Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Vanessa, dat is vervelend zeg.... Hopelijk lukt het aanprikken goed! Hoeveel weken ben je nu?

@Celine, ik heb geen ervaring met jouw situatie. Hoop dat er andere meiden zijn die je wat meer kunnen vertellen. Kan me voorstellen dat het wel spannend is. In ieder geval fijn dat ze je goed in de gaten houden.

Ik ben vanmiddag weer bij de VK geweest en de kleine is nog steeds niet ingedaald. Ik ben bang dat ik hetzelfde ga doen als bij m'n moeder.... Dus gewoon niet indalen tot het moment van de bevalling.... Nou ja, als het dan maar indaalt... Want anders moet ik naar het ziekenhuis en daar heb ik niet zoveel zin in.

Mijn VK stopt trouwens per 1 maart, maar omdat ik haar persoonlijk ken van vroeger zal ze proberen om ook mijn bevalling te doen als ik in maart beval, maar dat hangt wel van haar dienstrooster op haar nieuwe werkplek af... Dus misschien heb ik toch een onbekende aan m'n bed. Zou ik erg jammer vinden, maar ja is niet anders...

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi dames, hier nog iemand die morgen naar het ziekenhuis moet: moi! Morgenochtend 8 uur melden.

Vandaag controle gehad. Bloeddruk nog hetzelfde 130- 85, bloed en urine nog goed. Vruchtwater weer verder afgenomen. Omdat ik morgen 37 weken zwanger ben en toch een flinke dosis medicatie gebruik wilde de gyn 'naar een bevalling toe gaan werken'. Ik mocht dus nog een half uurtje aan de CTG om de conditie van de kleine te monitoren; was goed. Daarna getoucheerd (geen pretje, maar te doen. Een punctie is erger) en toen bleek de baarmoedermond al een eind heen verstreken en ik heb 1 cm ontsluiting. Door het gerommel van binnen kán dat morgen meer zijn; dan krijg ik direct een infuus om weeën op te wekken (word ik ingeleid). Anders krijg ik eerst hormoonveter tot er meer ontsluiting is.

Tussen morgen en ...?! zijn wij papa en mama... Ik moet even in het ziekenhuis blijven tot bloeddruk stabiel is en weet dus niet of ik jullie de komende dagen op de hoogte kan houden of niet. Weet ook niet of ik daar internet heb. We zullen zien... Krijg nu wel heel veel zin om de kleine te ontmoeten, haha.

Geplaatst

Hoi moon wat een spannende dag voor jou morgen!

Ik wens je een goede bevalling en snel weer een internet aansluiting! hahaha

Wij zijn hier helemaal niet nieuwsgierig hoor.

Je bent al een heel stuk verder dan mij toen ik ingeleid werd (was totaal nog niets aan de hand) en je zult er dan ook een stuk

sneller over doen dan mij. Meid, succes!

Geplaatst

Bedankt voor je reactie.

Ik laat vrijdag de uitslag weten!!

celine

Als blijkt dat je suiker hebt dan kan ik je wel met een paar dingetjes op weg helpen (heb zelf diabetes type 1).

Mijn kindjes lopen ook voor, wel ben ik 23,5 kilo aangekomen en heb een megabuik!

Ik wordt met 37 weken ingeleid, ik denk wel dat ik dat ga halen.

Het liefste (de bevalling staat voor 7 maart gepland) begin ik zelf op 6 maart. Geen extra hormonen maar lekker

uit eigen lijf, lijkt mij ook fijn om een keer mee te maken.

Mijn vruchtwater is ook keurig, alles ziet er goed uit alleen lopen de kindjes voor op groei. Toch best wel fijn met een

tweeling, wel zwaar.......

Ik ben benieuwd wat voor waardes je morgen prikt, laat je het weten?

Geplaatst

@Moon, heel veel succes, wat spannend zeg.

@Vanessa, jij ook succes in het ziekenhuis vandaag. Hopelijk gaat het prikken goed.

@Celine, ik heb geen ervaring wat betreft suikerziekte, dus kan je daar geen advies over geven.

@Mob, jammer dat de kleine niet echt wil meewerken. Hopelijk kan jouw eigen vk straks de bevalling doen. Ik ben onder controle in een praktijk met 5 vk en ze zorgen er dan ook voor dat je iedereen minstens 1 of 2 keer hebt gezien, zodat je geen onbekend gezicht aan je bed hebt staan.

@Kimmie, jij bent toch gisteren op controle geweest of niet?

Ik moet straks naar de vk. Het slechte slapen breekt me nu echt op, ondanks dat ik 's middags altijd even ga liggen. Ik ga ook steeds slechter slapen, dus dat ga ik wel even aangeven.

Geplaatst

Moon wat spannend!!! Take care en het komt allemaal goed!

@Celine

Luister naar je gevoel zou ik zeggen. Ik heb vanaf het begin van mijn zwangerschap gevoeld dat de kleine eerder geboren zou worden.

En het is inderdaad ook zo.

Geplaatst

Ja ben gisteren op controle geweest.

Alles was goed met de kleine, is al een stuk ingedaald.

Ook ik heb aangegeven dat het niet slapen me opbreekt. Dus moet nu verplicht rust nemen

in de middag min een uur. Ze heeft me verder niets gegeven.

Maar wel het advies een stapje terug te doen, dus dat doen we dan ook.

Geen megabuik hier, dus vergeet weleens dat ik bijna 36 weken zwanger ben..

1 maart mag ik weer terug komen, en vanaf dan iedere week.

Geplaatst

Ik heb ook geen megabuik en ben al ruim 37 weken zwanger. Rusten doe ik dus al en verder doe ik al bijna niks meer in huis, omdat ik dan last krijg van mijn rug. Ik hoop zo dat de kleine eerder komt dan 40 weken. Zelf hoop ik een beetje op komend weekend, want dan ben ik 38 weken. Alleen kun je er toch niks aan sturen helaas.

Geplaatst

Ik ben onder controle in een praktijk met 5 vk en ze zorgen er dan ook voor dat je iedereen minstens 1 of 2 keer hebt gezien, zodat je geen onbekend gezicht aan je bed hebt staan.

Ik moet straks naar de vk.

Dit is bij ons ook zo. Vind het zelf wel prettig. Bij ons 3 verloskundigen,en ik ken ze alledrie.

Succes bij de VK. Ik heb vanmiddag ook weer controle. Hopelijk is de beeb dan wél ingedaald.

Geplaatst

Ik las op jullie topic dat er iemand op zoek was naar iets wat goed helpt tegen aambeien.

Ik heb van de verloskundige een kuur gekregen; Curanol. Dat zijn tabletten en een creme. De meeste apotheken hebben het niet maar kunnen het wel bestellen. Ik heb er echt baat bij....

Hoop dat je er iets mee kunt!

Groetjes,

Linda

Geplaatst

@Pammie, ik hoop ook voor je dat de kleine is ingedaald, succes.

Bij mijn controle was alles weer goed. Bloeddruk 110/80. Helaas kunnen ze echt niks doen aan het slechte slapen. Het is inderdaad wel verstandig om 's middags 1-2 uur echt op bed te gaan liggen. Ik moet nu elke week op controle, dus volgende week weer.

Geplaatst
@Pammie, ik hoop ook voor je dat de kleine is ingedaald, succes.

Bij mijn controle was alles weer goed. Bloeddruk 110/80. Helaas kunnen ze echt niks doen aan het slechte slapen. Het is inderdaad wel verstandig om 's middags 1-2 uur echt op bed te gaan liggen. Ik moet nu elke week op controle, dus volgende week weer.

Ja hoor! Beebje ligt vast in de bekken,dus helemaal ingedaald. Nu maar afwachten ;-) Bloeddruk ook goed 115/60

Kim,hé balen dat ze niks kunnen doen tegen het slechte slapen. S'middags op bed liggen dan maar! Doen hoor. Ik doe het ook elke middag een uurtje. Heb er echt baat bij,ondanks ik s'nachts wel goed slaap. Maar de moeheid begint terug te komen op het einde van de zwangerschap,dus ik pak m'n rustmomentjes zo veel mogelijk.

Geplaatst

Moon wat spannend ...zet 'm op!!

Chablis, hoe gaat het met jou en je kleine meisje?

Voor alle andere meiden, nog genieten van de laatste weken.

Geplaatst

Gisteren is het gelukkig allemaal goed gegaan. Tja, je bent even onder de pannen maar dat weet je van te voren.

Nu is het alleen iets lastiger omdat er voor Bo opvang geregeld moet worden, gelukkig kan ik altijd rekenen op de zorg

van mijn moeder. Voor mijn man ook een luxe!

Het begint toch wel erg spannend te worden vind ik. Ikzelf heb nog 2,5 week te gaan maar wie gaan mij voor en wie

komen er achter mij aan.....

Hoe voelt iedereen zich?

Buiten het slapen om gaat het hier goed. Vannacht "maar" 4x wakker en uit bed geweest, dat is

voor mij op het moment een nacht goed slapen.

Geplaatst

Uitgerekend

01 maart 2011: March

01 maart 2011: Sharon (MEISJE)

01 maart 2011 * engelkindje: Minoes

01 maart 2011: Pammie

02 maart 2011: Suzzy

03 maart 2011: Dreamer

04 maart 2011: Mob

05 maart 2011: Sanne, tweeling 23-01-2011 2 jongens :bcbbboy2:

06 maart 2011: Kim

09 maart 2011: Moon74

09 maart 2011: Audrey

11 maart 2011: Chablis 27-01-2011 Kenzy :bcbbgirl2:

13 maart 2011: Jolanda

15 maart 2011: Moi

19 maart 2011: Kimmie

21 maart 2011: Cindy, tweeling

27 maart 2011: Vanessa, tweeling (zal door mijn diabetes1 met 37 weken en 1 dag (=7 maart) ingeleid worden)

27 maart 2011: * engelkindje: Mik

Nog even ons lijstje omhoog

Geplaatst

@Sanna

Aan deze kant alles goed met Kenzy. Ze doet het erg goed qua groei en zo.

Met mij gaat het ook prima, alleen moet ik nog wel goed op mezelf letten en mezelf niet voorbij lopen.

En jij dan?

Geplaatst

@Chablis, fijn dat alles goed gaat met jullie.

@Vanessa, ik hoop dat ik je nog voor mag gaan, maar dat gaan we vanzelf zien.

Hier gaat het ook goed afgezien van het slechte slapen. Ik zie trouwens dat er een aantal mensen uit ons lijstje niet meer actief zijn op het forum, jammer.

Geplaatst

kim wie mis je dan hier ook alleen het slapen voor de rest gaat het wel weer gister een vette baaldag maar vandaag alweer beter denk dat het ook te maken heeft dat het weekend eraan komt die gaan altijd zo lekker snel de verveling heerst hier doordeweeks namelijk heel erg huis al 4 keer gepoets dus dat is ook geen optie meer haha succes met de laatste loodjes allemaal ben zo benieuwd wie de volgende is

Geplaatst

Ik zie trouwens dat er een aantal mensen uit ons lijstje niet meer actief zijn op het forum, jammer.

Kim/Sharon; We hebben al een tijd niks meer van March,Suzzy,Jolanda,Dreamer,en moi gehoord. Dat zijn teminste de namen die ik in het lijstje zie staan.

Sharon,ja die baaldagen zijn herkenbaar.Het zijn echt de laatste loodjes!

Hier last van voorweeen. Het rommelt ook hier en daar. We wachten af....

Geplaatst

Hier goed bericht, uitslag ne doorgebeld gekregen van assistente.

Urine niets te vinden en glucose dagcurve netjes tussen 4,5-5 (al weet ik niet wat dat precies inhoud ;).

Wat dan de reden is van dit bolle kindje terwijl ik al 7 weken stil sta op 7 kilo erbij is mij een raadsel, jullie ideeen?

Vandaag wel besloten eerder met verlof te gaan, wat betekend dat ik nog maar 1 week hoef te werken, heerlijk.

Ben erg moe, en heb enorme nesteldrang, zeker nu gyn aangeeft het waarschijnlijk met 38 weken te gaan inleiden raakte ik lichtelijk in hormonale,nestelstress(hihi) met voorheen nog 2 weken werken voor de boeg. erg emotioneel en ben niet zo'n jankerd, ook herkenbaar bij jullie?

We hebben 1 maart weer afspraak bij gyn en dan horen we vast wat de plannen zijn.

Ik ben voor nu in iedergeval weer rustig! En ga genieten, dat wordt wel eens tijd!

Succes jullie met de ECHT laatste loodjes!!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik ben de hele zwangerschap eigenlijk niet meer op het forum geweest. Maar nu begin ik toch weer nieuwsgierig te worden naar hoe het met jullie allemaal gaat!

Ik zal snel weer even een stukje bijlezen.

Hier gaat het goed. Nesteldrang is aardig aan de gang! En het wordt nu toch ook wel spannend hoor!

Groetjes, moi

Geplaatst

@Moi

Gezellig en fijn dat je er weer bent!

De spanning loopt inderdaad aardig op hier.

Ik heb zoveel energie en drang om dingen te regelen/doen dat ik bijna zou denken dat de beebs eerder komen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden