Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Moon, wat een heftig verhaal zeg. Fijn dat je zo'n goed kraamverzorgster hebt gehad en nu lekker gaan genieten met z'n drieën.

Wat vervelend dat er toch meer meiden hier zijn die vaak last hebben van koortslippen. Vanmorgen toen ik wakker werd was de lip nog dikker dan gisteren en ik heb ook opgezette lymfklieren. Verder voel ik me echt een beetje beroerd door alles. Dus vanmorgen maar even de huisartsenpost gebeld en daar een afspraak gemaakt. Helaas is er niks aan te doen en volgens die arts helpen die cremes ed. ook niet. Het is nu eigenlijk hopen dat de kleine nog een weekje blijft zitten. Ik zou ook niet weten hoe ik in mijn huidige toestand zou moeten bevallen, want ik ben moe en voel me slap. Ik heb wel eens gelezen dat je lichaam de bevalling ook wel een beetje tegenhoudt als je niet helemaal fit bent.

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

moon klinkt idd heftig maar nu lekker genieten

nou hier zijn de vliezen vanochtend gebroken eerste kleine beetje dus legde de link nog niet gelijk zou naar me oma gaan (ga ik elke zaterdag) maar ik zat niet lekker in me vel gisteravond ook de hele avond zitten huilen was klaar met het zwanger zijn ze zat de duwen en ik had steken ik was er echt klaar mee maar goed dus niet naar me oma lekker het huis gepoets bijna klaar laatste stukje gedweild guts er een plas langs me benen nou niets aan het handje me moeder was inmiddels hier die zei dat ik het ziekenhuis moest bellen ik zei dat hoeft toch niet heb nog helemaal geen weeen toch maar gebeld moest ik erheen daar aan de ctg gelegen alles was goed met de kleine nu ben ik weer lekker thuis mocht ze zich vanavond niet melden moet ik morgenvroeg om half 7 bellen of er plek is en dan om 7 uur in het ziekenhuis zijn dan wordt ik ingeleid ik had al wel harde buiken dus ze zei misschien gebeurd er vanacht wel iets dus spannend allemaal denk deel dit even met jullie ben er dus misschien een paar dagen niet ik mag zoiezo mocht ze morgen geboren worden niet voor maandag naar huis omdat ik nu al met gebroken vliezen loop dan willen ze de kleine een extra dag observeren jullie horen van me mochten er nog andere meiden bevallen hier succes

Geplaatst

Sharon,wat lees ik nu! Ik dacht al op je Hyves had je zo'n hyperactieve smiley staan...dat kán niet missen! Dan maar even hier gluren ;-)

Maar spannend meid. Nu duurt het niet lang meer.

Heel veel succes!

De laatste loodjes zijn er echt voor ons. Iedereen is het volgensmij wel een beetje zat. Ik ook!!

Geplaatst

ja zet maar niets op hyves nog gaan mensen dadelijk bellen en daar heb ik nog even geen zin in haha morgen misschien vind het ook best spannend hoop wel voor jullie dat als jullie vliezen breken dat dan ook de weeen beginnen ik ben vandaag als 20 tenalappen 4 broeken verder dat vruchtwater houd niet op jo zit nu maar op de bank met een handoek tussen me benen want als dit zo door gaat heb ik geen schone broek meer in de kast haha wat een water wist niet dat er zoveel in zit het stopt niet haha

Geplaatst
ja zet maar niets op hyves nog gaan mensen dadelijk bellen en daar heb ik nog even geen zin in haha morgen misschien vind het ook best spannend hoop wel voor jullie dat als jullie vliezen breken dat dan ook de weeen beginnen ik ben vandaag als 20 tenalappen 4 broeken verder dat vruchtwater houd niet op jo zit nu maar op de bank met een handoek tussen me benen want als dit zo door gaat heb ik geen schone broek meer in de kast haha wat een water wist niet dat er zoveel in zit het stopt niet haha

En dan zeggen ze vaak: je verlies nooit zoveel in één keer. Het kan dus wel!

Is je vruchtwater mooi helder van kleur dus. (niet groen of bruin?). Meestal moet je dan direct door naar de gyn. Ik leef met je mee hoor; Misschien morgen mama! Enorm veel succes.

Geplaatst

Wat spannend! Veel succes!

Vruchtwater kan in kleine beetjes komen en het kan een vloedgolf zijn.

Ik moet mij vast voorbereiden op veel vruchtwater (volgens de echo).

De kindjes komen volgens de arts vast niet eerder want ze hebben het nog veel te goed bij mij in de buik.

Bo vannacht weer aan het spoken geweest, ze heeft echte tandenluiers dus ik denk dat er weer wat aan zit

te komen.

Ik heb nog een blunder begaan, beetje hilarisch eigenlijk, schaam, schaam.

Vrijdagnacht moest ik ook weer een paar keer uit bed. Toen ik op een gegeven moment op stond dacht ik dat

ik water voelde lopen (ik slaap even zonder onderbroek omdat ik alleen maar synthetische onderbroeken heb) en

ik dacht echt dat we nu begonnen waren.

Blijkt het wat licht urineverlies te zijn! Nog niet eerder gehad en is ook nog niet teruggeweest maar een beetje dom

was het wel......

Ik zal denk ik nog een weekje moeten wachten.

Geplaatst

@Sharon, spannend hoor en heel veel succes.

Er kon nog wel iets bij mijn koortslip, wortelkanaalbehandeling en slecht slapen. Gisteren ben ik namelijk gestruikeld over een scheef liggende stoeptegel en recht voorover bovenop mijn buik gevallen. Gelijk paniek bij mij, zelf had ik ook wel pijn, maar ik was alleen maar ongerust over ons kindje. Meteen thuis de vk gebeld en die is meteen komen kijken. Hartje geluisterd en dat klonk goed, dus al even gerustgesteld. Ik moest daarna wel naar het zieken huis voor een echo en ctg. Het grootste risico bij een val of klap op de buik is namelijk dat de placenta los raakt. Gelukkig zag alles er goed uit, maar ik moest wel een nacht ter observatie in het ziekenhuis blijven. Balen natuurlijk, maar je neemt geen enkel risico. Vanmorgen nogmaals een ctg gehad en ook die was weer goed en om 12.00 uur mocht ik weer naar huis. Ik mag nu weer gewoon terug onder controle bij de vk en ik mag gelukkig ook nog gewoon thuis bevallen.

Geplaatst

Hey dames

succes met de laaste loodjes.

Ik heb een nieuwtje het lot noem ik het

Wij horen 1 maart of we tp krijgen de dag dat ik uitgerekend was wou ik even met jullie delen.

Toi toi toi en ik denk aan jullie liefs Jessica

Geplaatst

hallo allemaal,

leuk om te lezen dat er meerdere dames aan het rommelen zijn.. ik kreeg vrijdag een ctg en ze konden het hartslagje van 1 niet

vinden en dat was ook degene die ik nauwelijks meer voelde was dus best in paniek.. had voor zaterdagochtend weer een ctg

gepland staan maar vrijdagavond had ik de rechtse nog steeds niet gevoeld mocht dus gelijk komen voor een ctg..

deze vk kreeg hem wel gevonden en de hartslag is wat lager maar geen reden tot paniek. zaterdagochtend otch nog een keer de ctg gedaan

en hij was weer goed, ik mag de zwangerschap nog verder uitlopen maar ik mag ook morgenochtend bellen dan word ik ingeleid. de

kleintjes zijn er sterk genoeg voor.. vind het een moeilijke keus, de rechtse heeft nog de ruimte maar beweegt maar heel weinig dus denk

dat ik toch voor de inleiding ga..

wel een raar idee dat het morgen dan zou gaan beginnen, op de ctg waren al weeen te zien trouwens en om een regelmatige tijd na elkaar

dus misschien dat het spontaan ook al snel zou kunnen gaan gebeuren.

ik voel me voor de rest nog super ben lekker alles NOG maar een keer aan het poetsen! haha

alle andere dames succes de komende dagen!

liefs chantalle

Geplaatst
hallo allemaal,

leuk om te lezen dat er meerdere dames aan het rommelen zijn.. ik kreeg vrijdag een ctg en ze konden het hartslagje van 1 niet

vinden en dat was ook degene die ik nauwelijks meer voelde was dus best in paniek.. had voor zaterdagochtend weer een ctg

gepland staan maar vrijdagavond had ik de rechtse nog steeds niet gevoeld mocht dus gelijk komen voor een ctg..

deze vk kreeg hem wel gevonden en de hartslag is wat lager maar geen reden tot paniek. zaterdagochtend otch nog een keer de ctg gedaan

en hij was weer goed, ik mag de zwangerschap nog verder uitlopen maar ik mag ook morgenochtend bellen dan word ik ingeleid. de

kleintjes zijn er sterk genoeg voor.. vind het een moeilijke keus, de rechtse heeft nog de ruimte maar beweegt maar heel weinig dus denk

dat ik toch voor de inleiding ga..

wel een raar idee dat het morgen dan zou gaan beginnen, op de ctg waren al weeen te zien trouwens en om een regelmatige tijd na elkaar

dus misschien dat het spontaan ook al snel zou kunnen gaan gebeuren.

ik voel me voor de rest nog super ben lekker alles NOG maar een keer aan het poetsen! haha

alle andere dames succes de komende dagen!

liefs chantalle

Hoi Chantalle,

Ik weet zo niet hoelang je zwanger bent maar dat zal wel meer dan 37 weken zijn, dan zou ik zeggen: inleiden!

Puur gevoelsmatig.

En een inleiding is prima te doen, ik ben volgende week maandag aan de beurt.

Laat je ons even weten hoe het gaat?

Liefs en sterkte

Geplaatst
Hey dames

succes met de laaste loodjes.

Ik heb een nieuwtje het lot noem ik het

Wij horen 1 maart of we tp krijgen de dag dat ik uitgerekend was wou ik even met jullie delen.

Toi toi toi en ik denk aan jullie liefs Jessica

Lieve Jessica, ik hoop zo dat het lot jullie nu eens goed gezind is! Hoeveel kan een mens hebben?

Ik vind jullie een bewonderingswaardig koppel,

Liefs

Geplaatst

Jeetje wat ben je een ongeluksvogel op dit moment. Het zou precies bij mij kunnen passen de dingen die jou allemaal overkomen, ik had alleen

geen scheef liggende stoeptegel nodig gehad, ik kan ook heel goed over niets vallen...

Lieve schat doe je rustig aan? Laat je maar even lekker verzorgen de laatste paar dagen.

Liefs,

Geplaatst

Lieve vanessa je maakt me aan het huilen ik vind jullie allemaal toppers op dit topic heb niet veel meer meegeschreven maar ik leef met jullie mee en jullie met mij

TOPPERS!!!!!!!

Geplaatst

@Chantalle, ik denk dat ik dan toch voor inleiden zou kiezen. Hoeveel weken ben je nu?

@Jessica, ik ga keihard duimen dat jullie 1 maart een toppertje terug geplaatst krijgen en dat het helemaal goed gaat komen.

Geplaatst

@ minoes

heel toevallig zo'n datum hopelijk brengt het jullie veel geluk..

ik ben dinsdag 38 weken dus dat is op zich al netjes,

we hebben dan ook besloten om morgen voor de inleiding te gaan. wel een raar idee wetende dat je morgen gaat bevallen.

maar toch ook weer fijn, gemengde gevoelens dus.

wel al een paar verpeegkundige ontmoet die morgen ook dienst hadden en er waarschijnlijk

bij zijn allemaal schatjes.. dat moet goed komen

leifs chantalle

Geplaatst

Minoes,wat fijn weer iets van je te horen. En wat bijzonder dat je op 1 maart te horen krijgt of er een TP komt.

Heel veel succes! Ik hoop het zo voor jullie!

Kim,pechvogeltje....Wat maak je nou? Vallen op je buik. Kreeg er de bibbers van toen ik las,zag het helemaal voor me. Wat fijn dat alles gewoon goed is,en dat je ook nog thuis mag bevallen wat je zo graag wilt. Nog even volhouden en je bent een geluksvogeltje!

Chantalle,heel veel succes!

Hebben jullie t ook zo gehad? Iedereen om mij heen is zowat bevallen (zelfs die na mij uitgerekend zijn),en ik wil ook!

a.s. dinsdag 40 weken! Wow.

Vanessa,jij nog een weekje. Spannend.

Geplaatst

Op Hyves zie ik net staan dat Sharon's dochtertje is geboren!

Ze heet Danae. Verdere details zal ze jullie zelf wel vertellen!

Sharon,ik moest stiekem best een beetje lachen. Vorige week zei je nog "hopelijk wordt ze zondag geboren,dan heb ik de week erna lekker wat te doen!". Nou meid,geniet van je dochter,en van je kraamtijd!

Van harte gefeliciteerd met jullie meisje Danae.

Geniet ervan!!

Hoe is het met de rest van de dames??

Geplaatst

Hier is alles rustig. Ik heb wel ontzettende spierpijn in mijn hele lijf van de val van zaterdag.

Mijn kiespijn is bijna weg gelukkig en de koortslip wordt ook al wat minder.

Wel heb ik het echt gehad met het zwanger zijn. Ik ben erg lusteloos en heb echt moodswings.

Geplaatst

Net weer bij de verloskundige geweest. Ik begin het nu wel zat te worden, maar de kleine maakt nog geen aanstalten om te komen. Dus gewoon volgende week weer terug. Dan gaat ze even kijken of het van onderen al weker begint te worden. Ik hoop het maar. Strippen heeft geen zin, omdat de kleine niet is ingedaald....

't Is wel erg spannend nu!

Sharon: gefeliciteerd met jullie dochter!!!! Geniet er lekker van!

Meiden, sterkte met de laatste loodjes!

Geplaatst

Wel heb ik het echt gehad met het zwanger zijn. Ik ben erg lusteloos en heb echt moodswings.

Oh ik ook! Hoe mooi het is om zwanger te zijn,zo zat ben je het aan t einde.Ik ben morgen 40 weken,en de buik begint zo in de weg te zitten. Ook gaat t een beetje pijn doen met omdraaien in bed,en sokken/schoenen aantrekken.

Kortom; Het mag komen!

Wel fijn dat de kiespijn bijna weg is! Dat is zo vervelend.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden