Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Tuurlijk Mob! Jij hoort er ook nog bij. (was ik heel even vergeten sorry)

Vanessa,ik hoop ook nog steeds dat het spontaan op gang komt. Morgen is het zoontje van mijn tweelingzusje jarig. Ze heeft heel erg sterk het gevoel dat de beeb dan ook geboren wordt. Zal wel bijzonder zijn natuurlijk. We zullen zien.

Ik heb inderdaad gelezen dat de persweeen voelen alsof je naar het toilet moet. We zullen zien hoe we het ervaren. ;-) Verder zie ik niet echt tegen de bevalling op. Wat ik wel heb is dat ik gewoon hoop dat het spontaan op gang komt,en niet dat het inleiden gaat worden. Dan "weet" je dat het allemaal gaat gebeuren,en mensen zeggen tegen mij dat de weeen dan veel heftiger zijn. Zal dit zo zijn?

Mob,wat vervelend trouwens dat je zo slecht naar de wc kan. Veel fruit eten wil weleens helpen zeggen ze.

Hopelijk snel meer maart babytjes. Meisjes zijn wel in de meerderheid.

Vanessa,als ik je niet meer spreek; Ik wens je enorm veel succes met de aakomende bevalling van je tweeling! Zet 'm op!

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mob, sorry!!!! Je staat er gelukkig al weer bij.

Wat bij mij goed helpt voor de stoelgang (is de hele zwangerschap al een drama) is brintapap 's ochtends eten.

Maarja, je moet het wel lekker vinden natuurlijk.

Ik ben erg moe, nog 1 nachtje thuis slapen en dan morgennacht in het ziekenhuis. Ben benieuwd of die spuit goed helpt.

Ik vind het jammer dat ik weer ingeleid moet worden, ik had zo gehoopt dat ik ook spontaan zou mogen bevallen.

Maar het is nog geen maandag....

Misschien moet ik mijn man vannacht wel wakker maken.

Voor iedereen een goede bevalling en ik ben kei benieuwd naar onze kids en naar die van jullie.

Een hele dikke knuffel

Geplaatst

Meiden gefeliciteerd!!

Ben alles aan het teruglezen en zie dat er al veel bevallen zijn.

En zelfs ik sta nog op het lijstje...toch wel bijzonder, ik zal mijn engelbeebje nooit vergeten...

De uitgerekende datum zal ik er ook wel aan denken...

Voor die nog in afwachting zijn, zet m op!!

Geplaatst
Chantalle Gefeliciteerd met Jan en Milan!! Nu heerlijk genieten!

Hier alles z'n gangetje.... Maandagavond nog wel naar het ziekenhuis geweest omdat ik de kleine de hele dag bijna niet voelde. CTG gemaakt en echo, maar alles zag er goed uit. 's Nachts was de kleine natuurlijk volop in de weer, dus ben weer gerustgesteld....

Vroeg me af na hoeveel weken jullie weer aan het werk moeten? Ik heb na de bevalling nog tien weken verlof, daarna weer werken. Ik zie er nu al tegenop :-( Vind het veel te snel, maar mag geen vakantie opnemen van m'n baas....

Mob, je werkgever kan je niet verbieden vakantie op te nemen aansluitend je verlof. Wettelijk is bepaald dat men in NL minimaal 20 werkdagen (bij fulltime dienstverband anders naar rato) op mag nemen. Hij zou het eventueel tegen kunnen houden als het bedrijf door jouw aanwezigheid qua voorbestaan in gevaar zou komen zeg maar. Nou dat lijkt me sterk na je verlof. Daarnaast heb je oudersschapsverlof en dat is ook wettelijk, dus hij kan je niks maken hoor.

Bij mijn zoontje ben ik pas gaan werken toen hij bijna 5 maanden was, heerlijk.

Nu wil ik ook pas half januari 2012 weer aan het werk gaan, het beebje is veel te belangrijk.

Succes!!

Geplaatst

Ik ben het er niet helemaal mee eens Mik. Vakantieverlof wordt alleen goedgekeurd indien mogelijk. En ja, wettelijk heb je recht op min. 20 vakantiedagen per jaar, maar

het kan zijn dat het niet opgenomen kan worden in de periode (door bv. te weinig medewerkers aanwezig voor de bezetting) dat je dat wilt. Het kan dan opgenomen worden

in een andere periode.

Geplaatst

Dank je wel Sylvie, nog steeds alles rustig, op de krampjes na die erbij horen in deze periode.

Ik krijg wel steeds meer pijn.... De last is gewoonweg te zwaar.

Vooral als ik moet plassen, het lijkt net of de kindjes er gewoon uitvallen. Hahahaha, dat zou wel makkelijk zijn.

Vandaag nog even rustig aan doen, vroeg in de avond uit eten met mijn familie en dan door naar het zh.

Wat hoop ik dat ik vannacht een beetje goed kan slapen.....

Ik laat zo snel mogelijk wat van mij horen. De vorige bevalling heb ik een soort live verslag gedaan. Weet niet of hem dat

gaat worden want ik hoop dat het nu allemaal een stuk sneller gaat dan bij Bo.

Geplaatst

Oh Vanessa ik wil je ook heel veel succes wensen!

Ik hoop dat de spuit je vanavond helpt en je een nacht goed ken slapen!

En dan morgen 2 mooie kindjes in de je/jullie armen kunnen sluiten!

Geplaatst

@Vanessa, heel veel succes met de bevalling!

Hier gaat het heel goed. Gwen drinkt heel goed aan de borst. Wel is het even afwachten hoeveel ze morgen weegt, want ze was al flink afgevallen. Morgen komen ze ook voor de hielprik en gehoorscreening, best spannend. Verder genieten we met volle teugen.

Meiden die nog moeten bevallen, zet hem op.

Geplaatst

Wat fijn dat het goed gaat Kim!! geniet ervan!

Ik ben net terug uit het ziekenhuis, al 2 ochtenden onwijze hoofdpijn en misselijk. Ook voelde ik de kleine

beduidend minder. Dus toch even een belletje gepleegd, en ze wilde dat ik langskwam. Ze hebben een CTG gemaakt van de kleine

en een echo.. Ook me bloeddruk nagekeken. Maar alles was gelukkig goed, de kleine bewoog idd ook daar niet dus dit moet ik wel in

de gaten houden. En als dit blijft, toch weer aan de bel trekken. Als advies gekregen straks een uur op bed te gaan liggen, zonder muziek/tv of wat dan

ook en dan kijken of de kleine reageert als ik zeg maar een uur ''speel'' met me buik. Dus we zijn weer thuis en kijken de dag maar even aan.

Geplaatst

Vanessa, heel veel succes! Hoop dat je vannacht lekker mag slapen en dat morgen alles goed mag gaan!! Spannend hoor....

Kimmie, hou het maar goed in de gaten dan.... Hopelijk gaat de kleine snel weer meer bewegen. Ik had het afgelopen maandag, bijna geen beweging. Gelukkig de dagen erna wel weer....

En wat de vakantiedagen betreft: het is idd zo dat ik niet zomaar de dagen op kan nemen die ik wil. Dat moet in overleg. Ik werk bij een huisarts en we zijn met een klein team. We moeten dus gelijk op vakantie, want als de huisarts vakantie heeft gaat de praktijk dicht. En dit jaar is het zo gepland dat de vakantie van half juni tot eind juni is. Ik moet dus na m'n verlof 2-4 weken werken (hangt ervan af wanneer ik beval) en daarna 3 weken vakantie... Heb besloten dat ik me er maar even doorheen moet slaan....

Verder nog geen tekenenen van een bevalling hier. Voel me ook nog wel redelijk, behalve dat m'n lichaam zeer doet... Maar ja, het kan nu niet lang meer duren....

xxx Mob

Geplaatst

De bevallen dames uiteraard gefeliciteerd!!!!

Vanessa geniet met het vroege etentje met je fam en heel veel succes morgen. Dat je maar 2 hele mooie brusjes in je armen mag houden morgen!!!!!!

Geplaatst

Moi en Kim, VAN HARTE GEFELICITEERD MET DE GEBOORTE VAN JULLIE MEISJES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Zal snel de verhalen lezen...

Vanessa, heel veel succes morgen!

Het is maar goed dat je een tweeling hebt want dan kunnen ze er uit hossen nu het carnaval is!!

...dat gaat zo moeilijk alleen

Geplaatst

Kim,wat fijn dat het zo goed gaat met moeder&dochter. En wat een lieve profielfoto!

Kimmie,fijn dat je meteen terrecht kon. Vannacht zul je vast wakker liggen van het getrappel van je beebje ;-)

Vanessa,spannend hoor. Heel veel succes morgen! en hopelijk vannacht goed slapen.

Slapen wordt hier nu ook minder. Iedere nacht als ik geplast heb,dan slaap ik daarna niet meer. Zo irritant.

Hopelijk duurt het nu niet lang meer. Donderdag weer controle bij de VK. Dan ben ik 41 weken en 2 dagen. Pfff.

En ohja,ik heb vandaag veel ananas gegeten. Zou het? ;-)

Geplaatst
ik heb de dag dat het begon burrito's met heel veel knoflook en sambal gegeten dat heeft denk ik wel geholpen dus .....

Haha,pech voor de verloskundige/gyneacoloog. Jij hebt iig lekker genoten van je knoflooksaus! ;-)

Geplaatst

@kimmie, heb je de kleine weer goed gevoeld?

@Pammie, nog geen bericht van jou vandaag, zou de ananas dan toch hebben geholpen?

De borstvoeding loopt hier letterlijk als een "tiet", Gwen is een natuurtalent. Ze was nu in 2 dagen tijd maar liefst 220 gram bijgekomen, echt ongelooflijk. Aangezien ik zelf op een audiologisch centrum werk was ik wel benieuwd naar de gehoorscreening en die was gelukkig goed. Onze bikkel heeft bij de hielprik maar heel even een huiltje laten horen en sliep toen gewoon weer verder. Metr moeder gaat het steeds weer wat beter, vandaag voor het eerst naar beneden geweest.

Geplaatst

Nee kleine nog steeds niet goed gevoeld. Vanmorgen 1x.

Dus vanmiddag weer voor CTG en echo geweest. Kleine maakt het wel goed , maar toch voelt het niet fijn

Woordje inleiden is nu dus wel gevallen, morgen weer een nieuwe CTG en afspraak en dan maar kijken wat daar uitkomt.

Begin ook echt op te raken, dus ik ben benieuwd wat er morgen gezegd wordt.

Geplaatst

Kim,nee helaas ananas heeft niet geholpen.Ik loop nog steeds door te waggelen. *zucht*

Wat fijn dat Gwen het zo goed doet,en dat het ook met de borstvoeding goed loopt! Dat is altijd maar afwachten...

Kimmie,misschien ben jij me nog wel voor ;-) Fijn dat je beebje het wel goed maakt,maar je beebje voelen is ook weer een hele geruststelling. Ik hoop voor je op snel meer duidelijkheid!

Ik lees in topic "hoe is het met" dat Vanessa is bevallen van haar tweeling Raf en Ax.

Vanessa,van harte gefeliciteerd met de geboorte van je jongens. Geniet ervan!

Ik zal ze zo even bij in het lijstje verwerken. 2 jongetjes erbij....Het was tot nu toe de meisjes in meerderheid,;-)

Geplaatst

UITGEREKEND

1 maart March

1 maart Sharon

1 maart Minoes *engelkindje*

1 maart Pammie

2 maart Suzzy

3 maart Dreamer

4 maart Mob

5 maart Sanne

6 maart Kim

9 maart Moon

9 maart Audrey

11 maart Chablis

13 maart Jolanda

15 maart Moi

19 maart Kimmie

21 maart Cindy

27 maart Vanessa (zal door diabetes met 37+1 weken= 7 maart ingeleid worden)

27 maart Mik *engelkindje*

BEVALLEN

________

23 januari Sanne :bcbbboy2: 2 jongens

27 januari Chablis :bcbbgirl2: Kenzy

8 februari Cindy :bcbbgirl2: J.ulia en R.oos

17 februari Moon :bcbbgirl2: L.aetitia

27 februari Sharon :bcbbgirl2: Danae

1 maart Chantalle :bcbbboy2: Jan en Milan

1 maart Moi :bcbbgirl2: Jolanda

4 maart Kim1980 :bcbbgirl2: Gwen

7 maart Vanessa :bcbbboy2: Raf en Ax

Geplaatst

Kimmie, wat balen dat je de kleine nog steeds niet goed voelt... Ben benieuwd wat ze morgen zeggen...

Vanessa, ook hier nogmaals van harte gefeliciteerd met je zoons! Wat een rijkdom!

Ik ben net weer bij de VK geweest en eigenlijk baal ik wel een beetje. Had telkens wel wat krampen, dus had gehoopt dat er al iets aan de gang zou zijn. Maar nee hoor, alles zit potdicht. Ik heb waarschijnlijk vooral last van m'n darmen.... De kleine daalt ook niet in, blijft gewoon boven m'n bekken hangen.

Dus maar weer afwachten...

Geplaatst

Vanessa, van harte met de geboorte van je mannekes!!

Mob en Pammie, begrijp dat jullie beebjes nu wel mogen komen hoor.

Je kijkt zo uit naar een datum en als je er dan over heen gaat is iedere dag wel erg lang denk ik...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden