Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ik heb het andersom mijn dochter was 8,5 pond bij de geboorte, de tweeling word geschat op nu ieder

4 pond, dat is de helft dus ik hoop dat deze bevalling meevalt..

mijn dochter was erg lang zat gelijk in maatje 62 maar die was ook met ruim 41 weken geboren.

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Vanessa, kunnen we "gezellig" samen naar de tandarts. Jij ook succes. Ik moest sowieso volgende week vrijdag eigenlijk terug om de behandeling af te maken. Er zit nu medicijn in en dat moest 1 -2 weken inwerken. Ik hoop dat het nou morgen in 1 keer afgemaakt kan worden, dan ben ik er tenminste vanaf.

@Pammie, fijn dat de kleine toch goed ligt, maar jeetje wat is ie al groot zeg. Kan me voorstellen dat je dat niet echt een prettige gedachte vindt.

Geplaatst

Ooooh meiden, ik heb vannacht alweer gedroomd van de tandarts. Ik vind het gewoon zo erg om daar naar toe te gaan....

Ach, als het goed is ben ik er om 12.00 uur vanaf.

Bo wordt wakker dus ik kan haar weer even lekker knuffelen.

Allemaal een fijne dag!

Geplaatst

Meiden succes bij de tandarts vandaag!

Hier alles wel oke, gisteren leuke ''babyshower'' gehad. Hadden ze een workshop geregeld, en daarbij heb ik een memobord gemaakt van stof en dan

van Woezel en Pip... Zo leuk, foto zal ik snel eens laten zien!

Slapen was alleen weer drama, me buik voelt zo strak, gespannen en pijnlijk! En de hele tijd gekke krampen..

Pff om maar over me rugpijn te zwijgen.. Jee wat een geklaag he, maar heb het een soort van gehad :-(

Geplaatst

moon ik heb gister lege kratten in de supermarkt gehaald wij hebben ook een boxspring en nu heb ik maar 6 kratten nodig zal me mannetje vanavond eens aan het werk gaan zetten

pammie blij dat het met het hoofd beneden ligt en dat gewicht zegt niets hoor bij een vriendin zeiden ze ook nou dat wordt een flinke en daar kwam een heel kleintje uit ik vroeg het toevallig ook van de week en toen zei ze ik denk dat die van jou tussen de 3200 en 3600 gram is maar het blijft een schatting zei ze zelf ook

meiden met tand/kiespijn succes hoor je trouwens veel he dat vrouwen tandproblemen krijgen tijdens de zwangerschap

Geplaatst

@Vanessa, heel veel succes vandaag bij de tandarts. Ik hoop dat het meevalt.

@Kimmie, dat slechte slapen breekt je echt op. Ik heb dat ook. Vorige week had ik echt 3 hele slechte nachten achter elkaar en ik had het ook gehad. Nu heb ik weer een paar nachten iets beter geslapen en kan ik er weer even tegenaan. Ik ga wel 's middags altijd 1-2 uur op bed liggen.

@Sharon, dat is ook een idee lege kratten onder je bed.

Ik heb mijn bezoekje aan de tandarts weer gehad. Waarschijnlijk was de noodvulling te hoog en kreeg ik hierdoor de pijn. Nu heeft hij de vulling bijgeslepen (onder verdoving). Als ik morgen nog steeds last heb dan moet ik bellen en dan moet hij toch het wortelkanaal nog een keer spoelen. Duimen jullie mee dat dit helpt en ik morgen niet terug hoef.

Geplaatst

Ik heb het overleefd! (gelukkig doen de meeste tandartspatie̎nten dat).

Voor nu weer even gevuld, straks moet er wel een kroon op want de kies is meer vulling dan kies.

Direct even gevraagd wat het kost om je tanden te bleken. Viel me eigenlijk mee dus dan doe ik dat er ook maar bij.

@Kim ik hoop met je mee dat het nu in orde is. Zal toch wel?

Wat lastig dat we bijna allemaal slecht slapen, je zou denken dat we die nu extra hard nodig zouden hebben.

Bo had in het begin heel erg last van krampjes, vooral 's nachts. Hierdoor konden wij in het begin heel erg slecht slapen.

Mijn moeder heeft toen een nacht opgepast (je kunt binnendoor naar onze woningen) omdat ik echt niet meer kon.

We zijn nu geruild van woning (die van mijn ouders was veeeel groter dan die van ons) waardoor wij nu een eigen slaapkamer hebben.

Wij sliepen op een soort fide, heel erg gaaf maar in dit soort gevallen niet te doen.

Ik vind het wel spannend worden. Vanaf a.s. zondag houden ze een eventuele geboorte niet meer tegen. Ik ben dan 34 weken.

Wie o wie gaat er nu als eerste bevallen?

Geplaatst

Gisteravond begon ik me ongerust te maken. Normaal is de kleine tussen 18.00 en 21.00 uur altijd heel actief en nu voelde ik niks. Ja heel af en toe een heel klein beetje. Ook als ik in mijn buik duwde of er mee bewoog kreeg ik geen reactie. Toen ik ging ik terug denken viel me op dat ik de beeb eigenlijk de hele dag bijna niet had gevoeld. Ik heb toen naar de vk gebeld en ik mocht even langs komen. Zij heeft naar het hartje geluisterd en dat was goed, maar volgens protocol moest ik nog langs de gyn. voor een CTG. In het ziekenhuis hebben ze eerst nog een echo gemaakt en dat was allemaal goed, buikje ligt wat achter op de groei, maar onze kleine heeft wel lange benen. Ook het vruchtwater en de navelstreng waren goed. Daarna heb ik een half uur aan de CTG gelegen. Nog geen halve minuut nadat die dingen op mijn buik zaten begon de kleine te bewegen. Dat was normaal, want dit was natuurlijk weer iets nieuws en vreemds. Gelukkig was ook de CTG helemaal goed en hoef ik niet meer bij de gyn. terug te komen. Thuis in bed was de kleine natuurlijk wakker en heeft ie mij ook wakker gehouden, maar dat vond ik niet erg.

Ik hoop niet dat jullie dit hoeven mee te maken, want de ergste gedachten gingen meteen door mijn hoofd, maar gelukkig is alles goed.

Geplaatst

Kim, ik heb dit al twee keer gehad.....

En dat met 2 beebs. Ik heb verder niets gedaan omdat ik dacht dat het wel in orde zou komen en me niets in mijn hoofd moest halen.

Ze hebben inmiddels een stuk minder ruimte en ik dacht dat het daaraan lag.

Ik heb het wel gemeld in het zh en de volgende moet ik gewoon bellen! Dan kan ik gewoon even langskomen.

Geplaatst

Kim, kan me voorstellen dat je geschrokken bent. Maar gelukkig is alles goed! Misschien ben je zelf ook wat te druk geweest, waardoor de kleine wat rustiger was?

Wat vervelend zeg die kiespijn enzo, schijnt er wel bij te horen.... Hoop dat jullie er snel vanaf zijn! En in ieder geval niet met veel pijn blijven lopen.

Ik ben ook weer erg moe. Ik slaap eigenlijk elke middag wel een uur, heerlijk!

Ik heb van de week een fotoshoot van m'n man gehad. Echt superleuk! Ben al wel een beetje laat, maar gelukkig hou ik nog niet zoveel vocht vast en zie ik er nog best wel als mezelf uit ;-) Behalve de mooie dikke buik natuurlijk! Maar gisteren was het zover. En het zijn echt mooie foto's geworden! Kan het iedereen aanraden, een hele mooie herinnering aan deze zwangerschap.

Het is toch wel spannend nu, hou m'n lichaam toch wel in de gaten....

Geplaatst

Kim wat een avond heb je achter de rug. Kan me voorstellen dat je zo geschrokken bent! Vooral als je normaal een drukke beweegelijke beeb hebt.

Fijn dat alles goed is!

Geplaatst

@Vanessa, knap zeg dat je dan je gedachte zo kunt sturen en denken dat het wel goed zit. Dat kon ik gisteren dus echt niet.

@Mob, wat leuk zeg een fotoshoot. Wij hebben wel thuis vaak foto's gemaakt tijdens de zwangerschap van de groeiende buik. 's Middags op bed liggen doe ik ook heerlijk inderdaad.

De kleine is vandaag in ieder geval weer meer aanwezig als gisteren. Mijn kiespijn is nu gelukkig weg, wel moet ik vrijdag nog terug om de behandeling af te laten maken.

Vanavond gaan we op kraambezoek bij de instructeur van de drumband. Zij hebben in december een dochtertje gekregen, ook via IVF.

Geplaatst

@Kim, ik had het beter niet zo kunnen doen. Na laten kijken is altijd beter.

Dat heeft de arts mij verteld, gewoon bellen want wij zijn er voor JOU!

Gelukkig gaat je kies goed, kan hij nu een beetje tot rust komen.

Geplaatst

Dames heeft er nog iemand meer last van aambeien? Zo ja ik zoek de gouden tip ;)

Sperti werkt nauwelijks bij me, nu een andere gehaald kijken of die wel beter werkt!

Maar jee wat een rot dingen zijn dat!

Geplaatst

Kimmie,vervelend die aambeien. Het is wel een zwangerschapskwaal. Vaak krijg je het als je moeilijk naar de wc kan,en dus vaak gaat "persen".

Lijkt me echt pijnlijk trouwens! Mss hebben sommigen hier de gouden tip voor je.

Wat betreft zo'n buikfotoshoot. Lijkt mij ook erg gaaf! Ik zorg er iig wel voor dat er genoeg foto's worden gemaakt van mijn buik.

Geplaatst

Hi meiden!

Onze jongens hebben we gisteren mee naar huis mogen nemen!!

Het is fantastisch thuis ...nu is het genieten pas echt begonnen.

Geplaatst

Oh Sanna wat gaaf! Klinkt nog erg onwerkelijk voor me, maar het lijkt me zo mooi om je wondertjes

dan eindelijk thuis te hebben!

Hoe is jullie 1e nachtjes gegaan?

Geplaatst

@Sanna, heerlijk dat je twee kanjers nu thuis zijn.

@Kimmie, ik heb gelukkig geen aambeien en kan je dus geen tips geven hiervoor.

Ik heb vandaag een echte baaldag. Vanmorgen bij het ontbijt weer pijn bij het eten en daarna ook weer bij het tandenpoetsen. Dus de dienstdoende tandarts gebeld. Kon ik voor de 3e keer in 1 week tijd naar de tandarts :-( Deze tandarts wilde eerst zonder verdoving behandelen, maar dat wilde ik niet. Aangezien de vk had gezegd dat zo'n verdoving echt geen kwaad kon. Hij heeft dus de wortelkanalen opnieuw gereinigd, was toch nog wel pijnlijk ondanks verdoving. Nu heb ik nog steeds een drukkend (geen pijnlijk) gevoel op de kies en ik voel me misselijk.

Ik had me mijn zwangerschapsverlof toch eigenlijk een beetje anders voorgesteld.

Geplaatst
Hi meiden!

Wat onzettend fijn voor jullie!

Geniet ervan.

Geplaatst
Hi meiden!

HI Sanna,

Wat fijn!! Nu kunnen jullie echt met z'n allen gaan genieten!

Geplaatst

Sanna, wat super dat je jongens thuis zijn! Geniet ervan!

Kimmie, ik heb een beetje last van aambeien, maar niet heel erg. En sinds een paar dagen diarree klachten, dus dan valt de pijn helemaal mee. Ik heb er verder niks aan gedaan. Moet er gewoon op letten dat ik genoeg drink en op tijd naar het toilet ga....

Geplaatst

Oeioei dames ik heb pech. Mijn HB is nog niet goed en ik mag mij morgen voor een middagje ziekenhuis melden.

Hier krijg ik een infuus met een ijzeroplossing.

Direct even doorgegeven dat ik heel erg slecht te prikken ben en dat de anesthesist dit normaliter doet,

nu maar hopen dat ze dat regelen op de kraam.

Ik heb ooit voor/tegen de aambeien iets anders gehad dan sperti, maar sperti hielp bij mij het beste.

Neem de tijd als je naar het toilet gaat, dat is zeker een goede tip. En goed drinken.

Hopelijk is er iets anders op de markt wat je beter helpt dan sperti, ik hoor het graag!

Geplaatst

Hier even inbraak van (klein en rustig) topic uitgerekend april. Ervaringen in het volgende?:

Ik ben vandaag bij GYN geweest en de grote van het kindje loopt bijna 3 weken voor(bij de vorige 2 echo's liep het ook al voor).

Ben nu 32,2 en buikje staat op 35 weken!

Ik heb een vrij compacte,bolle (grote)strakke buik, zeg maar categorie voetbal ingeslikt :laughing9:en heb het al best zwaar ermee, dat begrijp ik nu ook wel beter. Ik sta al ruim 6 weken stil in bijkomen eigen gewicht (schommel tussen 6,8 en 7,2 erbij, erg netjes al zeg ik het zelf)ik ben 1.63 en startgewicht 70 kilo (na hormonen ivf 76 kilo) en nu dus rond 83 kilo. Ik ben niet licht maar ook niet mega overgewicht. geen dorst en ook niet meer plassen. Ik heb vandaag urine ingeleverd en morgen glucose dagcurve prikken, kan zwangerschpasdiabetes zijn (hoeft niet)heb wel voldoende vruchtwater. Ik krijg vrijdagochtend uitslag.

Als het kindje zo voor blijft lopen kan het zichzelf eerder aandienen, maar gyn had het ook over het dan met 38 weken in te leiden voor een prettigere bevalling. dan wordt het dus eind maart! Nu heb ik zelf al paar maanden gevoel dat het eerder komt, geen idee waarom overigen, vrouwelijk hormonen ofzo.

Ik hoor graag ervaringen, ik ben niet bang maar wil het wel delen en het houdt me toch bezig.

Celine

Geplaatst

Als blijkt dat je suiker hebt dan kan ik je wel met een paar dingetjes op weg helpen (heb zelf diabetes type 1).

Mijn kindjes lopen ook voor, wel ben ik 23,5 kilo aangekomen en heb een megabuik!

Ik wordt met 37 weken ingeleid, ik denk wel dat ik dat ga halen.

Het liefste (de bevalling staat voor 7 maart gepland) begin ik zelf op 6 maart. Geen extra hormonen maar lekker

uit eigen lijf, lijkt mij ook fijn om een keer mee te maken.

Mijn vruchtwater is ook keurig, alles ziet er goed uit alleen lopen de kindjes voor op groei. Toch best wel fijn met een

tweeling, wel zwaar.......

Ik ben benieuwd wat voor waardes je morgen prikt, laat je het weten?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden