Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 340
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik vond het een mooie, maar ook heftige aflevering gisteren.

@Miekske, wat zijn jullie een mooi stel samen, heb met jullie mee zitten huilen. En wat lief hoe je man zo´n diep respect over je uitspreekt. En helemaal super dat we hier weten dat jullie in blijde verwachting zijn!

Ik had precies hetzelfde als José over die reacties over pgd hoe ver ga je en over dat jongetje die ook spierziekte heeft.

@Mia, wat een mooi moment jullie eerste echo van jullie kleintje, het hartje te zien kloppen!

Ik ben ook benieuwd naar de bevalling van Sandra poeh, maar meiden iedere bevalling is anders hé!

Heb ook traantjes gelaten over het verhaal van Vivian, heb je samen zoveel doorstaan en eindelijk happy met de kindjes, gebeurd er zoiets. Echt heftig!

Vaak denk ik bij deze afleveringen, goh we hebben ook zulke dingen doorstaan en dan ben ik nog dankbaarder dat ik nu zwanger ben.

Ook diep respect nog steeds voor Mia en Miekske dat jullie mee gedaan hebben.

Liefs Roossie

Geplaatst

Heb net even het moment van de test van jullie bekeken Miekske, geweldig, werd er helemaal vrolijk van! En de vader van Guido die even de bus aan de kant moest zetten, haha! Mooi hoor, gelukkig ook mooie momenten in Babyboom...

Geplaatst

Ook ik volg babyboom! Respect meiden!

Mia, Bijna een jaar geleden lag ik in dezelfde stoel in hetzelfde kamertje met dezelfde arts en hadden wij ook zo'n mooie echo.... En nu is ons wonder alweer 3 maanden. Wat een geluk! Dit gun ik iedereen! Ook al heb ik nu een kleine, ik bedenk elke dag weer hoe bijzonder dat is!

Geplaatst

lieve babyboom"sterren"

wat was de afleverig weer heftig!! de herkenning doet zo enorm veel

Miekske en partner, top dat jullie het hele traject ook hebben vastleggen en ik hoop zo dat mede dergelijke progamma´s zullen leiden tot meer begrip van mensen bij wie het allemaal vanzelfsprekend gaat.....

Het was zo mooi om Brussel weer terug te zien en ook wat bekende gezichten, erg mooi ook de fase achter de schermen, waar je normaal (in Brussel) niets van te zien krijgt. En ja ons startpunt was dan in Brussel dus dat doet extra veel. Meid ik moet nog vaak terugdenken aan onze eerste contacten en je wil niet weten hoe fijn ik het vind dat we nu samen in aug. uitgerekend zijn!!!!!

Mijn schoonmoeder was overigens ook erg onder de indruk van jullie, vond het mooi hoe je man sprak over jou en jullie situatie.

Wat wel grappig was, mijn man zat net niet echt te kijken maar "hoorde" alles, hij werd allert toen hij ineens de stem van mevr. M. hoorde bijde fm in Veldhoven, was een grappige reactie van hem.

Mia, ook van jullie weer zulke bijzondere momenten in beeld, ohh ik hield het ook echt niet droog, wat een intens moment weer....iedere stap is zo bijzonder weer en dan nu al zo ver!!!!

lieve meiden ik heb het al vaker gezegd maar ik ben zon ongelofelijk trots op jullie!!!

Deze aflevering was weer heftig, die mama Vivian die overleden is, de vooruitblik op dat kindje met die spierziekte, ik neem het weer op en ga dan kijken als mijn emo-level niet ergens ten hoogte van mijn mond zit denk ik want jeetje.....

liefs

Babeth

Geplaatst

Meiden, ik volg het ook. Er zijn andere programmas die ik niet goed kan kijken, zoals de bevalling, of generatie 2010. Maar hier komen hele herkenbare dingen in naar voren. Heel verdrietig maar ook fijn, juist. Soort verwerking. Inderdaad de bekende punctiekamer in umcu! Ik ken daar onderhand alle artsen, laboranten en verpleegkundigen. Ook goed te zien hoe het er in bv jette aan toegaat. Een prachtig verhaal van Miekske. Wat een lieve, lieve vriend / man heb jij! Fantastisch dat je zwanger bent, heel erg geweldig!

Mia, ik zie dat je bij mij om de hoek woont. Ik had na aflevering 1 de neiging je op te zoeken en een kopje thee te drinken en ervaringen uit te wisselen. Ik ken niemand die weet hoe het is. Mijn vriendinnen zijn superlief, maar ongemerkt moet ik heel vaak een pijn van binnen wegslikken door een opmerking van hen op kindergebied. Herkennen jullie dat?

Het verhaal van Vivian was in en in triest. Zoveel meegemaakt, en dan zo'n tragisch einde. Echt heel erg.

Ik blijf zeker kijken!

Lfs Megan

Geplaatst

Lieve meiden!

Jeetje, ik ben een beetje ondersteboven van die lieve reakties van zoveel mensen op de babyboomwebsite, hyves, facebook en hier! Zo fijn en hartverwarmend

dat mensen waarvan je de meeste helemaal niet kent, zo met je meeleven en steun geven. Gewoon hartverwarmend! Beetje emo ook door de hormoontjes! haha

Ik vond dat ze ons verhaal goed en mooi hebben neergezet. Ook was het wel weer heftig om terug te zien, want ik voelde weer diezelfde emoties die ik toen voelde!

De heftige dag in het ziekenhuis in Brussel, de spanning bij het telefoontje of er een terugplaatsing was, en ook de blijdschap na de zwangerschapstest. Wij voelen ons zo

gezegend dat het gelukt is, en we zwanger zijn van een gezond kindje. Want ik weet dat het voor heel veel mensen ook anders is, en zij nog steeds vechten

voor een kindje. Net zoals veel lieve meiden hier, die al zolang bezig zijn en waarbij het nog steeds niet wil lukken....En dat vind ik gewoon echt zo kl*te. Jullie verdienen

dit allemaal! Ik hoop echt met heel mijn hart dat iedereen hier ooit dit wonder mee mag maken, want dat is het echt!

Liefs Miekske

Geplaatst

He meiden,

Miekse, ik vond ook echt dat jullie heel mooi zijn neergezet. Bijzonder om terug te zien, niet? En dan die test en de reactie van je schoonvader, geweldig! Wat een heerlijk snotter moment!

Het was echt een hele indrukwekkende aflevering en ik "vrees" ook voor de volgende. Wat een verhalen zeg. Maar best goed om te zien wat er allemaal voor nodig kan zijn om deze droom tot werkelijkheid kan brengen!

Megan, je mag best een keer komen kletsen hoor, het is lastig als je dat verder met niemand kan over dit onderwerp. Daarom is dit forum ook zo fijn! Stuur me maar een pbtje als je er behoefte aan hebt. Misschien zie je me ook regelmatig met mijn hond langs schuifelen. Je mag me altijd aanspreken, geen probleem!

Groetjes,

Mia

Geplaatst

miekske

heb nu in de gaten wie je bent

wat zijn jullie een leuk stel zo verliefd

het spat van het scherm af

ik heb samen met mijn mannetje gekeken maar zei tegen hem

als ik jou niet had wil ik haar man hihi

wat is hij lief voor je

Geplaatst

@miekske ik heb net het moment van het testen op de babyboom site bekeken, heb flink met jullie meegehuild en onwijze kippenvel. Erg mooi om te zien en zo'n bekend gevoel!

En erg leuke reactie van je schoonvader! Morgenavond weer janken voor de buis hihihi.......

Liefs Roossie

Geplaatst

@ miekske, ik heb ook net even gekeken was zo nieuwsgierig hoe de test bij jullie ging! wat prachtig, ik had net me mascara op maar kan nu wel weer gaan.. echt tranen met tuiten..(wat doen die hormonen ook met je!)

liefffss

Geplaatst

Woensdag nog even eerst de aflevering van vorige week zitten kijken, had ik nog geen tijd

voor gehad, en daarna op tv de nieuwe!!Wat heftig allemaal weer zeg!!

Miekske; wat een mooi stel zijn jullie!!!! zo sterk en zo lief!!!

k heb met jou op het wachtbankje van Dec. gezeten (we moesten toen op dezelfde dag testen)

dus ik herkende heel veel van m'n eigen gevoel weer van die tijd terug.... dag van TP dat het sneeuwde enzo.

gelukkig mocht ik de behandeling erna zwanger raken!!

K voel me erg emotioneel als ik de afleveringen kijk, er komen herkenbare dingen naar voren, maar ook hele trieste

verdrietige verhalen!! Voor m'n gevoel is deze serie veel heftiger (qua verhalen/gebeurtenissen) dan de vorige serie??

of ligt dan aan mijn zwangerschapshormoontjes??

Geplaatst

Bedankt voor alle lieve reakties allemaal!

Tweety idd ik weet nog goed dat we samen op het bankje zaten en op dezelfde dag mochten testen! Ik baalde toen echt voor jou dat het niet gelukt was.

Maar gelukkig de poging daarna wel raak!

Volgens mij zitten er in deze serie wel meer heftigere verhalen als een paar jaar geleden ja...Of misschien trekken we ons het nu meer aan dan een paar jaar

geleden, toen we nog niet in de MMM zaten?

Nog even ter info; we hebben morgenavond ons tv debuut in Duitsland! Op ARD1 om 19.20 uur in Weltspiegel komt ons verhaal. Dit omdat PGD in Duitsland nog

verboden is, en de politiek daar bezig is of het 'legaal' moet worden of niet. Vonden we dus wel goed om aan deze documentaire mee te werken!

Liefs Miekske

Geplaatst

Joh, je bent goed bezig Miekske! Echt super en knap dat je ook je verhalen bij de buren wilt delen.

Maar in Dld doen ze toch al PGD? Tenminste in DD waar ik onder behandeling was.

Geplaatst

Jaa...gelukkig was ik bij de 2de poging wel zwanger!!! heel bijzonder!!

Bijzonder om jullie verhaal zo te mogen delen, ook in Duitsland... wie weet... vind het wel

heel knap van jullie!!Heb ik écht respect voor!!

Het 'voeld'idd wel heftiger, deze serie, omdat we er zelf ook zo middenin zitten!! maar k moet

wel zeggen dat het ook wel goed voor het verwerken is!!!

Heel veel suc6 morgen meid!!

liefs

Geplaatst

@Miekske: Wat super zeg dat jullie ook meewerken aan de documentaire in Duitsland.

Jullie zijn een geweldig stel samen. Ik heb het ook niet droog gehouden afgelopen week ( de weken ervoor trouwens ook niet). Wat een geweldige reactie van je schoonvader! Daar zijn mijn ouders en schoonouders een stel droogkloten bij hoor. Hoewel mijn moeder ook vreselijk moest huilen waardoor de buren dachten dat er iets ernstigs met mij was omdat mijn moeder alleen maar mijn naam stamelde.

De week ervoor vroegen ze trouwens aan de andere deelnemers hoe die over pgd dachten en ik werd van sommige reactie's wel een beetje pissig hoor. Een stel zij dat je onheil op je lichaam afroept als je met zulke dingen bezig bent. Tsja makkelijk praten als je niet in jullie schoenen staat toch.

Ik vind ook absoluut dat deze serie een stuk heftiger is dan de vorige. Zowel deze als de vorige serie zaten wij midden in de behandelingen dus ik bekijk het op dezelfde manier.

Eigenlijk ben ik al heel nieuwsgierig naar jullie echo maar ik vind het veel te leuk om het pas in zijn geheel te zien woensdag dus ik ga nog niet stiekem gluren.

Geplaatst

@Jose volgens mij bedoel je PGS. Pre-implantatie Genetische Screening. Dit doen ze in Duitsland wel. De embryo's worden dan alleen gechecked op chromosomale afwijkingen. Dit doen ze bijvoorbeeld bij herhaaldelijke miskramen. (Er wordt geen specifieke ziekte opgespoord zoals bij PGD. Ze moeten dan echt het DNA in kaart brengen.)

@Linda ja de reaktie van mijn schoonvader was wel heel leuk! hihi mijn ouders zijn ook veel nuchterder hoor, hoewel ze natuurlijk heel erg blij waren. En inderdaad waren sommige reakties een beetje vreemd....Iedereen mag zijn mening hebben hoor, maar als je gaat zeggen; "dat hadden ze vroeger toch ook niet! Dus waarom zou je dat nu wel doen?!" Is wel erg dom.....

Ach, wij moesten er wel om lachen! En idd als je niet in de situatie zit kun je dat ook makkelijk zeggen.

Ik ben benieuwd wat er woensdag weer komt!

Liefs Miekske

Geplaatst

Hey Miekske,

Ja, ik denk dat dat het dan is... poollichaam diagnostiek! `Tnx voor je info...

Vanavond is het zover, ben benieuwd of het ook zo mooi neergezet wordt als in BB.

Is het ook te zien op één of andere uitzendiggemist?

Kan het vanavond niet zien jammer genoeg.

Praten jullie gewoon NL met Duitse ondertiteling?

Nogmaals respect hoor voor jullie, jullie zetten het bijzonder mooi neer!

Geplaatst

@Miekske, ik heb je gezien hoor op de ARD1 gisterenavond.

Ik vond dat ze het wel mooi hebben neergezet, het waren dan ook de babyboom beelden.

Sommige opnames zijn nog niet te zien geweest van jullie bij babyboom.

Vindt het erg goed van jullie dat jullie hier ook aan meegewerkt hebben.

Leuk dat er ook een kindje te zien was waarbij de ouders PGD gedaan hebben.

Liefs Roossie

Geplaatst

@Miekske: ook ik heb de afgelopen 2 afleveringen via internet zitten kijken. Had er nog geen tijd voor gehad. Wat een mooi verhaal van jullie zeg en wat een bijzonder stel zijn jullie. En dan dat testmoment. Ook al wist ik door het forum natuurlijk allang dat je zwanger bent, je voelt gewoon die spanning. Vind de serie behoorlijk heftig hoor, waarschijnlijk doordat wij nu ook midden in de MMM zitten.

En die reacties van andere stellen zijn idd soms behoorlijk dom. Vooral die ene over dat je dat vroeger ook niet had. Vroeger hadden ze ook nog geen insuline voor een diabetes-patient: dat ga je dan nu ook toch niet weigeren????

Liefs,

sissy

Geplaatst

Ik zie dit topic nu pas. Wat mooi dat er een paar meiden van het forum meedoen!

Mia, wat ben jij een geweldig sterke vrouw! Een vriendin van me heeft in februari hetzelfde meegemaakt als jullie vorig jaar. En juist daardoor raakte het me ontzettend om jullie meteen in die eerste aflevering te zien. En wat super om te lezen dat je nu al bijna moet gaan bevallen! Ik kan me niet voorstellen hoe het begin van jullie zwangerschap moet zijn geweest...

En Miekske... Wij hebben onze ouders gebeld toen jullie op tv waren, zodat ze ook konden kijken. Ze vonden het erg interessant om te zien wat wij allemaal hadden meegemaakt. Wij zijn (gelukkig) onder de TESE 'uitgekomen', en ik vond het ook heel apart om te zien dat het in Brussel toch ook weer anders gaat dan in Gent.

En wat heb ik hard zitten huilen toen ik jullie zwangerschapstest zag. Ik was/ben zó blij voor jullie! En mooi om te lezen dat jullie ook in Duitsland op tv komen. Hoe meer aandacht, hoe beter! En ik hoop dat PGD snel in Duitsland zal mogen!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden