Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2011

Aanbevolen Berichten

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Volgens mij is dat gewoon normaal. En ze zeggen dat alles wat je nu bij beetjes hebt straks niet

meer hoeft te doen.

Doe er elke dag maar een paar dan zijn we met de bevalling binnen twee uurtjes klaar.....

Geplaatst
Chablis, denk je dat ik daar mee kan wachten tot vrijdag? Het is niet zo dat mijn voeten zo dik ijn dat ik geen schoenen meer aan kan of zo.

Ik heb geen idee of je daarmee kunt wachten. Evt. gewoon even bij de huisarts laten opmeten? Of gewoon ff bellen met de vk?

Geplaatst

@chablis, tjonge wat vervelend zeg voor je... Heel veel sterkte! Kan me voorstellen dat het een beetje tegenvalt. Ik hoop dat je toch nog lekker een paar dagen naar huis mag.

@Kimmie, 't klinkt idd als voorweeen of indalingsweeen. En dat is volgens mij niet erg. Ik heb het soms ook.

@Kim, je kan bij de huisarts je bloeddruk altijd even laten meten of gewoon de verloskundige bellen. Blijf je constant vocht vasthouden of is het af en toe. Ik hou ook wel wat vocht vast, maar dat is voornamelijk als ik druk ben.... Mijn bloeddruk was trouwens bij de vorige controle wel wat hoger dan normaal. Eerder had ik een bloeddruk van rond de 110/60 en nu was ie 130/70, maar nog wel goed vond de vk. Moet bij de volgende controle wel urine meenemen voor de zekerheid.

Ik ben trouwens ongeveer 10 kg aangekomen, maar het is voornamelijk m'n buik. M'n benen zijn ook wel wat dikker, maar dat is vooral vocht volgens de fysio.

Geplaatst

Bij de zwangerschap van Bo hield ik volgens mij vanaf week 15 al heel veel vocht vast. Hiervoor ben ik zelfs mijn steunkousen gaan dragen.

Jeetje, wat was dat lastig met je kleding! Want dit viel ook in de vakantieperiode. Gelukkig was het niet al te warm maar gek werd ik er wel van!

Mijn bloeddruk was altijd keurig (beter dan wanneer ik niet zwanger was).

Nu houdt ik een pietsie klein beetje vocht vast, mijn bloeddruk was afgelopen maandag 120/60. Echt netjes dus.

Volgens mij kun je zo even door de assistente van de huisarts je bloeddruk op laten meten, dan weet je het zeker.

Sterkte!

Mijn bloeddruk is dus gelukkig geweldig. Ondanks de stress waar wij op dit moment volop inzitten. Mijn schoonvader

gedraagt zich dus zo dominant dat hij zondag bij ons thuis boos is weggelopen. Hierbij weer totaal geen rekening houdend

met zijn kleindochter en schoondochter die hoogzwanger is. Tot op heden heb ik ook nog niets van hem gehoord.

Arno praat op dit moment puur zakelijk met hem, is eigenlijk ook nooit anders want mijn schoonvader heeft geen ander leven

dan zijn zaak. Triest.

Ik zal jullie niet langer vervelen maar zit hier gewoon heel erg mee. Niet voor mijzelf, niet voor onze kids maar voor mijn man.

Hij zit er toch maar "tussenin". Hij kent zijn vader niet anders en is het gewend om als een hond behandeld te worden, ik pas daarvoor.

En buiten dat laat ik onze kinderen niet blootstellen aan dit rare, enge gedrag. Freak!

Geplaatst

Ik werk helaas niet echt in de buurt van mijn huisarts, dus ik laat mijn bloeddruk morgen wel bi de vk controleren. Mijn bloeddruk was de vorige keer ook hoger dan daarvoor. Eerst rond 110/70 en de laatste keer 130/80.

Vanmorgen kreeg ik een vreemde mededeling van mijn teamleider. Ze vroeg wanneer ik nu precies met verlof ging, dus ik zei met 36 weken en dat is 7 februari. Nu ben ik in december ziek geweest en heeft de vk op dat moment geadviseerd om even rustig aan te doen, daarna die kaakholteontsteking gehad. Volgens mijn teamleider heb ik dan dus geen keus meer wanneer ik met verlof ga en moet ik met 34 weken gaan. Dat zou dus al maandag zijn. Dit vond ik ineens wel erg snel, want ik heb nog zaken af te handelen en ik zou dan ook een aantal collega's niet meer zien. Nu hebben we een samen afgesproken dat ik volgende week nog werk en dan met verlof ga. Ik vind het wel vreemd allemaal. Weet iemand van jullie of dit daadwerkelijk klopt?

Geplaatst

Kim,wat een vreemd verhaal over je teamleider. Heb er niet zo heel veel verstand van,maar volgensmij klopt dit van geen kanten.

Dat jij ziek bent geweest,staat volgensmij helemaal los van zwangerschapsverlof.

Vammorgen weer op controle geweest bij de VK. Bloeddruk heel netjes,en met de beeb gaat ook alles prima. Hoofdje netjes naar beneden.

Ik heb wel vanaf vorige week kleine "scheurtjes" (striemen) op mijn onderbuik. Helaas....je kunt het niet voorkomen...

Geplaatst

Wat een raar verhaal idd Kim..

Volgens mij mag je zelf beslissen tot wanneer je doorgaat en wettelijk gezien is 36 de grens.

Want als je door zou werken tot 36 heb je daarna een week langer.

Geplaatst

@Kim. Je mag in principe zelf kiezen wanneer je met verlof gaat. Maar als je (gedeeltelijk) in de ziektewet komt ivm klachten die komen door de zwangerschap dan moet je verplicht 6 weken van te voren met verlof. Dat heb ik dus. Ik zat met 24 weken al volledig in de ziektewet en dan gaat 6 weken voor de uitgerekende datum je zwangerschapsverlof in.

Maar als ik jou verhaal zo lees is dat bij jou niet aan de orde. Want je bent wel ziek geweest, maar niet ten gevolge van de zwangerschap en je bent daarna ook weer gewoon gaan werken. Dus volgens mij mag je dan wel tot 36 weken doorwerken. Anders moet je even op de site van het UWV kijken, daar staat info over zwangerschapsverlof en ziekte.

Geplaatst

Dank je wel voor jullie reacties.

Ik ben in eesrte instantie wel twee dagen thuis geweest op advies van de vk ivm de harde buiken, maar daarna is dat verkoudheid/kaakholteontsteking geworden. Op de site van UWV staat mijn situatie niet echt beschreven. Het gaat alleen over ziekte voor je verlof die helemaal niks met de zwangerschap te maken heeft, dat heeft geen invloed. En er staat iets over ziekte tijdens de 6-4 weken voor je uitgerende datum. Ziektedagen daarbinnen woren van je verlof afgetrokken.

Ach, ik heb ook helemaal geen zin meer om daar nog verder over te discussieren en ga gewoon 5 weken van te voren en dan neem ik misschien nog een extra week vakantie op na mijn verlof.

Geplaatst

Hier was bloeddruk gisteren 120- 90. Verdubbelen medicatie heeft dus wel geholpen, waardoor ik gelukkig nog steeds thuis rustig aan kan en mag blijven doen. Dinsdag weer terug voor uitgebreide controle, ook van de kleine.

Flink bijgekletst hier:

@Cin, hopen dat je snel minder benauwd bent. Akelig, bah.

@Jessica, goed van je te horen meis... Veel succes!

@Vanessa, was alles goed met groeiecho ed.? Vervelend van je schoonfamilie. Van mij mag je hier gerust af en toe spuien. Lastig idd voor je man, die zit er middenin. Lastig ook om een grens te trekken voor jezelf en je kid(s) zonder het voor hem nog weer moeilijker te maken...

@Sharon, leuk die babyshower en die gipsbuik. Ik krijg morgen een bellypaint; die wil ik ook voor het ontwerp van het geboortekaartje gebruiken. Kan 'm niet hier laten zien, want we willen ook iets met namen gaan doen...

@Chablis, dat is wel m'n nachtmerrie hoor! Weken en weken in het ziekenhuis door moeten brengen. Begrijp dat je er rusteloos van wordt. Héél veel sterkte!!!

@Kimmie, mooi dat de groeiecho oké is en lekker juist dat je zo weinig bent aangekomen... Ik 11 kg.

@Pammie, verlof!!! Geniet er van.

@Kim1980, volgens mij is het zo dat de regel dat je verlof 6 weken van te voren in gaat alleen geldt als je (gedeeltelijk) ziek uitgevallen bent a.g.v. zwangerschapsgerelateerde klachten. Dit geldt in mijn geval. Ik heb nu dus vanaf volgende week verlof. Als je ziek bent geweest (a.g.v. zwangerschap) en je hebt gewoon weer 4 weken gewerkt (dat is volgens mij de grens?) dan geldt de verplichting niet dat je 6 weken van te voren verlof op moet nemen.

M.i. heb je groot gelijk dat je het nu gewoon zo oplost en je er verder lekker niet druk om maakt. Geniet ervan, meid!

Geplaatst

hey kim

ben je minder gaan werken aan de hand van die week of ben je daarna gewoon fulltime gaan werken de uren die je altijd gewerkt hebt want het is idd zo stel dat je al 2 uur in de week minder bent gaan werken ben je verplicht 6 weken van te voren met verlof te gaan en volgens mij kun je ook alleen maar 4 of 6 weken van te voren met verlof tenminste dat was bij ons ik wilde ook 5 weken maar ik kon alleen 4 of 6 nu is het bij mij 6 geworden omdat ik minder ben gaan werken ik hoop dat je er iets aan hebt hou wel in de gaten als je er van te voren 5 weken uit gaat tot wannneer je dan verlof hebt en dat je wel je 16 weken hebt succes en we lezen het wel

Geplaatst

Sharon, ik ben weer gewoon mijn normale uren aan de slag gegaan. Ik kon meteen al kiezen tussen 4, 5 of 6 weken van te voren, dus vreemd dat jij dat niet kon.

Geplaatst

@Vanessa wat vervelend die situatie met je schoonvader. Ik zou het normaal al heel erg vinden maar als je zwanger bent zit je hier toch al helemaal niet op te wachten!

@Kim, als je gewoon je aantal uren werkte mag je echt tot 4 weken vantevoren werken. Maar vind het sowieso raar dat je teamleidster daar nu ineens mee komt, vreemde vorm van communicatie.

@Moon fijn dat je nog lekker thuis kan blijven.

HIer alles rustig en goed: 1 baby ligt in stuit in mijn bekken, dus keizersnede lijkt nu 100% zeker...ach ja is voor mijn benauwdheid ook wel beter.

Verder herken ik dat ongi gevoel en pijn onder in mijn rug ook wel, weet niet zo goed wat ik er mee moet. wil maar wachten tot maandag, dan heb ik weer een controle.

Heb nog een groeiecho gehad en beiden babies doen het goed: 1 ligt gemiddeld qua groei voor een 1ling & de ander er net iets onder, super dus!

fijn weekend allemaal!

Geplaatst

@Cin, fijn dat de kleintjes goed groeien.

Gisteren heb ik ook weer een controle gehad. Alles was goed, bloeddruk 130/80. Kleintje ligt al een beetje ingedaald. Dat heb ik denk ik van de week ook wel eens gevoeld. Kleine steekjes in de schaamstreek.

Geplaatst

Cin,wat fijn dat je kleintjes het zo goed doen!

Helaas zijn er wat berichten verdwenen van gisteren. Jammer. Vanessa had al een bericht gedaan naar Jheroen zag ik...;-)

Geplaatst

hallo allemaal,

met ons gaat ook alles prima, de boys doen allebei niet onder voor een 1-ling en groeien echt gelijkmatig op..

ook liggen ze allebei mooi al met het hoofdje (had het van allebei gevoeld werd er s'nachts echt wakker van door het ruimtegebrek waarschijnlijk) naar beneden hopelijk dus een natuurlijke bevalling.

maar ik heb ook even een vraagje voor jullie, vannacht begonnen mijn borsten al te lekken,

bij de zwangerschap van mijn dochter pas in de laatste week (ben nu 33 weken).

hebben jullie dit ook al eens gehad? ik moet vrijdag weer naar de gyneacoloog maar ik dacht vraag het jullie even;)

alvast bedankt, liefs chantalle

Geplaatst

Hoi Chantelle, (even snel een korte reactie): heb ik ook al weken. Af en toe lekkende borsten. 's Ochtends natte plekjes/vlekken in m'n pyjama... 't Werkt! Denk ik dan maar...

Geplaatst

Vanochtend weer bij de verloskundige geweest, alles prima in orde. De kleine ligt mooi met het hoofdje naar beneden en dat voel ik ook. Begin steeds meer te waggelen ;-)

Ik heb nog geen last van lekkende borsten, lijkt me wel vervelend. Maar je weet dan in ieder geval wel dat het goed werkt....

Geplaatst

ik wil ook borstvoeding gaan geven dus het gaat werken is super maar waar het mij om

ging is dat het bij kayleigh echt pas een week van tevore begon, ben nu 33 weken dat zou wel erg vroeg zijn.

maar gelukkig hebben jullie dat ook al een tijdje, dus niks om me druk te maken ;) thanks ladies

Geplaatst

Schijnt heel normaal te zijn hoor,dat je wat vocht verliest uit de tepels. Ik heb er ook nog geen last van. En ach,wat is vervelend? Als je straks borstvoeding wilt geven,zul je het ook wel eens af en toe hebben! ;-)

Geplaatst

Ik heb (nog) geen last van vocht. Vandaag over 6 weken zijn onze beebs er, of bijna. Ik wordt op 7 maart ingeleid als ze er dan nog niet zijn.

Ik hoop dat ik een paar dagen voor het inleiden spontaan ga beginnen.

Hebben jullie al een tasje klaarstaan?

Geplaatst

Ik heb nog geen last van vochtverlies uit mijn borsten, maar ik weet dat het niet vreemd is.

Ik heb afgelopen weekend mijn ziekenhuistas al zo ver ingepakt als mogelijk. Ik hoop hem niet nodig te hebben, want ik wil thuis bevallen. Ook heb ik gisteren de matrasbeschermer op mijn bed gelegd. we hebben net nieuwe matrassen en ik moet er niet aan denken dat die meteen vies worden. Ik heb trouwens niet die beschermer uit mijn kraampakket gebruikt. Ik heb een waterdichte moltononderlegger bij de Hema gekocht. Deze kraakt niet en is niet zo warm.

Geplaatst
Ik heb trouwens niet die beschermer uit mijn kraampakket gebruikt. Ik heb een waterdichte moltononderlegger bij de Hema gekocht. Deze kraakt niet en is niet zo warm.

Wat handig Kim. Ik heb wél de matrasbeschermer van het kraampakket gebruik,en hij kraakt inderdaad! Maar alleen als ik in het koude bed stap,zodra het warm is hoor ik het niet meer.;-)

Ook hier het ziekenhuistasje half klaar staan. Voor de beeb is alles klaar,alleen voor mij nog.

Geplaatst

Ik heb ook een waterdichte molton op mijn bed gedaan. Moet er niet aan denken dat je je matras bij het oud vuil gooien kunt.

En je zult het zien, als je dit op je bed hebt liggen gaat het allemaal goed maar heb je het niet dan gaat het geheid mis.....

Ze hebben bij mij de vliezen gebroken 's ochtends vroeg bij de tweede dag van het inleiden, wat was dat een vies gevoel!

Maar dat komt denk ik ook omdat ze je vliezen echt breken.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden