Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Ja, ik bedoel idd gewoon vakantie'verlof'. Ik heb nog geven gekeken naar ouderschapsverlof in onze CAO en daar staat bij dat de werkgever kan weigeren....

Dus toch maar gewoon aan het werk. Ik ga 2 dagen werken, dus het is niet veel, maar toch....

@Mob

een werkgever kan het alleen maar weigeren waarbij ze erg bedrijfsdwingede redenen moeten kunnen aangeven. Iedere werknemer heeft recht op ouderschapsverlof.

Dit is wettelijk vastgelegd.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/verlof-voor-ouders/ouderschapsverlof

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

UITGEREKEND

1 maart March

1 maart Sharon

1 maart Minoes *engelkindje*

1 maart Pammie

2 maart Suzzy

3 maart Dreamer

4 maart Mob

5 maart Sanne

6 maart Kim

9 maart Moon

9 maart Audrey

11 maart Chablis

13 maart Jolanda

15 maart Moi

19 maart Kimmie

21 maart Cindy

27 maart Vanessa (zal door diabetes met 37+1 weken= 7 maart ingeleid worden)

27 maart Mik *engelkindje*

BEVALLEN

________

23 januari Sanne :bcbbboy2: 2 jongens

27 januari Chablis :bcbbgirl2: Kenzy

8 februari Cindy :bcbbgirl2: J.ulia en R.oos

17 februari Moon :bcbbgirl2: L.aetitia

27 februari Sharon :bcbbgirl2: Danae

1 maart Chantalle :bcbbboy2: Jan en Milan

Geplaatst

Weer controle gehad bij de VK. Alles weer perfect in orde. Ik ga weer naar huis met weer het gevoel van "wanneer nou??".

Ik wil echt niet klagen hoor. Het zwanger zijn is zoiets moois,en heb er zoveel moeite voor moeten doen,maar ik ben het nu echt zat. Bah.

En dan zeggen ze nog weleens "door ivf/icsi heb je vaak kans op vroeggeboorte".

Dat geldt dan zeker niet voor mij. Ik heb volgende week gewoon weer een afspraak staan,en ben dan 41+3.

Als ik in van het weekend echt baal,en het vréselijk zat ben,kan ik alsnog bellen voor evt strippen. We zien maar weer verder.

Zo...dat is eruit!

Hoe zou het met Kim gaan? En Vanessa? Je wordt over een paar dagen ingeleid toch?

Geplaatst

lang niet meer gelezen in het maartforum, en toch weer eens even een kijkje genomen!

Wow, wat een mooie baby's zijn er al geboren? en hoe zal het het met

Kim zijn? Ik wens iedereen erg veel geluk met hun mooie kindjes en wie nog

moeten gaan bevallen ( ik hopelijk rond 13 maart) heel veel succes!!!!

groetjes van Soesa

Geplaatst

Dik 41 weken? Ik moet er niet aan denken! Ik hoop dat we allebei vanavond spontaan beginnen. Vanochtend was alles weer goed. Zondagavond om acht uur wordt ik opgenomen en krijg een middel om even goed te slapen. Maandag beginnen we op tijd en dan ligt het eraan hoe het ervoor staat wat er gaat gebeuren. Ik hoop dat ik dan al wat ontsluiting heb. Spannend!!!!

Hoe is het met de rest van de dames?

Geplaatst

nou dames even snel berichtje van mij alles gaat nu goed met danae en mama hele zware bevalling gehad maar wacht wel even met mijn verhaal totdat jullie bevallen zijn want was een hel maar goed de ergste pijn zijn we al vergeten nu ik dit wondertje naast me heb ze is 3672 gr en 51 cm we zijn sinds vandaag weer lekker thuis dus nu GENIETEN meiden succes met de laatste loodjes en bevallen toy toy toy

Geplaatst

Sharon,ik las en zag de foto al op Hyves,en wat een mooie foto van je meisje Danae. Daar mag je trots op zijn hoor.

Fijn dat je weer thuis bent met z'n 3-tjes....Fijn dat je je bevallingsverhaal nog niet hebt verteld ;-)

Geplaatst

Chantalle, van harte met de geboorte van jullie zoontjes!

Ik kan jullie ook vertellen dat wij afgelopen dinsdag, 1 maart, papa en mama zijn geworden van een prachtige meid: Jolanda.

Het is begonnen met het breken van de vliezen. Ik ben thuis bevallen, maar moest helaas na de bevalling nog naar het ziekenhuis omdat de placenta niet los liet........

Dat was wel balen, maar we genieten nu volop!

Geplaatst

Hoi dames,

Even een kort berichtje van mij. Wij zijn gisteren om 14.07 uur papa en mama geworden van een prachtige dochter genaamd Gwen. Gwen woog 3160 gram en is 49 cm lang. De bevalling was heftig, want ik had haar binnen 6 uur al in mijn armen. Ik heb ongeveer 45 minuten pijnbestrijding gehad, omdat ik het niet meer volhield. Ook had ik redelijk veel bloed verloren en gisteren was ik dan ook zo slap als een vaatdoek. Ik had zeker gedacht dat ik nog wel tot zaterdag in het ziekenhuis moest blijven, maar ik ben vanmiddag al weer naar huis gekomen. Bloeddruk was weer goed en ik heb alleen ijzertabletten. Dus het gaat nu eigenlijk best aardig en Gwen doet het ook heel goed.

Geplaatst

@Moi, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Jolanda!

@Kim, van harte gefelcitieerd met de geboorte van jullie dochter Gwen!

Wat een meiden hier!

Geplaatst

Wat leuk om weer even bij te lezen en dan over alweer zoveel 'uitgerekend in maart- baby's' te lezen! Wat veel meiden, zeg! (laatste aanwinsten: Jolanda en Gwen). Van harte met al deze lieve, mooie baby's.

Pammie, Vanessa e.a.: voor jullie hopelijk ook snel een voorspoedige bevalling met gezonde, prachtige zoons/dochters als resultaat! Nog even volhouden. Ik duim voor jullie.

Geplaatst

Moi en Kim: van harte gefeliciteerd!! Hopelijk knappen jullie snel weer op!

Geniet van de kraamtijd.

En hier zijn we 1 dag overtijd.... Ben benieuwd wanneer de kleine zich laat zien.... Ik wil ook!!!!

Geplaatst

Ik wil ook! Ben nu 40 weken en 4 dagen,en elke dag hoop je weer dat er 'iets' gebeurd. Mob,hopelijk volgen wij ook snel!

Denk eerst Vanessa nog ;-)

Maar weer 2 meisjes erbij in het maart topic. Super. Moi van harte gefeliciteerd met jullie dochter Jolanda.

En Kim,van harte gefeliciteerd met jullie dochter Gwen.

Geniet ervan!

Geplaatst

UITGEREKEND

1 maart March

1 maart Sharon

1 maart Pammie

2 maart Suzzy

3 maart Dreamer

4 maart Mob

5 maart Sanne

6 maart Kim

9 maart Moon

9 maart Audrey

11 maart Chablis

13 maart Jolanda

15 maart Moi

19 maart Kimmie

21 maart Cindy

BEVALLEN

________

1 maart Moi :bcbbgirl2: Jolanda

4 maart Kim1980 :bcbbgirl2: Gwen

Geplaatst

Gefeliciteerd meiden met jullie meiden! Wat een roze hebben we hier zeg!

Geniet ervan!

Pammie ik wil ook, maar jij mag wel eerst dan volg ik hopelijk wel snel! Ben zo benieuwd!

Geplaatst

Pammie ik wil ook, maar jij mag wel eerst dan volg ik hopelijk wel snel! Ben zo benieuwd!

Haha,inderdaad. Dat hoop ik toch wel!

Volgensmij is het wachten op mij,Vanessa en jou. (degene die nog het meest actief zijn in het meeschrijven hier)

Geplaatst

Wat een spanning hier voor ons! Volgens mij wordt het een drukke week, hahaha.

Volgens mij hadden wij de beschuiten beter samen kunnen inkopen.

Wat hoop ik dat ik vannacht alsnog spontaan begin, en anders morgennacht.

Ik krijg een spuit om te ontspannen misschien helpt dat om de bevalling natuurlijk in te zetten.

Helemaal rustig is mijn buik niet, ik heb ook het idee dat ik twee keer moet drukken en dat ik dan een hoofdje

vast kan pakken, tja als het zo makkelijk was.

Zien jullie tegen de bevalling op? Ik niet, wel ben ik blij als het achter de rug is en dat je weet dat je kindje(s) gezond

is (zijn).

Wat ik eigenlijk heel erg raar vond van de bevalling dat de druk zich voornamelijk concentreert op je achterwerk, ik zou bijna

denken dat je baby via de anus geboren wordt. Ben benieuwd hoe jullie dat ervaren.

Voor iedereen een dikke knuffel en veel succes voor degene die nog moeten bevallen en voor de meiden

die al bevallen zijn, geniet ervan! De tijd gaat sneller dan je denkt!

Geplaatst

UITGEREKEND

1 maart Sharon

1 maart Pammie

2 maart Suzzy

5 maart Sanne

6 maart Kim

9 maart Moon

11 maart Chablis

13 maart Jolanda

15 maart Moi

19 maart Kimmie

21 maart Cindy

BEVALLEN

________

De dames die vorig jaar voor het laatst ingelogd zijn geweest op het forum heb ik uit het lijstje verwijderd.

Geplaatst

UITGEREKEND

1 maart Sharon

1 maart Pammie

2 maart Suzzy

4 maart Mob

5 maart Sanne

6 maart Kim

9 maart Moon

11 maart Chablis

13 maart Jolanda

15 maart Moi

19 maart Kimmie

21 maart Cindy

BEVALLEN

________

Geplaatst

Ik zie trouwens ook niet echt tegen de bevalling op. Op sommige momenten wel een beetje. Dan denk ik: 'hoe moet die kleine er ooit uit' en 'zal ik wel kunnen omgaan met de pijn'. Maar meestal ben ik positief en al zoveel vrouwen zijn me voorgegegaan....

Waar ik nu wel last van heb is dat ik moeilijk naar het toilet kan.... pffff niet echt prettig.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden