Ga naar inhoud

Wie starten er ook in September 2010

Aanbevolen Berichten

• Reacties 533
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

En vandaag begint het allemaal concreter te worden voor mij. Net de eerste pil geslikt en over twee uur de baarmoedermeting. Hopelijk heb ik daar niet zo veel last van want ik heb vanacht nachtdienst en die twee nachten erop ook.

Donderdag heb ik dan de prikinstructie en over 18 dagen de eerste injectie.

Hoe is het met jullie allemaal?

Groetjes Vriezen.

Geplaatst

Vriezen!!! lekker beginnen. Hopelijk is je baarmoedermeting meegevallen en heb je er in de nacht geen last van zeg.

Hier heel druk, verkoop van ons huis gaat door. Dus heel veel te regelen. Wij willen zo snel mogelijk over en dat valt waarschijnlijk in de punctieweek of de 2 wachtweken. Voor die tijd willen we alles klaar hebben staan voor de verhuis dus erg druk en weinig tijd om na te denken over onze 4e (en laatste) Icsi.........

Maar als ik er dan aan denk komt het ook als een bom binnen, dus ff doorbijten en dan komt alles goed!!!

Liefs

Geplaatst

@Propje, is het nog gelukt met alle spullen! Bij mij mist er ook meestal wel wat, dus zelf goed opletten! Ik heb gewoon ontsmettingsdoekjes gekocht.

Witje, wat spannend voor jullie als dit jullie laatst keer is. Had je vorige keren wel cryo's zodat je nog even kunt teren op laatste poging? Nu maar hopen dat het allemaal niet voor niets is geweest!

fijn weekend allemaal!

Geplaatst

Vriezen, hoe was de baarmoedermeting? Alles okay hoop ik!

Jeee witje, jullie hebben het druk zeg... Wel super fijn dat je huis verkocht is. Nu kun je je gaan richten op de verhuizing. Het is wel fijn wat afleiding tijden deze poging voor je. Succes met al regel dingetjes!!

Meiden, ik mag maandag beginnen met de primolut en woendag de deca erbij, we gaan weer van start, yes!

Liefs Jet

Geplaatst

Hai Daniella, dank je! Hoop dat het deze ronde lukt!

Hoe is het met jou?? Jij zit in de wachtweken nu... zoooo spannend. De eerste week is al gelukkig voorbij nog 1 te gaan. Ik hoop het zo voor je!:gekruiste vingers 3

liefs

Geplaatst

Dat is al iets dat mee is gevallen:-) De baarmoedermeting. Moest wel heel lang wachten eer ik binnen geroepen werd en dan ga je je steeds zenuwachtiger voelen. Maar de verpleegkundige legde alles goed uit en was een fijn persoon. Het is niet alleen om de baarmoeder op te meten zodat ze weten waar ze straks het vruchtje moeten plaatsen maar ook om te kijken of ze niet op "problemen" stuiten. Stel dat ze niet met het slangetje goed de baarmoeder in kunnen ofzo, dan komen ze daar liever nu achter dan bij het plaatsen van het vruchtje.

Na de eendebek is er dus een slangetje in de baarmoeder geschoven en ik voelde daar helemaal niets van. En het is dus eigenlijk precies hetzelfde als straks met de terugplaatsing (nu wel een iets dikker slangetje). En ook achteraf heb ik nergens last van gehad gelukkig. Pfff. Weer een stap verder.

Witje> opzich misschien wel fijn om je gedachten bij het huis te moeten hebben zodat je niet gaat piekeren ofzo over de poging. Of heb je daar zowiezo niet zo last van, piekeren. Ik merk wel dat hoe vaker in op het forum zit, hoe meer ik er allemaal over na aan het denken ben. En ik blij ben als ik aan het werk ben want dat kan ik mijn gedachten verzetten.

Groetjes Vriezen

Geplaatst

nou ik ben er hele dagen mee bezig. Het is het eerste waar ik mee opsta en vlak voor ik in slaap val. Ik droom er zelfs van. Kan mijn gedachten niet op wat anders zetten. Het is met alles nu de laatste keer...... Laatste keer Pil slikken, laatste keer uitgangsecho enz.

Dus ik hoop dat als de verhuisdozen binnen zijn begin volgende week ik het zo druk krijg dat ik er weinig aan kan denken.

fijn dat de meting is meegevallen zeg, kun je zonder problemen werken vanacht!!

Liefs

Geplaatst

zo ik ga vanavond van start met de pil. Ongi is vanacht doorgebroken!!

Dus we zitten weer in de race! Toch wel raar gevoel. Alles is deze keer voor het laatst ;(, hmmmmm alles komt steeds dichterbij.....

Liefs

Geplaatst

hallo!

Na 4 mislukte iui pogingen begin ik in september met mijn eerste icsi poging, erg spannend allemaal.....

Witje: ik las net dat je vandaag begint met de pil, ik moet de 4de dag van mijn menstruatie pas beginnen, is dit per ziekenhuis verschillend?

8 september moet ik beginnen met de dacapeptyl....... wat zijn jullie ervaringen hiermee, ik hoor dat je er hoofdpijn van kan krijgen? ik heb het er wel voor over hoor ;).

alvast bedankt voor de info.

groetjes sharon

Geplaatst

yep ik moet op de eerste dag van het rode bloedverlies starten met de pil. Er zijn veel verschillende protocollen en evenveel verschillende ziekenhuizen.

Ik heb van de deca ook altijd heel veel hoofdpijn, wat wel wat afzwakt als de gonal-f erbij gespoten wordt.

Succes!!!!!!!!

Geplaatst

Mijn nachtdiensten van dit weekend zitten erop en gelukkig helemaal nergens last van gehad. En nu hoop ik zo dat dit de laatste nachtdienst voor lange tijd is want dat zou betekenen dat ik binnenkort zwanger ben...

De protocollen lopen per ziekenhuis echt enorm uiteen. Geen touw aan vast te knopen. Ik heb er (nog) niet zo veel verstand vanallemaal dus ga er maar vanuit dat ze weten wat ze doen...Ik ga geen deca spuiten maar lucrin (6 sept eerste). Ach, ik ga me er maar nog niet druk om maken wat allemaal nog komen gaat en wat voor bijwerkingen er misschien zijn.

Groetjes Vriezen.

Geplaatst

Groot gelijk Vriezen, probeer je er nog niet druk om te maken. Is trouwens veel makkelijker gezegt dan gedaan.

Geniet nog even van je hormoonvrije bestaan en de rest komt vanzelf. De een heeft er bijwerkingen van, de ander niet en alle gevoelens ertussen zijn ook normaal. Je komt er vanzelf achter ;)

Geplaatst
Ik weet dat het best vroeg is, maar ik weet dat ik in september weer ga beginnen. Dit gaat onze 4e en tevens laatste poging worden. Helaas is er uit de vorige 3 icsi pogingen (met 7 tp's waarvan 2x 2 emmy's) geen doorgaande zwangerschappen geweest. Alleen de eerste keer zwanger geweest van 4 weken en 4 dagen, dus we weten dat het kan. Na allerlei onderzoeken geen oorzaak kunnen vinden waarom het niet lukte, gewoon domme pech.

Nu hopen we dat ons geduld beloond gaat worden met een kindje van ons samen. We gaan er voor!!!!!!! samen en nu met begeleiding van een psycholoog.

Liefs

:positive energie:

Ik mag me bij de eerst volgende cyclus aanmelden voor onze tweede icsi poging. Die verwachtte ik rond 1 sept, maar voor mijn gevoel moet ik nu al (23/8) ongesteld worden, veel te vroeg, maar enfin.

Wat wel wat lastig is, afgelopen zomer zijn mijn eileiders afgesloten door middel van essure ( had vocht in de eileiders, dat waarschijnlijk heeft gezorgd voor het mislukken van de eerste poging) maar de controle echo staat pas voor de 9e sept gepland, dan ben ik waarschijnlijk al aan het spuiten. Dus hoop dat ik die echo naar voren kan schuiven, en dat alles ok is, want wil niet nog langer wachten!!

En maar hopen dat deze poging wel succes heeft!

Geplaatst

Spanned zeg Ezra. Gewoon ziekenhuis bellen en je onzekerheden voorleggen wat betreft je eileiders. Kan een hoop onrust wegnemen bij jullie toch?

Succes hoor!!

Geplaatst

@sharon, ik had weinig last van de hormonen, op het laatst wel last van mn eierstokken/buik maar er zaten ook 22+ follikels. Deze ronde mag ik minder (112,5) gonal gebruiken. Iedereen reageert anders op de medicatie, daar kun je volgens mij niets van zeggen. Woensdag begin ik weer met deca.

@vriezen, ik hoop met je mee dat je voorlopig geen nachtdiensten meer hoeft!!

@Ezra, ook jij veel succes!

Jet

Geplaatst

Hallo iedereen,

heb het de laatste tijd enorm druk vandaar ik even niet gereageerd heb.

Ik had laatst aangegeven dat ik een aantal spulletjes misde van de apotheek, ik hoef gelukkig alleen die ontsmettingsdoekjes te regelen. De 2ml spuiten voor de Pregnyl die heb ik nog op voorraad.

Ik heb van het ziekenhuis uit dat recept meegekregen voor de deca en puregon en nog veel meer. Ik mag toch aannemen dat als ik begin met spuiten dat die hele spuit deca erin moet?? Ik vraag dit omdat ze hier van ziekenhuis uit niks concreets daar over gezegd hebben. Het zijn kant en klare spuitjes dus mag aannemen dat ik deze er helemaal in moet mikken.

De 15de komt nu steeds korterbij en dan gaat na maanden weer de eerste spuit erin. Normaliter denk ik vrij weinig aan deze behandelingen en over het willen vervullen van onze kinderwens maar nu het korterbij komt begint het wel te kriebelen, zowel positief al negatief ivm de punctie.

Ik lees dat meerdere van jullie meer hoofdpijn krijgen van de deca?? Dit is al een groot struikelblok voor mij daar ik veel last heb van migraine, als ik nu nog meer hoofdpijn zou krijgen als dat ik al heb kan ik beter de komende weken in mijn bedje vertoeven.:tongue1:

Enfin, we zullen het maar moeten afwachten, heb in ieder geval wel toestemming van de ivf-arts dat mocht ik echt enorme hoofdpijn krijgen dat ik gewoon een ibu'tje mag innemen ondanks dat vele artsen dit tegenspreken, maar anders word de behandeling niet haalbaar voor mij.

Groetjes Propje

Geplaatst

@ propje ,

ik weet hoe je je voelt ik vind het ook steeds sneller korterbij komen de 15e gaat bij mij ook de eerste deca erin (we hebben hetzelfde schema)

Je moet inderdaad de hele deca ineens spuiten (althans ik moet dat )

Wanneer heb jij de eerste echo?ikke de 27e sept .

Veel sterkte ....

H

Geplaatst

Dan liggen we dicht bij elkaar T.K. en Propje. Mijn eerste Deca gaat er de 14e in en de gonal erbij vanaf de 16e.

Ja de kant en klare spuit moet in zijn geheel geïnjecteerd worden. Niet ontluchten!!!! en helemaal spuiten.

Ik heb ook veel last van migraine en de hoofdpijn van de deca is heel anders. Ik gebruikte ook ibuprofen maar ik vind het te slecht om te gebruiken. Mijn huisarts en apotheker zeiden dat het middel in het grijze gebied van medicatie gebruik zit tijdens zwangerschap/zwanger worden. Te weinig over bekend dus. Maar goed tijdens het spuiten is er nog geen zwangerschap natuurlijk.......

Succes!!

Geplaatst

Hoi meiden,

Vandaag gesprek gehad met de Gyn. Denk dat we verder gaan...(toch wel) en in het zelfde ziekenhuis (zo lekker bekend ) maar met andere medicatie ( geen Gonal-F maar menopur) en na de TP geen ballen maar pregnyl geen dormicum maar iets wat ik niet meer weet.... en dan nu eindelijk..TWEE ipv 1 terugplaaatsen .

Ik heb er al een beetje zin in...als de planning het toelaat kan ik over 2 dagen al aan de deca....gaat snel dan ineens, maar goed eerst even met de planning bellen morgen....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden