Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Chablis,wat fijn dat je kleine meid het goed doet. En wat heb je een geluk zeg dat het ziekenhuis zo kort bij jullie staat. Handig!!

@Moon,succes vandaag hoor. Denk wel dat jij de 3e gaat worden die bevalt in het maart topic.

Spannend!

@Vanessa,Ik zit af en toe nu te klagen tegen mijn partner dat het wel zwaarder wordt met stofzuigen/huishouden etc. Wat zal jij wel dan niet beleven! én zwanger van een tweeling,en Bo er nog bij.

Ik zeur niet langer...;-)

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik ben thuis, ik ben thuis, ik ben thuis; Yes!

Met tasje voor controle. Bloeddruk hoog 140- 95 en bij herhaling meting 140- 100. Mocht ik toch met nog 2 tabletten van een ander soort erbij naar huis. Dit omdat urine, bloed ed. goed zijn en ik geen klachten heb. Maandagmiddag terug om te zien of bloeddruk weer (tijdelijk?) daalt. We zullen zien. Als klachten uitblijven lekker ook dit weekend thuis. Heerlijk!

@Chablis, wat fijn dat je in de buurt van Kenzy bent. Wat een pukkie, hé?! Een vechtertje...

@Pammie, je kon zomaar eens gelijk hebben. Dame van de apotheek geloofde duidelijk niet dat ik met deze dosis medicatie bij 35 weken zwangerschap de 38 weken nog ga halen... We zullen zien?!

@ Vanessa e.a. die het zwaar krijgen overdag en/of 's nachts: ik hoop op goede nachtrust voor ons allen dit weekend en op een beetje steun en hulp van de omgeving. M'n man en moeder doen veel voor me en dat maakt zoveel verschil!

Geplaatst

Yes, meissie! Fijn dat je thuis bent. En nu hopen dat je bloeddruk daalt.

Rust, rust, rust.....

Dus niet shoppen! Ook niet op het internet. Dat je van die geweldige schoenen ziet en denkt van die wil ik hebben!!!! Gaat je bloeddruk meteen omhoog, tenminste bij mij. hahahaha

Laat je maar lekker verwennen. Oh nee, niet op die manier, gaat je bloeddruk ook van omhoog.

Ik ga nu proberen een nachtje lekker te slapen.

Geplaatst

Wat naar! Lekker rustig aan doen vandaag.

Ik heb voor een zwangere redelijk geslapen, ben er maar 3x uit geweest....

Ik kan niet zo goed op mijn linkerzij liggen maar heb het vannacht toch gedaan omdat ik zo'n pijn in mijn rechterheup had.

En? Wat denk je? Is de tweeling het er niet mee eens! Ik had een bult op het linker gedeelte van mijn buik, niet normaal.

Stelletje deugnieten!

Vanochtend even werken (tot 12 uur) en dan weer even rusten. Vanavond feestje van mijn paps, is vandaag 64! jaar geworden.

Geplaatst

kimmie hoe is dat bij jou "onrustig "

ik heb ook steeds harde buiken maar zonder regelmaat en voel me idd ook onrustig

ik hoop dat het nu eindelijk wel door zet

ben het gerommel wat wat zat

mss komen ze samen die van jou en mij

Geplaatst

Kimmie en Pleun,wat naar die harde buiken/oefenweeen. En idd misschien komen jullie beebjes wel vlak achter elkaar! Spannend allemaal. Het is nog geen maart,maar de maart baby's komen zo langzamerhand wel! ;-)

Wat fijn Pleun dat je lekker thuis bent dit weekend! Houden zo hé. Lekker rustig aan doen,lekker bankhangen,dutjes doen,goed boek lezen,en laat het huishouden maar even voor wat het is....Hihi.

Hier ook heerlijk geslapen. Vervelend Vanessa dat je niet op je linkerzij kan slapen. (dat schijnt toch de beste slaaphouding te zijn voor zwangeren?). Ik kan zelfs nog met één opgetrokken been liggen,zodat je "half" op je buik ligt. Heerlijk,zo slaap ik wel....;-)

Geplaatst

Ja harde buiken en een soort krampen die komen en gaan. Soms zakken ze vanzelf soms moet ik ze echt

wegzuchten. En had dit gisterenavond al, en dit ging dus door tot vannacht. Nu gelukkig wel weer wat gezakt,

blijf alleen een extreem gespannen buik hebben! Als of die kan klappen ( en zo groot is die helemaal niet)

En van al die dingen wordt ik echt super onrustig. Bjorn gaat straks me tas klaar zetten, die van dat nu toch weleens

moeten ;)!

Geplaatst

@Moon, wat goed dat je naar huis mocht. Lekker rustig aan doen maar.

@Chablis, wat een klein meisje zeg en wat een lieve foto.

Wat een herkenbare dingen lees ik hier allemaal. Ik heb gisteren de hele dag steken en krampjes in mijn buik en rug gehad. Niet echt pijnlijk gelukkig, maar ik was niet helemaal mezelf daardoor. Ik hoop dat de kleine in ieder geval nog tot volgende week zondag blijft zitten, want dan ben ik pas 37 weken.

Ik wilde juist op mijn rechterzij slapen en daar was de kleine het niet mee eens. Begon steeds in mijn zij te duwen en toen had ik een hele bobbel aan de rechterkant van mijn buik.

Geplaatst

He Chablis,

Hier even inbraak vanuit april uitgerekend. Ik volg jullie ook, omdat jullie altijd mooi voorlopen en ik dan kan afkijken wat me te wachten(kan)staan. En natuurlijk ook jou gevolgd en de spannende ontwikkelingen.

Gefeliciteerd met jullie dochter, wa fijn dat het goed gaat.Was het geboortegewicht 1410 omdat ze zo te vroeg is, of ook omdat ze minder voeding binnen kreeg?

En hoe gaat het met jou, en herstel?

Heel veel liefde, geluk en gezondheid gewenst!

Geplaatst

Chablis, VAN HARTE meid met de geboorte van jullie dochtertje!!!!!!!!!!!!!!

Hoe gaat het met het kleine meiske en met mama?

Geplaatst

Mijn bericht die ik van de week geplaatst heb is verdwenen volgens mij...

Zoals de meeste wellicht al gelezen hebben, 23 januari zijn onze jongens geboren!!

Met precies 34 weken zwangerschap. Ze liggen beide nog op de couveuse afdeling.

Waarschijnlijk mogen ze overmorgen naar een wiegje. Ze kunnen zichzelf steeds beter op temperatuur houden en ook het drinken gaat steeds beter.

Heb rooming in en ben dus grotendeels bij mijn mannen. Vandaar dat ik niet meer zoveel op het forum te vinden ben.

Voor jullie allemaal, geniet van de laatste weken met de kleine in jullie buik!!

Ik mis mijn buik enorm en vooral het getrappel ...was er persoonlijk ook nog helemaal niet klaar voor.

Nog even en dan lekker knuffelen en verzorgen ...heeeeeeeerlijkkkkkkkkkkk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Geplaatst

hallo allemaal,

Na een hele lange lees-en typepauze, kijk ik weer even op dit forum;

mijn verlof is begonnen! Fantastisch dat de eerste "maartbaby's"

er al zijn! Felicitaties vanaf hier! Geweldig nieuws. Wow!

Kijk er ook zo naar uit. Zooooo een zin om dit kindje te krijgen.

Nog even thuis de puntjes op de i krijgen en uitrusten voor alles

wat komen gaat.

dag allemaal, groeten en succes en geluk! Soesa

Geplaatst

Goedemorgen allemaal,

Wat een #$%*^#nacht heb ik gehad. Ik heb tot 1.30 uur geslapen en daarna kon ik niet langer dan 30-45 minuten op één kant liggen, want dan ging mijn heup pijn doen. Bij het omdraaien kraakte mijn heupen dan echt gigantisch. Zelfs last van mijn schouder en elleboog, hoezo mijn banden zijn enorm soepel door de zwangerschap. Gisteravond en vannacht ook een paar harde buiken met krampen gehad.

Ik begin het langzaamaan een beetje zat te worden, maar ik vind wel dat die kleine nog een weekje moet blijven zitten. Ik vraag me alleen af hoe ik het ooit zal gaan volhouden tot eventueel 42 weken.

Geplaatst

Sanne,lekker geniet van je 2 mannen.Kan me wel iets bij voorstellen dat je je buik zo mist. En vooral dat getrappel. Maar je hebt ze nu in levende lijve,en dat is fantastisch. Te vroeg,maar kerngezond. Wat wil je nog meer.Fijn dat ze t zo goed doen!

Soesa,heel veel succes met de laatste loodjes!

Kim,het gaat bij jou ook allemaal niet fijn hé. Dat slechte slapen breekt je op den duur wel op.Het is wel belangerijk een beetje uitgerust te zijn voor de bevalling zich aankondigt. Zie dat je 36 weken bent,zou wel fijn zijn als de kleine nog even bleef zitten!

Geplaatst

@Celine

Met mijn herstel gaat het voorspoedig hoewel ik nog wel ontzettend moe ben. De keizersnee wond geneest goed. Afgelopen donderdag zijn de nietjes eruit gehaald.

Het geboortegewicht is omdat ze zo vroeg is en omdat ze niet meer voldoende voeding binnen kreeg. Dat laatste is ook de reden dat besloten is dat ze beter gehaald kon

worden.

@Sanna

Jij ook gefeliciteerd met jouw 2 jongens!! Hoe voel jij je verder? En hoe gaat het met jouw herstel?

Ik weet precies wat je bedoelt dat je het getrappel mist en er eigenlijk nog helemaal niet klaar voor was.

En of ik er nu al klaar voor ben......wie zal het zeggen.

Ook ons dochtertje ligt nog op de couveuse afdeling. Maar we gaan wel elke dag naar haar toe.

Rooming in --> betekent dit dat je nog in het ziekenhuis verblijft?

Geplaatst

Vannacht gelukkig een beetje beter geslapen, dat is echt fijn. Mijn man heeft gisteren mijn heupen gemasseerd en een spier in mijn linker heup was echt plankhard. Vanavond nog maar eens laten masseren.

Ik heb vandaag een aantal keer sterretjes gezien en daarnet wat tintelingen in mijn vingers. Herkent iemand dit?

Geplaatst

@Kim, dat herken ik niet, hoe is het met je bloeddruk?

Wel fijn even gemasseerd worden, ik zou graag naar een zwangerschapsmassage gaan maar ik vind het te duur.

Ik voel mij niet zo best op het moment. Ik heb erg last van het gevoel ongesteld te zijn, raar pijntje. Ook doen de spieren onderin

mijn buik vervelend, het is ook een gewicht wat ze dragen moeten.....

Mijn hb is ook nog lang niet goed, mijn tandvlees is bijna wit en de binnenkant van mijn ogen ook. Morgen denk ik weer bloedprikken

en dan aan de ijzerinjecties. Schijnen echt rotspuiten te zijn, we wachten het maar af.

Morgen om 9.00 uur mogen wij ons weer melden voor een groeiecho en de controle. Het is nu echt iedere week, dat houdt in dat

we naast de medische noodzaak toch even lekker naar onze beebs kunnen spieken.

Geplaatst

@Kim1980

In mijn ziekenhuisperiode werd dagelijks aan mij gevraagd of ik tintelingen in mijn vingers voelde, of ik sterretjes zag, of ik hoofdpijn had.

Dit vanwege de hoge bloeddruk......................

Geplaatst

Eerst maar even eigen update geven: vandaag weer controle gehad. Bloed en urine nog steeds schoon, bloeddruk 140- 90. Niet veel gezakt, gezien het feit dat ik toch weer 2 tabletten p/dag extra moet slikken. Woensdag moet ik al weer terugkomen. Weer controle urine en bloeddruk en ook groeiecho. Dan word ik door de gyn. gezien en komt het onderwerp 'inleiden' ter sprake... Het lijkt er op dat mijn maart-baby in februari geboren gaat worden (dat leek natuurlijk al langere tijd zo, maar er komen steeds meer signalen/uitspraken die daarop wijzen). We zullen zien... 't Wordt spannend. Morgen gaan we klossen halen voor onder het bed. Dan is dat ook weer geregeld.

Proefdruk geboortekaartje (eigen ontwerp) is binnen. Ik twijfel nog over een paar details... Morgen knopen doorhakken en bestellen.

@Chablis, fijn dat je begint te herstellen.

@Sanna, kan me helemaal voorstellen dat je het zwanger zijn, je buik en het getrappel, mist. Ik vind het nu ook wel heel vlug gaan en het hoeft van mij nog niet voorbij te zijn, al ben ik ook wel benieuwd naar de kleine natuurlijk. 't Mag nog wel even op zich laten wachten eigenlijk... maar het belangrijkste is dat hij/zij gezond ter wereld komt natuurlijk!

@Soesa, geniet lekker van je verlof!

@Kim1980, vervelend die pijn en dat slechte slapen. Sterretjes zien en tintelingen in je vingers... misschien toch even bij je vk vragen? Ik moet me in dat geval melden, kan van bloeddruk af komen namelijk.

@Vanessa, wel zwaar zo die laatste loodjes! Van laag hb word je ook doodmoe/niet fit ed. toch? Nog meer spuiten dan... bah! Succes en veel plezier (echo) morgen. Misschien is 1 v d. twins wel aan het indalen dat daar de ongesteldheidspijn vandaan komt? Was bij mij zo (al was pijn een te groot woord), voelde echt niet lekker. Ben benieuwd naar de uitslagen morgen!

Geplaatst

De groeiecho was goed. Kindje blijft wel aan de kleine kant, woog een krappe 2000 gr nu. En alle metingen lagen ook iets onder het gemiddelde, dus een dikkerd wordt het niet. Maar dat scheelt met bevallen straks ;) Vruchtwater was nog voldoende, dus zal ook nog niet bevallen binnen een paar dagen.

Volgende week weer een controle, dus dan zullen we weer zien!

Geplaatst

@Vanessa, vervelend dat je je niet zo goed voelt op het moment. Hopelijk is morgen alles goed.

@Moon, in ieder geval fijn dat je nog niet in het ziekenhuis ligt. Natuurlijk is het niet leuk als je moet worden ingeleid, maar het gaat natuurlijk om de gezondheid van jullie allebei.

@Kimmie, fijn dat de echo goed was. Ook mijn kindje is wat aan de kleine kant, met 31 weken ongeveer 1600 gram. Halen ze wel in na de geboorte.

Ik zie gelukkig niet vaak sterretjes en de tintelingen heb ik vandaag maar 1 keer gehad. Morgen heeft de vk geen spreekuur, maar ik denk dat ik woensdag dan even bel en vraag of ik nog even langs mag komen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden