Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 340
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Mia,

Liep jij in het UMCU? Ik zie mijn arts voorbij komen en toch echt de bekende punctie kamer....

Zo frapant om te zien!

EDIT:

Hoor ik nou net dat ze bij Mia zeggen: voor een TP in Amersfoort (babyboom zegt dat). Het is 100% het UMCU die ik daar zie, de laborante ken ik ook, dat is R........

Kan zijn dat ik het verkeerde hoorde hoor...

Geplaatst

Hoi Mia,

Heb het wederom weer niet droog kunnen houden!!

Wat een mooi stukje!!Ook vooral dat stukje met Skype!!Pfffff!!

Diepe respect dat jullie hier aan mee doen!!!!

Liefs Bianca

Geplaatst

LIeve mia,

Top dat je hier aan mee doet.. Ook ik had tranen in mn ogen! Ik zag ook mn eigen punctie weer helemaal voorbij gaan.. Dat ging en zo als bij jou punctie.. Helaas wel met een slecht einde.. maar wij hebben inmiddels een wondertje.

Nogmaals van harte met je zwangerschap!! Je bent al bijna uitgerekend toch??

Groetjes Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

25 augustus bevallen van ons wonder S-T-A-N

Geplaatst

Ik had hetzelfde als Babi het was echt umcu geen Amersfoort! Zag ook mijn gym tijdens de punctie heb het ook weer herleefd. Mooi moment van de positieve test en Skype. Was weer een mooie aflevering vond het jammer dat het weer voorbij was. Ik blijf het zeker volgen!

Geplaatst

Mia het was een mooie aflevering. Ik moest alleen wel lachen toen jullie op de test aan het wachten waren en in eerste instantie dat potje plas lieten staan :-), ik dacht: waarom zetten ze dat potje niet opzij? Grappig was dat. En ook heel schattig hoe jullie hond er ook bij wilde zijn met zijn/haar knuffel...

Geplaatst

Beste Mia,

Wat een heftige aflevering was het vanavond. De tranen liepen over mijn wangen toen ik je punctie zag. Het gevoel als je daar ligt is aan niemand te beschrijven. Je kunt het vertellen, maar de machteloosheid en 'wan'hoop is met geen pen te beschrijven. Dit was voor het eerst dat ik het gevoel echt herkende bij een ander. Ook heel lief hoe je man je steunde. Gelukkig zag ik in je banner dat je nog maar een paar weekjes hoeft en dan je 2e kindje gaat krijgen. Ik hoop dat alles spoedig voor je verloopt en je een prachtig kind in je armen mag nemen na de bevalling.

Liefs,

Amber

Geplaatst

Barbara, heel veel sterkte gewenst!

Hoop met jullie mee dat de therapie aanslaat en jullie samen kunnen genieten van jullie zonnetje in huis!

Geplaatst

He meiden,

bedankt weer voor de lieve woorden. Tja wat een mazzel he, die positieve test was een prachtig gevoel. Maar, dan ben je er nog niet, helaas zijn er een hoop meiden op dit forum die daar op de een of andere manier over kunnen meepraten.

Het was inderdaad in het UMCU en niet in Amersfoort. Het is een samenwerkingsverband. De pucntie en terugplaatsing was dus in Utrecht.

Dverheul, als je mijn naam wil weten, kan je me even pben.

Liefs,

Mia

Geplaatst

Mia; wat een mooie aflevering weer. T is gek, maar doordat we je 'kennen' van dit forum voelt het alsof alles 'dichterbij' gebeurd, qua emoties enzo.

Die punctie....vreselijk, ik zag ook écht mezelf weer liggen zeg.... k zat met samengeknepen bilspieren te kijken, want ik 'voelde' het weer helemaal...haha...

k vond t zó mooi om te zien dat je test positief is.... tuurlijk wist ik wel dat je zwanger was, maar k vind t gewoon zó bijzonder.

Miekske; k geloof dat ik ook door heb wie jij bent.... khoop dat jij nog uitgebrieder in beeld komt??

liefs

Geplaatst

Hihi, ik had de redactie al gemaild (zou zelf ook eerst meedoen met Babyboom, dus ik had het emailadres nog). Ze mailden vandaag inderdaad terug dat het een fout was, maar ach, dat kan iedereen gebeuren.

Ik zag dokter C. en dat is mijn dokter, vandaar dat ik dacht: huh dit is de punctiekamer van het UMCU, de wachtkamer, de brug waar je oploopt en ze zeggen Amersfoort. Zag ook de laborante, die heet R. (buitenlandse dame met russisch accent)...

Geplaatst

Ook ik vond het weer een hele mooie aflevering.

Mia: ja die punctie en dan die ontlading als je hoort hoeveel eitjes er zijn. Zo herkenbaar, moest even een traantje wegpinken. Bij de test van jullie kreeg ik gewoon de zenuwen, grappig omdat ik wist van hier dat het gelukt was. En inderdaad dat skype, heerlijk.

Ik vind het stel dat zwanger is en waarvan de man zo ziek is ook zo ontzettend dapper. Ja dan breek je als toeschrouwer toch even.

Geplaatst

heb de aflevering weer mijn tranen in mijn ogen gevolgd

besef dan weer ff dat ik in mijn handen mag knijpen van geluk dat het ons gelukt is

eerst met icsi en nu ineens spontaan

voelde haast de pijn van de punctie weer opnieuw

vind wel goed dat dit in beeld gebracht word

nu merk ik dat er om me heen gezegd word dat het toch echt wel pijn doet

(nu ze zagen aan je gezicht dat het vreselijk pijn doet mia)

de meeste mensen denken dat het wel mee valt en dat je het zo ff doet

voelde me vorig jaar ook zo onbegrepen hierdoor dat mensen het baggelatiseren

zal volgende week ook weer kijken maar kijk bewust alleen want jank al bij de intro

van geluk, verdriet en medeleven

Geplaatst

Ik heb het hele uur bijna zitten te janken. Wat een emotionele aflevering weer zeg tjongejonge.

Heel heftig ook voor Jeroen en Diana en voor het stel waarvan hij ernstig ziek is. Gelukkig was er ook goed nieuw voor jullie Mia. Ondanks dat ik al wist dat je weer zwanger bent was het een mooi moment om het moment van de test te zien.

Geplaatst

Tja, er zijn veel stellen die echt een bak ellende meemaken, jeetje! Ik weet dat er nog wel wat meer heftige verhalen komen, maar natuurlijk ook mooie dingen komen aan bod, geboortes en zo.

Ik ben ook heel benieuwd, ik weet niet wat er uitgezonden gaat worden.

Ik was al een emodoos, maar we krijgen zoveel lieve berichten vanuit alle hoeken, dat ik de hele dag wel kan janken dat iedereen zo ontzettend aardig is!

Dat geld ook voor jullie. Mensen die zelf ook heel wat meemaken of meegemaakt hebben.

Liefs,

Mia

Geplaatst

Inmiddels zwanger van de tweede (spontaan!.. klein wondertje) moets ik ook huilen bij het zien van de punctie. Alles flitste weer door mn hoofd de puncties de daarbij horende teleurstellingen maar ook onze test bij de gelukte icsi poging.

Ik ben echt gezegend met mn zoontje en nu met mn tweede zwangerschap ik besef me dat terdege..

Lieve allemaal, succes met alles!

• 2 weken later...
Geplaatst

Goedemorgen meiden!

Miekske, wat een verhaal zeg! Ik heb toch zitten janken, wat hebben jullie allemaal moeten doorstaan. Echt diepe respect voor jullie, wat een leuk en sterk setje zijn jullie toch!

En dan het resultaat, dat maak toch alles goed!

Liefs,

Mia

Geplaatst

Jullie hebben ook wel een hoofdrol in de serie Mia! Gaat alles nog goed? En inderdaad een indrukwekkend verhaal van Miekske, wat een leuk stel samen, zo lief... En wat fijn dat wij weten dat jullie allebei zwanger ziijn!

Ik heb wel heel hard moeten huilen om Vivian, wat heb ik met haar man te doen... En de aankondiging voor volgende week met dat zoontje met een spierziekte, ik denk dat ik even oversla... Het is echt veel heftiger dan in 2007...

Caroline

Geplaatst

Ja, was ene moie aflevering. Voor ons ook heel herkenbaar, vriend heeft tese gehad.

Mia, ik heb me suf gelachen om de opmerking van je man over de hormonen... zó droog!

Geplaatst

Ik volg ook (al is het via internet en wat later) en vind het erg mooi en ontroerend om te zien allemaal.

Wat ik wel elke keer zo confronterend vind, is dat ze bij jullie bevoorbeeld elke keer opnieuw jullie hele verleden uitleggen vooraleer terug verder te gaan, met de tranen bij de gedenkboom. Ik vind het voor mezelf al zo emotioneel om het te zien, hebben jullie daar geen moeite mee?

Miekske heb ik nog niet helemaal kunnen volgen, de laatste aflevering heb ik nog niet gezien, maar toch al wel het leuke moment van de test thuis en de schoonvader die dolblij is. hihi.

Heftig allemaal he. Petje af hoor voor iedereen die mee gedaan heeft. Worden jullie nog opgevolgd op dit moment? Of zijn de opnames al volledig voorbij?

liefs,

Ellen

Geplaatst

Nou ik vond de aflevering van gisteren ook erg heftig hoor. De tranen hebben mijn traanbuisjes weer gereinigd. Pffff....

Miekske, diepe respect voor jullie... heftig hoor, maar gelukkig met een mooie afloop ;)

Dat van Vivian vond ik ook erg heftig, vreselijk zeg... alleen overblijven met 3 kinderen.

En wat mij hartverscheurend lijkt volgende week, is de bevalling van Sandra. Ben benieuwd hoe het afloopt, vrees het ergste. Het leek erop dat het kindje werd gereanimeerd. De rillingen liepen over het lijf toen ik het zag...brrrrrrrrr!!!!

Ook wel weer momenten gehad van grrrrrrrrrr, zo van... hoe ver ga je om je wens in vervulling te laten gaan. Op sommige antwoorden kon ik wel schieten, net als zou je pgd doen?

Mijn mening van het gezin met het jongetje met een spierziekte is wel, ik had bij de tweede misschien toch gekozen voor een pgd-behandeling, om dit te kunnen uitsluiten. Ik moet er niet aan denken, als ik in hun schoenen zou staan, dat het me een 2e keer overkomt. Vreselijk!!! Het idee dat je je kindje op jonge leeftijd gaat verliezen.

Al met al, vodn het een hele heftige aflevering gisteren. En ik vrees ook de aflevering die volgende week gaat komen.

Geplaatst

Ik was de bevalling van Sandra alweer vergeten... Zit volgende week net voor of na mijn punctie dus nu definitief besloten niet te gaan kijken...

Geplaatst

Ook wel weer momenten gehad van grrrrrrrrrr, zo van... hoe ver ga je om je wens in vervulling te laten gaan. Op sommige antwoorden kon ik wel schieten, net als zou je pgd doen?

Mijn mening van het gezin met het jongetje met een spierziekte is wel, ik had bij de tweede misschien toch gekozen voor een pgd-behandeling, om dit te kunnen uitsluiten. Ik moet er niet aan denken, als ik in hun schoenen zou staan, dat het me een 2e keer overkomt. Vreselijk!!! Het idee dat je je kindje op jonge leeftijd gaat verliezen.

QUOTE]

Jose dat dacht ik ook bij het koppekl met het jongetje dat die spierziekte had.

Dan kun je toch PGD laten doen in dat geval.

En die domme opmerking van die ene op PGD jeetje wat een doos!

Echt zo dom als wat!!!

Miekske ik heb ook zitten huilen!

Natuurlijk heeeeeeeeeel veel herkenning voor ons aangezien wij ook in Jette ( UZ Brussel) liepen/ weer gaan lopen.

Het hele scenario kwam me weer voor ogen.

Ik ken Dr Verpoest zelf niet maar hij kwam me over als een hele rustige en vriendelijke man.

Zoals je weet was de tese uitslag hier niet goed maar des niet te min heeft Jette ons het mooiste wondertje ooit gegeven !

Al was het op een andere manier.

Jullie zijn na de test natuurlijk ook nog gebeld door Jette met de hcg uitslag toch?

Ik vond het geweldig jullie zo blij te zien!!

Mia ook voor jullie heeeeeeeeel veel respect, jullie mooie dochtertje* verloren en dan weer zo sterk zijn en nu bijna uitgerekend van jullie 2e wondertje.

Dat moment van de echo en het kloppend hartje geweldig!!!

En dan het nieuws van Vivian ik had het vorig jaar al "gehoord" afschuwelijk.

ZO ben je aan het vechten voor een wondertje, zo krijg je er 2 en kun je er niet meer samen van genieten afschuwelijk gewoon:(

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden