Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oh mag je nexium hebben ja?? Me vriend slikt dit dagelijks, maar sowieso zwaardere versie.

Dus zal morgen idd de huisarts eens bellen en overleggen!

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

iedereen de beste wensen voor 2011 maar dat gaat bij ons allemaal wel lukken hihi

ik heb omeprazol40 tegen het maagzuur ideaal 1 pilletje werkt 24 uur als je er vaker last van hebt zou ik dat vragen als ik jou was

Geplaatst

@Chablis: niet de leukste dagen om in het ziekenhuis door te brengen, meid! Sterkte... Hopelijk laten ze je snel weer gaan.

Morgen heb ik controle om te zien of bloeddrukverlagende medicijnen aanslaan. Ook hier het vermoeden dat de 40 weken niet gehaald gaan worden, maar we zullen zien.

Later deze week moet ik nog een keer een glucose test gaan doen. Zo blijf ik lekker bezig met ziekenhuisbezoekjes, maar alles liever dan daar te moeten liggen.

@Vanessa: heb de afgelopen jaren wel eens wat gelezen m.b.t. je strubbelingen met je schoonfamilie. Heftig, maar misschien idd ook wel eens goed en nodig om de confrontatie te zoeken en ze de waarheid te zeggen. Hoop dat het wat uithaalt...

@Kimmie: heftig, die hartklachten. Wat is de verwachting? Gaat het snel over, of...?

Vind het wel spannend als mijn gedachten richting bevalling gaan.

Ben nog op zoek naar een goede lijst/een goed overzicht van alles wat ik nou aan moet schaffen voor beeb en voor mijzelf. Tips? Kraamzorg komt pas volgende week en ik wil aankomend weekend eigenlijk al even shoppen om het gevoel te hebben dat ik goed voorbereid ben.

Geplaatst

Chablis, in het ziekenhuis liggen is geen pretje maar helemaal niet met de feestdagen.

Wanneer mag je nu naar huis?

Voor meerdere van ons geld dat we de uitgerekende datum niet gaan halen, ik ben benieuwd hoe ons lijstje

er na de bevalling uitziet. Wie of wie gaat er als eerste?

Je hoort het inderdaad wel meer dat je last van hartkloppingen kan krijgen als je zwanger bent, lijkt me totaal

geen prettig gevoel.

Maagzuur? Gelukkig geen last van. Wel heb ik het idee als ik naar bed ga dat mijn eten er weer uit komt.

Dat is dan toch al vier a vijf uur terug, raar!

Er zijn diverse lijstje op het internet te vinden wat je aan moet schaffen voor een baby. Helaas heb je soms

meer dan de helft hier niet van nodig. Zo mag je geen vochtwerende zeiltjes/moltons in het bedje hebben liggen.

Versieringsranden (sierranden) in het ledikantje haalt je kraamhulp er ook direct uit. Een hemeltje? Dan krijg

je direct als commentaar dat je deze maar heel eventjes gebruiken kunt omdat ze als ze ietjes groter zijn er

aan kunnen gaan trekken en deze over zich heen krijgen.

Wel heb ik voor ieder gezinslid in huis een aparte thermometer, dit bevelen ze aan.

Zelf heb ik maar 1 kruik (je moet er eigenlijk 2 per kind hebben) omdat mijn moeder er ook nog 1 heeft liggen.

Bij Bo zijn ze helemaal niet gebruikt! Ondanks dat zij met 37 weken geboren is.

Dit gaat mij niet om het geld dat je eraan uitgeeft maar om de spullen die je straks in huis hebt liggen waar je

helemaal niets mee doet.

Tip voor de kraamvisite; Zoek 1 winkel uit waar je graag kleertjes etc wil kopen. Dit heb ik nu gedaan door tegen mijn man,

ouders en zus te zeggen dat als kraamvisite vraagt wat ze mee kunnen nemen nu een cadeaubon van V&D te vragen.

Hier is van alles te koop, voor grote en kleine kindjes en eventueel voor jezelf.

Wij hebben heelveel kleertjes gekregen (zonder bon om te ruilen) die ik oerlelijk vond of die geschikt waren voor in de winter

waar ze van het zomer al in paste (2 skipakken).

Koop zelf geen knuffels of klein speelgoed, ik kom erin om terwijl ik daarvan niets zelf gekocht heb.

En vooral bedenk voordat je iets koopt hoelang je het gebruiken kunt voor je kindje en of het inderdaad dan

zo handig is. Wij hebben bijvoorbeeld als dure aanschaf een automatische schommelstoel gekocht, deze wordt ontzettend

veel gebruikt. Duur in aanschaf maar wel een aanrader!

Mijn schoonouders, tja wat hebben wij daar mee? Heel, heel in het kort komt het erop neer dat ik een hele dominante schoonvader en schoonzus heb.

Mijn man heeft een paar bedrijven met zijn ouders en zus. Mijn man heeft door zijn opvoeding een ongelooflijke tik opgelopen in het zichzelf kunnen uiten.

Naar hem werd nooit geluisterd, hij is nooit geknuffeld etc. Zakelijk gezien zitten ze in erg zwaar weer, nu niet omdat ze geen werk genoeg hebben maar

door een rechtszaak en daardoor hebben ze een liquiditeitsprobleem.

Dit houdt in dat mijn man ook bijna geen geld mee naar huis neemt (Pa bepaalt alles) en dat ik voor alle kosten op kan draaien, dat kan natuurlijk niet.

Mijn man werkt 6 dagen in de week, van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat, geen probleem maar dan moet hij wel een gewoon salaris krijgen. Dit heeft

hij nog nooit gehad! Wel wordt er een paar man nieuw personeel aangenomen, die krijgen toch ook betaald? Dan maar 1 minder, je zoon moet ook kunnen

rondkomen.

De confrontatie hebben we wel vaker opgezocht, maar helpen doet het niet echt. Nu was ik zo boos dat hij zijn zoon zo'n pijn doet met zijn gedrag dat ik

mijn schoonvader bijna bij kop en kont gepakt heb. Dit heeft wel indruk gemaakt.

Voor nu hebben we afgesproken dat we proberen om op zondag met elkaar om tafel te gaan zitten om de afgelopen week door te nemen.

Ik kan er een dagelijkse soap van schrijven maar dan zouden dat wel hele lange uitzendingen worden.

Mijn schoonvader vindt bijv. dat als hij op bezoek komt het hekje open moet zijn (daar belt normaal iedereen aan).

Dat is onze ingang. Tja, zullen we dan ook maar de rode loper uitleggen? Je moet toch (bijna) overal aanbellen om binnen te komen.

Mijn schoonvader heeft tegen mij gezegd toen wij een maandje of drie verkering hadden dat hij zijn zoon kwijtraakte.

Mijn ouders zeggen juist dat ze er een zoon bij gekregen hebben!

Zo direct weer naar het zh voor een groeiecho en controle. Toch spannend weer!

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

hee vanessa

ik zit net je verhaal te lezen

poehh hee die schoonvader van jou is niet mals

bij mij zou hij echt ook pech hebben

met het hekje moet open staan

als je een bedrijf kunt runnen /of meerdere dan is een hekje vast een heel moeilijk ding om tegen te komen ,

sorry maar het woord wat in me op komt is mafketel

en als hij vint dat hij zijn zoon verloren heeft dan zou ik hem vertellen dat hij dan maar eens moest nadenken wat hem heeft weg gejaagt want een trouwe man gaat alleen maar weg als hij wat beters vind ,dus is het duidelijk beter bij jou ouders en bij jou dan bij hun

en als ze zo door blijven gaan zijn ze hem nog eens helemaal kwijt want als hij ook nog een betere baan die wel normaal betaald vind gaat hij daar ook nog heen en gelijk heeft hij

dikke knuffel en ik hoop dat het gesprekje iets uit haald en zo niet pak ze idd maar bij kop en kont

je hebt volgens mij helemaal gelijk

wij vrouwen bewaken onzs gezin als leeuwinnen grrrrrrr

Geplaatst

Hoi meiden,

Allereerst voor iedereen nog de allerbeste wensen voor 2011! Wat een bijzonder jaar wordt dit voor ons. En het komt nu zo dichtbij!

Ik heb zelf een soort uitzetlijst gemaakt en het grootste deel heb ik nu wel aangeschaft, maar het is wel veel hoor! En overal zeggen ze weer wat anders, zoals over hoeveel dekentjes etc je moet hebben. Ik probeer maar gewoon m'n verstand te gebruiken en ook niet te veel aan te schaffen.... Kan straks altijd nog als de kleine er is. Ik ben nu telkens wat dingen aan het wassen, want ik wil zo graag het bedje enzo opmaken!

Vanessa, dat klinkt idd niet echt gezellig met je schoonvader.... Hoop dat het gesprek iets gaan helpen...

Toch ook wel wat meiden die druk zijn met ziekenhuisbezoekjes, sterkte! Nog een paar weekjes en dan hebben jullie je babytje in je armen!

Hier gaat het verder goed. Vorige week nog bij de Arbo geweest en die begreep het volledig dat ik in de ziektewet zit. Helemaal omdat ik nu ook bekkenklachten erbij heb.

Geboortekaartjes zijn ook uitgezocht en we zijn nu nog over de tekst aan het nadenken, valt nog niet mee....

Geplaatst

Vanessa, hoe was de groeiecho? Hopelijk verloopt alles nog volgens de curve.

Wat naar dat conflinkt met je schoonfamilie. Hoop dat het uitgepraat kan worden zodat je er meer vrede mee hebt.

Stress etc komt nu voor je kindjes ook niet ten goede...

Dat maagzuur is vervelend inderdaad. Hebben jullie die medicijnen gekregen op recept van de gyn?

Ik durf er eigenlijk niets tegen te pakken.

Mob, we kunnen wel blijven shoppen inderdaad.

Ben ook benieuwd of we het allemaal nodig zullen hebben.

De tekst is moeilijk voor de geboortekaartjes, vinden wij ook.

We hebben vorige week ook de kaartjes laten ontwerpen, over een week of twee is de proefdruk binnen.

Ben wel heel benieuwd hoe die gaat worden, het is geen bestaand kaartje, we hebben onze wensen omschreven.

Ach ja, het kan altijd nog aangepast worden.

Geplaatst

Fijn al deze tips. Ik zal ook maar eens een eigen lijstje gaan maken.

Vanessa, hoe was het met je controle vandaag?

Mijn schoonvader leeft al heel lang niet meer, maar tussen hem en mij had hij ook alles kapot gemaakt destijds. Zijn leukste uitspraak: 'Kan me niet schelen al zie ik jou nooit meer, als m'n zoon maar komt'. Hij leek jaloers op het feit dat hij de aandacht van zijn (enige) zoon met mij moest gaan delen. Tja. Hopelijk wordt het bij jullie wat beter nu de boel een keer goed gezegd is, want je bent zakelijk ook nog met elkaar verbonden.

Geboortekaartjes, ook zo moeilijk. Ik heb een ontwerp in m'n hoofd en heb nu iemand benaderd met de vraag om een afspraak zodat we dit uit kunnen werken (zij voor ons, bedoel ik dan). Kijken of het wordt zoals ik heb bedacht. Tekst lijkt me ook wel moeilijk. Daar zal ik me ook maar eens mee bezig gaan houden.

Controle ziekenhuis vandaag: bloeddruk a.g.v. medicatie iets gezakt naar 145- 85. Maandag as. weer terug voor controle bloed, urine, bloeddruk, groeiecho, dopplertest... Tjonge, jonge. Totale APK dan dus weer.

Geplaatst

Onze kindjes doen het geweldig! Ze lopen voor op groei.

Rond de 1400 en rond de 1350 gram zijn ze nu. Vind het wel grappig dat nummer 1 (die het eerst geboren gaat worden)

continue voorloopt in gewicht. Zou mijn gevoel dan uitkomen dat het een jongetje en een meisje zijn?

Wat het lastige aan het conflict met de schoonfamilie is is dat ook mijn schoonzusje erbij betrokken is. Deze lijkt precies

op haar vader. Dit houdt in dat als er wat met mijn schoonvader zou gebeuren zei het roer in handen neemt.

Dat gaat dus helemaal niet gebeuren! We zullen afwachten wat ze gaan doen.

Vanochtend hebben mijn schoonouders in ieder geval wel het personeel goedemorgen gewenst (en gelukkig nieuwjaar) maar

tegen mijn man zeggen ze niets. Dat is dus al punt 1 om te bespreken voor a.s. zondag!

Ik werk ook samen met mijn vader maar ik geef hem zelfs nog een kus, het ene uiterste in het andere dus.

Geplaatst

sanna aan de verloskundige vragen of ze omeprazol40 voorschrijft ik had ook heel erg last van maar sinds ik die dingen slik heb ik een nergens meer last van heerlijk ze kunnen ook geen kwaad je neemt ze s'morgens in en ze werken 24 uur ideaal

Geplaatst

Vervelend dat conflict met schoonvaders. Lijkt me heel erg vervelend!

Vanessa wat fijn dat alles goed is met je kindjes. En dat alles goed groeit.

Wat betreft geboortekaartjes. Die hebben wij ook al besteld. Over de tekst zijn we vorig weekend even voor gaan zitten,en eigenlijk waren we er snel over uit. Midden januari krijgen we de 1e proefdruk.Ben heel benieuwd.

Geplaatst

@Vanessa, inderdaad erg vervelend zo'n gedoe met je schoonvader. Wel fijn dat alles goed gaat met je kindjes.

@Moon, je hebt het maar druk met al die controles. Hopelijk zakt de bloeddruk nog wat meer.

@Maagzuur, ik neem gewoon een Rennie tegen het maagzuur. Op de bijsluiter staat dat je die gewoon mag gebruiken en mijn schoonzus heeft dat toen aan de vk gevraagd en zij heeft het tijdens beide zwangerschappen gebruikt.

@Geboortekaartje, wij hebben vorige week de proefdruk ontvangen. Morgen even naar de drukker, want er staan wat foutjes in.

Ik heb zelf vandaag echt enorm last van mijn rug en daardoor volgens mij ook meer harde buiken. Moet donderdag op controle.

Geplaatst

Kim ik heb ook zo'n last van de rug. Een hele vervelende pijn is het! Heb wel zitten denken aan fysio...

Doe jij fysio?

Vandaag weer op controle geweest,en jáwel....de beeb ligt mooi met z'n koppie naar beneden! Had het idee van niet,maar alles ligt mooi op schema!

Geplaatst

Even een vraagje. Ik ben de spullen voor het wiegje en ledikant aan het wassen. Heb net het ledikant ook al opgemaakt.

Volgorde die ik heb aangehouden:

Matras

Molton bedzeiltje

Molton

Hoeslaken

Lakentje

Deken

Ben benieuwd wat jullie voor volgorde hebben. Ik lees op internet veel verschillende dingen over het molton bedzeiltje, maar het staat bij mij toch echt op de aanschaflijst van het kraambureau....

Ik zou bij klachten trouwens wel naar de fysio gaan. Ik dacht ook dat het wel niet zo nodig zou zijn, maar wel dus. Moet nu elke week terug ivm m'n bekken.

We moeten nog een poosje, dus wel prettig om dat zo pijnvrij mogelijk te doen....

Geplaatst

Mob? Heb je geen matrasbeschermer? Tussen je bodem en het matras?

Het molton bedzeiltje mag je eraf halen, dit is niet veilig.

Als je kindje op zijn/haar buik komt te liggen dan kunnen ze niet ademhalen.

Bij ons werd hij om die reden direct van het bedje afgehaald (ik had hem ook op de uitzetlijst staan).

En het bedje kort opmaken.

Wat doet de fyschio? Massage?

Het lijkt mij heerlijk om even lekker los gemasseerd te worden, hiervoor is dan wel een speciale tafel nodig.

Ga toch maar eens informeren.

Geplaatst

Bedankt Vanessa voor je reactie!

Nee, geen matrasbeschermer tussen bodem en matras, volgens mij niet echt nodig. of wel?

Ik heb begrepen dat het molton bedzeiltje alleen onder de billetjes komt te liggen... Maar iedereen zegt weer wat anders... Daarom twijfel ik...

ik heb het ledikant gewoon opgemaakt, het wiegje ga ik wel 'kort' opmaken, baby komt daar de eerste tijd in te liggen.

Door alle berichten op internet wordt ik een beetje onzeker :-(

De fysio heeft inderdaad gemasseerd en oefeningen meegegeven. Die massage deed vreselijk pijn.... Spier in m'n been is helemaal verkrampt doordat m'n bekken instabiel is..... M'n man moet nu elke avond de massage herhalen en moet elke dag oefeningen doen. En 1x per week naar de fysio. Hoop dat het helpt, want de pijn wordt steeds erger.

Geplaatst

Hi meiden,

Hier zijn de bedjes ook al opgemaakt.

We hebben (ook) geen matrasbeschermer ...dacht dat het niet zo veel uit zou maken.

Dus; matrasje

aerosleep (zit een zeiltje in verwerkt)

hoeslaken

lakentje

overtrekje met daarin de dekentjes (nog niet kort opgemaakt want ga regelmatig kijken en vind het zo leuk staan zo)

...een molton heb ik ook niet. Zou ik die nog nodig hebben onder de aerosleep??

Kim, doe maar rustig aan. Je lichaam geeft waarschijnlijk aan dat je te veel gedaan hebt.

Ook al zijn harde buiken volgens de gyn normaal. Het zijn oefenweeen, als ze maar niet frequend komen en gaan!

Fijn overmorgen de controle, hopelijk wordt je dan helemaal gerustgesteld.

Geplaatst

Mob, een molton bedzeiltje is vaak maar heel kort.

Alleen onder de billetjes kan het helemaal geen kwaat, als het maar niet op de hoogte van het hoofdje ligt.

...voordat je kindje gaat draaien etc ben je weer een hele tijd verder en kun je nog zien of je het weghaal.

Wij hebben om die reden een aerosleep gekocht. Het is helemaal waterdicht en het kindje kan toch ademen, maakt niet uit hoe het gedraait is.

Ook de honinggraat structuur vangt heel snel spuug etc op waardoor dat ook meteen weg kan trekken.

Als je kindje naar de buik gaat draaien heb je die nog snel genoeg gekocht toch.

Geplaatst

@Pammie, ik heb geen fysio, maar als ik mob zo hoor ga ik dat misschien wel doen. Vandaag heb ik trouwens een stuk minder last van mijn rug.

@Bedje, wij hebben voor de eerste tijd een wiegje. Hierin ligt een matrasje, dan molton, hoeslaken, laken en deken. Ik had geen moltononderlegger op de uitzetlijst staan. De molton ligt alleen onder de billetjes en het wiegje heb ik kort opgemaakt. Het ledikantje heb ik nog niet opgemaakt. Ik heb hiervoor een matrasbeschermer, dan aerosleep en aerosleep hoeslaken, laken en deken. Onder de aerosleep mag je geen molton leggen, omdat anders het effect van het ademende materiaal weg is.

Volgens mij hoeven we ons echt geen zorgen te maken over hoe het bedje nu is opgemaakt, want de kraamverzorgende zal dat toch wel meteen nakijken.

Hebben jullie trouwens al een intake van de kraamzorg gehad? Bij ons komen ze daar 18 januari voor.

Geplaatst

Iedereen nog de allerbeste wensen voor 2011, waar iig onze grote wens gaat uitkomen!!! spannend he, het begint zo te korten nu!! Ik ben 1 vd laatste van ons allen hier en ben al 29,5 week!

Bij mij komt de thuiszorg komende week, ben benieuwd.

Gaat het goed met iedereen?

Lfs Cindy

Geplaatst

Vanmorgen controle en echo gehad. Mijn bloeddruk was goed 130/80, wel wat hoger dan de andere keren. Kindje lag al met het hoofdje naar beneden, maar dat wil eigenlijk nog niks zeggen. Voor mijn rugklachten en bandenpijn adviseert de vk om eens ondersteunende zwangerschapsslips te gaan dragen. Niet charmant, maar ik ga het toch maar proberen denk ik. En als het echt te erg wordt inderdaad eens langs de fysio.

Op de groeiecho was te zien dat het kindje ongeveer 1 week achter ligt in de groei. Daar hoefde ik me verder geen zorgen over te maken, want het valt wel gewoon binnen de groeicurves. Daarbij ben ik zelf slank en mijn man ook, dus het kan ook genetisch bepaald zijn.

Geplaatst

Kim wat fijn dat alles weer goed was. Ik vind het toch iedere keer weer een geruststelling.

Ondersteunde zwangerschapsslips? Die heb ik nog niet gezien, lijkt mij ook wel wat.

Geplaatst

@Vanessa, ondesteunende slips schijnen wel te bestaan. Ik heb ze op internet gezien. Zelf ben ik ze gisteren in de stad ook niet tegen gekomen. Ik heb nu bij de Prenatal een Babybelt van Anita Maternity gekocht. Deze bad ondersteunt je buik, zodat je rug minder belast wordt. Ik merkte meeen verschil. Ik draag hem nu naar mijn werk, maar thuis doe ik hem af. Je moet hem namelijk niet de hele dag drgaen, omdat anders je eiegen spieren en banden lui worden.

Geplaatst

Zo,effe de topic omhoog uppen. Waar is iedereen?

Kim,die ondersteunende zwangerschapsslips lijkt mij ook echt ideaal.

Geen flauw idee waar je ze kunt krijgen...Prénatal heeft ze iig niet. Heb wel even gegoogled,maar daar wordt ik ook niet echt wijzer van. Ook veel last van harde buiken en menstruatiekrampen gehad. Volgens de VK de indalingsweeen.

a.s. Dinsdag heb ik mijn laatste werkdag. En dan zwangerschapsverlof!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden