Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2011

Aanbevolen Berichten

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ziekenhuistassen staan klaar. Ben ik afgelopen week mee druk geweest. Wel een lekker idee dat die voor 't grijpen staan. Morgenmiddag heb ik behalve controles in het ziekenhuis ook een afspraak op de afdeling. Maar eens vragen wanneer ik me überhaupt moet melden. Matrasbeschermer Action is ook fijn en niet duur!

Geplaatst

@Sharon, ik heb voor de baby ook 2 hydrofiel luiers in de tas gedaan, dit stond in mijn boekje van de kraamzorg. Verder is het handig om wat te eten en te drinken mee te nemen heb ik gelezen (heb ik er ook nog niet in zitten). Eventueel een boek of puzzelboekje, voor als het wat langer duurt. Een shirt voor jezelf om in te bevallen en ook kleding waarin je weer naar huis kan.

Ik ben gisteravond ook weer heel slim geweest (ahum). Ik weet niet precies wat ik deed, maar in ieder geval is mijn teen dubbel geklapt en hoorde ik hem kraken. Ik heb dus nu een gekneusde of gebroken teen. Lopen gaat wel als ik hem aan de teen ernaast vast tape. Alleen als ik hem per ongeluk buig dan doet het ontzettend zeer.

Geplaatst
wat hebben jullie in de tas zitten weet eigenlijk niet eens wat ik er in moet doen buiten de ziekenfondspasjes kleertjes en toiletartikelen

2 babypakjes,mutsjes,rompertjes,sokjes.

Jasje voor de baby

Makkelijke kleren voor jezelf als je naar huis gaat

Iets om in te bevallen

Warme sokken,onderbroeken,evt voedingsbeha.

Toiletartikelen

Ponskaartje,ziektekostenpasje,evt paspoort/controlekaart VK

En niet te vergeten; DE FOTO CAMERA!!

Geplaatst

Verder iets van een energydrankje en evt iets te eten (peperkoekje, liga ofzo voor je partner)

Verder kreeg ik als tip, een 50ct of 1 of 2 euro muntstuk voor de rolstoel als je aankomt in het ziekenhuis en niet meer zo lekker kan lopen. Vond ik wel een hele slimme.

2 babypakjes,mutsjes,rompertjes,sokjes.

Jasje voor de baby

Makkelijke kleren voor jezelf als je naar huis gaat

Iets om in te bevallen

Warme sokken,onderbroeken,evt voedingsbeha.

Toiletartikelen

Ponskaartje,ziektekostenpasje,evt paspoort/controlekaart VK

En niet te vergeten; DE FOTO CAMERA!!

Geplaatst

bel een taxi bedrijf vooraf om te vragen wat een ritje kost van jullie huis naar het ziekehuis zodat je dat geld ook klaar kunt leggen

je wil denk ik niet nog langs een pin moeten als je midden in de weeen zit en je weet maar nooit of en waarom je een taxi nodig zou hebben

Geplaatst
Uitgerekend

1 maart 2011: March

1 maart 2011: Sharon (MEISJE)

1 maart 2011 * engelkindje: Minoes

1 maart 2011: Pammie

2 maart 2011 Suzzy

3 maart 2011: Dreamer

4 maart 2011: Mob

5 maart 2011: Sanne, tweeling

6 maart 2011: Kim

9 maart 2011: Moon74

9 maart 2011: Audrey

11 maart 2011: Chablis

13 maart 2011:Jolanda

15 maart 2011: Moi

19 maart 2011: Kimmie

21 maart 2011: Cindy, tweeling

27 maart 2011: Vanessa, tweeling (zal door mijn diabetes1 met 37 weken en 1 dag (=7 maart) ingeleid worden)

27 maart 2011: * engelkindje: Mik

De kans is erg aanwezig dat ik de 1ste van het lijstje ga worden die zal gaan bevallen ....................

Geplaatst

Ik sluit mij aan bij Kimmie, gaat het nog wel goed Chablis?

Staat je hoge bloeddruk in verbinding met een zwangerschapsvergiftiging?

Als met jullie beidjes het allemaal maar goed gaat, soms is het verstandiger

om de artsen te laten ingrijpen. We denken aan jullie en bidden voor jullie.

Geplaatst

Nee ik heb geen zwangerschapsvergiftiging. De kleine gaat vandaag of morgen gehaald worden vanwege het feit dat de doorbloeding van de

navelstreng steeds moeizamer gaat en dat de kleine zometeen niet voldoende voedsel meer binnen krijgt.

Spannende dagen dus!

Geplaatst

Chablis dat is inderdaad spannend. Kunnen ze dat zien door middel van een echo? En wat zijn de criteria om in te grijpen?

Je bent nu 34wkn zwanger?

Sterkte meid!

Een dikke knuffel van mij.

Geplaatst

oh dat komt erg dichtbij ineens & zoals je schrijft spannende dagen!

Sterkte en succes en toch ook heel veel genieten hoop ik!!

Liefs Cindy

Nee ik heb geen zwangerschapsvergiftiging. De kleine gaat vandaag of morgen gehaald worden vanwege het feit dat de doorbloeding van de

navelstreng steeds moeizamer gaat en dat de kleine zometeen niet voldoende voedsel meer binnen krijgt.

Spannende dagen dus!

Geplaatst

Ik had jullie wel gevraagd of jullie een tasje klaar hadden staan maar die van mij stond nog keurig in de kast....

Heb dus ook maar even wat dingetjes die er alvast in kunnen in gedaan, o.a. fototoestel.

Voor het geval ik vergeet waar ik deze gelaten heb kan ik dit topic teruglezen dat hij in het tasje zit wat mee

moet naar het zh, hoezo zwangerschapsdementie?

Geplaatst

Altijd handig, als je hier na kunt lezen wat je in hebt gepakt Vanessa (haha).

@Chablis, komt dat uit de dopplertest naar voren? Ben benieuwd wanneer jullie kindje geboren gaat worden... Spannend; succes en geniet er van als de kleine er is... Moet jij na de bevalling ook nog een paar dagen blijven a.g.v. je hoge bloeddruk? (ik tzt wel)

Hier toch weer hoge bloeddruk, ook de hogere dosis medicatie kon de bloeddruk dus niet meer onder controle houden. Weer naar 145- 100 gestegen. Geen eiwitten in urine, geen klachten. Kleine precies op schema. Weer 2 tabletten per dag er bij en morgen weer terug voor controle. Kijken of bloeddruk dan toch (tijdelijk) weer iets zakt en of urine nog schoon is. Blijf bezig zo, maar wel goed om onder controle te staan natuurlijk. Op naar de 35 weken (woensdag...). Ben benieuwd hoe ver wij komen.

Geplaatst

Spannende dagen dus!

Chablis,dat wordt spannend.Heel veel succes!!!

Geplaatst

Bloeddruk nu gedaald naar 120- 85. Voor nu helpt deze dosis medicatie dus weer even. Wel gevraagd hoe ver dit nog opgehoogd kan worden... Dit blijkt de max. Als bloeddruk nu weer gaat stijgen (en dat gebeurt tot op heden elke 12 dagen zo'n beetje) dan word ik in het ziekenhuis opgenomen.

Afhankelijk van aantal controles wordt dan moment bepaald waarop de bevalling ingeleid kan worden.

Hoop zo dat ik niet te lang in het ziekenhuis hoef te blijven... daar heb ik de vorige keer toen ik opgenomen was ivm overstimulatie toch wel een deukje van opgelopen. Vond dat toen heel heftig; patiënt en afhankelijk te zijn...

Voor thuis, waar nog 1 oud (en sinds kort blind) hondje van 13 jaar loopt, kunnen we eigenlijk ook geen goede oplossing bedenken... Dat voelt niet prettig, het idee dat ik vroeg/laat toch moet gaan en 't zo moet loslaten...

Geplaatst

Moon,vervelend dat je zo blijft schommelen met je bloeddruk. Het wordt voor jou dus ook spannend.

Wat voor hondje hebben jullie? 13 jaar is een beste leeftijd zeg! Sneu dat hij/zij blind is. Een hond hoort echt bij het gezin,en het doet je pijn om 'm dan zo te zien. Hier hebben wij een labrador,een chcolade bruine. Nog jong.Hij wordt vijf.

Chablis...? Iemand nog wat van haar gehoord?

Geplaatst

Chablis, hoe is het nu meis??? Al moeder?

@Pammie: een dwergpinchertje. Een heel klein hondje dus. 13 is stokoud voor zo'n beestje...

Dinsdag weer controle. Merk dat ik het nu moeilijk/spannend begin te vinden allemaal. Zie erg tegen opname in ziekenhuis op. Ben er dit weekend al meerdere malen emo van geweest.

Gelukkig is m'n man heel lief en steunt 'ie me waar hij kan. Hij heeft beloofd goed voor ons hondje te zorgen en desnoods wat extra vrij te nemen ook...

Geplaatst

Uitgerekend

1 maart 2011: March

1 maart 2011: Sharon (MEISJE)

1 maart 2011 * engelkindje: Minoes

1 maart 2011: Pammie

2 maart 2011 Suzzy

3 maart 2011: Dreamer

4 maart 2011: Mob

5 maart 2011: Sanne, tweeling 23-01-2011 2 jongens

6 maart 2011: Kim

9 maart 2011: Moon74

9 maart 2011: Audrey

11 maart 2011: Chablis

13 maart 2011:Jolanda

15 maart 2011: Moi

19 maart 2011: Kimmie

21 maart 2011: Cindy, tweeling

27 maart 2011: Vanessa, tweeling (zal door mijn diabetes1 met 37 weken en 1 dag (=7 maart) ingeleid worden)

27 maart 2011: * engelkindje: Mik

Helaas zijn (zoals het er nu naar uit ziet) onze berichten van gisteren allemaal verdwenen.

En we waren net zo druk geweest!

Omdat de eerste van ons topic al bevallen is en het voor velen van ons steeds spannender wordt zou ik graag een lijstje willen maken van alle belangrijke afspraken.

8 februari Vanessa groeiecho + controle (wordt 7 maart ingeleid)

Leuk idee?

Geplaatst

1 Feb Kimmie controle Gyn

2 Feb Kim1980 controle vk en liggingsecho

8 februari Vanessa groeiecho + controle (wordt 7 maart ingeleid)

heb de kleur even veranderd hoop niet dat jullie het erg vinden maar dat rood vind ik maar niets teveel gezien hier op het forum

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden