Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2011

Aanbevolen Berichten

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

UITGEREKEND

1 maart March

1 maart Sharon

1 maart Minoes *engelkindje*

1 maart Pammie

2 maart Suzzy

3 maart Dreamer

4 maart Mob

5 maart Sanne

6 maart Kim

9 maart Moon

9 maart Audrey

11 maart Chablis

13 maart Jolanda

15 maart Moi

19 maart Kimmie

21 maart Cindy

27 maart Vanessa (zal door diabetes met 37+1 weken= 7 maart ingeleid worden)

27 maart Mik *engelkindje*

BEVALLEN

________

23 januari Sanne :bcbbboy2: 2 jongens

27 januari Chablis :bcbbgirl2: Kenzy

8 februari Cindy :bcbbgirl2: J.ulia en R.oos

17 februari Moon :bcbbgirl2: L.aetitia

27 februari Sharon :bcbbgirl2: Danae

De volgende baby zal vast een maart kindje worden ;-)

Geplaatst

UITGEREKEND

1 maart March

1 maart Sharon

1 maart Minoes *engelkindje*

1 maart Pammie

2 maart Suzzy

3 maart Dreamer

4 maart Mob

5 maart Sanne

6 maart Kim

9 maart Moon

9 maart Audrey

11 maart Chablis

13 maart Jolanda

15 maart Moi

19 maart Kimmie

21 maart Cindy

27 maart Vanessa (zal door diabetes met 37+1 weken= 7 maart ingeleid worden)

27 maart Mik *engelkindje*

BEVALLEN

________

23 januari Sanne :bcbbboy2: 2 jongens

27 januari Chablis :bcbbgirl2: Kenzy

8 februari Cindy :bcbbgirl2: J.ulia en R.oos

17 februari Moon :bcbbgirl2: L.aetitia

27 februari Sharon :bcbbgirl2: Danae

Ik vind het zo net iets duidelijker, vinden jullie het ook oke̛?

Geplaatst

Heel duidelijk zo Vanessa. Heel veel meisjes trouwens tot nu toe, ben benieuwd of er ook nog wat jongens bijkomen.

De kleine heeft mij vannacht weer flink wakker gehouden. Tussen 23.30-02.00 uur constant in beweging en niet een beetje maar ontzettend druk en soms pijnlijk.

Ik moet morgen op controle bij de vk en ik ga denk ik vragen of ze misschien kunnen strippen, wie weet komt het dan wat sneller op gang.

Geplaatst

Prima Vanessa!

Vandaag dé uitgerekende datum,en ik waggel nog maar even verder. Kim,ik kies niet voor strippen.(willen ze eventueel a.s. donderdag doen) Het is geen prettig onderzoekje,en het geeft ook geen garantie tot een bevalling. Maar dat is voor iedereen persoonlijk! Het kan soms wél doorzetten...

Ik hoop dat ik met 41 weken ingeleid kan worden,tegenwoordig kun je daar voor kiezen.

Geplaatst

Ik weet inderdaad ook dat strippen geen garantie geeft en ik heb het er ook nog helemaal niet over gehad met de vk. Inleiden wil ik weer liever niet, omdat ik graag thuis wil bevallen. Ach en wat is niet prettig, punctie bij IVF was ook niet prettig.

Ik heb vandaag wel de hele dag gerommel in mijn buik, maar dat zijn volgens mij ook mijn darmen die opspelen.

Geplaatst

Sharon, van harte met de geboorte van jullie dochtertje!

...waar blijven de knullen?

Jeetje Kim dat je op je buik gevallen bent! ...ben je al van de schrik bekomen?

Voor alle wachtenden, zet 'm op!!

Geplaatst
Ach en wat is niet prettig, punctie bij IVF was ook niet prettig.

Denk dat je je nog beter kunt laten strippen,als een punctie ondergaan. ;-) Autsj.

Geplaatst

@Pammie, ja dat denk ik ook. Ik ga het morgen in ieder geval vragen, nee heb je en ja kun je krijgen.

@Sanna, ik ben wel bekomen van de schrik hoor. We hadden een mail naar de gemeente gestuurd over dat scheef liggende trottoir, want de eigenaar van de friture had al vaker aangegeven aan de gemeente dat dat trottoir erg scheef ligt. Vandaag heb ik een bloemetje gekregen en ze gaan het trottoir opnieuw leggen.

Ik heb vandaag echt constant gerommel en harde buiken, maar niks wat doorzet. Ik hoop dat het vannacht en beetje rustig is, want anders zit slapen er niet echt in denk ik.

Geplaatst

hallo allemaal!!

Ze zijn geboren onze zoontjes Jan & Milan!!!

maandagochtend 7:30 zijn we begonnen in het ziekenhuis, kreeg een vetertje ingebracht wat de baarmoedermond

moest openen.. de hele ochtend en middag rondgelopen en veel aan de ctg gelegen maar niets wat doorzette..

plannen gemaakt om voor de nacht een slaappil te nemen en om de volgende dag wat anders te proberen.

kwart voor acht ging familie die toch even langs waren gekomen weg en had na dat moment zo'n heftige weeen

dat ik de verpleegkundige erbij had geroepen en die zou de verloskundige er wel bij gaan roepen..

voordat ze binnen kwamen had ik al persdrang en is in grote chaos (had nog geen infuus, stonden geen bedjes klaar, andere aparatuur niet)

Jan geboren om 20:16 en 20:22 Milan supersnel dus! ze wegen 2490 en 2510 gram en doen het super aan de borst.

we zijn zelfs sinds vanmorgen al thuis..

ik ga nu maar eens slapen

de nog niet bevallen zijn dames succes het ligt in je armen voor je er erg in hebt

liefs chantalle

Geplaatst

Chantalle Gefeliciteerd met Jan en Milan!! Nu heerlijk genieten!

Hier alles z'n gangetje.... Maandagavond nog wel naar het ziekenhuis geweest omdat ik de kleine de hele dag bijna niet voelde. CTG gemaakt en echo, maar alles zag er goed uit. 's Nachts was de kleine natuurlijk volop in de weer, dus ben weer gerustgesteld....

Vroeg me af na hoeveel weken jullie weer aan het werk moeten? Ik heb na de bevalling nog tien weken verlof, daarna weer werken. Ik zie er nu al tegenop :-( Vind het veel te snel, maar mag geen vakantie opnemen van m'n baas....

Geplaatst

@Mob, ik heb na de bevalling nog 11 weken verlof. Je hebt in totaal namelijk 16 weken zwangerschapsverlof, waarvan ik er 5 voor de bevalling heb en 11 erna. Mocht de kleine later komen dan heb je nog steeds recht, in jouw geval op 10 weken na de bevalling. Wel vreemd dat je geen verlof mag opnemen, volgens mij mogen ze ouderschapsverlof niet weigeren.

Wat houdt dit precies in?

De verlenging van het ouderschapsverlof naar 26 weken geldt alleen voor nieuwe aanvragen voor ouderschapsverlof. Wanneer al ouderschapsverlof is opgenomen, al of niet gedeeltelijk, dan bestaat er voor dat kind geen recht op de extra weken;

Ouders kunnen voor elk kind onder de 8 jaar apart ouderschapsverlof opnemen. Voor elk kind waarvoor nog geen ouderschapsverlof is opgenomen, hebben ouders recht op de volle 26 weken;

Het exacte aantal uren ouderschapsverlof is afhankelijk van het aantal werkuren per week.

Bewaar bij je belastingaangifte in ieder geval altijd je ouderschapsverlofverklaring.

Standaard bestaat de ouderschapsverlof uit de helft van de werktijd verspreid over twaalf maanden. In overleg met uw werkgever zijn andere manieren mogelijk. Kijk hier voor meer manieren om je ouderschapsverlof op te nemen. Het ouderschapsverlof is een wettelijk recht, je werkgever mag je dit dus niet weigeren. Je moet wel minimaal één jaar in dienst zijn bij je werkgever, ander kun je (nog) geen aanspraak maken op het ouderschapsverlof.

Geplaatst

Vroeg me af na hoeveel weken jullie weer aan het werk moeten? Ik heb na de bevalling nog tien weken verlof, daarna weer werken. Ik zie er nu al tegenop :-(.

Ook ik heb na de bevalling nog 10 weken zwangerschapsverlof. En die 10 weken zijn snel voorbij denk ik!

Ik kan wel evt vakantie er achter aan plakken,maar ik weet nog niet of ik dit zal doen. Ik ga straks drie dagen werken,maar weet nog niet welke dagen ik krijg. Dat is ook nog maar afwachten.

Geplaatst

Ja, ik bedoel idd gewoon vakantie'verlof'. Ik heb nog geven gekeken naar ouderschapsverlof in onze CAO en daar staat bij dat de werkgever kan weigeren....

Dus toch maar gewoon aan het werk. Ik ga 2 dagen werken, dus het is niet veel, maar toch....

Geplaatst

Hoi dames,

Hier net terug van de vk en weer een consult gyn. Bij de controle had ik ineens een verhoogde bloeddruk 130/90, daarom ingestuurd naar de gyn. Hier urine onderzocht en bloedonderzoek gedaan en weer 30 min. aan de ctg. Ook hier bleef de onderdruk 90. Bloed en urine waren verder wel nog in orde. Het protocol is echter dat na 37 weken zwangerschap en een verhoogde bloeddruk de bevalling op gang gebracht gaat worden. Ze gaan dus niet bekijken of het zwangerschapsvergiftiging gaat worden. Er is inwendig onderzoek gedaan en ik heb al 1 cm ontsluiting, daarna heeft de vk nog gestript (valt reuze mee). Als er vanavond of vannacht niks op gang komt door het strippen dan moeten we ons morgen om 07.00 uur in het ziekenhuis melden en dan wordt ik ingeleid.

Geplaatst

Wat spannend! Fijn dat je in ieder geval morgen ingeleid wordt.

Hopelijk komt het vannacht zelf op gang.

Heel veel succes en een goede bevalling toegewenst!

Liefs,

Geplaatst

@Pammie en Vanessa, dank jullie wel voor de succes wensen. Thuis bevallen zit er sowieso niet meer in, want ik heb nu een medische indicatie vanwege de bloeddruk.

Ik ben benieuwd of ik zo nog een beetje kan slapen. Ik hoop het wel, maar ben bang van niet. Ikk weet ook niet of ik nog in het ziekenhuis moet blijven na de bevalling, maar ik laat jullie zo snel als mogelijk alles weten.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden