Ga naar inhoud

Wie starten er ook in September 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ben zo zenuwachtig voor de 3de en hopelijk laatste FM!!! Ik hoop dat we dadelijk te horen krijgen wanneer de punctie is.

Nog liever vandaag dan morgen! Ik heb genoeg gebroed op mijn eieren!!!

X Sanne

• Reacties 533
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Haha Sanne, ik ken dat, doorgaan willen we! Ik ben nu ook telkens allerlei scenario's aan het bedenken hoe het zou kunnen lopen!

Spaatje, lijkt me niet echt fijn iedere keer dat mengen.. maar ja het went vanzelf toch?! Wanneer heb je je 1ste fm?

Hier alles okay, net de eerste fm achter de rug. gyn was tevreden het gaat rustig aan en dat is goed. Er zaten 5 foll. van 10-11mm en wat kleintjes. Zondag gaan we voor de 2e fm. De dosis gonal blijft ongewijzigt.. wordt vervolgd dus!

Geplaatst

angry.gif Ben boos en verdrietig tegelijk......

Van de week 30 follikels. Dus de Gonal-f voor de helft omlaag. Nu zijn er nog maar 2 redelijk goede over!!!!! De rest is niet doorgegroeid, behalve nog 3 iets grotere!!!!!!!!!!!!! Dus eigelijk einde verhaal....

We hebben 3 opties: 1= gelijk stoppen 2= iui proberen (weinig tot geen kansen, zaad is enorm slecht) 3= nog 2 dagen doorstimuleren met verhoogde dosis gonal-f in de hoop dat de 3 iets kleinere nog een beetje door zullen groeien. De vraag is dan alleen, gaan we voor 5 follikels een punctie doen..... We hebben tenslotte maar 3 pogingen. De arts raadde het af..

Pff weet het dus echt niet meer. Bij onze Jens hadden we ook maar 1 eitje en dat is ook goed gegaan, maar de artsen zeggen elke keer weer dat het een enorm wonder was en dat zoiets bijna nooit gebeurd.

Tot nu toe hebben we voor optie 3 gekozen. Zaterdag hebben we weer een FM. Alleen de vraag is, wat dan?????

Sanne

Geplaatst

Hoihoi,

Ook wij zijn begonnen met ivf, deze maand. Mijn buik is helemaal beurs van al dat spuiten.. Wij doen 1 poging ivf, dan is het echt genoeg! Vind het vet spannend, ook hoe het gaat met de punctie. Wij hadden gister echo; ongeveer 8 eitjes die tegelijk groeien, met daarachteraan nog een heel stel. Wij moeten zaterdag weer!

Meiden, allemaal succes deze maand!

Groeten Ricklover

Geplaatst
Spanneeeeeeeeeeeeeend mandag punctie!!!!! ZO blij dat er all zo snel gaat en zooooo bang voor. Een beetje teleurgesteld: weinig folikels!

Violeta80:

Heel veel succes maandag, hoeveel follikels zijn er gevonden?

Liefs Schattie

Geplaatst

hoi,,

allereerst wil ik iedereen veel succes wensen...

heb 15-9 intake gehad

ik mag beginnen zodra ik ongi word dat zou ergens volgende week zijn.

dan begin ik op dag 2 met synarel en puregon en dan op dag 7 FM.

liefs angel

Geplaatst

Sanne en ricklover, hoe is de fm gegaan bij jullie?

Wat een verhaal Sanne, echt balen dat het zo loopt. Ik ben vorige keer ook met 150eh gonal begonnen en dat ging bij mij ook als een speer... 22 follikels van 20-25 op de 1ste fm toen. Nu gebruik ik 112,5eh gonal en heb ik nog maar 5 follikels.. ik hoop dus morgen met de 2e fm dat er goed nieuws komt! Ik zou ook enorm balen als het niet door ging!!!

Violeta, spannend hoor maandag al de punctie! Hoeveel follikels hebben ze gezien?

Angel, Jullie hebben ook al aardig wat voor je kiezen gehad lees ik in je onderschrift. Hoop dat deze ronde jullie het geluk gaat brengen! Nu wachten op je ongi.. Succes hoor!

Geplaatst

Jeetje Sanne wat vreselijk!! Kan me jouw teleurstelling zo goed voorstellen. Het zag er zo mooi uit. Ik heb mijn eerste poging ook af moeten breken vanwege te weinig follikels. Ik ging liever voor een echte kans. Moeilijk hoor om dan een beslissing te nemen. Je bent dan al zo ver in het proces.

Ik dacht dat dit forum starten in september heet.. Maar volgens mij zijn de meesten al in augustus gestart!

Morgen gaat de eerste naald er bij mij weer in. Op voor ons kleine wondertje, of twee!

Geplaatst

Hoihoi,

Fm ging goed vanmorgen! Ze groeiden niet zo hard maar er zitten er toch een stuk of 15 met daarachter nog wat kleintjes. Maandag weer fm, ben benieuwd wanneer de punctie is. Meteen gevraagd of ik ook een roesje mag omdat ik er nogal tegenop zie. Was gelukkig geen probleem!

Geplaatst

Spaatje, lijkt me niet echt fijn iedere keer dat mengen.. maar ja het went vanzelf toch?! Wanneer heb je je 1ste fm?

Aankomende woensdag...en als het volgens schema gaat vertelde de Gyn dan vrijdag ws de punctie ...even afwachten nog

en mijn man meng te boel....heb ik toch een kantenklare spuit ;-)

Geplaatst

Lieve meiden mag ik meekletsen met jullie??

April ben ik geopereerd aan endometriose waarbij 2 flinke cysten en verklevingen zijn weggehaald, hierna ben ik 4 maanden in de overgang gehouden door de decapeptyl-depot.

Ik ben 6 september gestart met onze 1e IVF behandeling met Lucrin en Gonal 150.

15 september heb ik de 1e fm gehad en deze was niet zo goed. Ik had recht 2 follikels waarvan 1 van 10mm en een kleintje, links had ik 1 kleine follikel.

Dit was op dag 10. Ze hebben de Gonal verhoogt naar 225 en morgenochtend heb ik de 2e fm.

Als de score dan nog slecht is wil ik gaan vragen of ze een ICSI kunnen doen en anders misschien geen punctie, zodat ik 3 kansen overhou (ivm ziekenfonds).

Ik vond het echt een grote tegenslag afgelopen woensdag en het sloeg ook echt in als een bom en nu hopen en duimen we dat we morgen een betere score zullen zien.

Geplaatst

Spaatje, het gaat nu dus ook opschieten voor je! Fijn dat je mannetje de boel mengt! Gelukkig heb ik ook zo'n lieve schat die dat doet... nou ja hij weet gewoon dat ik er een zooitje van maak haha! Er zijn deze week wel een aantal meiden die punctie gaan krijgen, spannend weer!!!

Ik begin echt last van mn (onder)buik te krijgen nu, net als de vorige keer dus er is wat aan het groeien daar binnen. Voelen jullie ook gerommel en een opgezette buik?

Geplaatst

@Ricklover, wat een goede FM!! Hopelijk weet je maandag wanneer de punctie zal zijn.

@Jetje, hier ook pijn in mijn (onder)buik. Gisteren zat het meer bij mijn bm maar nu bij mijn linker eierstok dus wie weet zijn ze hard aan het werken zodat ik morgen een betere FM krijg. Echt opgezet is hij niet, een heel klein beetje maar weet niet of dit daar mee te maken heeft.

Waar ik wel van baal is dat ik bekende pijntjes krijg van de endometriose, die ik voor mijn operatie voelde. Niet de cyste pijn maar het zat bij mij ook op mijn dikke darm en daar gaat het ook weer wat pijn doen, maar zolang er geen cysten te zien zijn ben ik al blij.

Ooh ik ben echt zo benieuwd naar morgen.

Geplaatst
Lieve meiden mag ik meekletsen met jullie??.

Als de score dan nog slecht is wil ik gaan vragen of ze een ICSI kunnen doen en anders misschien geen punctie, zodat ik 3 kansen overhou (ivm ziekenfonds).

Ik vond het echt een grote tegenslag afgelopen woensdag en het sloeg ook echt in als een bom en nu hopen en duimen we dat we morgen een betere score zullen zien.

Gezellig dat je mee komt kletsen...jammmer dat hat aantal tegenvalt zeg, ik hoop voor je dat het kan, ik weet niet precies hoe en wat maar je leest hier wel eens van een escape iui, misschien is dat wat voor je?

@ Jetje, ik had gisteren na wat lichamelijk arbeid (huishuiden en wat verven) goed last dus de rest van de dag rustig aan gedaan, vandaag is het een stuk minder, buik is ook minder opgezet dan vorige keren, gebruikte toen Gonal-F, nu 4 keer menopur gespoten (in de hoop op minder follikels maar met een betere kwaliteit)

Geplaatst

Ze hebben links 2 even groot gezien en rechts heb ik een goroot ball en het is heel moeilijk te zien of er 1 is of 2 of 3 of zelf 4 folikels.Vrijdag ben ik door twee doktors gegeken ene zegt 1 of 2 andere zegt 3 of 4 rechts???!!!Dus ik weet het niet.....

Geplaatst

goedemorgen,

Helaas is het voor mij het einde van "starten in September". We hebben moeten stoppen helaas..... We hadden nog maar 2 follikels over en het zaad is te slecht voor iui. Achteraf hebben ze de Gonal-f te snel naar beneden gezet. Daardoor zijn ze niet meer gegroeid.

Baal er heel erg van en ben ook ontzettend verdrietig. Nu moeten we weer een afspraak maken voor een gesprek in het ziekenhuis. Gaat dus wel weer een paar maanden duren voordat we we verder kunnen.

Iedereen op deze pagina heel veel sterkte en een heleboel groen op de wachtbankjes!

x sanne

Geplaatst

Ah Sanne, wat afschuwelijk. Dat zal een leuk gesprek gaan worden! Wat vreselijk dat er dan zo met je gesold wordt. Alsof het allemaal niks is wat je doorgaat.. Getver, ik begrijp de enorme teleurstelling en hoop dat het allemaal niet zo lang hoeft te gaan duren..

Heel veel sterkte

Geplaatst

Gish Sanne,

Wat een vreselijk naar bericht...kijk je er zo naar uit en dan dit.... Snap je gevoel.... Heel veel sterkte...

goedemorgen,

Helaas is het voor mij het einde van "starten in September". We hebben moeten stoppen helaas..... We hadden nog maar 2 follikels over en het zaad is te slecht voor iui. Achteraf hebben ze de Gonal-f te snel naar beneden gezet. Daardoor zijn ze niet meer gegroeid.

Baal er heel erg van en ben ook ontzettend verdrietig. Nu moeten we weer een afspraak maken voor een gesprek in het ziekenhuis. Gaat dus wel weer een paar maanden duren voordat we we verder kunnen.

Iedereen op deze pagina heel veel sterkte en een heleboel groen op de wachtbankjes!

x sanne

Geplaatst

Sanne, wat ontzettend balen zeg..Lijkt me echt verschrikkelijk..

Sterkte..

Noesh, welkom at the club..

Ook mijn buik rommelt en is wat opgezet. Begint ook blauw te kleuren van al dat prikken..

Geplaatst

Noes, gezellig dat je mee komt kletsen! Hoe is je fm gegaan?

Sanne, jeetje wat een teleurstelling!! Ik snap je verdriet heel goed, wat een gekl*#t toch in die ziekenhuizen zeg.. Hoop dat je snel weer een afspraak hebt zodat je misschien dit jaar nog een poging kan doen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden