Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Pammie, heb net je bevallingsverhaal gelezen. Dat was best pittig!

Met Bo duurde het ook zo lang dus ik weet dat je er op een gegeven moment echt even helemaal doorheen zit, en wat heerlijk dan een ruggenprik.

Maar wat fijn dat Jesse gezond (en met zo'n mooi gewicht) op de wereld gekomen is! Nogmaals gefeliciteerd.

Zelf kom ik nog wel eens even op het forum om snel even bij te lezen, veel tijd om te reageren heb ik niet met 2 kleintjes en een peuter van 15 maand

die heeft besloten te gaan lopen op de dag dat haar broertjes uit het ziekenhuis kwamen! Ze heeft wel een grappig loopje, vooral nu ze er met een dvd hoesje

vandoor gaat.......

Een dikke knuffel voor iedereen en ik ben jullie niet vergeten!!!

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo,

Ik wil eigenlijk ook beginnen met kolfen. Het lijkt me handig dat als er bezoek is, dat je dan gewoon even een flesje kunt geven. Ik heb al een kolf gekocht.

Misschien een stomme vraag........... maar hoe weet je hoeveel je een baby via het flesje moet geven? Of zijn daar tabellen voor. Ons meisje is nu bijna vier weken...

Alvast bedankt voor de reacties!

Geplaatst

Moi,bedoel je via het flesje met afgekolfte melk? Vaak gaat dat op gewicht. Toen ik nog in het ziekenhuis lag,heb ik 3 dagen lang volghouden om borstvoeding te geven,helaas had ik te weinig,het begon pijn te doen,en ik was er helemaal klaar mee.

Ik moest toen ook proberen te kolven,maar dat ging ook voor geen meter. Omdat ik nu flesvoeding geef,bepaald het gewicht het aantal cc's wat Jesse mag hebben. Volgensmij gaat dit ook zo met afgekolfte melk in een flesje.

Vandaag is Jesse weer gewogen. Dik boven het geboortegewicht! We mogen al proberen hem 8 uurtjes te laten slapen s'nachts.

Hoe is het met de rest van de maart mama's.?

Geplaatst

Ik zal ook weer eens wat laten horen.... De tijd vliegt gewoon voorbij.

Met Ezra gaat het heel goed. Hij groeit super en is heel tevreden. Hij weegt nu ongeveer 4500 gram. Ook ik geef borstvoeding en dat gaat goed. Vond het in het begin wel een gedoe, maar heb nu het idee dat het steeds beter gaat. De pijnlijke kloven zijn ook aan het genezen. Hij komt nog wel om de 3 uur, soms 2,5 uur. 's nachts om de 4 uur met als gevolg gigantische stuwing in m'n borsten.....Alles nat.... Ik heb ook een kolfapparaat gekocht, heb deze 1x geprobeerd en ik kreeg er zowaar wat uit ;-)

Voorraadje aanleggen komt straks wel... Misschien idd na de ochtendvoeding m'n borsten maar eens leegkolven. Want dan zit er volgens mij nog wel zat in....

's Avonds is hij vaak wat onrustig, huilen, krampjes, maar meestal is dat na een half uurtje weer over.

Ik vond de bevalling trouwens pittig en heb echt gezegd dat ik het nooit meer doe, haha. Maar langzaam aan ebt dat gevoel weg. Het is zoiets moois wat je ervoor terugkrijgt! Ongelooflijk hoeveel liefde je in je kan hebben voor zo'n kindje.

Geplaatst

@Moi, bij flesvoeding gaat het aantal cc in ieder geval op gewicht. Een kindje krijgt dan 150-180 ml per kg lichaamsgewicht per dag. ik weet alleen niet of dit ook voor afgekolfde melk geldt.

@Pammie, wat fijn dat Jesse al 8 uurtjes zou mogen slapen. Dat haalt Gwen echt nog niet. Ze komt nu 's nachts meestal ook weer tussen 3 en 4 uur. maar ze weegt dan ook nog geen 4000 gram.

@Mob, wat een flinke kerel zeg. Ik herken jouw gevoel over de bevalling helemaal. ik dacht eerst ook echt van nooit meer, maar nu is dat gevoel eigenlijk helemaal weg en zou ik het zo weer doen.

Met gwen gaat het goed. krampjes zijn minder met de Infacol. Ze komt ongeveer om de 3,5- 4 uur. Vrijdag voor de eerste afspraak naar het consultatiebureau. En komende week gaat papa weer werken (had twee weken vrij genomen), dus dan ga ik helemaal alleen voor haar zorgen overdag, maar dat gaat helemaal goed komen, want ik voel me weer lekker fit.

Geplaatst
Hallo,

Ik wil eigenlijk ook beginnen met kolfen. Het lijkt me handig dat als er bezoek is, dat je dan gewoon even een flesje kunt geven. Ik heb al een kolf gekocht.

Misschien een stomme vraag........... maar hoe weet je hoeveel je een baby via het flesje moet geven? Of zijn daar tabellen voor. Ons meisje is nu bijna vier weken...

Alvast bedankt voor de reacties!

je doet 150cc keer het gewicht delen door de aantal voedingen die je geeft bij danae is dat dus 150x4,5=675delen door 6 want ze krijgt nog maar 6 voedingen per dag en dat is 112,5 dus ze krijgt 110/120 afgekolfde melk soms wil ze nog een extra voeding en dan krijgt ze gewoon iets meer ze komt goed aan dus maak me geen zorgen ik doe alleen nog maar kolven ik ben met kolven 2x 5 minuten aan het kolven hup fles erin en klaar en kolven kan ik plannen en borstvoeding geven niet dus ik kolf om 7.30 11.00 13.00 15.00 20.00 23.00 ze heeft de voeding van 15.00 meestal niet dus die heb ik lekker over dus begin al een flinke vooraad te krijgen in de diepvries:) wel makkelijk want ze heeft vanacht bij oma geslapen en ze heeft van 23.45 tot 05.45 geslapen die kleine draak nu maar hopen dat ze dat vanacht weer doet hoop dat het nu duidelijk is over het kolven

Geplaatst

Was ik ook weer eens... L.aetitia bleek begin van de week gewoon 3 moeilijke (!) dagen te hebben. Daarna was ze weer haar lieve, tevreden zelf. Ik hou het dus toch maar op regeldagen, want er is écht niks met haar aan de hand. Donderdags naar consultatiebureau geweest. Arts daar gaf ook aan dat ze het goed doet. Ze was goed gegroeid en krijgt dus ook voeding genoeg. Arts ging uit van eerder te veel dan te weinig melk (te veel drinkt ook moeilijk voor zo'n kleintje). Handige folders over meegehad. Proberen in andere houdingen aan te leggen. Kolven gaat nu ineens ook véél beter. Nu weer wat meer ontspannen en dat is van positieve invloed.

Bij de ochtendvoeding drinkt ze aan de ene borst, de andere kolf ik leeg. Dat hou ik als reservevoeding (en heb het tot op heden 's middags gebruikt om even lekker ongestoord weg te kunnen met haar). Gaat prima zo. Ook begint ze je wat gerichter aan te kijken en geluidjes te maken. Dat is ook zo lief...

Fijn om te lezen dat het met jullie en jullie kleintjes ook goed gaat. Druk, maar trots en leuk. Wie had dat kunnen denken toen we in de mmm zaten?!

Geplaatst
je doet 150cc keer het gewicht delen door de aantal voedingen die je geeft bij danae is dat dus 150x4,5=675delen door 6 want ze krijgt nog maar 6 voedingen per dag en dat is 112,5 dus ze krijgt 110/120 afgekolfde melk soms wil ze nog een extra voeding en dan krijgt ze gewoon iets meer ze komt goed aan dus maak me geen zorgen ik doe alleen nog maar kolven ik ben met kolven 2x 5 minuten aan het kolven hup fles erin en klaar en kolven kan ik plannen en borstvoeding geven niet dus ik kolf om 7.30 11.00 13.00 15.00 20.00 23.00 ze heeft de voeding van 15.00 meestal niet dus die heb ik lekker over dus begin al een flinke vooraad te krijgen in de diepvries:) wel makkelijk want ze heeft vanacht bij oma geslapen en ze heeft van 23.45 tot 05.45 geslapen die kleine draak nu maar hopen dat ze dat vanacht weer doet hoop dat het nu duidelijk is over het kolven

Bedankt voor je reactie! Ik ga het proberen! Zo, van 23.45 tot 5.45 uur en dat ook nog bij oma! Flauw hé;) Lijkt me heerlijk als onze meid dat ook gaat doen.... Ze is vandaag echt de hele dag aan het huilen! Pff... je weet op een gegeven moment echt niet meer wat je moet doen.. Regeldagje?..........

Geplaatst

Onze meid is sinds gisteren ook een beetje van slag. Ze kreeg al 6*120 ml. Gisteravond had ze daar niet meer genoeg aan, dus nu krijgt ze 130 ml in de fles. Vanmorgen meldde ze zich al weer na 3 uurtjes. Toch maar weer 130 gegeven en nu houdt ze volgens mij wel 4 uur vol. Om 15.45 uur heeft ze namelijk de volgende voeding. Ik heb wel maar even met het consultatiebureau gebeld, omdat ze voor haar gewicht al best veel voeding krijgt en nu dus misschien nog niet genoeg heeft. Ik mag de flesjes tot max. 150 ml verhogen, mocht ze dan nog niet verzadigd zijn in de loop van de week, dan moet ik overstappen naar voeding voor hongerige baby's. Ben benieuwd hoe het gaat lopen en wat ze vrijdag zeggen op het consultatiebureau.

Geplaatst

Hier ook een mannetje wat een beetje van slag was. Overdag klaar wakker zijn! Hij is zaterdag wakker geweest van 12.00 uur tot 20.00 uur s'avonds. Zo zielig.Met als gevolg s'avonds met de laatste fles doodmoe zijn,en niet willen drinken.

Jesse krijgt 130 ml. Nu gaan we s'avonds voor de laatste fles met hem onder de douche,dan hij is een beetje wakker,en drinkt hij de fles goed leeg.

Vannacht heeft hij geslapen van 22.30 tot 6.00 uur.

Hij zit al flink boven z'n geboortegewicht,dus hij mag 8 uurtjes slapen s'nachts. Overdag komt hij om de 3/3.5/4 uur.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Wat fijn om te lezen dat het met iedereen goed gaat. Het blijft zo te zien bij iedereen een beetje hannesen in het begin maar als onze

kindjes een maand of 4 zijn dan hebben we even een rustige periode om bij te komen van alles (zo heb ik dat bij Bo ervaren).

Raf en Ax komen om de 4 uur. Wij houden ons hier strikt aan omdat het met 2 kindjes niet te doen is om op verzoek te voeden.

Wel ben ik gestopt met de bv (kolven) dat werd mij allemaal even teveel, dit omdat ik vorige week heel erg ziek geweest ben.

Maagdarm virus. Bah! Ik kan dus weer heerlijk op mijn buik (borsten) slapen! Wat fijn!

Raf en Ax wogen vanochtend 3420 en 3230. Nog een paar ons en dan mag er een voeding van af. Ik denk volgende week.

Geplaatst
@Pammie, Jesse is een stuk zwaarder dan Gwen en krijgt dus ook 130. Hoeveel voedingen krijgt hij per dag 5 of 6?

Inderdaad,Jesse krijgt 130cc. Nog wel 7 voedingen! We moeten iedere week 10cc omhoog.Dus vanaf maandag zitten we op 140cc.

Geplaatst
Hallo allemaal,

Wat fijn om te lezen dat het met iedereen goed gaat. Het blijft zo te zien bij iedereen een beetje hannesen in het begin maar als onze

kindjes een maand of 4 zijn dan hebben we even een rustige periode om bij te komen van alles (zo heb ik dat bij Bo ervaren).

Raf en Ax komen om de 4 uur. Wij houden ons hier strikt aan omdat het met 2 kindjes niet te doen is om op verzoek te voeden.

Wel ben ik gestopt met de bv (kolven) dat werd mij allemaal even teveel, dit omdat ik vorige week heel erg ziek geweest ben.

Maagdarm virus. Bah! Ik kan dus weer heerlijk op mijn buik (borsten) slapen! Wat fijn!

Raf en Ax wogen vanochtend 3420 en 3230. Nog een paar ons en dan mag er een voeding van af. Ik denk volgende week.

Hoi Vanessa, Ik heb tot 5,5 week BV gegeven en nu krijgen Julia en Roos ook de fles. Dat deden we op verzoek maar sinds vandaag proberen we het ook strict om de 4 uur te doen omdat het idd niet te doen is. Tot een paar dagen terug hadden ze nog 7 of 8 voedingen.

Ik ben kapot van die nachten dat we er 5 of 6 x uitmoeten. Hier wogen ze ook al bijna 3100 en 3400 dus dat gaat goed!!Ze zijn nu 7 weken.

Heb je nog tips oid mbt het voeden voor ons? wil wel beetje slapen hihi!

Geplaatst

@Cin, 8 voedingen? Dat is bijna niet te doen. Maarja, het is maar tijdelijk.

Zelf voed ik Raf en Ax 's nachts en 's ochtends alleen. Raf drinkt het snelst en makkelijkst en die krijgt

in de newborn set van Stokke zijn flesje, voedingskussen onder de fles en dat gaat goed.

Ax geef ik dan zelf de fles. Ik ben dan met een beetje mazzel met 40-45 minuten klaar.

Met een tweeling moet je inderdaad strikter voeden anders ben je de hele dag met niets anders dan dat bezig.

Helaas heeft Bo op het moment wat last van wat tandjes die doorkomen dus dat is ook geen pretje.

Vannacht heeft Arno de kussens van de bank naast haar bedje gelegd en is naast haar gaan slapen, zo werd ze

rustig en zaten wij niet met haar op onze kamer, dat is geen doen.

Als Raf en Ax straks het gewicht hebben bereikt dat ze in principe 's nachts door zouden kunnen slapen dan gaan we het

zo doen dat ik de eerste voed die wakker word en Arno mag dan de tweede doen. Maar volgens mijn berekening duurt dat nog zeker

een paar weekjes voordat we zover zijn.

Ik doe het 's nachts met de luier zo dat we deze alleen verschonen voor de voeding als ze gepoept hebben, als ze door hadden geslapen

dan hadden ze ook geen schone luier gehad. Wij hebben dan wel de pampers, deze absorberen zo goed dat ze hier geen last van hebben.

Misschien zijn er nog meer tips?

Geplaatst

Gwen gaf dus gisteravond weer aan te weinig te hebben aan 130 cc. Nu dus 140 cc in het flesje, maar ze drinkt het niet elke keer leeg en net gaf ze wel 4 keer een mondje melk terug. Gwen krijgt 6 voedingen en slaapt 's nachts meestal 5-5,5 uur. Overdag voed ik als ze zich meldt of vandaag bijvoorbeeld na max. 3 uur en 45 min. Dit zodat we 's avonds de laatst voeding zo rond 23.15 uur hebben.

Geplaatst

Hoi Kim1980; komt het niet door regeldagen? Kleine hier kwam ook continu en wilde telkens meer voeding, maar dronk dan niet echt/slecht en gaf melk terug... Als 't zo blijft zal ze wel te weinig hebben aan die 130 cc, maar dan zou je toch ook verwachten dat ze 'schrokkerig drinkt' ed.? Als ze echt honger heeft... Hier was het met 3 dagen over. Nu richting 8 weken... ergens tussen een week of 7 en een week of 9 kun je weer regeldagen/een sprongetje in de ontwikkeling verwachten.

Het boekje 'Oei, ik groei' vond ik heel fijn om te lezen. Stelt gerust, want daarin staat kort en bondig beschreven wat je kunt verwachten en bij L.aetitia vond ik er dus de perfecte verklaring voor een paar moeilijke dagen in.

Knap dat gepuzzel/die oplossingen met jullie tweeling Vanessa!

Geplaatst

@Moon, het eerste sprongetje is toch rond 5 weken of vergis ik me dan? Gwen is morgen pas 4 weken, dus lijkt me wat vroeg. Of zou ze zo maar 1,5 week voorlopen?

Ik ben wel gisteren overgestapt naar voeding voor hongerige baby's, deze meng ik nu met de gewone voeding. Hopelijk helpt dat wat.

Geplaatst
@Cin, 8 voedingen? Dat is bijna niet te doen. Maarja, het is maar tijdelijk.

Zelf voed ik Raf en Ax 's nachts en 's ochtends alleen. Raf drinkt het snelst en makkelijkst en die krijgt

in de newborn set van Stokke zijn flesje, voedingskussen onder de fles en dat gaat goed.

Ax geef ik dan zelf de fles. Ik ben dan met een beetje mazzel met 40-45 minuten klaar.

Met een tweeling moet je inderdaad strikter voeden anders ben je de hele dag met niets anders dan dat bezig.

Helaas heeft Bo op het moment wat last van wat tandjes die doorkomen dus dat is ook geen pretje.

Vannacht heeft Arno de kussens van de bank naast haar bedje gelegd en is naast haar gaan slapen, zo werd ze

rustig en zaten wij niet met haar op onze kamer, dat is geen doen.

Als Raf en Ax straks het gewicht hebben bereikt dat ze in principe 's nachts door zouden kunnen slapen dan gaan we het

zo doen dat ik de eerste voed die wakker word en Arno mag dan de tweede doen. Maar volgens mijn berekening duurt dat nog zeker

een paar weekjes voordat we zover zijn.

Ik doe het 's nachts met de luier zo dat we deze alleen verschonen voor de voeding als ze gepoept hebben, als ze door hadden geslapen

dan hadden ze ook geen schone luier gehad. Wij hebben dan wel de pampers, deze absorberen zo goed dat ze hier geen last van hebben.

Misschien zijn er nog meer tips?

Dank je al voor de tips! ik geef sinds maandag a 4 uur en maak ze dan wakker als ze slapen of rek tot 4uur als ze eerder zijn, dat lijkt echt al te werken. begin al wat blijer te worden in de nacht ;) En die pampers heb ik ook en verschoon, mits niet gepoept om de voeding maar neem dat van jou vanaf nu ook over, scheelt weer!

Geplaatst

UITGEREKEND

1 maart March

1 maart Sharon

1 maart Minoes *engelkindje*

1 maart Pammie

2 maart Suzzy

3 maart Dreamer

4 maart Mob

5 maart Sanne

6 maart Kim

9 maart Moon

9 maart Audrey

11 maart Chablis

13 maart Jolanda

15 maart Moi

19 maart Kimmie

21 maart Cindy

27 maart Vanessa (zal door diabetes met 37+1 weken= 7 maart ingeleid worden)

27 maart Mik *engelkindje*

BEVALLEN

________

23 januari Sanne :bcbbboy2: 2 jongens

27 januari Chablis :bcbbgirl2: Kenzy

8 februari Cindy :bcbbgirl2: J.ulia en R.oos

17 februari Moon :bcbbgirl2: L.aetitia

27 februari Sharon :bcbbgirl2: Danae

1 maart Chantalle :bcbbboy2: Jan en Milan

1 maart Moi :bcbbgirl2: Jolanda

3 maart Kim1980 :bcbbgirl2: Gwen

7 maart Vanessa :bcbbboy2: Raf en Ax

11 maart Mob :bcbbboy2: E.zra

11 maart Kimmie :bcbbboy2: Levi

12 maart Pammie :bcbbboy2: Jesse

Even het lijstje van de maart mama's compleet gemaakt!

Geplaatst

Rustig hier zeg, zeker allemaal aam het genieten van onze kindjes.

Gwen heeft vorige week waarschijnlijk toch het eerste sprongetje in de ontwikkeling gemaakt, dus ze is gewoon wat vroeger. Vanaf zaterdag gaat het weer een stuk beter. Ze slaapt nu zelfs de nacht door. Krijgt de laatste fles rond 23.00 uur en ze heeft 1 keer tot 5.45 uur doorgeslapen en we hebben haar al 3 keer om 7.00 uur wakker moeten maken voor de eerste fles. Aan het eind van de middag is ze wel erg onrustig en huilerig, begint meestal rond onze etenstijd en duurt soms tot aan de voeding van 23.00 uur. Maar als ze dan bij papa of mama is wordt ze gelukkig wel wat rustiger. Waarschijnlijk neemt zij door de dag zoveel prikkels op dat ze moeite heeft om die allemaal te verwerken.

Ik ben benieuwd hoe het met de andere kindjes en mama's gaat.

Geplaatst

Doorslapen??? Oooooh wat heeeeeeerlijk!

Met Raf en Ax zal dat nog wel even duren, gelukkig komen ze netjes tussen 2.30/3.00 uur.

's Avonds slaap ik op de bank terwijl mijn man achter de computer werkt of tv kijkt.

Geplaatst

Danae doet het ook super ze krijgt om de 4 uur voeding soms nog om de 3 uur ze krijgt de hele dag borstvoeding (afgekolft in de fles) en de laatste en nacht voeding krijgt ze nutrilon want heb te weinig borstvoeding de nachten gaan steeds beter als ze onder de douche is geweest slaapt ze lekker lang want dat vind ze toch wel zo lekker vanacht heeft ze ook van 11 tot 6 geslapen echt lekker en dan geef ik er voeding om 6 uur en dan slaapt ze weer tot 9 dus mama ook :) heb vandaag wel johannesbroodpitmeel gekocht om de flessen te verdikken want mevrouw had binnen 4 minuten haar fles al leeg dus kreeg ze krampjes dit werkt echt super nu moet ze veel meer moeite doen om het uit de fles te krijgen en dus ook geen krampjes voor haar ook wel lekker voor de rest wandelen we heel veel zodra het lekker weer is ze is inmiddels 5 kilo en 58 cm dus deze dame doet het goed :) ben benieuwd naar de rest

Geplaatst

Ook hier zijn we heerlijk aan het genieten! Doorslapen is er bij ons nog niet bij. Regelmatig komt hij nog 2x per nacht, soms 1x. De borstvoeding gaat goed.

@sharon: te weinig borstvoeding? Ik lees overal dat je dat kan oplossen door meer aan te leggen of te kolven. Dan wordt je productie vanzelf opgevoerd... Ik had ook het gevoel dat ik 's avonds te weinig voeding had, maar dat is door meer aan leggen nu veel beter.

Hij drinkt erg snel, dus dat is voor mij erg prettig. Binnen de 10 minuten drinkt hij m'n borst leeg ;-) Ben nu ook wat aan het oefenen met het kolven, wil toch wel een voorraadje aanleggen voor in de vriezer.

De douche vind E.zra ook heerlijk! Net zoals in bad met papa. Kan niet wachten tot ik zelf weer in bad mag!

Vandaag bij het consultatiebureau geweest. Hij is nu 5 kg en 56 cm. Flinke jongen! Maar helemaal goedgekeurd.

Leuk om te lezen hoe het met iedereen gaat!

Geplaatst

Helaas... hier geen periode van genieten achter de rug.

31/3 bij consultatiebureau aan de bel getrokken omdat het ineens helemaal mis was met L.aetitia. Slaapzakje dat eerst rust gaf + middeltjes tegen darmkrampjes etc. deden het allemaal niet meer.

Ze was onrustig en krijste het werkelijk waar uit, zo hard dat je trommelvliezen zeer deden. Daarbij weinig slapen (dus ook moeders niet meer) en maar wurmen en woelen en overstrekken en de zogenaamde baby acne die ze had explodeerde zo'n beetje. 't Arme meissie zit helemaal onder dikke laag eczeem (hoofdje, nek en halsje). Ze is zo zielig. Ik kan wel een potje janken (en ik heb al wat potjes gejankt de afgelopen week van machteloosheid en vermoeidheid).

Diezelfde dag knoop doorgehakt na overleg met arts consultatiebureau en haar aan de pepti flesvoeding gedaan voor kindjes met koemelkallergie. Nu knapt ze me toch op!!! Gelukkig.

Ze heeft dus koemelkallergie. Ik kolf nog en ben aan het uitzoeken of ik haar weer aan de borst kan nemen door zelf een koemelk, ei en sojavrij dieet te gaan volgen. Dat is alleen wel heel ingrijpend. Morgen hak ik de knoop door. Pak van m'n hart dat ze weer aan het herstellen is. Alleen haar huidje was er zo erg aan toe, dat zal wel een weekje tijd nodig hebben.

't Komt goed en we genieten al weer voorzichtig wat meer dan vorige week. Wat kan zo'n allergie ineens heftig opspelen/doorzetten zeg...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden