Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2011

Aanbevolen Berichten

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
1 Feb Kimmie controle Gyn

2 Feb Kim1980 controle vk en liggingsecho

8 februari Vanessa groeiecho + controle (wordt 7 maart ingeleid)

heb de kleur even veranderd hoop niet dat jullie het erg vinden maar dat rood vind ik maar niets teveel gezien hier op het forum

Haha Sharon,goed bezig!

Geplaatst

7 Feb Kimmie Groeiecho

8 Feb Vanessa groeiecho + controle (wordt 7 maart ingeleid)

15 Feb Kimmie controle Gyn

Vandaag geweest en alles was oke, ze hebben wel me urine en die gaan ze nakijken. Kijken of hier de pijn vandaan komt.

Ook me baarmoeder oogt nog steeds groter als de duur van de zwangerschap. Volgende week een groeiecho, want ze wil weten of de

kleine op schema blijft liggen! Ze heeft me ook inwendig onderzocht, maar de baarmoederhals is nog goed gesloten. Dus ik hoef niet bang te zijn

dat de bevalling in gang is ;) Nu als tip gekregen overdag aan me vermoeiheid toe te geven en dan gewoon te slapen, aangezien ik de nachten slecht slaap.

En zo krijg ik wat meer rust en ga ik niet zo door me reserves heen.

Geplaatst

Ik ben wel benieuwd naar je groeiecho Kimmie.

Gisteren heb ik 5 slaaptabletjes gekregen, als ik een nacht goed door wil slapen dan kan ik hier eentje van nemen.

Ach, ik denk niet (weet het bijna wel zeker) dat ik ze ga gebruiken, maar ze vond dat ik ze wel in huis moest hebben.

Ik heb er zelf dus niet om gevraagd.

Ik ben per nacht ongeveer 6x wakker, ik ga rond half elf, elf uur naar bed en iedere! dag om zes uur er weer uit.

's Middags slaap ik een half uur op de bank. Ik slaap dan heel erg vast.

Moet zeggen dat het nu echt zwaar begint te worden, maar het einde is in zicht, nog 4 weken en 6 dagen!

En ach, als de beebs maar gezond zijn want daar gaat het uiteindelijk allemaal om, de rest ben je zo weer vergeten.

Vind het wel leuk dit lijstje, weten we een beetje meer hoe het met elkaar is.

Kim succes morgen! Een liggingsecho is standaard als je bij de vk loopt?

Geplaatst

@Kimmie, fijn dat alles goed was. Misschien heb je inderdaad wel een blaasontsteking en vandaar die pijn. Aan mijn vermoeidheid toegeven doe ik ook, omdat ik 's nachts slecht slaap.

@Vanessa, ik zou denk ik ook geen slaaptabletten gebruiken. Alleen als ik het echt niet meer zou trekken.

Bij mijn vk doen ze wel standaard een groei- en liggingsecho, maar dat is alleen omdat zij ook het echocentrum zijn. Normaal krijg je bij de vk volgens mij alleen een termijnecho en de 20-wekenecho. Andere echo's alleen als het nodig is.

Geplaatst

4 Feb Moon74 bloeddrukmeting en urine + bloedonderzoek

7 Feb Kimmie Groeiecho

Spannende dag gehad. Vanochtend controle ziekenhuis en ik voelde de spanning enorm toenemen toen ik daar was; bang voor opname. Urine was goed. Bloeddruk aan de hoge kant: 135- 95 met max. dosering medicatie. Gyn wilde nogmaals meten. Ik gaf al aan dat het alleen maar hoger zou zijn van de spanning, maar 't moest toch. Onderdruk was toen 105. Moest ik een kwartier wachten en dan nóg een keer. Misschien heel onnozel, maar ik heb gewoon een potje zitten janken omdat ik niet rustig kon blijven en steeds meer gespannen raakte. Toen dus weer bloeddruk meten. Nog hoger... Uiteindelijk mocht ik dan maar naar huis tot vrijdag. Moet dan weer terug. Als bloeddruk dan weer 'op 't randje' is word ik opgenomen. Indien mogelijk voor een paar dagen om meer/andere medicatie in te stellen. Nu 35 weken zwanger en ziekenhuis wil graag dat ik de 38 weken haal.

Beeb lag nu (vrijdag jl. nog niet) wel al vast in het bekken.

Tja, was niet mijn sterkste dag vandaag, maar er speelt thuis ook het e.e.a. (zieke man, hondje waar ik over vertelde) en ik kreeg het gewoon niet voor elkaar om het een beetje flink op te pakken allemaal. Vrijdag een nieuwe poging!

Geplaatst

@Moon, kan me goed voorstellen dat je bleoddruk alleen maar hoger wordt als je daar moet gaan zitten wachten op een volgende meting. Ik ga duimen dat je bloeddruk vrijdag weer lager is en je nog niet opgenomen hoeft te worden.

Bij mijn controle was alles goed. Bloeddruk 115/75, dus weer een stukje lager als de vorige keer. Kleine is al helemaal ingedaald (ligt dus al startklaar) en dat heb ik zaterdag denk ik wel gevoeld. Veel steken in de schaamstreek en liezen, dit konden inderdaad indalingsweeën zijn geweest. Omdat alles zo goed gaat verder, afgezien van het slapen en de rugklachten, hoef ik pas weer over 2 weken op controle. Daarna wordt het wel echt elke week.

7 Feb Kimmie Groeiecho

16 Feb Kim1980 controle vk

Geplaatst

7 Feb Kimmie Groeiecho

7 Feb Mob liggingsecho en controle VK

16 Feb Kim1980 controle vk

Wat vervelend dat jullie zo slecht slapen. Ik heb af en toe een paar slechte nachten, maar dan nog mag ik niet klagen als ik zo jullie verhalen lees. Ik heb nu al 3 nachten heerlijk doorgeslapen, zonder naar de wc te hoeven.

Ik heb wel het idee dat die kleine nog niet ingedaald is. Maandag weer echo, hoop zo dat het dan wel ingedaald is.

@Moon, fijn dat je toch nog wel even naar huis mag... Hopelijk is je bloeddruk vrijdag goed!

Geplaatst

@Moon,wat vervelend allemaal! Hopelijk is vrijdag je bloeddruk een stuk beter!

Hier ook geen last van slecht slapen. Ik slaap nog heerlijk,1x in de nacht moet ik eruit om te plassen,dus dat valt reuze mee.

@Mob,ik heb ook het idee dat de beeb nog niet is ingedaald.Ben zo benauwd iedere keer.

Morgen controle VK,dus we zullen het horen.

Geplaatst

Kim houdt dat dan in dat de kleine binnen een bepaalde tijd komt? Omdat hij/zij ingedaald is?

Bij mij draaiden ze beide maandag nog alle kanten op, was erg leuk om op het scherm te zien.

Ik moet 's nachts eigenlijk zo vaak plassen omdat ik zo vaak wakker wordt. Daardoor krijg ik eigenlijk drang.

Eigenlijk moet ik even weer een nieuwe foto van mijn buik maken dan hebben jullie enig idee waarom ik geen kant meer op kan....

Geplaatst

@Vanessa, als het kindje is ingedaald kun je nog niks zeggen over de start van de bevalling. Kan ook goed nog tot 42 weken blijven zitten (hoop ik niet natuurlijk). Ik hoop wel dat ie in ieder geval nog 1,5 week blijft zitten tot 37 weken.

@Pammie en Moon, wat fijn dat jullie nog zo goed slapen. Ik zou er een moord voor doen om eens een nacht door te slapen of maar 1 keer wakker te worden. Het is bij mij ook niet duidelijk waarom ik wakker wordt, want plassen hoef ik meestal ook maar 1 of 2 keer. Maar ik word we minstensl een stuk of 4 keer wakker per nacht. Soms gaat inslapen dan weer makkelijk, maar soms lig ik ook een uur wakker.

Mijn moeder zou gisteren bij mij de ramen komen wassen, want dat kan ik echt niet meer. Belt ze rond 10.30 uur op dat ze niet kan komen, omdat ze waarschijnlijk haar arm had gebroken. Ze was uitgegleden (het was spekglad in Limburg gisteren). Dus toen ben ik maar met haar naar het ziekenhuis gegaan voor foto's. En het was inderdaad gebroken in haar elleboog, maar ze hoeft gelukkig geen gips. Ik heb gisteren ook eens even met haar gesproken over haar bevallingen en met hoeveel weken zij is bevallen. Ik hoop dat dat misschien een beetje erfelijk is, want zij is twee keer met 38 weken en een paar dagen bevallen.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Wij zijn op 27 januari de trotse ouders geworden van ons dochtertje Kenzy. Ik ben dus bevallen bij 34 weken waardoor ze erg klein is en te weinig weegt.

Om die reden ligt ze voorlopig nog in de couveuse om verder te groeien.

Ik ben sinds afgelopen maandag weer thuis en moet nog aardig herstellen.

@Sanne

Hey ! Ik zie dat jij inmiddels ook al bevallen bent. Hoe gaat het ermee? En hoe gaat het met de jongetjes?

@Kimmie1980

Ik kan me bijna niet voorstellen dat het erfelijk is.

@Moon74

Hoe gaat het nu met je?

Vraagje: In welk ziekenhuis ben je onder behandeling?

Geplaatst

Chablis, Gefeliciteerd met jullie dochtertje!! Gaat het verder wel goed met haar, ondanks dat ze nog erg klein is?

Nou meid, rustig aan en ik hoop dat je zelf ook snel opknapt!

Geniet ervan!

Geplaatst

@Chablis,van harte gefeliciteerd met jullie dochtertje Kenzy. Fijn dat alles goed met haar is,ondanks vroeggeboorte.

@Vanessa,ben eigenlijk wel benieuwd naar je buik. ;-)

@Kimmie,ik weet niet of het erfelijk kan zijn. Heb je t daar met je VK over gehad?

Vanmorgen weer controle gehad. Bloeddruk en ijzer helemaal in orde. Beebje doet het ook goed. Ligt nog niet helemaal vast in de bekken (heeft nog heel iets ruimte,maar ook niet veel meer),dus helemaal volledig ingedaald is beebje nog niet.

Vanaf nu elke week controle bij de VK.

Ik zal zien of ik het lijstje ergens kan terugvinden,dan kunnen we de pasgeborenen erbij zetten.

Geplaatst

Chablis en partner van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Kenzy.

Hoe is het met haar? Moet ze lang in de couveuse blijven?

Vervelend dat jullie niet bij elkaar kunnen zijn en op en neer moeten naar het zh. Is dat een beetje te doen voor je?

En hoe was de bevalling?

Geniet van elkaar!

Geplaatst

@Chablis, proficiat met jullie dochtertje. Hopelijk groeit ze goed en mag ze snel naar huis.

@Pammie, super dat bij jou ook alles goed was. Fijn dat de beeb al bijna helemaal is ingedaald. Volgens mij hoef je dat ook niet altijd te voelen, maar het kan wel.

Ik denk eigenlijk ook niet dat zoiets als zwangerschapsduur erfelijk kan zijn. Ik heb dat niet met de vk besproken, want toen wist ik het nog niet.

Geplaatst

Uitgerekend

01 maart 2011: March

01 maart 2011: Sharon (MEISJE)

01 maart 2011 * engelkindje: Minoes

01 maart 2011: Pammie

02 maart 2011: Suzzy

03 maart 2011: Dreamer

04 maart 2011: Mob

05 maart 2011: Sanne, tweeling 23-01-2011 2 jongens

06 maart 2011: Kim

09 maart 2011: Moon74

09 maart 2011: Audrey

11 maart 2011: Chablis 27-01-2011 Kenzy

13 maart 2011: Jolanda

15 maart 2011: Moi

19 maart 2011: Kimmie

21 maart 2011: Cindy, tweeling

27 maart 2011: Vanessa, tweeling (zal door mijn diabetes1 met 37 weken en 1 dag (=7 maart) ingeleid worden)

27 maart 2011: * engelkindje: Mik

Geplaatst

Uitgerekend

01 maart 2011: March

01 maart 2011: Sharon (MEISJE)

01 maart 2011 * engelkindje: Minoes

01 maart 2011: Pammie

02 maart 2011: Suzzy

03 maart 2011: Dreamer

04 maart 2011: Mob

05 maart 2011: Sanne, tweeling 23-01-2011 2 jongens :bcbbboy2:

06 maart 2011: Kim

09 maart 2011: Moon74

09 maart 2011: Audrey

11 maart 2011: Chablis 27-01-2011 Kenzy :bcbbgirl2:

13 maart 2011: Jolanda

15 maart 2011: Moi

19 maart 2011: Kimmie

21 maart 2011: Cindy, tweeling

27 maart 2011: Vanessa, tweeling (zal door mijn diabetes1 met 37 weken en 1 dag (=7 maart) ingeleid worden)

27 maart 2011: * engelkindje: Mik

Ik vind die smiley's zó grappig! ;-)

Geplaatst
Ik ook maar ik krijg ze op mijn Mac niet in een berichtje..... snik, snik

Dat is inderdaad jammer ja. Maar komt goed,dan zet ik (of iemand anders) ze er wel bij.

Geplaatst

Wauw, het begin is er écht... de eerste 'uitgerekend in maart- kindjes' zijn geboren... 2 jongens en 1 meisje = de score tot op heden! Spannend, 't komt nu wel dichterbij, hé?!

Sanne en Chablis, ook in dit topic nog een hartelijke felicitatie!!!

Ik moet morgenochtend weer voor controle bloeddruk; ga het nu omdraaien. Ik neem een tas met spullen mee, zodat ik voorbereid ben op een -opname van een paar dagen om (meer/andere) medicatie ingesteld te krijgen. Stél dat ik dan wel naar huis ga morgen ná bloeddrukmeting, dan valt het alleen maar mee. We zullen zien. Mochten jullie morgen/overmorgen niks van me horen, dan ben ik uit logeren...

Succes allemaal met de laatste loodjes/het draaien, bewegen, slapen etc.

Geplaatst

Iedereen bedankt voor de lieve felicitaties. Kenzy doet het goed! Sowieso was de 1ste apgar score een 9 en de 2e een 10 wat zeer goede scores zijn.

@Moon

Goed uitgangspunt. Als je een laptop hebt deze ook meenemen?

@Vanessa

We hebben de mazzel dat het ziekenhuis waar ze nu ligt op 5 minuten loopafstand van ons huis is. Voor mij is dit dus erg goed te doen.

En hoe lang ze mag blijven is een vraagteken. Wat de artsen aangeven is dat we uit moeten gaan van de uitgerekende datum en alles wat eerder is

is alleen maar prettig.

Geplaatst

@Chablis

Wat een geluk dat jullie zo dicht bij het zh wonen. Wij moeten echt 10-15 minuten in de auto zitten voordat wij er zijn.

Maar ik weet van de vorige keer met Bo dat er goede opvang in het zh is.

Mag ik vragen hoe zwaar Kenzy bij haar geboorte was?

@Moon

Laptop? Zeker meenemen! En natuurlijk een schone onderbroek etc.

Laten we hopen omdat je je zo goed voorbereid dat je de tas niet nodig hebt en lekker naar huis mag.

Daar voel je je toch het beste.

Succes vandaag, we duimen met je mee.

Vannacht gelukkig iets beter geslapen, maar 3x wakker geweest. Mijn rug begint nu toch echt op te spelen in bed.

Het is best zwaar om ook voor Bo te moeten zorgen, lopen doet ze nog niet dus dat is best zwaar.

Mijn moeder helpt om haar in bad te doen 's avonds (ze gaat steeds staan in haar badzitje!?!) want mijn man

is altijd net te laat thuis (mijn moeder woont 1 deur verder).

Ik heb aan mijn man aangegeven dat ik het niet meer redt en dat hij eerder thuis moet komen, zoekt zijn paps het maar

even uit op het werk. Hij moet 's avonds ook altijd van die dingen doen waarvan ik denk dat iemand anders dat ook

makkelijk even had kunnen doen. Maarja, het zijn en blijven heeeele aparte mensen.

Iedereen een fijne winderige (buiten) vrijdag toegewenst.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

@Chablis, heel fijn dat Kenzy het zo goed doet en dat jullie zo dicht bij het ziekenhuis wonen. Ik hoop voor je dat ze eerder mee naar huis mag en ik heb daar bij mijn schoonzus ook voorbeelden van gezien. Haar tweeling is ook met 34 weken geboren en mocht na 2,5 week mee naar huis en haar 1e dochtertje is met 36 weken geboren en mocht na 1,5 week naar huis.

@Moon, ook hier draaien de duimen dat je niet in het ziekenhuis hoeft te blijven, succes.

@Vanessa, lijkt me inderdaad erg zwaar nog zo'n kleine om voor te zorgen. Wel fijn dat je vannacht wat beter hebt geslapen. Ik heb juist een hele slechte nacht achter de rug.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden