Ga naar inhoud

Nog een keer icsi voor derde kindje????

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Helaas, vandaag ook negatief. Heb net met Nijmegen gebeld, en ik mag wel meteen door met de volgende poging. Ik was bang dat ik een maand moest wachten, maar zodra de bloeding begint gaan we door met de volgende poging!

Hope, succes vandaag, ik hoop dat ze een paar mooie eitjes vinden!

• Reacties 332
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat jammer Karin ...... wel fijn dat je niet een rustmaand hoeft te nemen ....

Wij hadden een wonderlijke dag ......... maar liefst 9 eicellen 'geoogst' !!!! Ongelooflijk, ze keek er zelf ook enorm van op !

Nu mag ik vrijdagochtend bellen of we zaterdag een tp hebben !!!! SPANNEND !!!!!!!

liefs hope hope

Geplaatst

Wow, gewoon 9 stuks!!!! Geweldig, dat is een enorme meevaller, kan me voorstellen dat je daar heel erg blij mee bent!!

Nu weer een paar spannende dagen voor jullie dus, maar het begin (en wat voor 1) is er! Succes!

Geplaatst

Hallo,

Hope heb je gisteren een TP gehad? wat een verrassing, 9 eicellen! wat fijn zeg hopelijk heb je er gisteren 1 (of 2) teruggekregen. Succes deze weken!

Karin, voor jou dus ook geen goed nieuws deze poging...balen zeg. Ik ben even kwijt of je nog cryo`s had of dat je voor een verse poging "moet"? Ben je alweer begonnen?

Ik heb alweer Clomid geslikt van dag 3 tot en met 7. Toen ik belde voor een afspraak voor de eerste fm, leek de telefoniste dat raar te vinden...ik lees ook nergens dat iemand dat krijgt in hun cryopoging...Ik krijg het omdat ik een onregelmatige cyclus heb/had.

Aanstaande woensdag dus de eerste fm weer, voor onze laatste cryopoging.

Liefs Disi

Geplaatst

Ha Disi en Karin,

Jawel, er zijn er TWEE teruggeplaatst !!!! Eentje 5-cellig en eentje 6 cellig (die valt al in de categorie 'heel mooi' ), wel gaf ze aan dat niet alle cellen mooi helder zijn, MAAR ..... dat neemt niet weg dat ze heel goed succesvol kunnen zijn, dus daar gaan we natuurlijk voor !!!! Gek idee hoor, 2 'kindjes to be' in m'n buik !!! We zijn in ieder geval hartstikke blij !!!

Nou meiden, jullie allebei direct weer verder met een cryo-tp lees ik. Disi, toch geen rustmaand ? Ik snap het wel hoor, je wilt toch door hè .... heeeeeel veeeeel succes !!!!!!!!!

liefs hope hope

Geplaatst

Hope wat geweldig zeg, 2 "kindjes to be" in je buikie.

Weten jullie kinderen trouwens ook dat jullie proberen nog een kindje te krijgen? ze hebben er de leeftijd toch al wel voor om te weten dat er iets gaande is.

Spannend hoor!

En ja we gaan dus toch gelijk door...We hebben het er wel over gehad na deze 3 cryoteleurstellingen maar voor mij voelt het als uitstel als we niet gewoon doorgaan...Ik had bedacht dat als ik nu eerst stop dat het waarschijnlijk volgend jaar wordt dat we pas weer verder kunnen...en dat voelt niet goed. Het zal even hard zijn als de volgende poging mislukt dan als we "rust" hebben gehad en het mislukt...tja de wens is er nou eenmaal...

Ook hebben we het over gehad om toch nog een verse poging te doen als het mislukt met de laatste cryo (heel misschien 2 TP, daar zijn we over "in discussie" en dan moet het ook nog mogen van het ziekenhuis en dan moeten ze ook allebei nog eens goed ontdooien)

Liefs Disi

Geplaatst

Hi Disi,

Ja, de kinderen hier zijn inderdaad op de hoogte. Op een gegeven moment liep er eentje binnen tijdens het prikken (deden we toen nog even snel boven in de slaapkamer) en uiteraard kwam daar de vraag: wat doen jullie nou ?? Toen dacht ik: we vertellen het gewoon. Dat is nu al bijna 2 jaar geleden. Ik hou er ook niet van om dan smoesjes te verzinnen. En het is eigenlijk heel fijn. Bij de laatste 2 behandelingen heb ik wel eens wat bloed na het prikken, dus dan komen onze zoontjes heel lief met een pleister, ruzie wie 'm erop mag plakken haha. En zoals gisteren met de terugplaatsing, dan krijg je zulke lieve opmerkingen van ze, de jongste is 7 en die zei zo lief: ik hoop dat het nu echt lukt. En toen ik zei dat er 2 teruggeplaatst zijn, beseften ze beiden direct : huhh, dan kunnen het er TWEE worden !!!! haha ..... ze zien het helemaal zitten ...... Zo heb ik het gevoel dat we het ook echt met z'n viertjes doen, heel fijn.

Ja, ik snap je helemaal. Je wilt toch door ! Hebben jullie telkens 2 cryo's laten ontdooien en dan eentje terug laten plaatsen ?

Wij hebben nooit cryo's gehad, nu ook niet, dus ik weet niet precies hoe dat gaat.

Gaat dat helemaal zonder hormonen ? Je hoeft geen eicellen te stimuleren. Maar je moet natuurlijk wel je bms in de gaten houden ?

Nou, in ieder geval ..... veel succes weer.

Tot later.

liefs hope hope

Geplaatst

He Disi, wat leuk om te horen dat jullie toch meteen doorgaan! En woensdag alweer de eerste FM, leuk! En jullie willen dus ook nog wel een verse poging doen, mocht deze cryo niet lukken (gaan we natuurlijk niet vanuit)? Jullie hebben natuurlijk nog maar 1 verse poging gehad, maar ik lees in je onderschrift dat ie niet helemaal soepel verlopen is (al had die natuurlijk wel een heel mooi resultaat!). Kijk je daar erg tegenop?

En hope, 2 embryo's teruggeplaatst, geweldig!! Mijn duimen gaan weer overuren draaien!

Wat leuk dat jullie zoontjes zo meeleven, lijkt me heel bijzonder! Weet jullie omgeving dat jullie bezig zijn voor een derde? LIjkt me best lastig voor de jongens om dat stil te houden, haha!

Mijn oudste (bijna 5) zou het wel snappen, maar die vertellen we lekker niks, anders weet straks iedereen het, haha!

Ik heb me ook weer aangemeld voor de volgende cryo, volgende week woensdag 3 nov (hihi, dat is jouw testdag Hope, dat moet geluk brengen) de eerste echo en dan hopelijk 3dgn later een terugplaatsing van onze laatste cryo.

Meiden, ik kruip weer in m'n bed, ben ziek.. Succes weer!

Geplaatst

Hallo,

Hope dat is wel fijn dat ze dan zo mee kunnen leven. Maar heb je dan niet dat ze het er met anderen over hebben? of weet jullie omgeving dat jullie bezig zijn voor de derde?

Wij hebben onze kindjes 1 keer samen meegenomen naar het ziekenhuis maar verder eigenlijk niet, ben veel te bang dat ze (nou ja mijn zoontje dan, die is bijna 4, dochterlief bijna 2) hun mond voorbij praten. Bij ons is verder dus niemand op de hoogte alleen heb ik het idee dat mijn ouders een vermoeden hebben; we hebben ze laatst op laten passen en ze vroegen wel waar we naartoe moesten. Mijn man heeft alleen gezegd "even naar het ziekenhuis" en dat was de laatste maanden niet raar voor hem dus we hoopten dat ze daar genoegen mee zouden nemen. Maar mijn pa vroeg toch wel even hoe het ging in het ziekenhuis en maakte opmerkingen als "is wel leuk hoor, een derde", "het zal al wel weer kunnen" (met een dikke knipoog erbij)

Onze cryo`s waren/zijn 2 aan 2 ingevroren dus er moesten er 2 ontdooit worden maar afgesproken is dat er 1 teruggeplaatst gaat worden. Dat is in 2006 met de verse poging al afgesproken. We hebben tot nu toe helaas 1 matige cryo weg moeten laten gooien, de andere 2 zijn tijdens ontdooien kapot gegaan.

Ik gebruik Clomid bij mijn pogingen en Ovitrelle voor de eisprong. Maar dat is beide volgens mij alleen maar om mijn cyclus te reguleren.

Mijn BMS wordt inderdaad ook in de gaten gehouden.

Karin, het "niet-soepel-verlopende-verse-poging-verleden" maakt mijn man enorm aan het twijfelen om die verse poging te gaan doen mocht het dit keer weer niet lukken met de cryo`s. Hij is vooral bang voor opnieuw een ziekenhuisopname. Maar wat ik begrepen heb van de fert.arts komt dit zo weinig voor, de pech die ik gehad heb toen. Hij heeft dit nog nooit (weer) meegemaakt zei hij onlangs.

Zelf zie ik er natuurlijk ook wel tegenop, ben ik ook wel bang voor herhaling maar ik denk (hoop) zelf dat het niet weer gebeurt.

Ik heb er in de zwangerschap van mijn zoontje enorm veel last van gehad (vooral ook psychisch want ik heb zo`n enorme pijn gehad op dat moment dat ik écht gedacht heb, tot grote schaamte nu nog steeds, dat als het zo moest dat het dan niet meer hoefde...dit was natuurlijk de pijn die sprak, niet mijn verstand maar toch....ik heb het wel gedacht op dat moment)

Maar we gaan weer gezellig gelijk op, ik verwacht dat ik vrijdag (27) de Ovitrelle krijg en dan hopelijk 6 dagen later de TP (2 november) van ook onze laatste cryo.

Succes! en Hope, hou ze vast hè!

Liefs Disi

p.s. wat is jullie leeftijd eigenlijk? of is dat een te directe vraag?

Geplaatst

Nou Disi, op mijn leeftijd voelt het wel direct haha, ben net 40 geworden (alhoewel, dat is al weer bijna 2 maanden geleden).

Nee hoor, zit er totaal niet mee, ik vind echt: hoe ouder hoe wijzer ........ en ik bekeek wel op m'n 40e m'n leven eens in 4x 10 jaar terug, mooie terugblikken kun je dan hebben haha.

Wij hebben het de mensen verteld met wie we een heel goede klik hebben en die we ook wel eens vragen als oppas als we naar het ziekenhuis moeten. Onze ouders weten van niets, want die zouden het veel te zwaar opnemen allemaal, dat wil ik er niet ook nog eens bij hebben hoor. Ik heb nooit zo'n behoefte aan medelijden.

Maar ik merk wel .... de ene vriendin durft er bijna niet naar te vragen en denkt "ik hoor het wel" ...... terwijl ik dan denk: nou, die laat ook totaal geen interesse/aandacht blijken ??? ..... maar dat is bespreekbaar, zo is het voor iederen verschillend hoe er mee om te gaan.

Bij deze laatste laten 2 andere vriendinnen het eigenlijk ook helemaal afweten, maar goed ...... ik heb wel wat anders aan m'n hoofd dan me daar druk over te maken ..... heb gelukkig ook 1 hele lieve vriendin die me heel intensief begeleidt met een soort therapie, dus daar focus ik me op. Onze zoontjes weten dat ze er niet over mogen praten, maar wel bijv. m'n broer en zus, maar ik vraag me af of ze dat uberhaupt al eens gedaan hebben. Ze zijn wel ook heel trots dat ze zo'n groot geheim mogen weten !!!!! (maar 9 en 7 is natuurlijk al een heel andere leeftijd dan jullie kinderen).

Ik vind het wel gezellig met jullie zo, dat hele massale op het wachtbankje dat kan ik nooit zo goed bijbenen. En wij delen zo met z'n 3-tjes wel iets speciaals ! Gezellig !!!

Disi, ik lees nu pas goed over je OHSS, jeetje dat klinkt wel heftig zeg. Ik snap ook wel dat je man en jijzelf daar de schrik van hebben.

Volgende week dinsdag/woensdag wordt voor ons alledrie dus heel spannend !!! We gaan gewoon voor driemaal is scheepsrecht !!!

Karin een goede echo, Disi een mooie terugplaatsing en wij hier een positieve test !!!!

Nou, ik ga nog even lekker tv kijken. Karin veel beterschap !!!!!

liefs hope hope

Geplaatst

Disi, nee hoor vind ik helemaal niet direct: ik ben 36.

Ik kan me voorstellen dat jullie erg tegen een verse poging opkijken, met zo'n geschiedenis!

Hope, ik vind dit topic ook erg leuk zo, lekker klein clubje en ik hoef me net bezwaard te voelen dat ik met een derde bezig ben. Dat zou ik in een ander topic wel hebben, daarom reageer ik verder ook niet in andere topics. Ik kan me namelijk heel goed voorstellen dat iemand die met een laatste behandeling voor een eerste kindje, niet zit te wachten op mijn baaldagen als ik negatief heb getest...

Cryoterugplaatsingen kan je zowel mét als zonder hormonen doen. Het ligt aan het ziekenhuis. Bij ons, in Nijmegen, doen ze het standaard mét hormonen, volgens mij omdat zij daar betere ervaringen mee hebben en volgens mij is het makkelijker inplannen (voor hun). Zou zelf ook de voorkeur hebben voor een TP zónder hormonen, maar ja, onze laatste eskimo ligt nu eenmaal in Nijmegen.

Wij hebben het verder ook nog niemand verteld, het zou me nu zo leuk lijken om eens écht een verassing te hebben! Al kom ik er volgende week met de ziekenhuisbezoeken niet onderuit om het aan een aantal vriendinnen te vertellen. Maar de familie weet voorlopig nog van niks. Mochten we hierna toch een verse ICSI moeten, dan kom ik er denk ik niet onderuit om het te vertellen, helaas.

Meiden, we gaan weer afwachten tot volgende week! Hope, kan je het nog een beetje uithouden? Op zich vind ik de pogingen erg mee vallen, maar die WW, vréééselijk!

Geplaatst

Hé,

Nou, doordat de jongens hier vakantie hebben, heb ik heerlijk veel afleiding de hele dag. We hebben al drie dagen monopoly gespeeld, dan vliegt de tijd haha, we hebben een hele middag nodig voor 1 potje. En ze zijn erg gezellig, de oudste heeft een zere teen en daardoor wordt er weinig tot niet buiten gespeeld, vind ik eigenlijk wel ff heel gezellig zo. We kunnen heel leuk spelletjes doen met z'n 3-en !!! Dus eigenlijk vliegt deze week om en denk ik er niet eens heel veel aan. Ik merk wel dat als ik veel loop, dat m'n buik gevoelig wordt, dus vandaar dat we lekker aan tafel zitten met de spellen haha. Voor het eerst vallen de wachtweken dus vooralsnog wel mee !!!!!

Dat is inderdaad OOK een reden om het onze ouders en andere familie niet te vertellen, want je wilt toch ook echt de VERRASSING kunnen vertellen ?! Dat heb ik inderdaad ook. Ik denk wel dat ze van hun stoel rollen van schrik haha. Dat heb je toch, iedereen denkt bij ons dat wij al 'klaar' zijn, dat is de algemene gedachte, dat kan niet missen.

Ik heb een vriendin die helpt me met visualisaties, soort mind-welness >> angstgedachten en evt. blokkades wegnemen en daarvoor in de plaats positieve gedachten/visualisaties neerzetten ..... dat geeft me wel een heel fijn gevoel. Ook dat is heel prettig in deze wachtweken !

Nou, meiden, op dit moment wachten we alledrie, ook al is het nog in verschillende fases.

Succes en liefs,

hope hope

Geplaatst

Hallo Karin en Hope,

Net als jullie vind ik het hier ook prettig kletsen zo met een klein clubje. Ook goed bij te houden waar iedereen mee bezig is.

Ik schrijf ook bij het Zwolle-topic, daar zijn ook maar een paar meiden en ook erg gezellig.

Ik ben trouwens 30.

Ook wij hopen dat we een enorme verrassing mogen hebben voor de familie. Hoewel ik dus denk dat mijn ouders een vermoeden hebben maar goed dan nog is het een verrassing als het toch weer zal lukken.

Fijn dat de tijd aardig vlot gaat Hope, en lekker afleiding van je zoontjes!

Ik ben gisteren voor de eerste fm geweest en het BMS was 4,2 mm en een follikel van 14-. Zaterdag mag ik weer voor de FM en ik denk/hoop dat het dan goed is.

Liefs Disi

Geplaatst

Vanmorgen weer voor de FM geweest, BMS was 5,6 dus nog iets te dun maar het follikel was 20 mm en dus heb ik de Ovitrelle gekregen en hoop ik vrijdag 5 november de TP te hebben...maar eerst op naar een goed ontdooide cryo!

Hope hoe gaat het met jou? je zit in je 2e wachtweek, net zo veel afleiding als de eerste?

Liefs Disi

Geplaatst

Hee meiden,

Nou, het begint nu toch wel af en toe te kriebelen hoor.

M'n borsten beginnen te groeien volgens manlief, bij eerdere pogingen was dat niet zo ...... zou het nu dan eindelijk ???!!!! Of reageer ik gewoon eens anders op de hormonen ??? Vanavond nog één keer 1500 pregnyl, dat is hoe dan ook de ALLERALLERALLERLAAATSTE prik die gezet gaat worden ..... gek idee hoor ......

Gisteravond enorme last van m'n buik, maar meer m'n darmen ..... het rommelde enorm .....

Verder voel ik m'n buik wel als ik teveel loop, maar dat heb ik alle behandelingen gehad, naar mijn idee zijn dat je eierstokken ?!

Nou, mooi voor je Disi, volgende week vrijdag ........ ik ga voor je duimen hoor, dat het ontdooien goed gaat !!!!!!! Ook weer heeel spannend !!!!

Nou, ik heb hier zowaar even het rijk alleen, ga ik eens ff lekker van genieten hihi.

liefs hope hope

Geplaatst

Spannend allemaal meiden!

Disi, dus vrijdag een TP voor jou! Ik duim voor 2 goed ontdooide eskimootjes voor je!

En hope, jij maakt het helemaal spannend!! Woensdag testen, ik ben zoooooooooooo benieuwd!! Is dan de pregnyl al weg? Zal wel... anders doen ze het natuurlijk niet zo... Nog 2 dagen!

Geplaatst

Hi Karin,

Mmmm, ik heb een vreselijke dip, tenminste ... ik ben superemotioneel ...... redelijk wat mensen die op de hoogte zijn laten deze keer helemaal niets van zich horen (niet allemaal hoor, 2 mensen zijn er heeeeel lief, dus daar moet ik me ook op richten).

Een buurvrouwtje vertelt net vrolijk dat ze in verwachting van de derde is ...... ik kreeg echt het gevoel van: verdorie .. zij wel !!!

Terwijl ik natuurlijk heel goed woensdag hetzelfde bericht kan horen ...... ik ben gewoon jaloers als ik haar dat zo hoor zeggen ...

Ook het feit dat het woensdag echt het allerlaatste ziekenhuismoment is, bij goed en bij slecht nieuws ..... dat voelt nu toch niet zo opgelucht als ik vooraf bedacht ........

De pregnyl is er woensdag nog niet helemaal uit, maar m'n hcg moet volgens mij gewoon minimaal een bepaalde waarde hebben ?

Hebben ze eigenlijk niks over gezegd. Bij de laatste iui was het 26 en toen zei ze dat dat de pregnyl was.

liefs van een wanhopige hope hope

Geplaatst

Hope hope, spannend....bijna testen. Ik snap dat je jaloers bent op buuv. Zoals gezegd, je gunt het anderen maar het meest van al gun je het jezelf.

Succes!!!

Geplaatst

Ach Hope, kan me voorstellen dat je nu erg onzeker bent en emotioneel, het is allemaal niet niks! Ook het feit dat het de laatste poging is.. en dan een buurvrouw die zulk nieuws komt brengen..

Mijn duimen draaien al overuren, maar ik zet ze nóg harder aan het werk; deze poging MOET gewoon lukken voor jullie!

Ok, ik snap dat jullie niet zelf gaan testen, maar dat je bloed moet laten prikken, dan weten ze natuurlijk hoe hoog het Hcg is.

Sterkte meid, ik denk aan je, doe het rustig aan en woensdag breng je ons gewoon goed nieuws (waar ik jaloers op mag worden :yeswink-1:)!

Geplaatst

Sorry, meiden dat ik 'inbreek' in deze discussie.

Maar, ik heb vandaag een zware dag, heb net een flinke huilbui gehad, omdat vandaag precies 2 jaar geleden mijn miskraam begon van onze 'Drietje', het derde teruggeplaatste embryootje... waarvan we zo vurig hoopten dat ze ons derde kindje zou worden. (Is ze ook natuurlijk, maar helaas (nog) niet hier op Aarde.)

Behalve mijn man en 2 dochters is verder iedereen die van mijn miskraam wist, vergeten dat het vandaag precies 2 jaar geleden is... Of ze staan er niet bij stil.

En dat maakt je dan extra verdrietig.

Vandaar dat ik nu in deze groep een reactie plaats; omdat jullie allen verlangen naar een derde kindje en ik dit bericht toch niet durf te plaatsen op andere plaatsen in het forum, omdat ik me kan voorstellen dat vrouwen die nog geen kinderen hebben, het mogelijk moeilijk vinden om te lezen over een ander die 'al' 2 kinderen 'heeft'.

He, dat lucht op om even dit berichtje te plaatsen op een plek, waar er (denk ik) begrip voor is en het (hopelijk) gelezen wordt.

Mijn schoonzusje stuurde een email met echo-foto's van haar 20 weken echo en die zag ik eerder vandaag. Hartstikke fijn voor haar/hun, maar je wilt als wannabe zwangere ook aandacht voor jouw kinderwens, zo voelt het. En dus ook aandacht voor als het misgaat...ook al is het 'al' 2 jaar geleden...

Dank jullie wel voor jullie aandacht en wie weet: tot schrijfs. Ik schrijf niet vaak binnen dit forum, lees er vaker, maar het is een steun te weten dat het er is.

Geplaatst

Hoi NDNA,

Wat 'leuk' nog iemand erbij in dit topic!! Ik schrijf even 'leuk' tussen aanhalingstekens, want de aanleiding dat je vandaag op ons topic komt is natuurlijk wat minder...

Ik zie in je onderschrift dat je afgelopen maand een vervolgafspraak hebt gehad? Jullie zijn dus nu effe niet met behandelingen bezig? Gaan jullie nog wel weer beginnen?

Nou ja, welkom in ieder geval, ik ben erg benieuwd!

Enneh ,sterkte in ieder geval vandaag, zou het erg leuk vinden om wat vaker van je te lezen!

Geplaatst

Hi NDNA,

Dat is frapant, ik heb 2 zoontjes, maar net als jouw meiden uit 2001 en 2003, ook beiden spontane zwangerschappen. En wij zijn ook juni 2008 begonnen met de mmm.

Goed dat je je berichtje geplaatst hebt vandaag, tja ....... als je ergens begrip vind, dan is het hier, zo is het nu eenmaal !!!

Zijn jullie dochters ook op de hoogte of niet ?

Ik hoop dat wij je hier toch even een beetje troosten kunnen vandaag !!

Karin, bedankt voor je lieve woorden. Normaal ben ik echt een stoere meid, kan gewoon niet anders zeggen, maar vandaag lijk ik wel een emo-wrak zeg. Af en toe gaat het wel, maar de tranen zitten hoog. Het is inderdaad ook de spanning van de allerlaatste behandeling en ook wel de emotionele verwerking van de afgelopen jaren die er even uit moet.

Nou ja, we gaan nog steeds voor POSITIEF !!!!!!

liefs hope hope

Geplaatst

Dank jullie wel, Karin en Hope hope voor jullie lieve reacties; doet me echt goed!

Karin: wij hebben de 3e ICSI uitgesteld.

Mijn man kreeg van een collega de naam van een alternatief genezer die die collega en zijn vrouw geholpen had met zwanger raken. Hij had zelfs de geboortedatum van hun kindje goed voorspeld! Toen ik daarvan hoorde, dacht ik: 'Daar wil ik eerst nog heen!' Ik wilde dat eerst nog geprobeerd hebben.

Deze alternatief genezer wist mijn man zonder ons te onderzoeken (!) te vertellen wat er scheelde bij ons. Ik geloofde hem toen hij wist te vertellen dat ik een cyste had in een van mijn eileiders, want dat was ons kort daarvoor door de gynaecoloog verteld, toen ik een echo had gekregen om te kijken hoe het met mijn aantallen eicellen stond.

Hij heeft ons homeopatische druppels gegeven en volgens hem kunnen we toch nog op de natuurlijke manier zwanger worden (al kan dit even duren).

We wachten dan ook nog een tijdje af (jaar, misschien minder? In februari in ieder geval weer vervolgafspraak) en duimen uiteraard...

Hope hope: las dat jij morgen mag testen, wat spannend! Ik duim voor je dat je in positieve test zult krijgen. Sterkte met de spanning!

Was mij in de gauwigheid ook al opgevallen dat onze kids van dezelfde leeftijd zijn, grappig. Wij hebben ze wel verteld over onze derde kinderwens, de behandelingen en de miskraam. Schoot wel door m'n hoofd dat dit misschien er later voor zorgt dat zij minder onbezorgd aan zwanger raken zullen beginnen, maar het zijn gevoelige meiden en onzekerheid bij hen door spanning bij ons, leek me toch nog vervelender. Frappant dat we ook in dezelfde periode in de MM gestapt zijn. En dus ook beiden een cyste.

Karin: las dat jij ook een miskraam hebt gehad, vervelend genoeg. Jij hebt morgen weer een FM las ik. Hoop voor je dat er veel (niet te veel ) groeien en dat het er allemaal goed uit ziet!

Tot schrijfs! Ik ga nu zeker meer schrijven. Ik had natuurlijk voor jullie (en mezelf) liever gehad dat we elkaar hier niet waren 'tegengekomen', maar dat is ons overkomen en nu vind ik het toch heel fijn om ervaringen uit te wisselen met anderen die weten hoe 'het' is.

Geplaatst

Ha meiden,

Hier gaat het stukken beter dan gisteren. De spanning vloog me gisteren echt aan. Het lijkt wel wat weggeebt nu, zou dat een goed teken zijn ??? Eigenlijk ben ik heel vrolijk vandaag, geen idee, beetje kriebels in m'n buik ..... tja .... het voelt goed. Nu heb ik dat de afgelopen jaren echt al meerdere keren gehad, dus het zegt nog niks, maar goed ..... het voelt wel prettig in ieder geval !! (beter dan gisteren).

NDNA, ik heb ook echt wat met de alternatieve geneeswijzen. Kun je vertellen wie die man is, misschien met een privé-bericht ?

Ja, inderdaad, ook nog allebei een cyste. Hele gelijke verhalen haha.

Mooi dat we je wat hebben kunnen helpen gisteren.

Nou, meiden ..... nog 24 uur en een kwartier ongeveer !!! Dan weten wij het !!!!

Duimen jullie nog even op je allerallerbest ???!!!!

liefs hope hope

Geplaatst

Even snel een (korte) reaktie van mij, ben druk aan het pakken voor een beurs de komende dagen. Ik sta samen met drie anderen op de beurst Kerstcreaties in Den Bosch, dus druk, druk, druk!

Ik vrees ook dat ik vanaf nu de komende 5 dagen niet meer kan reageren.... en dus ook niet de uitslag van jullie test kan lezen Hope!! Ik zal proberen toch nog even te spieken, al zal ik nou even niet weten hoe en waar maar ik zie wel.

Hope, goed om te lezen dat het beter gaat dan gisteren. Hopelijk laat je gevoel je nu niet in de steek en heb je morgen GOED nieuws!

Morgen bij ons in ieder geval de eerste echo en dat hopelijk binnenkort weer een terugplaatsing!

Succes allemaal, en al reageer ik even niet hier, ik denk zeker aan jullie allemaal!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden