantalle

Geplaatst

Moon,dat zal niet echt een 20 weken echo geweest zijn waar je op gehoopt/verwacht had.

Maar gelukkig doet je beebje het wel goed!

Kimmie en Vanessa,heftig zulke aanvallen. Inderdaad,je moet er toch niet aan denken dat je net op de fiets zit,en zoiets gebeurd.

Chantalle,hé wat gek dat dat kan.

Wel leuk dat jullie ook het geslacht van de beebjes weten. Belangrijkste is dat ze gezond zijn,en of het één-eigen of twee-eigen is maakt dan toch

niet veel uit.

Geplaatst

@Chantalle, inderdaad een beetje een vreemd verhaal, maar het is niks ergs gelukkig.

@Kimmie en Vanessa, let maar goed op jullie zelf met die aanvallen.

Ik ben vandaag weer op controle geweest bij de vk. Hartje weer gehoord, bloeddruk was ook goed. Ik heb ook eens even nagevraagd hoeveel je nu gemiddeld aankomt in de zwangerschap en dat is ongeveer 12-13 kg. Het ligt er ook erg aan of je voor de zwangerschap een laag of hoog BMI had. Vrouwen met een laag BMI, zoals ik, komen meestal meer aan. Ik ben nu namelijk al 8 kg aangekomen.

20 weken echo

2 november: Cindy (1 dag eerder geworden :))

8 november: Vanessa

Afspraak verloskundige/gyn

8 november: Sanne

26 november: Kim

Uitgerekend

1 maart 2011: March

1 maart 2011: Sharon (MEISJE)

1 maart 2011 * engelkindje: Minoes

1 maart 2011: Pammie

2 maart 2011 Suzzy

3 maart 2011: Dreamer

4 maart 2011: Mob

5 maart 2011: Sanne, tweeling

6 maart 2011: Kim

9 maart 2011: Moon74

9 maart 2011: Audrey

11 maart 2011: Chablis

13 maart 2011:Jolanda

15 maart 2011: Moi

19 maart 2011: Kimmie

21 maart 2011: Cindy, tweeling

27 maart 2011: Vanessa, tweeling (zal door mijn diabetes1 eerder ingeleid worden)

27 maart 2011: * engelkindje: Mik

Geplaatst

hoi allemaal,

ik heb het op internet opgezocht (moet je eigenlijk helemaal niet doen) en daar staan toch wel

zorgwekkende dingen bij. ik heb nu in ieder geval een hoop vragen voor vrijdag, dan heb ik weer een echo.

donderdag heb ik een afspraak bij de lactatie-deskundige omdat bij mij 5 jaar geleden een tumor is weggehaald,

mijn vraag aan haar is of ik met het grote litteken wel borstvoeding kan geven.. dat was ik wel van plan heb dat

met mijn dochter ook tot 5 maanden gedaan en ik vond het super..

liefs chantalle

Geplaatst
hoi allemaal,

ik heb het op internet opgezocht (moet je eigenlijk helemaal niet doen) en daar staan toch wel

zorgwekkende dingen bij. ik heb nu in ieder geval een hoop vragen voor vrijdag, dan heb ik weer een echo.

donderdag heb ik een afspraak bij de lactatie-deskundige omdat bij mij 5 jaar geleden een tumor is weggehaald,

mijn vraag aan haar is of ik met het grote litteken wel borstvoeding kan geven.. dat was ik wel van plan heb dat

met mijn dochter ook tot 5 maanden gedaan en ik vond het super..

liefs chantalle

Googlen is soms best handig,maar in dit geval.......

Ik zou het afwachten tot vrijdag meid,en los gaan met je vragen! Rare verhalen op internet maakt je heel erg onzeker.

Kim,wat fijn dat je het hartje weer hebt gehoord. Het is heel erg verschillend hoor met de kilo's.

De één komt meer aan als de ander.

Denk dat ik nu op zo'n 5 kilo zit. (ik hoef niet bij elke controle op de weegschaal). Jullie wel??

Geplaatst

@Chantalle, ik ga voor je duimen dat jullie vrijdag gewoon goed nieuws krijgen.

@Pammie, ik heb bij de vk nog nooit op de weegschaal gestaan, maar ik hou het zelf wel een beetje in de gaten.

Geplaatst

Moon wat een verhaal zeg!

Komende 1,5 week nog even spannend.

Hopelijk krijgen jullie dan te horen dat het hartje ook helemaal in orde is van jullie ukkpuk!

Chantalle, wat byzonder dat dat kan.

Heb je zelf een voorgevoel of het één of twee eiig is?

Pammie, ik hoef ook nooit op de weegschaal.

Hou het wel zelf bij, ben nu totaal 9 kilo aangekomen.

Kimmie, doe maar rustig aan!

Geplaatst

moon komt goed mijn duimen draaien

wbt de bmi ik weet niet eens wat voor een bmi ik heb ik ben de eerste 3 maanden 4 kilo afgevallen en die zitten er nu aan dus eigenlijk zit in nu gewoon op mijn eigen gewicht en op de weegschaal moet ik bij elke controle moet ook elke controle urine mee nemen en die controleren ze ivm zwangerschapvergiftiging dacht dat dat overal hetzelfde was

ooh zo leuk in het radboudforum waar ik begonnen ben met schrijven is er weer 1 zwanger was alleen maar negeatief de laatste tijd ben blij dat er weer een groene bij komt of niet pammie :)

gister naar babydump geweest OOH DAMES GA DAAR NIET HEEN OP EEN ZATERDAG BAH BAH wat een drukte maar wel geslaagd voor badje,muziekmobiel,matrasje de aerosleep wat een uitvinding en de bloom kinderstoel oooh en die is zoooo mooi echt een aanrader dames kun je ook al wipstoeltje gebruiken vanmiddag gaat me man het ledikantje in elkaar zetten waar we nog en deel van miste en dan kan ik al die kleertjes en andere kadootjes in ruimen wordt gek van die rotzooi overal

straks lekker naar het bos met de hond en vanavond sanadome ooh heerlijke zondag gaan jullie nog iets doen of gewoon lekker lamballen??

ooh en chantalle wat vreemd van het tussenschotje wel leuk een eeneiige tweeling :) spannend

vanessa hoe is het met de jeuk

en sanna zijn bij jou de medicijnen al opgehaald??

fijne zondag dames en een uurtje langer hihi

Geplaatst

Sharon,ja ik las het net. Weer één zwanger. Super hé.

Geniet allemaal van de zondag.

Hier is het ***weer.

Dan maar klussen op het babykamertje. Hihi.

Geplaatst

@Sharon, inderdaad een beetje vreemd dat er niet overal dezelfde controles worden gedaan bij de vk. Ik denk dat ze je urine ook controleren op een eventueel blaasontsteking. Fijn dat jullie ledikantje straks ook klaar is. Wij hebben trouwens ook gekozen voor de Aerosleep.

Ik ben vandaag bij mijn neef het wiegje gaan halen. Het is al een heel oud wiegje, mijn opa heeft daar in gelegen en al zijn kinderen en kleinkinderen en nu dus de achterkleinkinderen. Dus ik ga de traditie voort zetten. Onze babykamer en kinderwagen worden 15 november geleverd.

Geplaatst
@Sharon, inderdaad een beetje vreemd dat er niet overal dezelfde controles worden gedaan bij de vk. Ik denk dat ze je urine ook controleren op een eventueel blaasontsteking. Fijn dat jullie ledikantje straks ook klaar is. Wij hebben trouwens ook gekozen voor de Aerosleep.

Ik ben vandaag bij mijn neef het wiegje gaan halen. Het is al een heel oud wiegje, mijn opa heeft daar in gelegen en al zijn kinderen en kleinkinderen en nu dus de achterkleinkinderen. Dus ik ga de traditie voort zetten. Onze babykamer en kinderwagen worden 15 november geleverd.

ooh leuk zo leuk als het kamertje er is wordt allemaal zo echt

Geplaatst

Zo, daar ben ik ook weer eens... Computerprobleempjes hier, maar die zijn gelukkig weer opgelost.

Lees veel over echo's. Spannend zeg Chantalle. Ik heb er nog nooit van gehoord.... Wel fijn dat het met de beebjes helemaal goed gaat!

Hier is de kinderwagen binnen en vanavond gaan we de babykamer behangen! Ben zo benieuwd hoe het wordt!

Ik voel me een stuk beter nu ik 50% werk. Veel minder last van harde buiken en buikpijn, dus dat is een goed teken.

Wel heb ik sinds gisteren af en toe en hele vervelende steek links van mijn navel. Doet echt heel veel pijn. Hebben jullie dit ook? Lees op internet dat dit kan komen van het groeien van je baarmoeder.... Morgen weer naar de Vk, dus dan maar eens vragen.

Groeit jullie buik nu ook zo snel? Ik draag het mooi naar voren en ben nu zo'n 4 kg aangekomen, best netjes denk ik zo....

Geplaatst

Och dames, ik ben al 11,4 kilo aangekomen!!! Oh oh.

Bij Bo ben ik in totaal 19 kilo aangekomen maar dat ging pas op het laatst zo

hard. Zo op de helft was ik nog maar een kilo of 7 aangekomen, daarna

vlogen ze erbij..... Deze was ik al wel allemaal kwijt voordat ik nu weer met

de behandelingen begon.

Nu is bij mij een ander verhaal door mijn diabetes. Toevallig vanochtend vroeg

al een mail naar mijn diabetesverpleegkundige gemaild met de vraag hoe het

gaat met de insuline, ik heb de waardes goed onder controle maar ik spuit nu 3x!!

zoveel insuline voor 1 maaltijd als voor de zwangerschap.

Geplaatst

Oh hier zit ik nog steeds niet op me oude gewicht.

Nog 5 kilo en dan pas op me begin gewicht. Maar alle controle's zijn goed dus het zal wel goed zijn.

Ik moet zeggen dat ik voor de zwangerschap ook een echte snoeperd was. En nu niet, wel gewoon gezond en goed eten.

Dus dat zal alles schelen.

Geplaatst

Ik begin ook te merken dat het nu wel hard gaat met de kilo's.

Ik kan tot nu toe mijn eigen spijkerbroeken nog aan, (wel heupmodel hoor),maar het

begint allemaal wel wat strakker te worden.

Ik sta niet vaak op de weegschaal,ik hou het echt niet nauwkeurig bij.

Geplaatst

@Mob, ik heb rond de 16-17 weken ook een aantal keren steken rond mijn navel gehad. Dat duurde gelukkig nooit echt lang, dus ik heb het niet nagevraagd. Nu heb ik er geen last meer van.

@Pammie, ik kan echt al heel lang mijn eigen broeken niet meer aan. Ik ben ook erg aangekomen rond mijn heupen. Zelfs positiebroeken moet ik al echt over mijn heupen heen trekken.

@Vanessa, volgens mij zijn wij degen die tot nu toe het meest zijn aangekomen en ik heb geen diabetes en ben al 7-8 kg aangekomen.

Zondag ga ik met mijn man en mijn moeder naar de Jonge Gezinnen beurs in Utrecht. Zijn er nog meer dames die daar naar toe gaan?

Geplaatst
@Mob, ik heb rond de 16-17 weken ook een aantal keren steken rond mijn navel gehad. Dat duurde gelukkig nooit echt lang, dus ik heb het niet nagevraagd. Nu heb ik er geen last meer van.

@Pammie, ik kan echt al heel lang mijn eigen broeken niet meer aan. Ik ben ook erg aangekomen rond mijn heupen. Zelfs positiebroeken moet ik al echt over mijn heupen heen trekken.

@Vanessa, volgens mij zijn wij degen die tot nu toe het meest zijn aangekomen en ik heb geen diabetes en ben al 7-8 kg aangekomen.

Zondag ga ik met mijn man en mijn moeder naar de Jonge Gezinnen beurs in Utrecht. Zijn er nog meer dames die daar naar toe gaan?

ja ik ga zondag ook met 2 vriendinnen heb er zooooo'n zin kreeg al een tip dat ik een dikke portomonee mee moest nemen :)

Geplaatst

ik ben nu 2,5 kilo aangekomen, maar ben de eerste 5 weken 4 kilo afgevallen doordat ik overal vocht had door de medicijnen. Dus wel een flinke buik nu & eigen broeken, nee die kan ik al lang niet meer aan hihi ook geen heupmodel.

Geplaatst

Ik ga ook zondag naar de jonge gezinnenbeurs, met m'n moeder!

Vanavond bij de VK geweest. Moet 50% blijven werken, dus niet meer. De pijn rond m'n navel is bandenpijn, dus gewoon een teken dat de boel flink aan het groeien is (wat ook wel te zien is ;-))

M'n eigen broeken kan ik allang niet meer aan. Gisteren en vandaag hebben we de babykamer behangen, ik zag er niet uit. In een oude klusbroek, die echt helemaal niet meer dicht kon en een t-shirt wat niet over m'n buikie kwam. Maar het behang zit erop en ik vind het helemaal super geworden!

Geplaatst
Cin,had je vandaag nou de 20 weken echo?

Hoi Pammie,

Lief dat je er naar vraagt; ik kom ook overal een stuk later achteraan dus logisch dat niemand er aan denkt. Maar ik heb hem gehad, ging met beiden babies goed! alleen hartjes moeten nog goed in beeld gebracht worden, ze waren zo aan het draaien en aan het bewegen dat dat niet lukte. Daar mogen we morgenavond voor terugkomen.

Hopelijk wordt het dan ook duidelijk wat de geslachten zijn want gisteren hebben ze 1,5 uur lang allebei de beentjes tegen elkaar gehouden dus geen idee wat het wordt nu....lekker handig shoppen zo hihi

Hoe gaat het met jou?

@Mob wat heb je voor behang gekozen? wij gaan ook behangen, heb bij Eiffinger zoveel gave gezien!

Groetjes Cindy

Geplaatst

Cin,wat een heerlijke eigenwijze beebjes heb je. Denk je het geslacht te horen,krijg je dat.

Mag je nu een keer terugkomen?

Met mij is alles wel goed. Begin nu heel erg last van te krijgen van mijn rug (wat doorstraalt naar mijn billen).

Wel vervelend,vooral met staand werk.

10 nov weer naar de VK,zal het met haar wel even over hebben.

Joepie,onze beeb kamer is ook schilderklaar! Nu wordt het "echt" hé.

De vloer gaat er binnenkort in,en dan wachten op de meubeltjes.

Leuk dat iedereen al druk bezig is met de baby kamertjes!

Geplaatst

ja leuk van die eigenwijze babies, en ook allebei. Morgenavond mogen we al terugkomen dus duimen maar.

Ja rug is erg he, ik heb nu sinds een week of 4 een hernia dus weet wat je voelt. Maar goed, alles voor het goede doel he :)

Leuk dat iedereen zo druk is met de kamertjes, heb je al wel alles uitgezocht?

Geplaatst

@Cin, fijn dat verder alles goed was met de kleintjes. Hopelijk morgen ook nog de hartjes en het geslacht. Wij moesten ook een keer terug voor het hartje en het gezichtje.

Ik heb gelukkig nog geen last van mijn rug. Wel merk ik dat al mijn banden erg soepel zijn. Maandag tijdens 15 min. wandelen bijna 4 keer door mijn enkel gegaan. Nu draag ik op advies van de fysiotherapeute, van de zwangerfit cursus, tijdens stukken wandelen een enkelbandage.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden