Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sharon, jammer dat het nog niet meteen gelukt is maar 5.30 uur met speentje is toch al fijn. Misschien is ze inderdaad wel zelf aan het afbouwen, omdat ze 70 liet staan. Ik hoop voor je dat het deze week misschien gaat lukken, want het is zo fijn om te kunnen doorslapen zelf. Gwen wordt soms wel eens wakker rond 5.00 of 6.00 uur en dat maakt ze wat geluidjes of soms zelfs een huiltje, maar meestal valt ze dan al snel weer in slaap.

Ik heb nog een vraagje aan jullie. Hoeveel slapen jullie kindjes nog overdag? Bij Gwen is dat namelijk heel verschillend. Ze heeft dagen dat ze tussen de flesjes in ongeveer alleen maar slaapt, maar op sommige dagen is het ook vaak een uurtje slapen en dan weer 45-60 minuten wakker enz.

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Hai,

Bedoel idd het schepje van de nutrilon/friso is denk ik hetzelfde.

Ze woog bij 12 weken 4800 en was 56.6 cm.

Ze is niet erg groot en zwaar, was eerst bang dat ze door die papfles erg zou aankomen en heel pafferig zou worden maar dit is bij ons niet zo.

Hoe zwaar is D.

Sas

haha Danae is al 6100 gr en die is bijna 11 weken ik kijk vanacht nog even aan en weer het speentje proberen want dan betekend het dat ze de voeding dus nog niet nodig heeft en morgen ga ik dan evt de pap proberen

en wbt overdag slapen tja ik let daar nooit zo op de ene keer slaapt ze meer dan de andere keer ze gaat 1 keer per dag naar boven want dat is lekker stil heeft ze wel nodig anders gaat ze zitten jengelen ik zal der eens op gaan letten haha

Geplaatst

Hoi Saskia,

Wow dat je dochtertje slaapt van 9 tot 9 ...Super zeg, echt goed van haar!

Onze jongens zijn van 23-01 (wel 6 weken te vroeg geboren)

Gisteren zei de verpleegkundige op het CB dat we vanaf nu ook rijstebloem/vanillepap mogen toevoegen aan het laatste flesje.

Ben er een beetje huiverig voor omdat ze te vroeg geboren zijn en er vanaf 4 maanden op het pakje staat.

Hoeveel weken voeg jij nu al de pap toe? ...en heeft ze helemaal geen krampjes ofzo gehad?

Kim, onze jongens zijn overdag vrij veel wakker.

Ze slapen tussen de voedingen door +/- 1,5 a 2 uur.

Als ze wakker zijn doen we omrollen/spelen kijken ze naar het mobiel of spartelen ze wat rond tegen de tuimelaar of rammelkubus.

Gisteren begonnen met babymassage, ze vonden het heel fijn.

Regelmatig een glimlach en geluidjes tijdens de massage, een aanrader voor iedereen!

We volgen de cursus niet om slaapproblemen of darmkrampjes te verhelpen maar gewoon voor de leuk en het genieten.

Geplaatst

Hai,

Sharon, jouw dochter is misschien al wel 6100, maar ze is waarschijnlijk ook al een stukje langer dan onze dochter.

Sanna, ( onze dochter van 24-1) ik denk dat ik mijn dochter al rond 11 weken de papfles gaf, gewoon 1 keertje geprobeert en ze doet het er erg goed op.

Ze heeft helemaal geen krampjes en vind de pap erg lekker.

Je met gewoon doen wat je gevoel je zegt dat is denk ik het belangrijkste.

Sas

Geplaatst

Saskia, dank je wel voor je snelle antwoord.

Vanille is lekker zoet dus dat zal ze zeker kunnen waarderen!

Ga dalijk meteen rijstebloem halen en nieuwe spenen voor de dikkere pap.

Ik begin gewoon met 1 schepje, kan morgen of over een paar dagen altijd weer opvoeren naar 2 en of 3.

Krijgt jou dochtertje 180 (195) gewoon om de drie uur overdag?

Geplaatst

Hai,

Onze dochter krijgt 180cc maar die drinkt ze niet altijd leeg.

Meestal komt ze om de 3 uur.

Soms is het ook heel wisselend ik zie het altijd wel.

En je kunt idd eerst met 1 schepje pap beginnen.

Sharon, hoe is het bij jou gegaan.

Sas

Geplaatst

Ik ben ook vandaag met 180cc begonnen,en die gaat helemaal op! Heel vaak na de fles begon Jesse te huilen,hij was niet meer voldaan met 170cc.

Hij is vandaag 9 weken,en weegt 5935 gram,met een lengte van 59 cm.

Sharon,5.30 met speentje is toch geweldig. Zo krijgen jullie zelf ook meer rust s'nachts,en dan kun je overdag ook iets meer hebben.

Wat slapen betreft. Jesse heb ik overdag eigenlijk altijd beneden. De ene dag slaapt hij meer dan de andere dag. Ik wandel heel veel met hem,en kan hem daarna in de kinderwagen laten liggen,dan slaapt hij zo 2/3 uurtjes.

Maar er zijn ook dagen bij waarop hij hazeslaapjes heeft,en veel in de box ligt/of wipstoeltje.

Ik heb hem meestal 19.30 in bedje liggen na de fles. Dat heeft hij wel nodig. Als hij overdag heel veel wakker is geweest,dan ligt hij er voor zeven uur al in.

Sas,hoe oud is je dochtertje?

Geplaatst

Hai,

Onze dochter is maandag 16 weken.

Nu ze ouder wordt slaapt ze steeds meer overdag maar leg haar nu ook vaker overdag in bed, is ze dan ook echt aan toe.

Soms slaapt ze 3 uur maar soms ook maar 1 uurtje tja regelmaat hebben we niet ik bekijk het per dag.

Maar ja als moeders s`nachts goed slaapt kun je ook veel meer hebben.

Sas

Geplaatst

ja eergisternacht was beetje lastig want wij hadden feest dus heb haar in bad gedaan flesje gegeven om 19.15 en naar bed en toe wij thuis kwamen om 01.45 bleek ze niet eens wakker te zijn geweest dus medammetje kan het wel gisteravond gingen we op visite en daar kreeg ze om 21.30 de fles want ze had echt honger dus om 23.00 maar geen fles meer gegeven en toen kwam ze om half 3 en daarna om 6 maar vanacht ga ik het speentje weer doen want ze moet toch onderhand wel een keertje door gaan slapen haha en mocht dat volgende week nog niet werken dan ga ik de pap proberen

Geplaatst

Wij hebben gisteravond voor de eerste maal pap erbij gegeven.

Ze vonden het heeeel lekker! ...maar ze vroegen weer precies om 5 uur naar een flesje.

Vanavond toch maar twee lepels erbij, had er maar 1 in gedaan om te proberen.

Sharon, hoop dat jullie prinsesje daar wel wat langer op slaapt!

Hier gaan de jongens ook tussen de voedingen even in bed slapen, of ze slapen even in de wandelwagen tijdens een wandeling.

Ze zijn wel veel wakker en dan ook écht wakker. Ze zoeken steeds meer contact en doen veel omrollen e.a. oefeningen die ik van de fysio voor 1 van de mannen geleerd heb. (doe ze wel bij alle twee de mannen) Daar worden ze moe van. Als ze aangeven moe te worden leg ik ze in bed omdat ze moeten weten dat de box is om te spelen en in bed geslapen moet worden.

Helaas slapen ze niet altijd op hetzelfde moment dus heb weinig tijd voor andere dingen... maar goed, dat komt vanzelf wel als ze wat ouder zijn denk/hoop ik.

Geplaatst

Bij mij gaat Gwen na de voeding ook naar bed bij de eerste signalen van vermoeidheid. Als ze dan weer wakker wordt gaat ze ook in de box of in het wipstoeltje. Maar als ze daar dan in slaap valt laat ik haar daar liggen.

De afgelopen nachten is Gwen weer een paar keer 's nachts wakker geweest, waarbij ze echt aan het huilen was. Gelukkig slaapt ze wel weer door als ze haar speentje heeft. Van zaterdag op zondag was ze zelfs twee keer wakker. Ze ligt nu sinds zaterdag in een slaapzak en kruipt nu helemaal naar de zijkant van haar bedje. Ik dacht juist dat dat in een slaapzakje moeilijker zou gaan.

Eerst ging Gwen na de voeding van 19.00 uur om ongeveer 20.00 uur naar bed en sliep ze totdat wij haar wakker maakten voor de laatste fles rond 22.30-23.00 uur. Maar de laatste dagen wordt ze steeds weer wakker rond 21.00-21.30 uur. Hoe gaat dat bij jullie kindjes?

Geplaatst

Wij leggen ze rond 20:00 uur op bed, dan melden de heren zich tussen 21 en 21:30 uur voor een flesje.

(waarschijnlijk heeft Gwen eerder honger nu ze groter wordt en heeft ze eerder behoefte aan een fles)

Ben gestopt met het toevoegen van de pap ...én ze slapen weer langer?!?!

Geplaatst

Levi heeft 5 flessen van 160 ( dit vanwege de reflux) en deze krijgt hij om 7-11-15-19 en 23 uur. Na de fles van 19uur, meestal is dit 20.30 dat hij moe is leggen we hem in bed en geven dan om 23 uur nog een fles en daar red hij het mee tot 7 uur de volgende morgen. Doorslapen doet hij nog niet, wordt vaak wakker en wil dan of een speentje of is in paniek door het spugen en dan moet ik hem echt troosten. Gelukkig slaapt hij daarna wel door.. vannacht heeft Levi wel geslapen van 23 uur tot 6 uur! Dat was wel even heel lekker. Sinds 3 dagen ligt die op zijn buik na 9 weken stress met slapen, alles geprobeerd op de zij, rug, ingebakerd. Maar niets hielp en overdag lag die altijd al op de buik in de box bij ons in de buurt en dan sliep die goed. Dus nu ook in de avond, wel met aerosleep. En nu gaat het al een stuk beter. Ik weet dat het tegen de regels is, maar Levi kan zijn hoofd al goed optillen en draaien en met de aerosleep vertrouw ik het wel. Ook stik hij nu veel minder in zijn spuug in de nacht.

Geplaatst

@Kimmie, heeft Levi ook medicijnen voor zijn reflux? En krijgt hij ook ingedikte voeding. Gwen heeft namelijk ook verborgen reflux. Zij spuugt het niet uit, maar slikt het weer af. Met medicijnen en indikken van de voeding gaat het heel goed.

@Sanna, ik denk niet dat Gwen honger heeft om 21.00 uur, want overdag krijgt ze om de 4 uur voeding, eigenlijk hetzelfde schema als Levi hierboven. Alleen de laatste voeding geven we meestal rond 22.30 uur, zodat we zelf wat eerder naar bed kunnen. Gwen krijgt 5 keer 170cc.

Gisteravond was Gwen oververmoeid. Ze was 2 uur lang wakker geweest. Na de fles van 19.00 uur hebben we haar rond 19.30 uur op bed gelegd en toen begon ze te huilen. na 10 minuten gaan kijken, even getroost en het speentje gegeven. Ik was nog niet de deur uit en weer huilen. Dus weer 10 minuten laten huilen enz. tot ze om 21.15 eindelijk in slaap viel. Heel moeilijk, maar ik wist gewoon dat ze doodmoe was.

Geplaatst

@ Kim, Levi heeft medicijnen voor zijn slokdarm, als voeding Nutramigen met Nutriton om het te verdikken ja. Hij spuugt nu minder maar nog redelijk wat hoor. En met persen voor zijn ontlasting schiet het soms zijn neus uit.

Geplaatst

@Kimmie, wat zielig dat Levi er toch nog zoveel last van heeft. Gwen heeft normale voeding en ook Nutriton om te verdikken en Losec als maagbeschermer.

Geplaatst

@ Kim, ja Levi heeft nu ook Losec ja! Hoe geven jullie het. Wij hebben vanalles geprobeerd maar nu doen nu de pil doormidden en dan kapot maken met een pillenvermaler.

Dan 2,5 cc water erin dit laten oplossen en in een spuitje doen. En dan tussen de fles door geef ik het , want als die het zo moet drinken vind die het en vies en de vloeistof is zo dun dat hij er bijna in stikt.

Geplaatst

Wij krijgen van de apotheek een Losec drankje van 2 mg/ml en hier krijgt ze twee keer per dag 5 ml van. Wij mengen het met 0.5 ml Infacol (voor darmkrampjes), dit heeft een sinaasappelsmaak, en dan met het pipetje van de Infacol ook tussen de fles door. Meestal gaat het dan goed, maar soms als ze niet zoveel honger heeft en niet echt doordrinkt dan spuugt ze weer wat uit.

Geplaatst

Kimmie, groot gelijk dat je heb op zijn buikje laat slapen.

Met een aero sleep en goed optillen van het hoofdje zou ik het ook zeker aandurven.

Het lijkt mij ook veiliger inderdaad, dan kan de spuug tenminste weg en 'verslikt' hij zichzelf niet.

én de aerosleep absorbeert de spuug zodat hij niet 'erin drijft' met zijn gezichtje, ook een voordeel van de aerosleep!

Afgelopen nacht wederom geen pap toegevoegd en ze hebben geslapen 21:30 uur tot 05:30 en 6:00 uur.

...we laten het dus maar even zonder pap!!

Geplaatst

Gisteren zijn we bij Claudia de Breij geweest, super leuk. Maar ze had ook 1 nummer waar de tranen van over mijn wangen liepen. Ik zet hieronder de link.

Gwen is gisteren een ochtend gaan wennen op het kinderdagverblijf. Ze gaat straks 1 dag in de week naar de opvang. Ik vond het wel heel raar, zit je dan ineens in je huis zonder je kindje. Gwen heeft het wel heel leuk gevonden volgens mij. Toen ik haar ging ophalen was ze vrolijk aan het lachen.

Geplaatst

Kimmie en Kim, willen jullie voor mij vermelden wat de symptomen zijn/waren van de (verborgen) reflux bij jullie kindjes?

L.aetitia heeft eerst lopen tobben met koemelkallergie en daarna leek het beter te gaan met Pepti als dieetvoeding en mama op dieet voor de borstvoeding ernaast. Al langere tijd zeg ik dat er nóg iets niet in orde is met haar. Er lijkt een opbouw in te zitten, want het wordt heftiger. Ze is de laatste dagen écht zielig (voorheen dus deze klachten ook al maar minder frequent en minder heftig/lang): tijdens of na de voeding gilt/krijst ze en/of huilt ze flink. Ze krimpt in elkaar en overstrekt daarna weer. Ze spuugt wat en soms behoorlijk. Is ontroostbaar dan.

Ik heb op bureau en ook bij huisarts al aangegeven dat ik aan reflux o.i.d. denk. De huisarts wil hiervoor geen medicijnen geven zolang ze niet 's nachts wakker wordt van de pijn. De nachten slaapt ze eigenlijk altijd gewoon door. Maar tijdens en na de voedingen is het mis. Wat o wat is er met haar aan de hand. Het is zo'n lief en vrolijk kindje, maar dit is zó sneu!

Geplaatst

Moon, dit klinkt wel als reflux! Levi had dit ook. Als ze spuugt krijst/huilt ze dan ook?

Levi had dit namelijk heel erg en wat ze zeiden was dat het spugen zo zeer deed door het slokdarmpje dat

geirriteerd was.Hier heeft hij nu losec voor om deze tot rust te brengen. Ook het dikker maken van de voeding werkt goed

dit doen we met Nutriton ook wel johannesbroodpitmeel genoemd!

Geplaatst

@Moon, klinkt voor mij ook als reflux. Gwen spuugde niet zo zeer voeding uit, maar het kwam omhoog en dan slikte ze het weer af. Zij werd meestal 2 uur na de voeding krijsend wakker en je hoorde dan dat er voeding omhoog kwam en op dat moment begon ze te huilen. Soms had ze dit ook al na de voeding en ook bij Gwen is dat langzaamaan erger geworden. Maar zij sliep de nachten ook gewoon door en ik heb wel medicijn gekregen. Het is wat Kimmie zegt, de slokdarm is aangetast en dat veroorzaakt pijn bij het spugen, zeker een tijdje na de voeding als hetgeen wat uit de maag komt erg zuur is. Ook wij hebben dus Losec en Nutriton. Het indikken is goed te merken, want vandaag zijn we meer voeding gaan geven, omdat Gwen niet meer genoeg had, en we moeten nu weer even zoeken naar de goede hoeveelheid Nutriton.

Wat jouw huisarts zegt vind ik vreemd en ik zou anders gewoon terug gaan en zeggen dat ze 's nachts wakker wordt. Je huisarts kan het toch niet controleren.

Geplaatst

Hoi dames,

Hier een ziekenboeg, mijn man en ik hebben allebei buikgriep sinds gisterenmiddag. Gwen heeft bij opa en oma geslapen en is ook niet helemaal lekker. Ze valt meteen na de fles in slaap en heeft ook flink gespuugd.

Geplaatst
Hoi dames,

Hier een ziekenboeg, mijn man en ik hebben allebei buikgriep sinds gisterenmiddag. Gwen heeft bij opa en oma geslapen en is ook niet helemaal lekker. Ze valt meteen na de fles in slaap en heeft ook flink gespuugd.

Hé bah,dat is minder! Heel veel beterschap.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden