Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Cin en Moon, Van harte met jullie dochtertjes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hoe gaat het nu met jullie en jullie meisjes?

Geniet van elkaar!

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Daarnet weer bij de vk geweest, alles was goed. Ik heb wel aangegeven dat ik op het moment echt niet meer lekker in mijn vel zit. Gisteravond had ik een ontzettende huilbui. Ik weet dat het een supermooi wondertje is wat ik in mij draag, maar ik ben het zwanger zijn echt beu. Het slapen gaat steeds slechter en ik heb pijn in mijn rug en bekken. Het zit me verder ook nog niet mee met de behandeling bij de tandarts. Vrijdag is de behandeling afgemaakt, maar ik heb nog steeds last. De vk adviseerde om morgen toch maar met de tandarts te bellen hierover, dus dat doe ik dan maar.

De vk heeft wel ook gezegd dat ik het wel echt moet aangeven als ik het echt niet meer trek, want dan zullen ze met het ziekenhuis overleggen over eventueel inleiden. Maar ja eigenlijk wil ik toch echt graag thuis bevallen.

Dames sorry voor mijn gezeur, maar ik moest het even kwijt.

Geplaatst

Och Kim toch, wat een ellende.

Ik kan je heel goed begrijpen want ik ben het nu al zat. Vanochtend nog geprobeerd of ze op vrijdag kunnen inleiden ipv 's maandags

maar dat doen ze niet. Dit omdat die 3 dagen voor de kindjes heelveel uitmaakt.

Ik wordt zondagavond 6 maart om 20.00 uur opgenomen, dan krijg ik 's avonds een spuit om lekker te gaan slapen, dit omdat dit

nog steeds megaslecht gaat. Bo huilt nu ook alweer die is niet helemaal lekker, afgelopen nacht echt de hele nacht met haar in de weer

geweest..... Zielig. Gelukkig was dit voorlopig (tot ze bijna 4 is) de laatste enting.

Ik hoop dat de tandarts nog iets voor je kan doen. Ik weet van mijn zenuwbehandeling twee jaar terug dat het een behoorlijke poos duurt

voordat de kies niet meer pijnlijk is.

Een dikke knuffel voor je!

Geplaatst

Vanessa, fijn dat ik niet de enige ben die zich zo voelt. Wat betreft die kies hoop ik eigenlijk dat met een foto te zien is dat het gewoon goed is. Een beetje pijn vind ik niet erg, maar ik wil gewoon weten of de behandeling verder wel goed is gegaan. Als blijkt dat het niet goed is dan hoop ik natuurlijk dat de tandarts er nog iets aan kan doen.

Maar eigenlijk hoop ik natuurlijk dat ik morgen helemaal niet naar de tandarts kan, omdat ik aan het bevallen ben. :happy:

Geplaatst
Cin en Moon, Van harte met jullie dochtertjes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hoe gaat het nu met jullie en jullie meisjes?

Geniet van elkaar!

Hoi Sanna, het gaat erg goed allemaal.

Ze zijn sinds gisteren allebei uit de couveuse en ook het gewicht gaat al erg goed. Hopelijk mogen ze volgende week al mee naar huis.

met mij gaat het ook goed, vind het niet tegenvaller zo'n keizersnede. Alleen dat niet autorijden is erg onhandig.

Hoe gaat het met jou/bij jullie?

Groetjes Cindy

ps Kim1980, shit dat je zoveel klachten heb! en je zeurt niet hoor, gewoon je hard luchten. Succes, nog even volhouden (helaas)

Geplaatst

Hoi dames,

Wat een nacht zeg. Ik dacht echt dat het begonnen was. Vanaf 23.30 uur weeën gehad. Op een gegeven moment wel een uur lang regelmatig om de 4-5 minuten, maar daarna weer afgezwakt. Ik heb denk ik 1 uurtje geslapen en het blijft rommelen daarbinnen. Ik hoop natuurlijk dat het nog gaat doorzetten, maar ik heb het idee van niet.

Straks om 12.15 uur toch ook nog maar even naar de tandarts om naar die kies te laten kijken. Wat een gedoe zeg.

Geplaatst
Hoi dames,

Wat een nacht zeg. Ik dacht echt dat het begonnen was. Vanaf 23.30 uur weeën gehad. Op een gegeven moment wel een uur lang regelmatig om de 4-5 minuten, maar daarna weer afgezwakt. Ik heb denk ik 1 uurtje geslapen en het blijft rommelen daarbinnen. Ik hoop natuurlijk dat het nog gaat doorzetten, maar ik heb het idee van niet.

Straks om 12.15 uur toch ook nog maar even naar de tandarts om naar die kies te laten kijken. Wat een gedoe zeg.

nou kim ze/hij weet je wel in spanning te houden zeg succes bij de tandarts

nou hier net de slijmprop verloren wat een raar ding is dat ik denk wat heb ik nu tussen me benen hangen haha maar was mooi helder dus geen paniek mag alleen niet meer in bad nu beetje jammer wilde vanmiddag lekker ontspannen in bad gaan liggen maarja dan maar onder de douche

Geplaatst

Gaat toch wel spannend worden in het maart topic!

Kim,jeetje wat een nacht inderdaad. Denk (en hoop t voor je!) dat het bij jou niet lang meer gaat duren.

Succes bij de tandarts.

Sharon! Slijmprop verloren. Kan me indenken dat dat een raar moment was. Sommigen verliezen 'm wel,anderen weer niet (of in beetjes wat je zelf niet doorhebt)

Mob,hoe was het bij de gyn?

Hier vanmorgen een uur lang steken in de buik gehad. Heb de hele nacht amper geslapen,en kon maar op één plek blijven liggen.

Vanmiddag weer controle bij de VK. Kan ik het gelijk vragen wat dit kan zijn.

Geplaatst

Jeetje mineetje, wat gebeurt hier allemaal?

@Cin, Mooi twee wondertjes die uit de couveuse zijn, gefeliciteerd.

@Kim, kiespijn, weeën die stoppen, niet zo fijn allemaal. Ik hoop dat de kiespijn over is en dat de weeën doorzetten.

@Sharon, is dat echt een behoorlijk groot ding zo'n slijmprop? Het kan nu nog wel een poosje duren voordat je echt gaat beginnen?

@Pammie, heb je geen last van voorweeën? Ben benieuwd wat de vk zegt vanmiddag, succes!

Ik wordt zondagavond 6 maart om 20.00 uur opgenomen. Ik krijg dan voor de nacht een spuit zodat ik even een goed nacht maak.

Ze willen dat nu eigenlijk ook een keertje doen maar vind ik zelf niet nodig. Dan heb ik 1 nacht goed geslapen waar er dan nog een paar op volgen die slecht zijn.

Daarom maar 1 nachtje eerder naar het zh, de beste oplossing.

Kan ik even rustig mijn tas uitpakken etc. Ik kan mij van de bevalling van Bo herinneren dat ik er al om 7.15 uur moest zijn en geen tijd had om dit te doen.

Even een nachtpon aan en hup naar de verloskamer. Dit lijkt mij een stuk relaxer. Wel zal ik Arno een paar uurtjes moeten missen (gaat lekker thuis slapen) maar

ik hoop dat ik er niets van merk omdat ik lekker aan het slapen ben......

Geplaatst

Ja er gebeurt van alles hier en het is nog niet eens maart.

@Sharon, ik denk dat ik die prop in stukjes ben verloren. Hopelijk gaat het bij jou binnenkort beginnen.

@Pammie, die steken kunnen denk ik best wel eens voorweeën zijn. Slecht slapen is echt vervelend. Ik duik zo mijn nest nog maar eens in.

@Vanessa, lijkt me wel fijn om in ieder geval nog een nachtje goed te slapen voor de bevalling. Dat zal bij mij wel niet lukken ben ik bang.

Ik ben net bij de tandarts geweest. hij heeft een foto gemaakt en dat zag er goed uit. Beetje onsteking, maar moet vanzelf weggaan. Zelf denk ik dat het door de zwangerschap en het slaapgebrek allemaal wat langer duurt. Als het volgende week nog niet over is moet ik bellen en krijg ik alsnog een antibioticakuur. Ik ben nu in ieder geval gerustgesteld dat het er goed uitziet. Verder blijft het wat onrustig in mijn buik, maar niet pijnlijk of zo.

Geplaatst

Inderdaad,het is nog niet eens maart,en er gebeurd al zo veel!

Vanessa,je weet dus al een datum wanneer je in het ziekenhuis moet wezen.Spannend hoor. Lijkt me wel heel fijn dat je iets krijgt tegen een goede nachtrust! Anders hou je dat toch niet meer vol!

Zie je tegen de bevalling op?

Kim,lekker aan die rust toegeven. Ik ga straks ook even lekker mijn nestje in voor een uurtje. Wel prettig dat je nu weet wat er met je kies aan de hand is.

Sterkte met de kiespijn!

Ik ben weer terug van de VK. De steken kon ze niet echt goed verklaren,maar waarschijnelijk toch voorweeen,en dat er wel "iets" gaande is daarbinnen.

Ik mag er voor kiezen om volgende week gestript te worden,dit moet helemaal geen prettig onderzoekje zijn! Als ik dit niet kies,dan mag ik met 41 weken worden ingeleid. Dus ik denk dat ik voor inleiden kies.

Strippen geeft namelijk geen garantie dat je bevalling ook echt gaat doorzetten. Dan kun je nog tot 42 weken doorlopen.

Máár stiekem hoop ik dat het vanzelf doorzet,en het liefst zo snel mogelijk!

Succes allemaal meiden met onze allerlaatste loodjes!

Geplaatst

't Wordt spannend hier! Allemaal rommelende buiken ;-)

Ben vanochtend in het ziekenhuis geweest. Weer een echo gehad en alles zag er prima uit. Kindje ligt mooi op schema. Gewicht ligt nu op de 6,5 pond.

Ze hebben geen reden kunnen vinden voor het niet indalen. Ze verwachten dat het zal indalen tijdens de bevalling. Ik mag dus gewoon thuis bevallen. Daalt het dan nog niet in, dan moet ik alsnog naar het ziekenhuis. Ik moet er wel rekening mee houden dat ik overtijd loop.

Geplaatst

@Pammie, natuurlijk hoop je dat het spontaan gaat beginnen. Dat hopen we allemaal denk ik. Het nadeel van inleiden vind ik dat je dan naar het ziekenhuis moet, maar misschien wil jij sowieso al in het ziekenhuis bevallen.

@Mob, fijn dat je gewoon thuis mag bevallen en dat het kindje goed op schema ligt.

Hier is het rommelen in de buik vanmiddag gestopt. Ik hoop dat het vannacht ook rustig blijft, want dan kan ik misschien nog een beetje bijslapen. En dan hoop ik dat het komend weekend doorzet.

Geplaatst

Ik ga er ook voor!!!!!

Vannacht gelukkig weer wat beter geslapen en geen gerommel meer in buik.

Ik heb vanmorgen alleen weer even een klein baalmomentje gehad, want ik heb nu namelijk een koortslip. Zal wel door alle stress en spanning komen. Alleen is zo'n koortslip voor een baby heel gevaarlijk en dus zou ik mijn kind niet mogen kussen. Ook moet je er dan steeds voor zorgen dat je heel goed je handen wast.

Geplaatst

nou dan doe ik ook mee haha

en kim1980 klinkt heel stom maar smeer er maar tandpasta op mijn broertje heeft heel vaak een koortslip en die smeert er altijd tandpasta op moet je alleen niet de deur uithoeven want je krijgt wel zo'n witte uitgedroogde plek op je mond haha en vitamientjes eten EN GEEN TABLETTEN HE want dat was gister op het nieuws dat dat dus allemaal onzin is

Geplaatst

Nou sharon vandaag is je dag zie ik, dus zet hem op ;)

Hier een hele onrustige nacht achter de rug. Echt de hele nacht voorweeen gehad die ik af en toe gewoon moest

wegzuchten. Veel last onderin zeg maar. En net zoals nu ineens weer misselijk, wat zou er allemaal de hand zijn!

Rugpijnen zijn de laatste dagen ook extreem zeg maar, dus ook deze Kim wordt er een beetje gek van ;)

Maar we houden gewoon stug vol!

Geplaatst

Net toch maar even de vk gebeld ivm die koortslip. Ik moet gaan smeren met een koortslipcreme en van die patches in huis halen, zodat ik die erop kan plakken als de kleine geboren is en ik nog last heb van de koortslip. Ik denk dat ik voor de zekerheid ook nog maar wat mondkapjes meeneem. Ze gaf wel aan dat het alleen besmettelijk is als je vochtblaasjes hebt. Op het moment dat die zijn ingedroogd en het zijn alleen nog maar korstjes dan is er geen besmettingsgevaar meer.

@Kimmie, ligt volgens mij inderdaad aan onze naam!

Geplaatst

Ik doe dan ook mee! Liever vandaag als morgen ;-)

Sharon,je bent vandaag 40 weken zwanger. Ik las al op Hyves dat je altijd hebt gezegd dat je beebje 25 febr geboren zou worden. Gek,die datum zit/zat ook in mijn hoofd! Maar ik denk toch dat het een maart beebje gaat worden.

Kim,vervelend van die koortsblaar. Je hebt ook alles tegelijk hé.

Kimmie,je hebt echt last van voorweeen. Misselijkheid herken ik ook,dat had ik ook af en toe bij 37 weken zwangerschap. Waarschijnelijk kan t te maken hebben met indalen/of dat het beebje van positie veranderd. Ze kunnen nog weleens gaan "draaien" en daar kun je ook beroerd van zijn!

Nou,welke beeb meldt zich als volgende??

Geplaatst
Net toch maar even de vk gebeld ivm die koortslip. Ik moet gaan smeren met een koortslipcreme en van die patches in huis halen, zodat ik die erop kan plakken als de kleine geboren is en ik nog last heb van de koortslip. Ik denk dat ik voor de zekerheid ook nog maar wat mondkapjes meeneem. Ze gaf wel aan dat het alleen besmettelijk is als je vochtblaasjes hebt. Op het moment dat die zijn ingedroogd en het zijn alleen nog maar korstjes dan is er geen besmettingsgevaar meer.

@Kimmie, ligt volgens mij inderdaad aan onze naam!

ja en daarom is tandpasta goed denk ik want dat droogd uit met een mondkapje opzitten is ook weer zoiets :)

ja en wbt de uitgerekende datum ik liep in het begin iets voor een paar dagen dus had me ticker wel aangepast vandaar 25 febr maar in het ziekenhuis bleef mijn uitgerekende datum 1 maart omdat het maar een paar dagen verschil is

Geplaatst

Ik ben ook erg benieuwd wie de volgende zal zijn. Mijn moeder heeft gezegd dat de kleine bij mij 25 feb. komt en mijn vader zegt 3 maart. Als ik op dit moment mag kiezen do dan toch maar 3 maart, want dan is die koortslip tenminste weg. Maar ja anders moet ik de kusjes later maar inhalen.

Geplaatst

Kim, ik heb ook vaak last van koortsblaren. Ik ben ook erg bang dat ik straks een koortslip heb bij of vlak na de bevalling. Ik heb allemaal zalfjes, mondkapjes en patches in huis gehaald. Het liefst zit je natuurlijk niet met een mondkapje op....... dan maar zo'n mooie patch, ahum...

En sharon, 's nacht doe ik er dan inderdaad tandpasta op! Droogt het goed uit!

Geplaatst

Ik heb ook regelmatig last van koortsblaren en tandpasta is volgens mij het enige dat echt goed helpt!

Mijn moeder had een koortsblaar toen Bo geboren was, dat was helemaal niet leuk/handig want zij moest dus echt een mondkapje op.

Geplaatst

Ik ga dadelijk even bijlezen in dit topic, maar eerst kort mijn bevallingsverhaal:

Donderdag 17 febr. ingeleid 's ochtends. Tot 14 uur 's middags geen vuiltje aan de lucht, goed te doen. Toen werd het heftig (infuus werd in rap tempo hoger gezet en weeën kwamen hard en snel door). Uiteindelijk in overleg voor ruggenprik gekozen, bleef op dat moment op 3 cm ontsluiting steken. Wachten tot -prik gezet werd. Daarna terug naar verloskamer. Eenmaal daar kreeg ik persdrang. Dit nog een poos weg kunnen zuchten. Daarna half uurtje persen en daar was ze!

Flink wat bloed verloren en tijdens persen nog medicatie bijgekregen omdat bloeddruk helemaal 'door 't plafond ging', máár het is goed gegaan 's avonds waren we eíndelijk, eíndelijk, eíndelijk mama en papa.

T/m zaterdag in ziekenhuis geweest en toen naar huis.

Superlieve en goede, ervaren kraamverzorgster getroffen die t/m gisteren mocht blijven (ook i.v.m. mijn bloeddruk). Nu is mijn man een week vrij en gaan we lekker samen voor haar zorgen en van haar genieten.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden